Господарський суд автономної республіки крим
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
Реєстрація14685-2007А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 221
ПОСТАНОВА
Іменем України
20.11.2007Справа №2-1/14685-2007А
Суддя господарського суду АР Крим Л. О. Ковтун розглянувши матеріали адміністративної справи № 2-1/14685-2007А 20.11.2007р. у судовому засіданні, що почалося у 10:35 за участю секретаря судового засідання Н. М. Баранович,
За участю представників:
Від позивача – Дем'янова І. А., довіреність у справі; Двинянінова В. Б., довіреність у справі
Від відповідача – Лещенко О. О., довіреність у справі
ухвалив постанову у 10:55
За позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим (97416, м. Євпаторія, вул. Революції, 61, ЗКПО 23300412)
До відповідача Кримського Республіканського підприємства «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія» (97412, м. Євпаторія, вул. Некрасова, 45, ЗКПО 03348011)
Про спонукання провести державну реєстрацію права власності
Сутність адміністративної справи:
Управління ПФУ в м. Євпаторія звернулося до господарського суду АР Крим із позовною заявою та просить зобов'язати Кримське Республіканське підприємство «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія» провести державну реєстрації переходу права власності на 71/100 часток домоволодіння по вул. Революції,61, по вул. Приморська, 4 та по вул. Буслаєвих, 8 (Літери «А,М,Е,И,В) у м. Євпаторія в цілому площею 1 125,1 кв.м.
Ухвалою господарського суду АР Крим від 10.10.2007 р. справа прийнята до провадження з присвоєнням їй номеру №2-1/14685-2007А, призначено попереднє засідання з метою встановлення можливості мирного врегулювання спору.
Ухвалою господарського суду АР Крим від 20.11.2007р. попереднє засідання було припинено, суд перейшов до розгляду справи по суті без відкладення судового засідання.
Позовні вимоги обґрунтовані положенням Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», згідно якого право власності переходить з дати підписання акту прийому-передачі, який був підписаний сторонами, яка передає та приймає майно (до позовних матеріалів наданий акт без дати без номеру).
Відповідач у відзиві на позов на позовних вимогах заперечує та зазначив, що органи БТІ є підприємствами, яки здійснюють державну реєстрацію права власності на підставі відповідних рішень виконавчих органів місцевого самоврядування. Таким чином, у зв'язку з ненаданням позивачем зі спору правовстановлюючого документу, перелік яких міститься в Додатку №1 до Тимчасового Положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, який був затверджений наказом Міністерства юстиції України №7/5 від 07.02.2002р. та зареєстрований за №157/6445 від 18.02.2002р. Крім того, відповідач зазначив, що Управління ПФУ в м. Євпаторія не є належним позивачем з дійсного спору.
20.11.2007р. відповідач надав клопотання про залучення у якості відповідача по справі 19/20 часток домоволодіння, розташованого у м. Євпаторія по вул. Революції, 61/4/8 (свідоцтво про право власності видане виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради 14.05.2002р.).
Зазначене клопотання суд залишає без задоволення, оскільки у розумінні Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» Євпаторійська міська рада втратила право власності на майно, яке було передано до державної власності. Здебільшого, позивач будь-яких вимог до виконавчого комітету Євпаторійської міської ради, у зв'язку з чим у суду не має підстав для залучення виконавчого комітету Євпаторійської міської ради до участі у справі у якості відповідача. Крім того, як вбачається зі змісту довідки №1519 від 19.11.2007р., наданої Кримським Республіканським підприємством «Бюро технічної інвентаризації в м. Євпаторія» про належність споруд домоволодінь №61/4/8 по вул. Революції, зареєстрованих інвентаризаційним бюро в реєстровій книзі домоволодінь під реєстровим №824, Євпаторійська міська рада є власником 19/20 домоволодіння на підставі свідоцтва про право власності, виданого виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради 14.05.2002р. 1/20 часток домоволодіння виділена в окрему юридичну адресу.
За такими обставинами, не вбачається підстав для задоволення клопотання Кримського Республіканського підприємства «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія» про залучення до участі у справі у якості відповідача виконавчого комітету Євпаторійської міської ради.
Заслухавши представників сторін, дослідивши докази по справі, суд
встановив:
14.07.2000р. Євпаторійська міська рада прийняла рішення «Про передачу до державної власності 71/100 часток домоволодіння №61/4/8 по вул. Революції», згідно якого було вирішено на підставі п. 30 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», Постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.1998р. №1482 «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», на підставі клопотання Пенсійного Фонду України від 13.06.2000р. «11/3121, з метою створення сприятливих умов для роботи Євпаторійського міського відділення Кримського Республіканського управління Пенсійного фонду України, було вирішено дати згоду на передачу до державної власності 71/100 часток домоволодіння 61/4/8 по вул. Революції, яке складається з Літер «А», «М», «Е», «И», «В», в цілому площею 1125,1 кв.м. залишковою вартістю 226145 грн.
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.04.2002р. №234-р «Про передачу будівель із власності територіальної громади м. Євпаторія у державну власність» було вирішено прийняти пропозицію Пенсійного фонду України та Євпаторійської міської ради, погоджену з Мінекономіки, Мінфіном, Фондом державного майна та Держкомстатом, про передачу будівель (літери "А", "М", "Е", "Й", "В", за планом земельної ділянки) по вул. Революції, 61/4/8, у м. Євпаторії з власності територіальної громади міста у державну власність з віднесенням їх до сфери управління Пенсійного фонду.
Порядок, підстави та механізм розмежування між загальнодержавною власністю та власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю) було встановлено Постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 р. №311 „Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю та власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю” та Законом України „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності”.
Слід зазначити, що основні засади передачі об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність безоплатно або шляхом обміну, встановлені Законом України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» від 03.03.1998р. №147/98.
Відповідно до положень п.п. 5,6 ст. 7 зазначеного Закону передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України. Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.
Проте, наданий позивачем акт прийому-передачі майна з комунальної до державної власності не містить будь-яких відомостей щодо дати його складення (а.с. 8).
Таким чином, суд дійшов висновку, щодо неможливості встановлення дати набуття позивачем права власності на передане майно.
У зв'язку з чим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до пп. 10 п. б.) ч. 1 ст. 30 закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” № 280/97-ВР від 21.05.97 р. до делегованих повноважень виконавчих органів відповідних рад віднесено облік та реєстрація відповідно до закону об'єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Згідно п. 6.1 Тимчасового положення, про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 07.02.02 р. № 7/5, оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна провадиться органами місцевого самоврядування з видачею свідоцтва про право власності юридичним особам на підставі документів які підтверджують їх право власності на об'єкти нерухомого майна.
Відповідно до п. 2.5 зазначеного положення, встановлено, що у випадку, якщо заява про реєстрацію прав власності на нерухоме майно подається не пізніше як через дванадцять місяців після виникнення цього права, то об'єкт не підлягає повторній технічній інвентаризації. Якщо строк подачі заяви порушено, то реєстрації прав власності повинна передувати технічна інвентаризація об'єктів. При цьому, відповідно до п. 2.6 Положення встановлено, що заява про реєстрацію прав власності подається до БТІ, яке здійснює свою діяльність на території тієї адміністративно-територіальної одиниці, на якій розташований об'єкт нерухомого майна. А пунктом 2.7 Положення встановлено, що документи, що підтверджують виникнення, існування, припинення прав власності на нерухоме майно і подаються для реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, установленим цим Положенням та іншими актами чинного законодавства України.
Таким чином, можливо зробити висновок, що для державної реєстрації права власності на зазначене майном, особа, яка отримує таке майно має насамперед звернутися до відповідних органів місцевого самоврядування або у разі делегування відповідних функцій місцевих органам виконавчої влади – місцевим адміністраціям для отримання свідоцтва на право власності у випадку відсутності первісної реєстрації права власності переданого майна.
Відповідно до Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об'єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об'єктів у державну власність, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.091998р. №1482, органи, до сфери управління яких передано комунальне майно, зобов'язані у двотижневий термін з дня затвердження акта приймання-передачі повідомити про таку передачу органи державної статистики, державної податкової служби, фінансові органи, Фонд державного майна для внесення відомостей до Єдиного реєстру об'єктів державної власності, а стосовно об'єктів, передача яких здійснювалася за рішенням Кабінету Міністрів України, - також Мінекономіки; у двотижневий термін закріпити нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно за відповідним підприємством (організацією) на праві господарського відання (оперативного управління); у двомісячний термін з дня затвердження акту приймання-передачі внести відповідні зміни в установчі документи підприємства та провести їх державну реєстрацію відповідно до законодавства, а стосовно нерухомого майна провести в установленому законодавством порядку його державну реєстрацію.
Відповідно до Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого Правлінням ПФУ №8-2 від 30.04.2002р. Управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду. Управління у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року №121, постановами правління та наказами Фонду, наказами та розпорядженнями регіональних управлінь, а також цим Положенням.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2007р. №1261 «Про затвердження Положення про Пенсійний фонд України» Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики. Пенсійний фонд України у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
Відповідно до ст. 326 Цивільного кодексу України у державній власністі є майно, у тому числі й грошові кошти, які належать державі Україна.
При цьому, слід зазначити що для здійснення функцій власника майна держава створює відповідні органи державної влади, які здійснюються відповідно до ч. 2 зазначеної статті від імені та в інтересах держави Україна право власності держави Україна. Відповідно до ст. 116 Конституції України Кабінет Міністрів України безпосередньо може здійснювати управління об'єктами державної власності. При цьому, зазначені повноваження делегуються іншим створюваним державним органам, зокрема, Фонду державного майна України.
При цьому, слід зазначити, що майно права державної власності закріплюється за органами пенсійного фонду України, як державними установами, на праві оперативного управління.
Здебільшого, як було вищнезазначено, проведенню державної реєстрації права власності передує певна низка дій, які має вчинити особа, що управомочена в силу закону здійснювати розпорядження майном права державної власності, до яких органи пенсійного фонду України не віднесені.
Позивач не надав суду доказів з виконання вимог п. 11 Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об'єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об'єктів у державну власність, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.091998р. №1482.
Відповідно до положень ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у засоби, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин, у відповідача з дійсної справи відсутні повноваження з проведення державної реєстрації права власності, у зв'язку з чим позовні вимоги не підлягають задоволенню.
У порядку п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України вступна та резолютивна частини постанови оголошені та підписані у судовому засіданні 20.11.2007р. Повний текст постанови складений та підписаний 26.11.2007р.
Приймаючі до уваги викладене, керуючись ст. ст. 158, 159, 160, 161- 163, п. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Судом роз'яснено сторонам положення ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно якої Постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дійсну Постанову направити на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Ковтун Л.А.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2007 |
Оприлюднено | 11.03.2008 |
Номер документу | 1411412 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Ковтун Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні