Постанова
від 16.02.2011 по справі 2а-197/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  

            ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                              ПОСТАНОВА

                                                      ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ

"16" лютого 2011 р.                                                                                    cправа № 2a-197/11/0970

м. Івано-Франківськ  

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Чуприни О.В.

за участю секретаря судового засідання Галімурки Т.Є.

представників позивача: Контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області –Струк О.І., Гатич В.О.

представника відповідача: Воскресинцівської сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області – Гладій К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області до Воскресинцівської сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області про стягнення коштів в сумі 8 310,09 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Контрольно-ревізійне управління в Івано-Франківській області (далі –позивач, Контрольно-ревізійне управління в області) звернулося в суд з адміністративним позовом до Воскресинцівської сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області (далі –відповідач, Воскресинцівська сільська рада) про стягнення в дохід бюджету коштів в сумі 8 310,09 грн..

Заявлені позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем протиправно, в порушення статті 15 Закону України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’не виконано обов’язкові вимоги Контрольно-ревізійного відділу в Рогатинському районі Івано-Франківської області, викладені у вимозі від 04.08.2010 року за №380-13-01/259 ‘‘Про усунення порушень, виявлених у ході ревізії’’, в частині не забезпечення повернення до державного бюджету коштів в загальному розмірі 8 310,09 грн., які використані відповідачем на безпідставне надання пільг на безоплатне харчування учнів Воскресинцівського навчально-виховного комплексу Воскресинцівської сільської ради, що повинні харчуватися за власні кошти. Вважає, що безпідставне надання пільг учням щодо харчування порушує вимоги пункту 4 Порядку надання послуг з харчування у професійно-технічних училищах та середніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.1997 року за №1200.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали з вказаних в позовній заяві підстав та зазначили, що Воскресинцівська сільська рада в порушення наведених вище норм Закону не забезпечено повернення до бюджету коштів, використаних як безпідставне надання учням пільг із безкоштовного харчування, вважають таке використання коштів незаконним, бездіяльність відповідача по невиконанню обов’язкової вимоги контрольно-ревізійного відділу протиправною та такою, що порушує інтереси держави, а кошти в загальній сумі 8 310,09 грн. такими, що підлягають обов’язковому поверненню до державного бюджету.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила частково та пояснила, що необхідні всі документи, які підтверджують надання пільг учням Воскресинцівського навчально-виховного комплексу під час ревізії не було представлено ревізорам у зв’язку із їх відсутністю у повному обсязі. Причиною надання сільською радою зазначених пільг з безкоштовного харчування учнів (за рахунок бюджету), стало наявність у окремих із них статусу дітей-напівсиріт, дітей інвалідів та скрутним фінансовим становищем сімей вказаних учнів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з наступних мотивів.

Судом встановлено, що Контрольно-ревізійним відділом в Рогатинському районі Івано-Франківської області проведено ревізію складання і виконання бюджету Воскресинцівської сільської ради за період з 01.03.2008 року по 01.04.2010 рік, за результатами якої складено акт від 23.07.2010 року за №380-21/11-11 (а.с. 8-13). Проведеною ревізією дотримання законодавства при визначенні пільгового контингенту учнів Воскресинцівського навчально-виховного комплексу, харчування яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів встановлено, що відповідно до рішень виконавчого комітету Воскресинцівської сільської ради від 09.09.2008 року за №35 та від 08.09.2009 року за №31, в порушення пункту 4 Порядку надання послуг з харчування учнів у професійно-технічних училищах та середніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.1997 року за №1200 в категорію дітей, які харчуються безоплатно включено дітей-напівсиріт та дітей інвалідів. Також, упродовж ревізійного періоду проводилось харчування окремих дітей з сімей, статус малозабезпеченої сім’ї яких не був підтверджений, в тому числі довідкою Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області про призначення державної соціальної допомоги.

Відповідне порушення призвело до безпідставного надання пільг на безоплатне харчування учням: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,           ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, які повинні харчуватися за власні кошти на загальну суму 8 310,09 грн., в тому числі за період березень-травень, вересень-грудень              2008 року в розмір 2 358,96 грн.; січень-травень, вересень-грудень 2009 року –4 525,03 грн.; січень-березень 2010 року –1 426,10 грн., тобто до матеріальної шкоди (збитків) на вищезазначену суму (а.с. 20-21).

Акт ревізії складання і виконання бюджету Воскресинцівської сільської ради за період з 01.03.2008 року по 01.04.2010 рік за №380-21/11-11 від 23.07.2010 року підписано відповідальними особами Воскресинцівської сільської ради без заперечень (зауважень).

Позивачем, на підставі вимог пункту 7 статті 10 Закону України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’, листом від 04.08.2010 року за №380-13-01/259, за результатами ревізії зобов’язано відповідача, поряд з іншими вимогами, забезпечити повернення до державного бюджету коштів, використаних на безпідставне звільнення від оплати за харчування учнів комплексу в сумі 8 310,09 грн. (а.с. 14-17).

Дані вимоги позивача, на час розгляду справи, не виконані. Повернення до державного бюджету коштів в сумі 8 310,09 грн. не здійснено, що в свою чергу стало наслідком не виконання вимоги контрольно-ревізійного відділу від 04.08.2010 року за №380-13-01/259.

Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначає Закон України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’та Положенням про Контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, затвердженого наказом Головного контрольно-ревізійного управління України за № 111 від 09.01.2001 року (надалі - Положення).

Статтею 15 вказаного Закону та пунктом 5.1 Положення визначено правове становище службових осіб державної контрольно-ревізійної служби, у відповідності до частини 2 якої законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов’язковими для виконання службовими особами об’єктів, що ревізуються.

Таким чином, суд вважає за необхідне вказати на те, що вимоги службових осіб контрольно-ревізійного управління в області для виконання службовими та посадовими особами Воскресинцівської сільської ради є обов’язковими за умови їх законності.

Перевіряючи законність вимог службових осіб позивача суд приходить до висновку, що вимоги позивача про повернення до державного бюджету коштів в розмірі 8 310,09 грн., які використані відповідачем на безпідставне надання пільг на безоплатне харчування учнів Воскресинцівського навчально-виховного комплексу Воскресинцівської сільської ради, що повинні харчуватися за власні кошти, є законними і підлягають до виконання службовими особами відповідача, виходячи з наступного.

Відповідно до розділу 1 Положення контрольно-ревізійні управління в областях є органами виконавчої влади, юридичними особами в системі контрольно-ревізійної  служби в Україні, до складу яких входять контрольно-ревізійні підрозділи (відділи, групи) в районах, містах, районах у містах, у тому числі міжрайонні контрольно-ревізійні відділи, створені в межах областей.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 8 Закону України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’, пункту 2.2.2 Положення, контрольно-ревізійне управління в областях організовує і здійснює державний фінансовий контроль та проводить у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, цільового та ефективного використання коштів державного та місцевих бюджетів, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Пунктом 7 частини 1 статті 10 Закону України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’, пунктом 2.2.5, 2.2.6 Положення встановлено, що контрольно-ревізійне управління в областях вживає в установленому порядку заходи для усунення виявлених під час державного фінансового контролю порушень законодавства та пред'являє керівникам і іншим посадовим особам підконтрольних установ, які ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених у ході ревізій порушень і недоліків.

За змістом пунктом 4 Порядку надання послуг з харчування учнів у професійно-технічних училищах та середніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, передбачено, що у денних середніх навчальних закладах за рахунок бюджетних асигнувань здійснюється харчування учнів з числа дітей, які постраждали від наслідків Чорнобильської катастрофи, дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей, які проживають у сім'ях, а також за рішенням педагогічної ради - частково вихованців груп продовженого дня (10 відсотків складу групи - повністю, 15 відсотків - наполовину).

Як встановлено судом, рішеннями виконавчого комітету Воскресинцівської сільської ради від 09.09.2008 року за №35 та від 08.09.2009 року за №31 ‘‘Про організацію безплатного харчування дітей в школі’’вирішено у 2008-2009 роках за рахунок спецкоштів (шкільної ділянки) здійснювати безкоштовне харчування учнів Воскресинцівського навчально-виховного комплексу Воскресинцівської сільської ради, а саме: ОСОБА_4, ОСОБА_5,           ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 та ОСОБА_11, як дітей пільгової категорії (а.с. 18, 19).

Із наявних у справі матеріалів, наданих відповідачем у судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_8 є дітьми в яких померли один із батьків, тобто дітьми-напівсиротами (а.с. 32-39, 56, 57).

Відповідно до змісту статті 1 Закону України ‘‘Про охорону дитинства’’та ‘‘Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування’’дитина-сирота –дитина, в якої померли чи загинули батьки. В даному визначенні слово ‘‘батьки’’викладено у множині, тобто законодавець чітко встановив, що дитина-сирота –це дитина, в якої померли двоє батьків. А тому, дитина, в якої помер один із батьків не є дитиною-сиротою, в тому розумінні визначення, в якому воно визначено в Порядку надання послуг з харчування учнів у професійно-технічних училищах та середніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

З урахуванням вказаного, позивач правильно дійшов висновку щодо безпідставного використання відповідачем коштів на пільгове харчування ОСОБА_4, ОСОБА_5 та            ОСОБА_8

Судом також встановлено, що ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_9 являються дітьми із встановленою певною групою інвалідності (а.с. 32, 46-55), тобто дітьми-інвалідами, які до пільгових категорій дітей, визначених Порядком надання послуг з харчування учнів у професійно-технічних училищах та середніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, не входять.

Щодо ОСОБА_10 та ОСОБА_11 судом встановлено, що останні є дітьми багатодітної сім’ї (а.с. 32, 40-45). В той же час, ні під час ревізії відповідача, ні в судовому засіданні Воскресинцівською сільською радою не представлено будь-якого доказу, який підтверджує статус малозабезпеченої сім’ї ОСОБА_11, як цього вимагає норми вищенаведеного Порядку.

Враховуючи вказане вище, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно встановлено безпідставне використання відповідачем коштів на пільги із харчування учням в розмірі 8 310,09 грн.

Згідно вимог статті 13 Закону України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’дії або бездіяльність службових осіб державної контрольно-ревізійної служби можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку. У разі незгоди з рішеннями, прийнятих за результатами перегляду в адміністративному порядку, юридичні і фізичні особи можуть його оскаржити у судовому порядку.

Дії службових осіб Контрольно-ревізійного відділу в Рогатинському районі, в тому числі акт ревізії від 23.07.2010 року за №380-21/11-11 та обов’язкова вимога від 04.08.2010 року за №380-13-01/259, відповідачем не оскаржувалися. А тому суд, із врахуванням вказаного вище, приходить до висновку, що вимоги позивача, викладені у його листі від 04.08.2010 року за №380-13-01/259 щодо забезпечення повернення в бюджет коштів в сумі 8 310,09грн. за безпідставно надані відповідачем пільги із безкоштовного харчування учнів, є законними.

Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’та пункту 3.1.12 Положення позивач має право звертатись до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідачем після отримання обов’язкової вимоги Контрольно-ревізійного відділу в Рогатинському районі від 04.08.2010 року за №380-13-01/259 та на момент розгляду даної адміністративної справи, не забезпечено повернення в державний бюджет коштів в сумі 8 310,09грн. за безпідставно надані відповідачем пільги із безкоштовного харчування учнів, у зв’язку із чим не виконав законні і обов’язкові вимоги позивача, допустивши порушення вимог статті 15 Закону України ‘‘Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні’’.

За таких умов, суд вважає протиправною бездіяльність відповідача по не виконанню обов’язкової вимоги органу державної контрольно-ревізійної служби в частині не повернення в державний бюджет коштів в сумі 8 310,09грн. за безпідставно надані відповідачем пільги із безкоштовного харчування учнів Воскресинцівського навчально-виховного комплексу Воскресинцівської сільської ради, а позовні вимоги в цій частині обґрунтованими, такими, що відповідають дійсним обставинам встановлених у справі та підлягають до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.  

Стягнути з Воскресинцівської сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області (ідентифікаційний код 20550406, с. Воскресинці, Рогатинський район, Івано-Франківська область) в дохід бюджету кошти в сумі 8 310 (вісім тисяч триста десять) гривень 09 копійок.

Стягнути з Воскресинцівської сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області (ідентифікаційний код 20550406, с. Воскресинці, Рогатинський район, Івано-Франківська область) в дохід бюджету кошти в сумі 8 310 (вісім тисяч триста десять) гривень 09 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті                 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею                       254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                 /підпис/                                                              Чуприна О.В.

          

Постанова в повному обсязі складена 21.02.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2011
Оприлюднено17.03.2011
Номер документу14159237
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-197/11/0970

Постанова від 16.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 16.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні