Постанова
від 14.02.2011 по справі 2а-3883/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

14.02.11

Справа №2а-3883/10/2770

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Гавури О.В.;

  

при секретарі - Варочкиній Н.А.,

з участю:

представника позивача – не з'явився,

представник відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя   до Кредитної спілки "Чорноморський" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Кредитної спілки „Чорноморський” про стягнення заборгованості перед бюджетом в розмірі 169, 72 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-Ш від 21.12.00 р., Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств”. Вказує, що Кредитною спілкою „Чорноморський” несвоєчасно надано звіт про використання коштів неприбутковими установами за 2008 рік.

Ухвалою суду від 27.12.2010 відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою суду від 27.12.2010 закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.

Представник позивача в судове засідання не з’явився, 14.02.2011 до суду надійшло клопотання про розгляд справи за їх відсутністю, на позовних вимогах наполягав.

Відповідач в судове засідання не з’явився, про причини неявки суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються та  витребувані документи не надав, про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку за адресою, зазначеною у позові та у свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця.

Визнаючи наявні матеріали справи достатніми для вирішення спору, суд в силу ст. 128 КАС України вирішив розглянути справу у відсутність сторін.

Встановивши обставини справи, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 закону України “Про державну податкову службу України” завдання органів державного податкового законодавства, правильністю і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фонді податкових зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції  у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п. п. 1,2 ст.10 цього Закону одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 закону України “Про держану податкову службу” органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках –коштів, одержаних без встановлених законом підставі, а також стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95 –ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг”(далі по тексту Закону України № 265) контроль за додержанням  суб’єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків та товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснювати органи державної податкової служби України шляхом планових перевірок згідно із законодавством України.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).

Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв’язку з здійсненням суб’єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв’язку з публічним формуванням суб’єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Таким чином, Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Севастополя є суб’єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій.

Судом встановлено, що Кредитна спілка „Чорноморський” є|з'являється,являється| платником податків і зборів (обов'язкових платежів).

Пунктом 1.11 цього ж Закону визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до абз. ”в” пп.7.11.1 п.7.11 ст.7 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” Кредитна спілка „Чорноморський” є неприбутковою організацією.

Згідно з пп. 7.11.12. цього ж Закону, центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій. Такий порядок затверджено Наказом Державної податкової адміністрації України від 11 липня 1997 року N 233, відповідно до п.1.3. якого, податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.

14.05.2010 ДПІ у Ленінському районі м. Севастополь було проведено невиїзну документальну перевірку Кредитної спілки „Чорноморський” з питань своєчасності подання звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 2008 рік. За результатами перевірки складений акт № 2945/10/151/26227356 від 14.05.2010.

У акті перевірки зафіксовано, що у порушення п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-Ш від 21.12.00 р., п.16.4 ст.16 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” Кредитною спілкою „Чорноморський” несвоєчасно надано звіт про використання коштів неприбутковими установами за 2008 рік по терміну подання 09.02.2009. Дата фактичного подання звіту 17.02.2009.

За результатами перевірки відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1. ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р., керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя було прийняте податкове повідомлення - рішення  № 0003680151/0 від 24.06.2010р. про застосування до Кредитної спілки „Чорноморський” штрафних санкцій з податку на прибуток фінансових установ у розмірі 170,00 грн.

Податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу Кредитної спілки „Чорноморський” поштою з повідомленням про вручення та повернено до ДПІ з відміткою поштового відділення „за зазначеною адресою не проживає”, у зв’язку з чим складено акт про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення від 24.06.2010, а податкове повідомлення-рішення розміщено на дошці 08.07.2010.

З урахуванням існуючої станом на початок 2010 року переплати з податку на прибуток фінансових установ у розмірі 0,28грн., сума заборгованості Кредитної спілки „Чорноморський” склала 169,72 грн.

Контроль за надходженням грошових коштів, що підлягають внесенню до бюджету, здійснює ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя.

Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» № 2181-Ш| на адресу Кредитної спілки „Чорноморський” було направлено першу податкову вимогу № 1/321 від 26.07.2010 поштою з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, яка становила 169,72 грн. Поштове повідомлення було повернуто до ДПІ з відміткою поштового відділення про закінчення терміну зберігання.

Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» на адресу Кредитної спілки „Чорноморський” було направлено другу податкову вимогу № 2/599 від 16.11.2010 з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, яка становила 169,72 грн. Поштове повідомлення було повернуто до ДПІ з відміткою поштового відділення про закінчення терміну зберігання.

Відповідно до п.6.2.4. п. 6.2 ст.6 Закону України № 2181-Ш| першу податкову вимогу № 1/321 від 26.07.2010 було розташовано на „Дошці податкових повідомлень”, де вона знаходилась протягом місяця, що підтверджується актом №233/24-0 від 14.10.2010 року. Другу податкову вимогу №2/599 від 16.11.2010 було розташовано на «Дошці податкових повідомлень», де вона знаходилася протягом місяця, що підтверджується актом № 253/24-0 від 01.12.2010.

У добровільному порядку сума заборгованості платником не погашається і заходів з погашення заборгованості відповідач не робить.

Відповідно до п.10.1. ст.10 Закону України №2181-Ш у разі, коли інші, передбачені чинним Законом, заходи щодо погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходу щодо залучення додаткових джерел погашення узгодженої суми податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів, які знаходяться в його власності. Проте, відповідно до Постанови Правління Національного банку України «Про затвердження змін в Інструкцію про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» № 66 від 26.02.2003г., а реєстрованої в Міністерстві юстиції України 12.03.2003р за №197/7518, з переліку розрахункових документів на стягнення з кореспондентського рахунку банку вилучені розрахункові документи на стягнення податкової заборгованості і відповідно до чинного законодавства безспірне стягнення, безакцептне або примусове списання (стягнення) засобів з таких рахунків проводиться тільки на підставі виконавчих документів, встановлених законами України.           

Таким чином, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати штрафних санкцій з податку на прибуток фінансових установ у розмірі 169,72 грн. , що підтверджується матеріалами справи.

          На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.

          З огляду на зазначене, заборгованість зі штрафних санкцій загальною сумою

169,72 грн. підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку,  позовні вимоги - задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з Кредитної спілки „Чорноморський” (99011, м. Севастополь, вул. В.Морська,16, ЄДРПОУ 26227356, рахунки в установах банків: ( р/р 26001945559921, МФО 324010  КРФ ПАТ „Укрсоцбанк”, м. Сімферополь) на користь ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя у дохід державного бюджету Ленінського району м. Севастополя заборгованість перед бюджетом зі сплати штрафних санкцій з податку на прибуток фінансових установ у розмірі 169,72 грн. (р/р 31116014700007, банк отримувача – Головне управління Державного казначейства України у м. Севастополі, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035598, код платежу 11021600).

Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                                      О.В. Гавура

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення14.02.2011
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14152100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3883/10/2770

Постанова від 14.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні