ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
31.01.11 о 15 год. 45 хв. Справа №2а-3875/10/2770
Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя в ск ладі:
головуючого судді - Лотової Ю.В.;
при секретарі - Бартиші В.О.,
з участю представників:
позивача - Хаймінової Р .В., довіреність № 320/10-004 від 11.08.2008 року
відповідача - Папоротно ї Н.Ф., довіреність від 05.01.2010 ро ку,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду в м. Севастополі адм іністративну справу за позов ом Державної податкової інс пекції у Ленінському районі м. Севастополя (вул. Кулакова, 37, м. Севастополь, 99011); до товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Виробничо-комерційна фірма «Орвис» (вул. Хрустальо ва, буд. 6, м. Севастополь, 99029); про стягнення заборгованості,
Обставини справи:
22.12.2010 року Державна подат кова інспекція у Ленінському районі м. Сева стополя (далі по тексту позив ач або ДПІ) звернулась до Окру жного адміністративного суд у міста Севастополя з адміні стративним позовом до товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Виробничо-комерційна фірма «Орвис»(далі по тексту відповідач або товариство) п ро стягнення з відповідача з аборгованості перед бюджето м зі сплати штрафних (фінансо вих) санкцій у розмірі 33 302,00 грн . та 12 220,00 грн.
Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Севас тополя від 24.12.2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі № 2а-3875/10/2770.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 24.12.2010 року закінчено п ідготовче провадження, справ у призначено до судового роз гляду.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, просила позов задовольнити повністю. Позо вні вимоги обґрунтовані Зако ном України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування і пос луг», Законом України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні», ст. 4, п. 3 ст. 9 Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня», що діяли на момент виникн ення правовідносин, Положенн ям про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні, затвердженим Постано вою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 р оку № 637.
Представник відповідача у судовому засіданні проти за доволення позовних вимог зап еречувала з тих підстав, що пр и проведення перевірок, на пі дставі яких відповідачу були нараховані штрафні (фінансо ві) санкції, позивачем було по рушено норми діючого законод авства та порядок вручення а ктів вказаних перевірок. Час тина грошових коштів, що були вказані в акті від 24.07.2010 року, на лежала продавцю, а не товарис тву. (арк.с. 49-50)
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України в судовому засіда нні 31 січня 2011 року проголошено вступну та резолютивну част ини постанови.
Розглянувши документи і матеріали справи, заслухавш и пояснення представників по зивача та відповідача, всебі чно і повно з'ясувавши всі обс тавини у справі, об'єктивно оц інивши докази, досліджені в с удовому засіданні, суд
ВСТАНОВИВ:
Правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення (ст. 4 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни).
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України до юрисдикції адмі ністративних судів відносят ься спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених Консти туцією та законами України.
Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноваже нь (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністрат ивного судочинства України).
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни від 04.12.1990 року № 509-XII «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» завданням органів дер жавної податкової служби є з дійснення контролю за додерж анням податкового законодав ства, правильністю обчисленн я, повнотою і своєчасністю сп лати до бюджетів, державних ц ільових фондів податків і зб орів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавство м.
Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» податкова ад міністрація є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах у містах підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу» органи державно ї податкової служби подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій та гр омадян про визнання угод нед ійсними і стягнення в доход д ержави коштів, одержаних ним и за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних б ез встановлених законом підс тав, а також про стягнення заб оргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна, звертаю ться до суду в інших випадках , передбачених законом.
Таким чином, позивач є суб' єктом владних повноважень, щ о має право звернутись до Окр ужного адміністративного су ду міста Севастополя з позов ом про стягнення заборговано сті по сплаті штрафних (фінан сових) санкцій за порушення н орм застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, поруше ння порядку ведення касових операцій у національній валю ті в Україні.
Згідно зі ст. 4 Закону Україн и від 25.06.1991 року № 1251-XII «Про систем у оподаткування», що діяв на м омент виникнення спірних пра вовідносин, платниками подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) є юридичні і фізичні ос оби на яких згідно законам Ук раїни покладений обов'язок с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі). Відповідн о до п. 3 ст. 9 вказаного Закону п латники податків і зборів (об ов'язкових платежів) зобов'яз ані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за коном терміни.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Виробничо-ко мерційна фірма «Орвис» зареє строване як юридична особа т а перебуває на обліку як плат ник податків і зборів (обов' язкових платежів) з 23.03.1992 р. за № 0 0000626.
Відповідно до ст.ст. 10 та 11 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні», в р едакції що діяла на момент пр оведення перевірок товарист ва, державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції з дійснюють у межах своїх повн оважень контроль за законніс тю валютних операцій, додерж анням порядку проведення гот івкових розрахунків за товар и (послуги) у встановленому за коном порядку, за наявністю с відоцтв про державну реєстра цію суб'єктів підприємницько ї діяльності, ліцензій на про вадження видів господарсько ї діяльності, що підлягають л іцензуванню відповідно до за кону, з наступною передачею м атеріалів про виявлені поруш ення органам, що видають ці до кументи, за наявністю торгов их патентів.
Пунктом 3 Указу Президента У країни «Про застосування штр афних санкцій за порушення н орм з регулювання обігу готі вки» від 12 червня 1995 року № 436/95 вс тановлено, що контроль за дод ержанням юридичними особами всіх форм власності, фізични ми особами - громадянами Укра їни, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємниц ької діяльності, а також пост ійними представництвами нер езидентів, через які повніст ю або частково здійснюється підприємницька діяльність (к рім банків), норм з регулюванн я обігу готівки в національн ій валюті, що встановлюються Національним банком України , здійснюють органи державно ї податкової служби, державн ої контрольно-ревізійної слу жби, Міністерства внутрішніх справ України та фінансові о ргани, а банками - Національни й банк України.
Згідно із ст. 15 Закону Україн и від 06.07.95 р. N 265 «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» в редакції, що діяла на момент виникнення спірних п равовідносин, (далі по тексту Закону України № 265) контроль з а додержанням суб'єктами під приємницької діяльності пор ядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вим ог цього Закону здійснюють о ргани державної податкової с лужби України шляхом проведе ння планових або позапланови х перевірок згідно із законо давством України.
Відповідно до ст. 16 вказаног о Закону контролюючі органи мають право відповідно до за конодавства здійснювати пла нові або позапланові перевір ки осіб, які підпадають під ді ю цього Закону.
Співробітниками державної податкової адміністрації у м. Севастополі 24.07.2010 року було п роведено перевірку щодо дотр имання суб' єктом господарю вання порядку проведення роз рахунків за товари (послуги), в имог з регулювання обігу гот івки, наявності торгових пат ентів і ліцензій господарськ ої одиниці - меблевого сало ну «Орвис», розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. М аячна, буд. 1, що належить відпо відачу , а 12.08.2010 року було провед ено перевірку щодо дотриманн я суб' єктом господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій господарської од иниці - магазину «Орвис-Цен тр» - бухгалтерія, розташован ого за адресою: м. Севастополь , вул. Хрустальова, буд. 6, що так ож належить відповідачу. Пер евірки були проведені на під ставі планів перевірок, затв ерджених головою державної п одаткової адміністрації Укр аїни у м. Севастополі та напра влень на їх проведення. Праці вники ДПА у м. Севастополі бул и допущені до проведення заз начених перевірок.
Таким чином, суд вважає, що п рацівниками податкової служ би перевірки здійснені право мірно.
Судом встановлено, що перев ірка меблевого салону «Орвис », розташованого за адресою: м . Севастополь, вул. Маячна, буд . 1, проводилась у присутності касира ОСОБА_3 Під час пер евірки були виявлені такі по рушення:
- при продажі дивану за ціно ю 1050,00 грн. розрахункова операц ія на цю суму покупки (надання послуги) через зареєстрован ий, опломбований у встановле ному порядку та переведений у фіскальний режим роботи ре єстратор розрахункових опер ацій з роздрукуванням відпов ідного розрахункового докум енту не проводились, чек поку пцю не виданий, що є порушення м п.п. 1, 2 ст. 3 Закону України № 265;
- сума готівкових коштів на місті проведення розрахункі в (з урахуванням вартості пок упки на 1050,00 грн.) склала 7906,40 грн., а сума вказана в денному звіті РРО - 1314,00 грн., тобто сума, на як у виявлено невідповідність, складає 5542,40 грн. (без врахуванн я покупки), що є порушенням п. 13 ст. 3 Закону України № 265;
- порушення режиму щоденног о друку фіскальних звітів, а с аме: Z-звіт за 07.07.2010 року № 1743 не збе рігається, що є порушенням п. 9 ст. 3 Закону України № 265.
За результатами перевірки від 24.07.2010 року складений акт № 043 6/27/02/23/16500064 (далі по тексту акт пере вірки 1). Зауважень до акту пер евірки 1 з боку особи, в присут ності якої проводилась перев ірка не було, про що зроблена в ідмітка у акті. (арк.с.14-16)
На підставі цього акту було прийнято рішення № 0004992330 ві д 25.08.2010 року про застосування до відповідача штрафних (фінан сових) санкцій у розмірі 33302,00 гр н., у тому числі: штраф у п' яти кратному розмірі вартості пр оданих товарів (наданих посл уг) без застосування РРО - у ро змірі 5250,00 грн.; штраф у п' ятикр атному розмірі суми, на яку ви явлено невідповідність, - у ро змірі 27712,00 грн.; штраф в розмірі двадцять неоподаткованих мі німумів доходів громадян за порушення режиму щоденного д руку фіскальних звітів у сум і 340,00 грн. Це рішення було отрим ано головним бухгалтером тов ариства з обмеженою відповід альністю «Виробничо-комерці йна фірма «Орвис» особисто 25.0 8.2010 року, про що свідчить підпи с на коринці рішення (арк.с.12-13).
Вказане рішення було оскар жено відповідачем до Державн ої податкової адміністрації м. Севастополя. Рішенням ДПА № 1245/10/25-020 від 14.10.2010 року скарга залиш ена без задоволення, рішення про результати розгляду ска рги отримано відповідачем 19.10 .2010 року. (арк.с. 66-68,78)
Статтею 1 Закону України № 265 встановлено, що реєстратори розрахункових операцій заст осовуються фізичними особам и - суб'єктами підприємницько ї діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності ), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.
Пунктами 1 та 2 ст. 3 Закону Укр аїни № 265 визначено, що суб'єкти підприємницької діяльності , які здійснюють розрахунков і операції в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов'язані проводити ро зрахункові операції на повну суму покупки (надання послуг и) через зареєстровані, оплом бовані у встановленому поряд ку та переведені у фіскальни й режим роботи реєстратори р озрахункових операцій з розд рукуванням відповідних розр ахункових документів, що під тверджують виконання розрах ункових операцій, або у випад ках, передбачених цим Законо м, із застосуванням зареєстр ованих у встановленому поряд ку розрахункових книжок та в идавати особі, яка отримує аб о повертає товар, отримує пос лугу або відмовляється від н еї, розрахунковий документ в становленої форми на повну с уму проведеної операції.
Згідно з аб. 4 ст. 2 Закону Укра їни № 265 розрахункова операція - це приймання від покупця гот івкових коштів, платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо за місцем реалізації т оварів (послуг), видача готівк ових коштів за повернутий то вар (ненадану послугу), а в раз і застосування банківської п латіжної картки - оформлення відповідного розрахунковог о документа щодо оплати в без готівковій формі товару (пос луги) банком покупця або, у раз і повернення товару (відмови від послуги), оформлення розр ахункових документів щодо пе рерахування коштів у банк по купця. Передбачена законодав цем можливість повернення гр ошових коштів у разі відмови покупця від товару чи послуг и означає, що здійснення розр ахункової операції при реалі зації товарів (послуг) не вима гає збігу в часі цієї операці ї, зокрема, з фактичним наданн ям товару (послуг). Необхідною умовою здійснення такої опе рації є реалізація товарів (п ослуг), тобто їх продаж у резул ьтаті вчиненого продавцем і покупцем правочину.
Згідно з аб. 15 ст. 2 Закону Укра їни N 265 розрахунковим докумен том є документ установлених форми та змісту (касовий чек, т оварний чек, розрахункова кв итанція, проїзний документ т ощо), що підтверджує факт прод ажу (повернення) товарів, нада ння послуг, отримання (поверн ення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукова ний у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстровани й у встановленому порядку РР О або заповнений вручну.
У пункті 3.1 Положення про фор му та зміст розрахункового д окумента, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України від 1 груд ня 2000 року N 614, зареєстроване в М іністерстві юстиції України 5 лютого 2001 року за N 105/5296 зазначен о, що фіскальний касовий чек н а товари (послуги) - це розраху нковий документ, надруковани й РРО при проведенні розраху нків за продані товари (надан і послуги). Обов'язковими рекв ізитами фіскального касовог о чека є, зокрема, його порядко вий номер, найменування, кіль кість і вартість товару (посл уг), дата й час проведення розр ахункової операції та напис "фіскальний чек".
Пунктом 4.4 Порядку реєстрац ії, опломбування та застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій за товари (посл уги), затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 1 грудня 2000 р оку N 614, зареєстрованого в Міні стерстві юстиції 5 лютого 2001 ро ку за N 107/5298 (далі по тексту Поряд ок), передбачено, що: реєстраці я продажу товару (оплати посл уги) через РРО проводиться од ночасно з розрахунковою опер ацією; розрахунковий докумен т має видаватися покупцеві н е пізніше завершення цієї оп ерації; вона вважається пров еденою через РРО, якщо дані пр о її обсяг уведені в режимі ре єстрації.
Відповідно до акту перевір ки 1 у мебельному салоні «Орви с», що розташований за адресо ю: вул.. Маячна, 1 була здійснена покупка дивану за ціною 1050 грн . Ця операція не була проведен а через реєстратор розрахунк ових операцій, розрахунковий документ (чек) покупцю не вида ний. Вказані обставини підтв ерджуються актом перевірки 1 , у якому також зазначено, що з ауважень з боку особи, у прису тності якої проводилася пере вірка, не має, а також показанн ями свідків ОСОБА_3 та ОС ОБА_4 Зокрема, свідок ОСОБ А_3 підтвердила, що покупець звернувся до неї з проханням купити 2 маленькі диванчика і ноземного походження вартіс тю 1050 грн. кожний, вона взяла у п окупця гроші за один диванчи к (1050 грн), оскільки другого не б уло у наявності, та положила ц і гроші в касу, на вказану суму був оформлений прибутковий касовий ордер.
Суд критично ставиться до п оказань свідка ОСОБА_3 та її пояснювальної записки від 26.07.2010 року (арк.с. 57) у тій частині, що вказані гроші були сплаче ні покупцем у якості авансу, о скільки жодних належних дока зів тому представником позив ача не надано. Сама пояснювал ьна записка з' явилась лише під час розгляду цієї справи .
Суд вважає, що із прийняттям працівником відповідача опл ати за товар, якій був у наявно сті, фактично було укладено у году щодо продажу товару та з дійснено реалізацію останнь ого, тому отримані кошти мали бути проведені через РРО з ро здрукуванням фіскального ка сового чека на цю суму і з вида чею його покупцю.
Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону України № 265, в редакції, що дія ла на момент прийняття рішен ня, за порушення вимог цього З акону до суб'єктів підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенн ям відповідних органів держа вної податкової служби Украї ни застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розм ірі вартості проданих товарі в (наданих послуг), на які вияв лено невідповідність - у разі проведення розрахункових оп ерацій на неповну суму варто сті проданих товарів (надани х - послуг), у разі непроведенн я розрахункових операцій чер ез реєстратори розрахункови х операцій, у разі нероздруку вання відповідного розрахун кового документа, що підтвер джує виконання розрахунково ї операції, або проведення її без використання розрахунко вої книжки.
За вищезазначене порушенн я ДПІ були нараховані фінанс ові санкції у сумі у розмірі 52 50,00 грн (1050*5), що відповідає вимога м діючого законодавством.
Пунктом 13 ст. 3 Закону України № 265 визначено, що суб'єкти підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації в готівковій та/або в бе зготівковій формі (із застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (наданні п ослуг) у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати в ідповідність сум готівкових коштів на місці проведення р озрахунків сумі коштів, яка з азначена в денному звіті реє стратора розрахункових опер ацій, а у випадку використанн я розрахункової книжки - зага льній сумі продажу за розрах унковими квитанціями, видани ми з початку робочого дня.
Під час проведення перевір ки у мебельному салоні «Орви с» співробітниками податков ої служби було встановлено, щ о товариством незабезпечена відповідності готівкових ко штів на місце проведення роз рахунків - 7906,40 грн. сумі кошті в, зазначеній у денному звіті реєстратора розрахункових о перацій - 1314,00 грн. З урахуванн ям суми покупки (1050 грн.) невідп овідність склала 5542,40 грн. Вказ ані обставини підтверджують ся актом перевірки 1, описом гр ошових коштів на місце прове дення розрахунків та показан нями свідка ОСОБА_4, якій п ояснив, що всі гроші, що зазнач ені в опису знаходились на мі сце проведення розрахунків т а відповідно до пояснень про давця належали товариству.
Суд не може прийняти до уваг и показання свідка ОСОБА_3 та її пояснювальну записку в ід 27.06.2010 року, що грошові кошти у сумі 5500 грн. на місце проведенн я розрахунків, тобто в касі пі дприємства, не знаходились, в они були під прилавком, на яко му розташована каса та належ ать їй особисто, всі грошові к ошти, які знаходились у касі б ули проведені через реєстрат ор розрахункових операцій. В казане суперечить іншим доку ментальним доказам по справі . Зокрема, в опису грошових кош тів на місце проведення розр ахунків зазначено, що власни х грошових коштів на місце пр оведення розрахунків не має, а сума коштів, яка була на міс ці проведення розрахунків, с кладає 7906,40 грн. Вказаний опис п ідписаний ОСОБА_3 особист о, що було підтверджено свідк ом у судовому засіданні. Відп овідно до Х - звіту на 16 годин у 20 хвилин 24.07.2010 року сума коштів , що була проведена через РРО с кладає 1314 грн. (з урахуванням сл ужбового внесення - 100 грн.). ( а рк.с. 16 та 79)
Крім того, за змістом ст. 2 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг», місце проведення розр ахунків - місце, де здійснюю ться розрахунки із покупцем за продані товари (надані пос луги) та зберігаються отрима ні за реалізовані товари (над ані послуги) готівкові кошти , а також місце отримання поку пцем попередньо оплачених то варів (послуг) із застосуванн ям платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо.
Згідно з п. 23 Порядку провадж ення торгівельної діяльност і та правил торгівельного об слуговування населення, затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 15.06.2006 № 833, заборонено зберігання в ка сі (грошовій скриньці, сейфі т ощо) грошей готівкою, що не нал ежать суб' єкту підприємниц ької діяльності, а також особ истих речей касира чи речей і нших працівників.
З аналізу вищенаведених но рм випливає, що безумовний об ов' язок забезпечувати вико нання приписів ст. 3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» щодо забезпечення відповід ності сум готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі коштів, яка зазначен а в поточному «Х» звіті РРО, по кладено на суб' єктів підпри ємницької діяльності.
У разі невідповідності сум готівкових коштів на місці п роведення розрахунків сумі к оштів, яка зазначена в денном у звіті, а у випадку використа ння розрахункової книжки - з агальній сумі продажу за роз рахунковими квитанціями, вид аними з початку робочого дня , згідно зі ст. 22 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг», до с уб' єктів підприємницької д іяльності застосовується фі нансова санкція у п' ятикрат ному розмірі суми, на яку вияв лено невідповідність.
За вказане порушення до від повідача була застосована фі нансова санкція у сумі 27712 грн. (5542,40*5), що відповідає вимогам ді ючого законодавства та матер іалам справи.
Пунктом 9 ст. 3 Закону України № 265 визначено, що суб'єкти підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації в готівковій та/або в бе зготівковій формі (із застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (наданні п ослуг) у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг зобов' язані щоденно друкув ати на реєстраторах розрахун кових операцій (за виключенн ям автоматів з продажу товар ів (послуг) фіскальні звітні ч еки і забезпечувати їх збері гання в книгах обліку розрах ункових операції.
Відповідно до п. 4. ст. 17 Закону України № 265 за порушення вимо г цього Закону до суб'єктів пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації за товари (послуги) у ра зі невиконання щоденного дру ку фіскального звітного чеку або його незберігання в книз і обліку розрахункових опера цій за рішенням відповідних органів державної податково ї служби України застосовуют ься фінансові санкції у розм ірі двадцять неоподатковува них мінімумів доходів громад ян.
В акті перевірки 1 було зазн ачено, що товариством був пор ушений режим щоденного друку фіскальних звітних чеків, а с аме Z-звіт № 1743 за 07.07.2010 року був ві дсутній в книзі обліку розра хункових операцій на РРО. За в казане порушення до товарист ва застосовані фінансові сан кції в розмірі 340 грн.
Представником відповідача у судове засідання була нада на книга обліку розрахункови х операцій на РРО № 2702005014Р/9, у які й був вклеєний Z-звіт № 1743 за 07.07.2010 року. А тому, у суду відсутні п ідстави вважати, що товарист вом були порушені вимоги п. 9 с т. 3 Закону України № 265.
З урахуванням зазначеного , суд дійшов висновку, що фінан сові санкції у цій частині бу ли застосовані до відповідач а неправомірно.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни № 265 суми фінансових сан кцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають пе рерахуванню суб'єктами підпр иємницької діяльності до Дер жавного бюджету України в де сятиденний термін з дня прий няття органами державної под аткової служби України рішен ня про застосування таких фі нансових санкцій.
Товариством сума штрафних (фінансових) санкцій зазначе на у рішенні ДПІ № 0004992330 від 2 5.08.2010 року не сплачена, а тому пі длягає стягненню у тій части ні, у якій це рішення було прий няте правомірно, а саме у розм ірі 32 962,00 грн. (5250,00+27712,00)
Суд не може прийняти до уваг и твердження представника по зивача, що товариством рішен ня ДПІ № 0004992330 від 25.08.2010 року не оскаржено, а тому сума штрафн их санкцій, зазначена у цьому рішенні підлягає стягненню у повному обсязі.
Згідно зі ст.ст. 7, 8, 9 та 11 Кодекс у адміністративного судочин ства України принципами здій снення правосуддя в адмініст ративних судах є: верховенст во права; законність; рівніст ь усіх учасників адміністрат ивного процесу перед законом і судом; змагальність сторін , диспозитивність та офіційн е з'ясування всіх обставин у с праві; гласність і відкритіс ть адміністративного процес у; забезпечення апеляційного та касаційного оскарження р ішень адміністративного суд у, крім випадків, установлени х цим Кодексом; обов'язковіст ь судових рішень. Суд при вирі шенні справи керується принц ипом верховенства права, від повідно до якого зокрема люд ина, її права та свободи визна ються найвищими цінностями т а визначають зміст і спрямов аність діяльності держави. С уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вир ішує справи відповідно до Ко нституції та законів України , а також міжнародних договор ів, згода на обов'язковість як их надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, передбачені Ко нституцією та законами Украї ни. Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах зд ійснюються на засадах змагал ьності сторін та свободи в на данні ними суду своїх доказі в і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає п ередбачені законом заходи, н еобхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числ і щодо виявлення та витребув ання доказів з власної ініці ативи.
Керуючись зазначеними при нципами адміністративного с удочинства, суд вважає за нем ожливим задовольнити позовн і вимоги ДПІ в частині стягне ння с товариства суми штрафн их санкцій, які були накладен і на відповідача незаконно.
Співробітниками ДПА 12.08.2010 ро ку було проведено перевірку господарської одиниці - маг азину «Орвис-Центр» - бухгалт ерія, розташованого за адрес ою: м. Севастополь, вул. Хруста льова, буд. 6, що належить відпо відачу. Перевірка проводилас ь у присутності завідуючої м агазином ОСОБА_5 Під час п еревірки були зафіксовані по рушення, а саме: за період з 09.08.20 10 року по 11.08.2010 року в книзі облік у розрахункових операцій (да лі по тексту КОРО) відсутні за писи про облік готівкових ко штів, відповідно до наявних з а цей період фіскальних (звіт них) чеків. Перевіркою КОРО на РРО № 2702007338 від 24.06.2010 року вста новлено, що в період з 09.08.2010 року по 11.08.2010 року магазин «Орвис-Це нтр» працював, про що свідчат ь фіскальні чеки (Z-звіти) за ві дповідні дати. Сума виторгу з а вказаний період згідно вка заним звітам, без урахування безготівкових розрахунків с тановить 2444,00 грн. Таким чином, ц я сума є неоприбуткованою че рез нездійснення її обліку у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО, що порушує п. 2.6 Положення про проведення касових операцій в націонал ьній валюті в Україні, затвер дженого постановою Правлінн я НБУ N 637 від 15.12.2007 р. (далі по текст у Положення). За результатами цієї перевірки позивачем бу в складений акт № 0483/27/02/23/16500064 від 12.0 8.2010 року (далі по тексту акт пер евірки 2). (арк.с.19-23) Зауважень до акту перевірки з боку особи, в присутності якої проводилас ь перевірка, не було, про що зр облена відмітка у акті перев ірки 2.
На підставі акту перевірки 2 було прийнято рішення № 000547 2330 від 07.09.2010 року про застосува ння до відповідача штрафних (фінансових) санкцій згідно з п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних с анкцій за порушення норм з ре гулювання обігу готівки» від 12 червня 1995 року № 436/95 у п'ятикрат ному розмірі неоприбуткован ої суми у розмірі 12220,00 грн. Це рі шення було отримано представ ником відповідача 07.09.2010 року, пр о що свідчить підпис на корин ці рішення (арк.с.17-18).
Вказане рішення було оскар жено відповідачем до Державн ої податкової адміністрації м. Севастополя. Рішенням ДПА № 1245/10/25-020 від 14.10.2010 року скарга залиш ена без задоволення, рішення про результати розгляду ска рги отримано відповідачем 19.10 .2010 року. (арк.с. 66-68,77)
В судовому засіданні предс тавник відповідача не запере чувала встановлення фактів порушень (не заповнення розд ілу ІІ книги обліку розрахун кових операцій; порушення ве дення записів, підтверджуючи х оприбуткування готівки в к асових книгах). Це підтверджу ється і матеріалами справи, з окрема записами у книзі облі ку розрахункових операцій на РРО № 2702007338Р/1. (арк.с. 22-23, 51-53 82-83)
Разом з тим, представник від повідача зазначила, що облік готівки вівся шляхом підкле ювання фіскальних звітних че ків в книгу обліку розрахунк ових операцій, а також про нео бхідність застосування штра фних (фінансових) санкцій сам е відповідно до Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг», а н е на підставі Указу Президен та України «Про застосування штрафних санкцій за порушен ня норм з регулювання обігу г отівки».
Суд зазначає таке:
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 33 Зако ну України від 20.05.1999 р. № 679-XIV «Про Н аціональний банк України» до повноважень Національного б анку України серед інших нал ежить визначення порядку вед ення касових операцій для ба нків, інших фінансових устан ов, підприємств і організаці й.
Згідно з п.п. 1.2. п. 1 Положення п ро проведення касових операц ій в національній валюті в Ук раїні, затвердженого постано вою Правління НБУ N 637 від 15.12.2007 р. о прибуткування готівки - пров едення підприємствами і підп риємцями обліку готівки в ка сі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, к низі обліку доходів і витрат , книзі обліку розрахункових операцій.
Відповідно до п. 7.15. Положенн я уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Пор ядок оприбуткування готівки в касах, у тому числі і під час розрахунків із застосування м РРО (РК), визначено в пункті 2.6 цього Положення.
Підпунктом 2.6 пункту 2 Положе ння встановлено що, уся готів ка, що надходить до кас, має св оєчасно (у день одержання гот івкових коштів) та в повній су мі оприбутковуватися. Оприбу ткуванням готівки в касах пі дприємств, які проводять гот івкові розрахунки з оформлен ням їх касовими ордерами і ве денням касової книги відпові дно до вимог глави 4 зазначено го Положення, є здійснення об ліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касо вій книзі на підставі прибут кових касових ордерів. У разі проведення готівкових розра хунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбут куванням готівки є здійсненн я обліку зазначених готівков их коштів у повній сумі їх фак тичних надходжень у книзі об ліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звіт них чеків РРО (даних РК).
Відповідно до пп. 4.3 п. 4 даного Положення записи в касовій к низі проводяться касиром за операціями одержання або вид ачі готівки за кожним касови м ордером і видатковою відом істю в день її надходження аб о видачі.
Згідно з п. 3.2. Положення касо ві операції, що проводяться в ідповідно до Закону України "Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", оформл яються згідно з вимогами цьо го Закону.
Статтею 8 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг» зазначе но, що форма, зміст розрахунко вих документів, порядок реєс трації та ведення розрахунко вих книжок, книг обліку розра хункових операцій, а також фо рма та порядок подання звітн ості, пов'язаної із застосува нням реєстраторів розрахунк ових операцій або використан ням розрахункових книжок, вс тановлюються Державною пода тковою адміністрацією Украї ни.
Порядок реєстрації та веде ння книг обліку розрахункови х операцій і розрахункових к нижок затверджений наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 01.12.2000 р. N 614.
Відповідно до п. 7.5. цього Пор ядку використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, перед бачає:
наявність книги ОРО на місц і проведення розрахунків, де встановлено РРО;
підклеювання фіскальних з вітних чеків на відповідних сторінках книги ОРО;
щоденне виконання записів про рух готівки та суми розра хунків, при цьому дані за сума ми, отриманими від покупців (к лієнтів), та дані за сумами, ви даними покупцям (клієнтам), за писуються окремо.
Виходячи із системного ана лізу наведених вище положень нормативних актів суд дійшо в висновку, що для оприбуткув ання готівки одержаної із за стосуванням РРО недостатньо підклеювати фіскальні звітн і чеки у книгу обліку розраху нкових операцій, (оскільки во ни є лише підставою для облік у готівкових коштів у книзі О РО) треба щоденно виконувати певні записи, а тому відповід ачем були порушені вимоги пп . 2.6. п. 2 Положення про проведенн я касових операцій в націона льній валюті в Україні. Несво єчасно здійснення таких запи сів, після проведення переві рки працівниками податкової служби, не може бути підставо ю для звільнення товариства від відповідальності, що пер едбачена діючим законодавст вом
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодекс у адміністративного судочин ства України розгляд і виріш ення справ в адміністративни х судах здійснюються на заса дах змагальності сторін та с вободи в наданні ними суду св оїх доказів і у доведенні пер ед судом їх переконливості.
Згідно з частиною першою ст атті 69 Кодексу адміністратив ного судочинства України, до казами в адміністративному с удочинстві є будь-які фактич ні дані, на підставі яких суд в становлює наявність або відс утність обставин, що обґрунт овують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у спра ві, та інші обставини, що мають значення для правильного ви рішення справи.
Частиною 4 ст. 70 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що обстав ини, які за законом повинні бу ти підтверджені певними засо бами доказування, не можуть п ідтверджуватися ніякими інш ими засобами доказування, кр ім випадків, коли щодо таких о бставин не виникає спору.
Відповідно до ч. 1 ст. 70 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Представником відповідача не надано жодних належних до казів, що в період з 09.08.2010 року по 11.08.2010 року належним чином здійс нювалось оприбуткуванням го тівки у магазині «Орвис-Цент р», що розташованій за адресо ю: м. Севастополь, вул. Хрустал ьова, буд. 6.
Відповідно до п. 1 Указу През идента України «Про застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки» від 12.06.95 р. N 436/95 вста новлено, що у разі порушення ю ридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, інозем ними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єк тами підприємницької діяльн ості, а також постійними пред ставництвами нерезидентів, ч ерез які повністю або частко во здійснюється підприємниц ька діяльність, норм з регулю вання обігу готівки у націон альній валюті, що встановлюю ться Національним банком Укр аїни, до них застосовуються ф інансові санкції у вигляді ш трафу за неоприбуткування (н еповне та/або несвоєчасне) оп рибуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоп рибуткованої суми.
Згідно із п. 2 вказаного Указ у Президента України встанов лено, що штрафні санкції, пере дбачені цим Указом, застосов уються до осіб, зазначених у с татті 1 цього Указу, органами д ержавної податкової служби н а підставі матеріалів провед ених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізі йної служби, фінансових орга нів та органів Міністерства внутрішніх справ України в у становленому законодавство м порядку та в розмірах, чинни х на день завершення перевір ок або на день одержання орга нами державної податкової сл ужби зазначених подань.
Оскільки відповідачем пор ушено норми Положення про пр оведення касових операцій в національній валюті в Україн і, затвердженого постановою Правління НБУ N 637 від 15.12.2007 р., суд приходить до висновку, що штр афні (фінансові) санкції є нас лідком порушення касової дис ципліни, порядок дотримання якої встановлено Національн им банком України, з огляду на це і на підставі п. 1 Указу През идента України «Про застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки», суд вважає, що шт рафні санкції у сумі 12220 грн. зг ідно з рішення ДПІ № 0005472330 ві д 07.09.2010 застосовані правомірно . Таким чином, позовні вимоги у цій частині підлягають задо воленню
З урахуванням зазначеного позов підлягає задоволенню частково.
На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України судові витрати з п озивача не стягуються.
Постанова викладена у повн ому обсязі та підписана 29.10.2010 ро ку
Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити частково.
2. Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «В иробничо-комерційна фірма «О рвис» (вул. Хрустальова, буд. 6, м . Севастополь, 99029, ідентифікаці йний код - 16500064, р/р № 26004254378022 у СФ ПА Т КБ «Приватбанк», м. Севастоп оля, МФО 324935) суму заборгованос ті перед бюджетом зі сплати ш трафних (фінансових) санкцій за порушення норм застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг в у розмірі 32 962,00 грн. (тр идцять дві тисячі дев' ятсот шістдесят дві грн. 00 коп.) на р/р 31112104700007, банк одержувача - Голо вне управління Державного ка значейства України у м. Севас тополі, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035598, код пл атежу 21080900 та за порушення поря дку ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні у розмірі 12 220,00 грн. (дванадц ять тисяч двісті двадцять гр н. 00 коп.) на р/р 31112104700007, банк одержу вача - Головне управління Д ержавного казначейства Укра їни у м. Севастополі, МФО 824509, ЄДР ПОУ 24035598, код платежу 21080900.
3. В задоволенні решти позов них вимог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.
Суддя Ю.В . Лотова
Судді:
Суддя Ю .В. Лотова
Судді:
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14151891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Лотова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні