ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
14.02.11
Справа №2а-3902/10/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Гавури О.В.;
при секретарі - Варочкиній Н.А.,
з участю:
представника позивача – не з'явився,
представник відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя до Приватного підприємства "Транзит-газ" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Приватного підприємства «Транзит-Газ» про стягнення заборгованості перед бюджетом в розмірі 148, 00 грн. Вказує, що Приватне підприємство ”Транзит-Газ” за період з жовтня 2008р. по листопад 2009р. надавало податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність оподатковуваних операцій. 25.02.2010р. Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя була проведена перевірка з питання своєчасного надання свідоцтва платника податку на додану вартість по терміну 16.12.20009р. За результатами перевірки складений Акт №98/15-219/31213700/1148/10 від 25.02.2010р., у якому зафіксовані порушення п.9.8 ст.9 Закону України „Про податок на додану вартість”, а саме, підприємством несвоєчасно повернуто свідоцтво платника податку на додану вартість. Керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя було прийняте податкове повідомлення - рішення № 0000340132/0 від 23.02.2010р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн., але в зв’язку з переплатою в розмірі 22,00грн. розмір податкового зобов’язання перед бюджетом складає 148,00грн.
Просить стягнути з відповідача заборгованість в розмірі 148, 00 грн.
Ухвалою суду від 27.12.2010 відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою суду від 27.12.2010 закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, 14.02.2011 до суду надійшло клопотання про розгляд справи за їх відсутністю, на позовних вимогах наполягав.
Відповідач в судове засідання не з’явився, про причини неявки суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються та витребувані документи не надав, про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку за адресою, зазначеною у позові та у свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця.
Визнаючи наявні матеріали справи достатніми для вирішення спору, суд в силу ст. 128 КАС України вирішив розглянути справу у відсутність сторін.
Встановивши обставини справи, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2 закону України “Про державну податкову службу України” завдання органів державного податкового законодавства, правильністю і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фонді податкових зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.
Згідно зі ст. 4 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до п. п. 1,2 ст.10 цього Закону одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.
Відповідно до п. 11 ст. 10 закону України “Про держану податкову службу” органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках –коштів, одержаних без встановлених законом підставі, а також стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95 –ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг”(далі по тексту Закону України № 265) контроль за додержанням суб’єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків та товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснювати органи державної податкової служби України шляхом планових перевірок згідно із законодавством України.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).
Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв’язку з здійсненням суб’єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв’язку з публічним формуванням суб’єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Таким чином, Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Севастополя є суб’єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій.
Судом встановлено, що Приватне підприємство „Транзит-Газ” є платником податків і зборів (обов'язкових платежів)
25.02.2010р. Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя була проведена перевірка з питання своєчасного надання свідоцтва платника податку на додану вартість по терміну 16.12.20009р.
За результатами перевірки складений Акт перевірки №98/15-219/31213700/1148/10 від 25.02.2010р., у якому зафіксовані порушення п.9.8 ст.9 Закону України „Про податок на додану вартість”, а саме, підприємством несвоєчасно повернуто свідоцтво платника податку на додану вартість.
Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону України „Про податок на додану вартість” реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадках, якщо особа, яка зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господарювання.
Як свідчать матеріали перевірки, Приватне підприємство ”Транзит-Газ” за період з жовтня 2008р. по листопад 2009р. надавало податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність оподатковуваних операцій.
Актом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя №78 від 26.11.2009року прийнято рішення про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість. Листом від 10.02.2010р. підприємство було повідомлено про необхідність повернення свідоцтва платника ПДВ у термін до 16.12.2009р.
Платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво, якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
Фактично ПП „Транзит-Газ” повернуло Свідоцтва платника ПДВ 25.02.2010р.
За неподання декларації у строки, визначені законодавством, або її затримку, відповідальність платника податку передбачені пп..17.1.1. п.17.1 ст.17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами”, №2181 від 21.12.2000р., платник податків, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Так за результатами перевірки відповідно керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя було прийняте податкове повідомлення - рішення № 0000340132/0 від 23.02.2010р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн., яке було отримано представником підприємства 25.02.2010р., згідно підпису на коринці рішення.
У зв’язку з переплатою в розмірі 22,00грн. на день подачі адміністративного позову розмір податкового зобов’язання перед бюджетом у Приватного підприємства „Транзит-Газ” складає 148,00грн.
Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» №2181-Ш на адресу ПП „Транзит-Газ” була направлена по пошті з поштовим повідомленням перша податкова вимога № 1/102 від 11.03.2010р. з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом у розмірі 148,00грн., що повернулося з відміткою поштового відділення про те, що закінчився строк зберігання та неявка адресата. Відповідно до п.п.6.2.4. п. 6.2 ст.6 Закону України № 2181-ш податкова вимога була поміщена на «Дошку податкових повідомлень» (Акт № 169/24-0 від 26.05.2010р.)
Відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» №2181-Ш на адресу ПП „Транзит-Газ” була направлена друга податкова вимога № 2/273 від 25.06.2010р. з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом у розмірі 148,00грн., що повернулося з відміткою поштового відділення про те, що закінчився строк зберігання та неявка адресата. Відповідно до п.п.6.2.4. п. 6.2 ст.6 Закону України № 2181-ш податкова вимога була поміщена на «Дошку податкових повідомлень» (Акт № 247/24-0 від 25.10.2010р.)
У добровільному порядку суми нарахованого податкового зобов'язання не погашаються і заходів по погашенню заборгованості відповідач не робить.
Відповідно до п.10.1. ст.10 Закону України №2181-Ш у разі, коли інші, передбачені чинним Законом, заходи щодо погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходу щодо залучення додаткових джерел погашення узгодженої суми податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів, які знаходяться в його власності. Проте, відповідно до Ухвали Правління Національного банку України «Про затвердження змін в Інструкцію про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» №66 від 26.02.2003г., зареєстрованому в Мінюсті України під №197/7518 12.03.2003г., з переліку розрахункових документів на стягнення з кореспондентського рахунку банку вилучені розрахункові документи на стягнення податкової заборгованості і відповідно до чинного законодавства безперечне стягнення, безакцептне або примусове списання (стягнення) засобів з таких рахунків проводиться тільки на підставі виконавчих документів, встановлених законами України.
Таким чином, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі 148,00грн. по штрафних (фінансових) санкціях з податку на додану вартість, що підтверджується матеріалами справи.
На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.
З огляду на зазначене, заборгованість зі штрафних санкцій загальною сумою
148, 00 грн. підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку, позовні вимоги - задоволенню.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства „Транзит-Газ” ( ЄДРПОУ 31213700, м. Севастополь, вул. Токарева, 3, р/р 2600005501201 МФО 300164 у АТ „Сведбанк”) заборгованість перед бюджетом у розмірі 148,00грн. по штрафних (фінансових) санкціях з податку на додану вартість, яка підлягає перерахуванню на р/р 31114027700007, код платежу 14010100, МФО 824509, одержувач – УДКУ в м. Севастополі.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя О.В. Гавура
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14152105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Гавура О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні