Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
03 березня 2011 р. № 2-а- 14938/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого - судді - Панов а М.М.,
за участю:
секретаря судового засіда ння - Бурхан А.С.,
прокурора - Овчаренко Д.М,
представників сторін:
позивача - Руденко Ю.Г., Танчук М.В..,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду в м. Харкові адмініс тративну справу за позовом П рокурора Червонозаводськог о району м. Харкова в інтереса х держави в особі: Державного підприємства"Національна ен ергетична компанія "Укренерг о" в особі відокремленого під розділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Довг енківської сільської ради п ро стягнення заборгованості ,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окруж ного адміністративного суду звернувся Прокурор Червоно заводського району м. Харков а в інтересах держави в особі : Державного підприємства"На ціональна енергетична компа нія "Укренерго" в особі відокр емленого підрозділу "Держене ргонагляд у Північному регіо ні", з адміністративним позов ом до Довгенківської сільсь кої ради, в якому просить суд стягнути з відповідача в дох од держави штраф у розмірі 1700 г ривень
Прокурор в судовому засіда нні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити, в обґрунтуван ня зазначив наступне.
У ході перевірки ВП "Держене ргонагляд у Північному регіо ні" Довгенківської сільсько ї ради за дотриманням чинног о законодавства встановлено , що 21 вересня 2009 року інспекціє ю з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії у Ха рківській області було прове дено обстеження з виконання комплексу заходів із забезпе чення стійкої роботи електро енергетичного господарства Довгеньківської сільської р ади в осінньо - зимовий пері од 2009-2010 р. р., про що було складено акти № 07/12-0514 та № 07/12-0515.
За результатами обстеженн я відповідачеві було видано обов' язковий до виконання п рипис № 07/12-0515 від 21.09.09 р. про усунен ня виявлених порушень, які ві дповідач у встановлений терм ін не виконав, що підтверджує ться актом перевірки (проток олом) №07/12-0066 від 24.12.09 р.
Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики та за ух илення від виконання припису на відповідача накладено шт раф, про що було винесено пост анову та видано припис № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р.
21.06.10 р. інспекцією Держенерго нагляду у Харківській област і було проведено перевірку в иконання вимог припису № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р. і встановлено, що прип ис не виконано відповідачем, що підтверджується актом пе ревірки (протоколом) № 07/12-25.
До теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано. Просив позо в задовольнити та стягнути ш траф у повному обсязі.
Представники позивача поз овні вимоги підтримали у пов ному обсязі з тих самих підст ав.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час, дату та місце розг ляду справи повідомлявся, на лежним чином.
Згідно ст.35 КАС України відп овідач є належно повідомлени м про дату, час та місце судово го засідання.
Враховуючи викладене, беру чи до уваги, що відповідач не п рибув в судове засідання, при чин неприбуття суду не повід омив, є належним чином повідо млений про дату, час та місце р озгляду справи, суд приходит ь до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.
Суд, дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення сторін, проаналізувавши док ази у їх сукупності вважає по зов обґрунтованим та таким, щ о підлягає задоволенню виход ячи з наступного.
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” однією із засад державної політики в енергетиці є ство рення умов безпечної експлуа тації об'єктів електроенерге тики, а також забезпечення ві дповідальності енергопоста чальників та споживачів. Згі дно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення “Про державни й енергетичний нагляд за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії”, затве рдженого постановою КМУ від 07.08.1996р. №929 державний нагляд в еле ктроенергетиці здійснює Дер жавна інспекція з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії, яка підпорядкова на безпосередньо Мінпаливен ерго в частині виконання фун кцій, покладених на Держенер гонагляд, та діє у складі держ авного підприємства, що здій снює централізоване диспетч ерське (оперативно-технологі чне) управління об'єднаною ен ергетичною системою України , та його територіальних стру ктурних підрозділів.
Згідно з Указом Президента України “Про зміни в структу рі центральних органів викон авчої влади” від 15.12.1999р. №1573/99 Міні стерство палива та енергетик и України входить до складу о рганів виконавчої влади Укра їни.
Відповідно до наказу Мініс терства палива та енергетики України № 422 від 3 листопада 2006 р . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії (Держенергонаг ляд) безпосередньо підпорядк ована Мінпаливенерго щодо ви конання функцій, покладених на Держенергонагляд Положен ням про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженим постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 07.08.96 № 929, здійснює допомі жні заходи із забезпечення н адійного і сталого функціону вання об'єднаної енергетично ї системи України та діє у скл аді державного підприємства "Національна енергетична ко мпанія "Укренерго" (НЕК "Укрене рго"). Особа в інтересах якої з аявлено позов щодо стягнення штрафних санкцій є суб' єкт ом владних повноважень в роз умінні ст. 3 КАС України, оскіл ьки здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства.
Правовідносини сторін є пу блічними. Стосуються стягнен ня санкцій за порушення вста новленого державою порядку у енергетичних відносинах (ад міністративно-господарські санкції).
ДП “НЕК “Укренерго” у спірн их правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входи ть Держенергонагляд, що здій снює контролюючі функції. Су ду до позову були надані доку менти (Статут, Положення) підт верджуючи наявність у складі позивача підрозділу Держене ргонагляду (а.с.24-45).
Таким чином, позивач є суб'є ктом, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства і є суб'єктом в ладних повноважень.
Відповідно до п. 3.2 Інструкці ї „З організації проведення заходів державного енергети чного нагляду за суб'єктами е лектроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопоста чання і споживачами електрич ної енергії та оформлення їх результатів", затвердженої н аказом Міністерства палива т а енергетики України від 24.12.2004 р . № 817 (далі Інструкція) - заходи д ержавного енергетичного наг ляду поділяються на планові (обстеження) та позапланові (п еревірки, огляди, інспектува ння).
Судом встановлено, що У ході перевірки ВП "Держенергонаг ляд у Північному регіоні" Дов генківської сільської ради з а дотриманням чинного законо давства встановлено, що 21 вере сня 2009 року інспекцією з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії у Харківські й області було проведено обс теження з виконання комплекс у заходів із забезпечення ст ійкої роботи електроенергет ичного господарства Довгень ківської сільської ради в ос інньо - зимовий період 2009-2010 р . р., про що було складено акти № 07/12-0514 та № 07/12-0515.
У разі виявлення під час зах оду з державного енергетично го нагляду порушень вимог чи нного законодавства інспект ор на підставі Акта протягом п'яти робочих днів з дня завер шення заходу складає та вида є суб'єкту господарювання Пр ипис (п. 7.1 Інструкції).
За результатами обстеженн я відповідачеві було видано обов' язковий до виконання п рипис № 07/12-0515 від 21.09.09 р. про усунен ня виявлених порушень, які ві дповідач у встановлений терм ін не виконав, що підтверджує ться актом перевірки (проток олом) №07/12-0066 від 24.12.09 р.
Відповідно до п. 10.5 Інструкці ї - вимоги повинні бути викона ні в повному обсязі після зак інчення встановленого термі ну виконання приписів.
Контроль за виконанням при писів є одним з основних обов 'язків інспектора Держенерго нагляду. Перевірка виконання приписів є позаплановим зах одом (п. 10.1 Інструкції).
Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики та за ух илення від виконання припису на відповідача накладено шт раф, про що було винесено пост анову та видано припис № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р.
21.06.10 р. інспекцією Держенерго нагляду у Харківській област і було проведено перевірку в иконання вимог припису № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р. і встановлено, що прип ис не виконано відповідачем, що підтверджується актом пе ревірки (протоколом) № 07/12-25.
Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики та за ух илення від виконання припису на відповідача було накладе но штраф, про що було винесено постанову та видано припис № 07/12-165 від 21.06.10 р.
Відповідно до ст. ст. 9, 26, 27 Зако ну України “Про електроенерг етику” державний нагляд в ел ектроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлу атації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України, та інші о ргани, визначені законодавст вом України. Державні інспек тори з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавств ом України порядку санкції д о суб'єктів господарської ді яльності за порушення нормат ивно-правових актів та склад ати протоколи про адміністра тивні правопорушення. Правоп орушення в електроенергетиц і тягне за собою встановлену законодавством України циві льну, адміністративну і крим інальну відповідальність. Пр авопорушеннями в електроене ргетиці є крадіжка електричн ої і теплової енергії, самові льне підключення до об'єктів електроенергетики і спожива ння енергії без приладів обл іку пошкодження приладів обл іку; розкомплектування та по шкодження об'єктів електроен ергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення переш код у здійсненні державного енергетичного нагляду та у в иконанні робіт, пов'язаних з о бслуговуванням об'єктів елек троенергетики, порушення пра вил охорони електричних мере ж; порушення правил користув ання енергією. Оскарження ді й щодо накладення штрафів пр овадиться у судовому порядку . Суми стягнених штрафів зара ховуються до Державного бюдж ету України. Громадяни та слу жбові особи несуть адміністр ативну відповідальність за у хилення від виконання або не своєчасне виконання приписі в Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у вигляді ш трафу у розмірі до п'яти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян в порядку, встан овленому законом.
10.09.10 р. інспекцією Держенерго нагляду у Харківській област і було проведено перевірку в иконання вимог припису № 01112-165 в ід 21.06.10 р. і встановлено, що прип ис не виконано відповідачем, що підтверджується актом пе ревірки (протоколом) № 07/12-30 та ст аршим державним інспектором України з енергонагляду у Ха рківській області за порушен ня законодавства в галузі ел ектроенергетики та за ухилен ня від виконання Припису на в ідповідача, згідно зі ст. 27 Зак ону України „Про електроенер гетику" та припису на відпові дача, згідно зі ст. 27 Закону Укр аїни „Про електроенергетику " та „Положення про порядок на кладання на суб'єктів господ арювання штрафів за порушенн я законодавства в галузі еле ктроенергетики та сфері тепл опостачання", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., нак ладено штраф у розмірі 1700 гри., про що було винесено постано ву № 07/10-0097 від 14.09.10 р.
Відповіднодо п.10 Положення „Про порядок накладання на с уб'єктів господарювання штра фів за порушення законодавст ва в галузі електроенергетик и та сфері теплопостачання", с уб'єкт господарювання повине н сплатити штраф протягом 30 дн ів з дня винесення постанови про його накладання. У разі не сплати штрафу у зазначений т ерін він стягується в судово му порядку.
До теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано.
Відповідно до вимог ст. 27 Зак ону України “Про електроенер гетику”відповідальність за правопорушення в галузі еле ктроенергетики несуть як суб 'єкти електроенергетики, так і органи місцевого самовряд ування в частині господарськ ої діяльності, яку вони прово дять.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги пр окурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави Державного підприєм ства „Національна енергетич на компанія Укренерго” в осо бі відокремленого підрозділ у „Держенергонагляд у Північ ному регіоні” до Довгенківсь ка сільська рада про стягнен ня з Довгенківська сільська рада до державного бюджету ш трафу у розмірі 1700 грн., докумен тально та нормативно обґрунт ованими, та такими, що підляга ють задоволенню.
На підставі викладеного,ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,128,159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Прокурора Червонозаводс ького району м. Харкова в інте ресах держави в особі: Держав ного підприємства"Національ на енергетична компанія "Укр енерго" в особі відокремлено го підрозділу "Держенергонаг ляд у Північному регіоні" до Довгенківської сільської р ади про стягнення заборгова ності - задовольнити у повном у обсязі.
Стягнути з Довгенківської сільської ради (66371, Харківська область, Ізюмський район, с. Д овгеньке, вул. Борисова, 49, р\р 314 25000700265 УДК ГУДКУ в Харківській о бласті, МФО 341834, код 04399683) ) на корис ть Державного бюджету Україн и (р/р 31119106700259 УДК у Ізюмському рай оні Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134350 код платежу д о держбюджету 21081100) штраф в розм ірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн .
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня його проголошення, у разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 КАСУ, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.
У повному обсязі постано ва виготовлена 09 березня 2011 р оку.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2011 |
Оприлюднено | 17.03.2011 |
Номер документу | 14159830 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні