Постанова
від 28.02.2011 по справі 2а-19492/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 лютого 2011 року № 2а-19492/10/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :

головуючого судді - Добрі вської Н.А.,

за участю секретаря судово го засідання - Щерблюк А.І .,

та представника позивача - Терлецької А.О. (дові реність від 20.01.2011р. № 204/9/10-008),

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу

за позовом Державної податкової інсп екції у Оболонському районі м. Києва

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Інтерсев»

третя особа без самості йних вимог: Оболонська районна у мі сті Києві державна адміністр ація

про припинення юридичної осо би,-

В С Т А Н О В И В:

30 грудня 2010 року ДПІ у Об олонському районі м. Києва зв ернулася до Окружного адміні стративного суду міста Києва з позовом до ТОВ «Інтерсев»п ро припинення юридичної особ и.

В обґрунтування позовних в имог податкова інспекція пос илається на те, що відповідач зареєстрований Оболонською районною у місті Києві держа вною адміністрацією як юриди чна особа та перебуває на обл іку як платник податків в ДПІ у Оболонському районі м. Києв а, проте, відсутній за своїм мі сцезнаходженням, що відповід но ст.38 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців»є підставою для пост ановлення судового рішення п ро припинення юридичної особ и.

16 лютого 2011 року через відділ документального обігу та ко нтролю суду від повноважного представника позивача надій шли доповнення до підстав по зову, в яких, окрім зазначеної в позовній заяві підстави дл я припинення юридичної особи - відсутність відповідача з а своїм місцезнаходженням, в изначеним відповідно до ЄДР, міститься посилання на непо дання відповідачем податков ої звітності більше року.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити з підстав, наведених у позові т а у доповненнях до нього, а так ож звернув увагу суду на те, що відповідач не має заборгова ності перед бюджетом та не зв ітує до податкового органу з січня 2009 року.

Ухвала про відкриття прова дження в адміністративній сп раві та призначення її до суд ового розгляду, а також повіс тки про виклик направлялись ТОВ «Інтерсев»за наявною у м атеріалах справи адресою, як а внесена до Єдиного державн ого реєстру підприємств та о рганізацій України. Проте ко респонденція суду повернула сь з відміткою пошти «за закі нченням терміну зберігання.

Відповідно до частини один адцятої статті 35 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у разі повернення пош тового відправлення із повіс ткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин , вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи вищенаведене, с уд вважає відповідача належн им чином повідомленим про да ту, час і місце проведення суд ового засідання.

Представник третьої особи в судове засідання не з' яви вся, про день та час розгляду с прави повідомлений належним чином, 20.01.2011р., 01.02.2011р., 09.02.2011р. та 25.02.2011р. н аправив до суду клопотання п ро розгляд справи у відсутні сть представника Оболонсько ї районної у місті Києві держ авної адміністрації.

Враховуючи, що від відповід ача та третьої особи запереч ень проти позову, пояснень, за яв чи клопотань до суду не над ходило, суд відповідно до ч.6 с т.71, ч.4 ст.128 КАС України вирішує справу за відсутності відпов ідача та представника третьо ї особи на основі наявних у сп раві доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спр ави по суті, суд встановив нас тупне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Інтерсев»за реєстроване Оболонською рай онною у місті Києві державно ю адміністрацією 30.01.2006 р. за адр есою: м. Київ, вул. Новоконстян тинівська, 4-А, код за ЄДРПОУ 3404496 3. Державною податковою інспе кцією у Оболонському районі м. Києва 02.02.2006 року відповідача взято на облік.

Вирішуючи спір, суд виходит ь з положень законодавства, я ке діяло на час виникнення сп ірних відносин та визначених позивачем обставин.

Статтею 104 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що до адмініс тративного суду має право зв ернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-пр авових відносин. Суб' єкт вл адних повноважень має право звернутися до адміністратив ного суду у випадках, встанов лених законом.

Згідно з ч.4 ст.50 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об' єднання, юридичн і особи, які не є суб' єктами в ладних повноважень, можуть б ути відповідачами лише за ад міністративним позовом суб' єкта владних повноважень: пр о тимчасову заборону (зупине ння) окремих видів або всієї д іяльності об' єднання грома дян; про примусовий розпуск (л іквідацію) об' єднання грома дян; про примусове видворенн я іноземця чи особи без грома дянства з України; про обмеже ння щодо реалізації права на мирні зібрання збори, мітинг и, походи, демонстрації тощо); в інших випадках, встановлен их законом.

З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .

Звертаючись до суду 30.12.2010 рок у із адміністративним позово м ДПІ у Оболонському районі м . Києва обґрунтовувала своє п раво на пред' явлення даного позову положеннями п.17 ч.1 ст.11 З акону України «Про державну податкову службу»(у редакції на момент звернення податко вої інспекції до суду), яким пе редбачалось право органів де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України звертатися у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності.

Як на підставу своїх позовн их вимог ДПІ у Оболонському р айоні м. Києва посилалась на п оложення ч.2 ст.38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців»щодо наявн ості в Єдиному державному ре єстрі запису про відсутність за вказаним її місцезнаходж енням.

Виходячи з положень п.17 ст.11, п .3 ч.1 ст.10, ст.2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні»(в редакції до 01.01.2011 р оку) стосовно функцій податк ової служби з контролю за сво єчасністю подання платникам и податків податкових звітів , декларацій, розрахунків та і нших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, в кореспонденції з положеннями ч. 2 ст. 38 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців», органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогам и про припинення юридичної о соби не в усіх випадках, визна чених статтею 38 зазначеного з акону, а лише в тих, коли подат кові органи діють на реаліза цію своєї владної компетенці ї.

Тому органи державної пода ткової служби мали право зве ртатися з вимогою про припин ення суб' єктів господарюва ння лише в разі, якщо підставо ю позову було неподання таки м суб' єктом протягом року д о органів державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності згідно із законодав ством.

Водночас, Законом України « Про державну податкову служб у», який на момент звернення п озивача до суду із даним позо вом був єдиним Законом, який в изначав статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності, не передбачалось та ких функцій органів державно ї податкової служби, як контр оль щодо підтвердження відом остей про місцезнаходження ю ридичної особи в Єдиному дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців.

Таких функцій органів держ авної податкової служби не б уло передбачено і в Законі Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців».

Такі функції належали держ авному реєстратору на терито рії відповідної адміністрат ивно-територіальної одиниці відповідно до ст.6 та ст.19 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців».

Відповідно до ст.19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відноси ни в сфері оподаткування.

Таким чином, оскільки позив ач на момент звернення до суд у не був наділений законом по вноваженням на звернення до суду з вимогами про припинен ня юридичної особи у зв' язк у з внесенням до Єдиного держ авного реєстру запису про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям, суд приходить до висновку , що вимоги позивача виходять за межі повноважень органів державної податкової служби , визначених законодавством у відповідній редакції, а отж е підстав для задоволення по зову в цій частині немає.

Суд також враховує, що відпо відно до п.п.20.1.12, п.п.67.2 Податково го кодексу України, який набр ав чинності з 01.01.2011 року, також в становлено, що з питань припи нення суб' єктів господарюв ання податкові органи можуть звертатися до суду лише у вип адках, встановлених законом, зміст яких викладений вище.

Крім того, суд бере до уваги , що положення Податкового ко дексу України та інших закон одавчих актів з цих питань, що набрали чинності з 01.01.2011 року п оширюються на правовідносин и, що виникли після набрання ч инності цими актами та не пош ирюються на минуле.

Разом з тим, згідно з п.1.1 Поря дку обліку платників податкі в, зборів (обов' язкових плат ежів), затвердженого Наказом ДПА України від 19.02.1998 року № 80 (в р едакції наказу ДПА від 17.11.1998 рок у № 552, що діяла на день зверненн я позивача до суду), платники п одатків - це юридичні особи, їх філії, відділення, інші від окремлені підрозділи, що не м ають статусу юридичної особи , на яких згідно із законами по кладено обов' язок утримува ти та/або сплачувати податки і збори (обов' язкові платеж і), пеню та штрафні санкції.

Разом з тим, згідно з п.1.1 Поря дку обліку платників податкі в, зборів (обов' язкових плат ежів), затвердженого Наказом ДПА України від 19.02.1998 року № 80 (в р едакції наказу ДПА від 17.11.1998 рок у № 552, що діяла на день зверненн я позивача до суду), платники п одатків - це юридичні особи, їх філії, відділення, інші від окремлені підрозділи, що не м ають статусу юридичної особи , на яких згідно із законами по кладено обов' язок утримува ти та/або сплачувати податки і збори (обов' язкові платеж і), пеню та штрафні санкції.

Відповідно до абзацу першо го п.4.1 вищезазначеного Порядк у, узяття на облік як платникі в податків - юридичних осіб та відокремлених підрозділі в юридичних осіб здійснюєтьс я за їх місцезнаходженням ві дповідними органами державн ої податкової служби після в несення відомостей про них д о Єдиного державного реєстру або, у випадках, передбачених законодавством, після присв оєння ідентифікаційних коді в за Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України.

Під час розгляду справи суд ом встановлено та підтверджу ється матеріалами справи, що ТОВ «Інтерсев»(ідентифікаці йний код ЄДРПОУ 34044962) є юридично ю особою, зареєстровано Обол онською районною державною а дміністрацією 30.01.2006 року, відпо відача взято на облік як плат ника податку в ДПІ у Оболонсь кому районі м. Києва.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування» ві д 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (в редак ції на момент виникнення спі рних правовідносин) платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані, зокрема, подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів).

Як вбачається з довідки ДПІ у Оболонському районі м. Києв а від 23.12.2010 року №8715/9/29-105 відповіда ч не звітує до податкового ор гану з січня 2006 року. Таким чино м, строк, упродовж якого відпо відач не подає звітність до п одаткового органу, перевищує один рік.

Відповідно до ч.2 ст.38 Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакції на момент спі рних правовідносин) підставо ю для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов' язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема, є неподання про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.

На день подачі позовної зая ви право органів державної п одаткової служби звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів з зая вою (позовною заявою) про скас ування державної реєстрації суб' єкта підприємницької д іяльності встановлювалося п унктом 17 статті 11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу»від 04 грудня 1990 року № 509-Х ІІ.

Згідно з пунктом 8.6. Порядку о бліку платників податків, зб орів (обов' язкових платежів ), затвердженого Наказом ДПА У країни від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакції наказу ДПА України від 17 листопада 1998 року № 552), якщо платник податків не має забо ргованості перед бюджетом, т а у разі неподання протягом р оку в органи державної подат кової служби податкових декл арацій, документів податково ї звітності, керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді ро зпорядження відносно платни ка податків - про звернення до суду або господарського с уду із заявою (позовною заяво ю) про постановлення судовог о рішення про припинення юри дичної особи чи підприємниць кої фізичної особи - підпри ємця.

Відповідно до довідки ДПІ у Оболонському районі м. Києва від 23.12.2010 року №8715/9/29-105 заборгован ість по податках і зборах (обо в' язкових платежах) перед б юджетом у відповідача відсут ня.

Отже, враховуючи неподання відповідачем більше року ор ганам державної податкової с лужби документів фінансової звітності, відсутність у ньо го податкової заборгованост і, а також визначене чинним на день звернення до суду закон одавством право органів держ авної податкової служби на з вернення до суду з заявою (поз овною заявою) про припинення юридичної особи, суд задовол ьняє позовні вимоги.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців»суд, який постановив рішення про припинення юридичної особи, що не пов' язане з банкрутст вом юридичної особи, у день на брання таким рішенням законн ої сили направляє його копі ю державному реєстратору за місцезнаходженням юридично ї особи для внесення до Єдино го державного реєстру запису про судове рішення.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, ст.ст.158-163, 167, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Оболонському районі м. Києва задовольнити.

2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою від повідальністю «Інтерсев»(юр идична адреса: 04080, м. Київ, вул. Н овокостянтинівська, 4-А, код ЄД РПОУ - 34044962).

3. Копію постанови, у день наб рання постановою законної си ли, надіслати державному реє стратору Оболонської районн ої у м. Києві державної адміні страції для внесення до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців запису про судове рішення щодо припинення Това риства з обмеженою відповіда льністю «Інтерсев»до встано вленого законом порядку.

Постанова набирає закон ної сили у порядку, встановле ному в ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Київськог о апеляційного адміністрати вного суду в порядку та строк и, визначені ст.ст.185-187 КАС Украї ни.

Суддя Н.А. Добрівська

Дата виготовлення та підпи сання повного тексту постано ви - 04 березня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14151748
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19492/10/2670

Ухвала від 04.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні