Постанова
від 03.03.2011 по справі 2а-1988/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 березня 2011 р. Справа №2а-1988/11/0170

(10:59) м.Сімфе рополь

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р., при сек ретарі Сусловій Є.О., за участ ю

представника позивача - Семиволос О.П.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Виробнича фірма «Будмонтаж»

до Державної податкової ін спекції в м.Сімферополі АР Кр им

про визнання протиправним и та скасування податкових п овідомлень- рішень,

В СТАНОВИВ:

До Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим звернулося з позовом Товариство з обмежен ою відповідальністю «Виробн ича фірма «Будмонтаж» до Дер жавної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим про в изнання протиправними та ск асування податкових повідо млень - рішень Державної по даткової інспекції в м.Сімфе рополі АР Крим від 14.07.2010 року № 0 010321502/0; від 21.09.2010 року № 0104221502/1; від 01.12.2010 р оку № 0104221502/2 в повному обсязі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 18.02.2011 року ві дкрито провадження по справі .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 18.02.2011 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ад міністративний позов, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, пояснив, що посадовою особою ДПІ в м.Сімф ерополі проведено камеральн у перевірку податкової декл арації ТОВ «ВФ «Строймонтаж» з ПДВ за квітень 2010 року, в резу льтаті якої встановлено пору шення підприємством п.п.5.1.3 п.5.1 с т.5 Закону України “Про подато к на додану вартість”, у зв' я зку з чим підлягає збільшенн ю сума ПДВ, яка підлягає нара хуванню до сплати в бюджет за результатами поточного звіт ного періоду,з урахуванням з алишку від' ємного значенн я попереднього звітного пері оду в сумі 46684,00 гривень.

Представник позивача зазн ачив, що на підставі акту пере вірки ДПІ в м.Сімферополі при йнято податкове повідомлен ня - рішення від14.07.2010 року № 001032 1502/0 про сплату 18146,00 гривень подат кового зобов' язання з ПДВ та 37199,00 гривень штрафних санк цій.

Представник позивача пояс нив, що за результатами проце дури адміністративного оска рження податкове повідомле ння - рішення від 14.07.2001 року № 0 010321502/0 в частині нарахованого ПДВ та 73,5 гривень штрафних са нкцій скасовано,в іншій част ині податкове повідомлення - рішення залишено без змін.

Представник позивача зазн ачив, що з податковим повідом ленням - рішенням Державної податкової інспекції в м.Сім ферополі АР Крим від 14.07.2010 року № 0010321502/0 та пода тковими повідомленнями - рі шеннями, винесеними за резул ьтатами процедури адмініст ративного оскарження, позива ч не погоджується.

Представник позивача пояс нив, що відповідно до п.п.5.1.13 п.5.1 Закону України “Про податок на додану вартість” звільня ються від оподаткування опе рації з надання послуг з пере везення осіб пасажирським тр анспортом (крім таксомоторів ) у межах населеного пункту, та рифи на які регулюються орга ном місцевого самоврядуванн я відповідно до його компете нції, визначеної законом.

Представник позивача зазн ачив, що рішенням виконавчог о комітету Сімферопольсько ї міської ради від 27.06.2008 року № 1 524 узгоджено тариф проїзду на міських автобусних маршрут ах загального користування в режимі маршрутного таксі в розмірі до 2 гривень.

Представник позивача пояс нив, що Товариством з обмежен ою відповідальністю «Виробн ича фірма «Будмонтаж» обґру нтовано відображені в декла рації з ПДВ за квітень 2010 року операції, які звільнені від оподаткування.

У судове засідання предста вник відповідача не з' явив ся, повідомлений належним чи ном про дату, час та місце роз гляду справи, будь-яких клопо тань на адресу суду не надісл ав.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им розглядати справу за відс утністю представника відпов ідача, повідомленого належни м чином про дату час та місце р озгляду справи.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги під лягають задоволенню з наступ них підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 П одаткового кодексу України к онтролюючими органами є орга ни державної податкової служ би - щодо податків, які справля ються до бюджетів та державн их цільових фондів, крім зазн ачених у підпункті 41.1.2 цього пу нкту, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.

Отже, враховуючи вищезазна чене, Державна податкова інс пекція в м.Сімферополі АР Кри м у відносинах з Товариством з обмеженою відповідальніст ю «Виробнича фірма «Будмонта ж», під час реалізації своїх з авдань та функцій, встановле них законодавством України, являється суб' єктом владни х повноважень.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, що ТОВ «В иробнича фірма «Будмонтаж» є юридичною особою, яка зареєс трована виконавчим комітето м Сімферопольської міської ради АРК, що підтверджується свідоцтвом про державну реє страцію юридичної особи Сері ї А00 №634794, довідкою з ЄДРПОУ № 05.3-06- 01/1211 від 25.08.2004 року.

Судом встановлено, що ТОВ «В иробнича фірма «Будмонтаж» з ареєстровано в податковому о ргані, відповідно до свідоц тва про реєстрацію податку н а додану вартість № 100117883 від 26.052008 року ТОВ «Виробнича фі рма «Будмонтаж» зареєстрова не платником ПДВ,

Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ «Виробнича фірма «Будмонтаж» є суб' єктом гос подарювання, зобов' язане в иконувати обов' язки, поклад ені на нього законами у зв' я зку зі здійсненням господарс ької діяльності.

Судом встановлено, що в под атковій декларації з ПДВ за к вітень 2010 року позивачем заде кларовано суму ПДВ, що підляг ає нарахуванню до сплати в бю джет, в розмірі 28574,00 гривень.

Судом встановлено, що стар шим державним податковим інс пектором відділу адміністру вання ПДВ управління оподат кування юридичних осіб ДПІ в м.Сімферополі Бугровим О.О . проведено камеральну пер евірку податкової декларац ії з ПДВ по ТОВ ВФ «Будмонтаж », наданої за квітень 2010 року ві д 20.05.2010 року № 82595, за результатам и якої складено акт про резул ьтати камеральної перевірк и від 02.07.2010 року № 9460/15-2 (надалі - ак т перевірки).

Перевіркою встановлено по рушення позивачем п.п.5.1.13 п.5.1 ст .5 Закону України “Про податок на додану вартість” (встанов лено методологічну помилку , а саме: необґрунтоване запов нення рядка 4 колонки А (опера ції, які звільнені від опода ткування) у сумі 154100 грн. та рядк а 10.2 колонки А у сумі 63551 грн. (не підлягають оподаткуванню (п .3.2 ст.3 Закону) або/та звільнені від оподаткування (ст..5,1 Зако ну,інші нормативно-правові а кти).

В акті перевірки зазначено , що підлягає збільшенню ряд ок 27 (сума ПДВ, яка підлягає на рахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного зв ітного періоду, з урахування м залишку від' ємного значе ння попереднього звітного пе ріоду) у сумі 46684 грн.

На підставі акту перевірки за порушення п.п.5.1.13 п.5.1 ст.5 Зако ну України “Про податок на до дану вартість” ДПІ в м.Сімфер ополі прийнято податкове пов ідомлення - рішення № 0010321502/0 в ід 14.07.2010 року, яким позивачеві в изначено суму податкового зо бов' язання з податку на дод ану вартість в розмірі 55345,00 гри вень, з яких: за основним плате жем 18146,00 гривень та за штрафни ми санкціями 37199,00 гривень.

Судом встановлено, що позив ачем податкове повідомлення - рішення ДПІ в м.Сімферопол і № 0010321502/0 від 14.07.2010 року оскаржено в адміністративному порядку .

Позивачем 23.07.2010 року до ДПІ в м .Сімферополі подано запереч ення на податкове повідомле ння - рішення від 14.07.2010 року № 001 0321502/0, в якому зазначено підстав и незгоди з податковим повід омленням - рішенням від 14.07.2010 р оку № 0010321502/0.

Рішенням ДПІ в м.Сімферопол і від 17.09.2010 року № 5213/10/1/25-017 скасов ано податкове повідомлення - рішення від 14.07.2010 року № 0010321502/0 у ч астині 36,00 грн. нарахованого П ДВ та 73,50 грн. застосованої штр афної (фінансової) санкції, а в іншій частині зазначене под аткове повідомлення - рішен ня залишено без змін.

Судом встановлено, що ДПІ в м.Сімферополі за результат ами розгляду заперечення по зивача винесено податкове п овідомлення - рішення від 21.0 9.2010 року № 0104221502/1 на суму 55235,5 гривен ь, в т.ч.: 18110,00 грн. - основний пла тіж, 37125,5 грн. - штрафні (фінансов і) санкції.

28.09.2010 року позивачем подано п овторну скаргу за № 112 від 24.09.2010 р оку до ДПА в АРК на податкове повідомлення - рішення ДПІ в м.Сімферополі від 14.07.2010 року № 0010321502/0 до ДПА в АР Крим.

Рішенням від 14.10.2010 року № 2567/10/25-02 3 ДПА в АР Крим продовжено стр ок розгляду повторної скарг и позивача до 26.11.2010 року.

Рішенням ДПА в АР Крим про р езультати розгляду повторн ої скарги від 23.11.2010 року № 3006/10/25-023 п одаткове повідомлення - ріш ення ДПІ в м.Сімферополі від 14.07.2010 року № 0010321502/0 та рішення ДПІ в м.Сімферополі від 17.09.2010 року № 5213/10/1/25-017, прийняте за результата ми розгляду первинної скарг и заявника, залишені без змін , а повторна скарга позивача - без задоволення.

ДПІ в м.Сімферополі за резу льтатами розгляду ДПА в АРК п овторної скарги позивача при йнято податкове повідомленн я - рішення № 0104221502/2 від 01.12.2010 року .

ТОВ «ВФ «Будмонтаж» до ДПА України подано скаргу до ДПА України за № 11970/6 ві д 02.12.2010 року на податкове повідо млення - рішення ДПІ в м.Сім ферополі від 14.07.2010 року № 0010321502/0.

Рішенням ДПА України від 31 .01.2011 року № 2094/6/25-0115 про результати розгляду повторної скарги з алишено без змін податкове п овідомлення - рішення ДПІ у м.Сімферополі від 14.07.10 р № 0010321502/0 з урахуванням рішення, прийня того за розглядом первинної скарги, та рішення ДПА в АРК ві д 23.11.10 № 3006/10/25-023, прийняте за розгля дом скарги, а скаргу - без зад оволення.

Перевіряючи обґрунтованіс ть податкових повідомлень - рішень Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим від 14.07.2010 року № 0010321502/0; від 21.09.2 010 року № 0104221502/1; від 01.12.2010 року № 0104221502/2, судом встановлено наступне.

Як встановлено вище, старши м державним податковим інспе ктором відділу адмініструва ння ПДВ управління оподатку вання юридичних осіб ДПІ в м. Сімферополі Бугровим О.О. проведено камеральну перев ірку податкової декларації з ПДВ по ТОВ ВФ «Будмонтаж», н аданої за квітень 2010 року від 20 .05.2010 року № 82595, декларація 011 «звіт на».

Суд зазначає, за результата ми проведення перевірки под атковим органом зроблено вис новок про відсутність підста в для звільнення ТОВ «Виробн ича фірма «Будмонтаж» від оп одаткування операцій з надан ня послуг з перевезення осіб пасажирським транспортом (к рім таксомоторів) у межах нас еленого пункту на підставі 5.1. 13 пункту 5.1 ст. 5 Закону України “ Про податок на додану вартіс ть”.

Судом встановлено, що подат ковий орган дійшов такого ви сновку без перевірки первісн их документів.

При цьому, суд зауважує, що н евиїзні документальні перев ірки проводяться виключно н а підставі даних, зазначених у податкових деклараціях. Пр и цьому, забороняється вимаг ати надання будь-яких докуме нтів на підтвердження наведе них у податковій декларації даних.

Суд зазначає, що з акту пере вірки вбачається, що відпові дачем встановлено порушення позивачем положень п.п. 5.1.13 п.5.1 с т. 5 Закону України “Про подато к на додану вартість”, ТОВ «Ви робнича фірма «Будмонтаж» за нижена сума податку на додан у вартість, яка підлягає нара хуванню до сплати в бюджет за квітень 2010 року на суму 46684 грив ень.

Такий висновок, відповідно до акту перевірки зроблений відповідачем, виходячи з тог о, що позивачем було задеклар овано в податковій декларац ії з ПДВ за квітень 2010 року опе рації, які звільнені від опод аткування (п.п. 5.1.13 п.5.1. ст. 5 Закону України “Про податок на дода ну вартість”) у сумі 154100 гривен ь.

Відповідач, посилаючись на положення ст. 28 Закону Україн и “Про місцеве самоврядуванн я України” та п.13 постанови Ка бінету міністрів України ві д 25.12.1996 року №1548 «Про встановлен ня повноважень органів викон авчої влади та виконавчих ор ганів міських рад щодо регу лювання цін (тарифів)» зазнач ив в акті перевірки, що тарифи на послуги з перевезення пас ажирів на міських автобусних маршрутах загального корист ування в режимі “маршрутного таксі” підлягають регулюва нню органами місцевого самов рядування у разі, якщо вони на даються підприємствами кому нальної власності.

Рішенням виконавчого комі тету Сімферопольської місь кої ради від 27.06.2008 року № 1524 погод жено єдиний тариф 2,00 грн. на пр оїзд у міських автобусних ма ршрутах загального користув ання, що працюють в режимі мар шрутного таксі.

Таким чином, відповідач при йшов до висновку про те, що дія п.п. 5.1.13 п.5.1. ст. 5 Закону України “П ро податок на додану вартіст ь” не розповсюджується на по зивача, в зв' язку з чим зроби в висновок про заниження поз ивачем суми ПДВ.

Отже, на думку відповідача Т ОВ «Виробнича фірма «Будмонт аж» такі тарифи не встановле ні, а тільки узгоджені, а це оз начає, що дія підпункту 5.1.13 пун кту 5.1 ст. 5 Закону України “Про податок на додану вартість”н е поширюється на позивача.

Однак, суд не погоджується з такими висновками податково го органу, у зв' язку з чим заз начає наступне.

Матеріали справи свідчать , що ТОВ «Виробнича фірма «Буд монтаж» є суб' єктом господа рювання та виконує зобов' яз ання по перевезенню пасажирі в за маршрутами згідно уклад ених з виконкомом Сімферопол ьської міської ради договора м.

Так, відповідно до договору на здійснення перевезення п асажирів на міському автобу сному маршруті загального ко ристування № 593 від 22.02.2010 року, ук ладеного виконавчим коміте том Сімферопольської міськ ої ради та ТОВ «Виробнича фір ма «Будмонтаж», Замовник над ає Перевізнику право на пере везення пасажирів на міськом у автобусному маршруті зага льного користування в м.Сімф ерополі за № 1 «вул.Станціонна - КАПКС», а Перевізник зобов' язується надавати безпечні та якісні транспортні послуг и населенню на умовах, визнач ених договором згідно паспор ту маршруту. Судом встановле но, що договір діє до 22.02.2015 року.

Відповідно до договору на з дійснення перевезення пасаж ирів на міському автобусном у маршруті загального корист ування № 556 від 03.07.2009 року, укладе ного виконавчим комітетом С імферопольської міської рад и та ТОВ «Виробнича фірма «Бу дмонтаж», Замовник надає Пер евізнику право на перевезен ня пасажирів на міському авт обусному маршруті загальног о користування в м.Сімферопо лі за № 50 «Аеропорт «Заводське » - Давідовка», № 69 « Пневматика - мкр.Загородний», № 59 «7 міськ а лікарня - вул.Ракетна», № 60 «вул.Ракетна - вул.Генерала Родіонова», а Перевізник зоб ов' язується надавати безпе чні та якісні транспортні по слуги населенню на умовах, ви значених договором згідно па спорту маршруту. Судом встан овлено, що договір діє з 09.08.2009 р оку до 09.08.2014 року.

Судом встановлено, що викон ком Сімферопольської місько ї ради при прийнятті рішення від 27.06.2008 року № 1524 керувався ст. 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

У п. 1 рішення виконавчого ко мітету Сімферопольської міс ької ради при прийнятті ріше ння від 27.06.2008 року № 1524 зазначено : “ Погодити тариф на проїзд у міських автобусних маршрута х загального користування в режимі маршрутного таксі до 2,00 грн.

Отже, судом встановлено, що виконкомом Сімферопольсько ї міської ради було погоджен о єдиний тариф - 2 грн. на прої зд в міських автобусних марш рутах загального користуван ня, що працюють в режимі маршр утного таксі.

Закон України “Про податок на додану вартість” (що діяв на час виникнення спірних пр авовідносин та який втратив чинність з 01 січня 2011 року згід но з Податковим кодексом Укр аїни від 02 грудня 2010 року N 2755-VI) ви значає платників податку на додану вартість, об'єкти, баз у та ставки оподаткування, пе релік оподатковуваних та зві льнених від оподаткування оп ерацій, особливості оподатку вання експортних та імпортни х операцій, поняття податков ої накладної, порядок облік у, звітування та внесення п одатку до бюджету.

Підпунктом 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 За кону України “Про податок на додану вартість” (що діяв на час виникнення спірних прав овідносин та який втратив чи нність з 01 січня 2011 року згідно з Податковим кодексом Украї ни від 02 грудня 2010 року N 2755-VI) визн ачено, що звільняються від оп одаткування операції з надан ня послуг з перевезення осіб пасажирським транспортом (к рім таксомоторів) у межах нас еленого пункту, тарифи на які регулюються органом місцево го самоврядування відповідн о до його компетенції, визнач еної законом.

Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” в изначає систему та гарантії місцевого самоврядування в У країні, засади організації т а діяльності, правового стат усу і відповідальності орга нів та посадових осіб місцев ого самоврядування.

Підпунктом 2 пункту “а”ч. 1 ст . 28 Закону України “Про місцев е самоврядування в Україні”( в редакції, що діяла на момент існування спірних правовідн осин) визначено, що до відання виконавчих органів сільськи х, селищних, міських рад належ ать власні (самоврядні) повно важення встановлення в поряд ку і межах, визначених законо давством, тарифів щодо оплат и побутових, комунальних, тра нспортних та інших послуг, як і надаються підприємствами т а організаціями комунальної власності відповідної тери торіальної громади; погоджен ня в установленому порядку ц их питань з підприємствами, у становами та організаціями, які не належать до комунальн ої власності.

З аналізу вказаних нормати вно - правових актів вбачаєт ься, що нормою, яка визначає ко мпетенцію органу місцевого с амоврядування з регулювання тарифів є підпункт 2 пункту “а ” ч. 1 ст. 28 Закону України “Про м ісцеве самоврядування в Укра їні”.

За таких підстав, суд приход ить до висновку, що підпункто м 2 пункту “а”ч. 1 ст. 28 Закону Укр аїни “Про місцеве самоврядув ання в Україні” встановлено у який саме спосіб орган місц евого самоврядування здійсн ює регулювання, про яке йдеть ся у підпункті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 З акону України “Про податок н а додану вартість” (що діяв н а час виникнення спірних пра вовідносин та який втратив ч инність з 01 січня 2011 року згідн о з Податковим кодексом Укра їни від 02 грудня 2010 року N 2755-VI) , а са ме:

- шляхом встановлення тариф ів які надаються підприємств ами та організаціями комунал ьної власності відповідної т ериторіальної громади,

- шляхом погодження тарифів з підприємствами, установам и та організаціями, які не нал ежать до комунальної власнос ті.

Таким чином, виконавчий ком ітет Сімферопольської міськ ої ради, прийнявши рішення № 1524 від 27.06.2008 року, погодив єдиний тариф, чим, в розумінні положе нь підпункту 2 пункту “а”ч. 1 ст . 28 Закону України “Про місцев е самоврядування в Україні” та підпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 За кону України “Про податок на додану вартість” (що діяв на час виникнення спірних прав овідносин та який втратив чи нність з 01 січня 2011 року згідно з Податковим кодексом Украї ни від 02 грудня 2010 року N 2755-VI), у меж ах встановленої законом комп етенції врегулював тарифи пе ревезення осіб пасажирським транспортом.

Слід відзначити, що норма пі дпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону України “Про податок на дода ну вартість”(що діяв на час в иникнення спірних правовід носин та який втратив чинніс ть з 01 січня 2011 року згідно з Под атковим кодексом України ві д 02 грудня 2010 року N 2755-VI) сама по со бі не встановлює компетенцію органу місцевого самоврядув ання щодо регулювання тарифі в перевезення, а відсилає до і ншого закону, яким встановле на така компетенція.

Діюче законодавство, крім п оложень п.п. 2 пункту “а”ч. 1 ст. 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, н е містить інших норм, що встан овлювали б компетенцію орган у місцевого самоврядування з регулювання тарифів на пере везення пасажирів.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що рішення № 1524 від 27.06.2008 року прийнято виконавчим комітетом Сімферопольсько ї міської ради у межах компет енції, у порядок та спосіб, що встановлені Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, тому тарифи з нада ння послуг з перевезення осі б пасажирським транспортом в регульовано органом місцево го самоврядування відповідн о до його компетенції шляхом погодження тарифів.

Крім того, суд зазначає, що п оняття слова “регулювання”, застосоване законодавцем у п ідпункті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закон у України “Про податок на дод ану вартість” (що діяв на час виникнення спірних правові дносин та який втратив чинні сть з 01 січня 2011 року згідно з По датковим кодексом України в ід 02 грудня 2010 року N 2755-VI), слід роз уміти як впорядкування чого- небудь, що також може включат и поняття: погоджувати, прийм ати рішення, встановлювати, в изначати, обмежувати та інше .

При використанні терміну “ регулювання” необхідно вихо дити з його значення, а не букв ального відображення у текст і при прийнятті рішення.

Отже, виконавчий комітет Сі мферопольської міської ради , прийнявши рішення № 152 4 від 27.06.2008 року, вчинив дії напра влені на впорядкування в меж ах своєї компетенції тарифів перевезення осіб пасажирськ им транспортом, врегулювавши їх у встановлений законом сп осіб.

На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що по зивач мав право використовув ати положення підпункту 5.1.13 пу нкту 5.1 ст. 5 Закону України “Про податок на додану вартість” (що діяв на час виникнення сп ірних правовідносин та який втратив чинність з 01 січня 2011 р оку згідно з Податковим коде ксом України від 02 грудня 2010 ро ку N 2755-VI) щодо звільнення від опо даткування податком на додан у вартість при формуванні су м ПДВ у податковій звітності з надання послуг перевезенн я пасажирів, оскільки керува вся тарифами на надання посл уг з перевезення осіб пасажи рським транспортом врегульо ваними органом місцевого сам оврядування.

Вказане свідчить про те, що висновок відповідача про пор ушення позивачем підпункту 5 .1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону України “Про податок на додану варті сть” (що діяв на час виникнен ня спірних правовідносин та який втратив чинність з 01 січ ня 2011 року згідно з Податковим кодексом України від 02 грудн я 2010 року N 2755-VI) та заниження ним с уми податку на додану вартіс ть є необґрунтованим та супе речить вимогам чинного закон одавства.

Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Суд також враховує, що суб' єкт владни х повноважень зобов' язаний діяти добросовісно, тобто з щ ирим наміром щодо реалізації владних повноважень та дося гнення поставлених цілей і с праведливих результатів.

На підставі викладеного, су д вважає, що податкові повідо млення - рішення Державної податкової інспекції в м.Сім ферополі АР Крим від 14.07.2010 року № 0010321502/0; від 21.09.2010 року № 0104221502/1; від 01.12.2010 року № 0104221502/2 на лежить визнати протиправним и та скасувати.

Отже, позовні вимоги підляг ають задоволенню у повному о бсязі.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 03.03.2011 року оголошена вступна та резолютивна част ина постанови, а 09.03.2011 року пост анова складена у повному обс язі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд

ПОСТ АНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольни ти.

2.Визнати протиправни м та скасувати податкове пов ідомлення - рішення Державн ої податкової інспекції в м.С імферополі АР Крим від 14.07.2010 ро ку № 0010321502/0.

3. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення - рішення Державної под аткової інспекції в м.Сімфер ополі АР Крим від 21.09.2010 року № 010 4221502/1.

4. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення - рішення Державної под аткової інспекції в м.Сімфер ополі АР Крим від 01.12.2010 року № 010 4221502/2.

5. Стягнути на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Виробнича фірма «Буд монтаж» (ЄДРПОУ 24033961) з Державно го бюджету України судовий з бір у розмірі 3 гривні 40 к опійок.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено29.03.2011
Номер документу14156781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1988/11/0170

Постанова від 03.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні