Постанова
від 03.03.2011 по справі 14938/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 березня 2011 р. № 2-а- 14938/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панов а М.М.,

за участю:

секретаря судового засіда ння - Бурхан А.С.,

прокурора - Овчаренко Д.М,

представників сторін:

позивача - Руденко Ю.Г., Танчук М.В..,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду в м. Харкові адмініс тративну справу за позовом П рокурора Червонозаводськог о району м. Харкова в інтереса х держави в особі: Державного підприємства"Національна ен ергетична компанія "Укренерг о" в особі відокремленого під розділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Довг енківської сільської ради п ро стягнення заборгованості ,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окруж ного адміністративного суду звернувся Прокурор Червоно заводського району м. Харков а в інтересах держави в особі : Державного підприємства"На ціональна енергетична компа нія "Укренерго" в особі відокр емленого підрозділу "Держене ргонагляд у Північному регіо ні", з адміністративним позов ом до Довгенківської сільсь кої ради, в якому просить суд стягнути з відповідача в дох од держави штраф у розмірі 1700 г ривень

Прокурор в судовому засіда нні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити, в обґрунтуван ня зазначив наступне.

У ході перевірки ВП "Держене ргонагляд у Північному регіо ні" Довгенківської сільсько ї ради за дотриманням чинног о законодавства встановлено , що 21 вересня 2009 року інспекціє ю з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії у Ха рківській області було прове дено обстеження з виконання комплексу заходів із забезпе чення стійкої роботи електро енергетичного господарства Довгеньківської сільської р ади в осінньо - зимовий пері од 2009-2010 р. р., про що було складено акти № 07/12-0514 та № 07/12-0515.

За результатами обстеженн я відповідачеві було видано обов' язковий до виконання п рипис № 07/12-0515 від 21.09.09 р. про усунен ня виявлених порушень, які ві дповідач у встановлений терм ін не виконав, що підтверджує ться актом перевірки (проток олом) №07/12-0066 від 24.12.09 р.

Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики та за ух илення від виконання припису на відповідача накладено шт раф, про що було винесено пост анову та видано припис № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р.

21.06.10 р. інспекцією Держенерго нагляду у Харківській област і було проведено перевірку в иконання вимог припису № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р. і встановлено, що прип ис не виконано відповідачем, що підтверджується актом пе ревірки (протоколом) № 07/12-25.

До теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано. Просив позо в задовольнити та стягнути ш траф у повному обсязі.

Представники позивача поз овні вимоги підтримали у пов ному обсязі з тих самих підст ав.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час, дату та місце розг ляду справи повідомлявся, на лежним чином.

Згідно ст.35 КАС України відп овідач є належно повідомлени м про дату, час та місце судово го засідання.

Враховуючи викладене, беру чи до уваги, що відповідач не п рибув в судове засідання, при чин неприбуття суду не повід омив, є належним чином повідо млений про дату, час та місце р озгляду справи, суд приходит ь до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.

Суд, дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення сторін, проаналізувавши док ази у їх сукупності вважає по зов обґрунтованим та таким, щ о підлягає задоволенню виход ячи з наступного.

Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” однією із засад державної політики в енергетиці є ство рення умов безпечної експлуа тації об'єктів електроенерге тики, а також забезпечення ві дповідальності енергопоста чальників та споживачів. Згі дно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення “Про державни й енергетичний нагляд за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії”, затве рдженого постановою КМУ від 07.08.1996р. №929 державний нагляд в еле ктроенергетиці здійснює Дер жавна інспекція з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії, яка підпорядкова на безпосередньо Мінпаливен ерго в частині виконання фун кцій, покладених на Держенер гонагляд, та діє у складі держ авного підприємства, що здій снює централізоване диспетч ерське (оперативно-технологі чне) управління об'єднаною ен ергетичною системою України , та його територіальних стру ктурних підрозділів.

Згідно з Указом Президента України “Про зміни в структу рі центральних органів викон авчої влади” від 15.12.1999р. №1573/99 Міні стерство палива та енергетик и України входить до складу о рганів виконавчої влади Укра їни.

Відповідно до наказу Мініс терства палива та енергетики України № 422 від 3 листопада 2006 р . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії (Держенергонаг ляд) безпосередньо підпорядк ована Мінпаливенерго щодо ви конання функцій, покладених на Держенергонагляд Положен ням про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженим постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 07.08.96 № 929, здійснює допомі жні заходи із забезпечення н адійного і сталого функціону вання об'єднаної енергетично ї системи України та діє у скл аді державного підприємства "Національна енергетична ко мпанія "Укренерго" (НЕК "Укрене рго"). Особа в інтересах якої з аявлено позов щодо стягнення штрафних санкцій є суб' єкт ом владних повноважень в роз умінні ст. 3 КАС України, оскіл ьки здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства.

Правовідносини сторін є пу блічними. Стосуються стягнен ня санкцій за порушення вста новленого державою порядку у енергетичних відносинах (ад міністративно-господарські санкції).

ДП “НЕК “Укренерго” у спірн их правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входи ть Держенергонагляд, що здій снює контролюючі функції. Су ду до позову були надані доку менти (Статут, Положення) підт верджуючи наявність у складі позивача підрозділу Держене ргонагляду (а.с.24-45).

Таким чином, позивач є суб'є ктом, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства і є суб'єктом в ладних повноважень.

Відповідно до п. 3.2 Інструкці ї „З організації проведення заходів державного енергети чного нагляду за суб'єктами е лектроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопоста чання і споживачами електрич ної енергії та оформлення їх результатів", затвердженої н аказом Міністерства палива т а енергетики України від 24.12.2004 р . № 817 (далі Інструкція) - заходи д ержавного енергетичного наг ляду поділяються на планові (обстеження) та позапланові (п еревірки, огляди, інспектува ння).

Судом встановлено, що У ході перевірки ВП "Держенергонаг ляд у Північному регіоні" Дов генківської сільської ради з а дотриманням чинного законо давства встановлено, що 21 вере сня 2009 року інспекцією з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії у Харківські й області було проведено обс теження з виконання комплекс у заходів із забезпечення ст ійкої роботи електроенергет ичного господарства Довгень ківської сільської ради в ос інньо - зимовий період 2009-2010 р . р., про що було складено акти № 07/12-0514 та № 07/12-0515.

У разі виявлення під час зах оду з державного енергетично го нагляду порушень вимог чи нного законодавства інспект ор на підставі Акта протягом п'яти робочих днів з дня завер шення заходу складає та вида є суб'єкту господарювання Пр ипис (п. 7.1 Інструкції).

За результатами обстеженн я відповідачеві було видано обов' язковий до виконання п рипис № 07/12-0515 від 21.09.09 р. про усунен ня виявлених порушень, які ві дповідач у встановлений терм ін не виконав, що підтверджує ться актом перевірки (проток олом) №07/12-0066 від 24.12.09 р.

Відповідно до п. 10.5 Інструкці ї - вимоги повинні бути викона ні в повному обсязі після зак інчення встановленого термі ну виконання приписів.

Контроль за виконанням при писів є одним з основних обов 'язків інспектора Держенерго нагляду. Перевірка виконання приписів є позаплановим зах одом (п. 10.1 Інструкції).

Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики та за ух илення від виконання припису на відповідача накладено шт раф, про що було винесено пост анову та видано припис № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р.

21.06.10 р. інспекцією Держенерго нагляду у Харківській област і було проведено перевірку в иконання вимог припису № 07/12-0682 в ід 24.12.09 р. і встановлено, що прип ис не виконано відповідачем, що підтверджується актом пе ревірки (протоколом) № 07/12-25.

Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики та за ух илення від виконання припису на відповідача було накладе но штраф, про що було винесено постанову та видано припис № 07/12-165 від 21.06.10 р.

Відповідно до ст. ст. 9, 26, 27 Зако ну України “Про електроенерг етику” державний нагляд в ел ектроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлу атації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України, та інші о ргани, визначені законодавст вом України. Державні інспек тори з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавств ом України порядку санкції д о суб'єктів господарської ді яльності за порушення нормат ивно-правових актів та склад ати протоколи про адміністра тивні правопорушення. Правоп орушення в електроенергетиц і тягне за собою встановлену законодавством України циві льну, адміністративну і крим інальну відповідальність. Пр авопорушеннями в електроене ргетиці є крадіжка електричн ої і теплової енергії, самові льне підключення до об'єктів електроенергетики і спожива ння енергії без приладів обл іку пошкодження приладів обл іку; розкомплектування та по шкодження об'єктів електроен ергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення переш код у здійсненні державного енергетичного нагляду та у в иконанні робіт, пов'язаних з о бслуговуванням об'єктів елек троенергетики, порушення пра вил охорони електричних мере ж; порушення правил користув ання енергією. Оскарження ді й щодо накладення штрафів пр овадиться у судовому порядку . Суми стягнених штрафів зара ховуються до Державного бюдж ету України. Громадяни та слу жбові особи несуть адміністр ативну відповідальність за у хилення від виконання або не своєчасне виконання приписі в Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у вигляді ш трафу у розмірі до п'яти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян в порядку, встан овленому законом.

10.09.10 р. інспекцією Держенерго нагляду у Харківській област і було проведено перевірку в иконання вимог припису № 01112-165 в ід 21.06.10 р. і встановлено, що прип ис не виконано відповідачем, що підтверджується актом пе ревірки (протоколом) № 07/12-30 та ст аршим державним інспектором України з енергонагляду у Ха рківській області за порушен ня законодавства в галузі ел ектроенергетики та за ухилен ня від виконання Припису на в ідповідача, згідно зі ст. 27 Зак ону України „Про електроенер гетику" та припису на відпові дача, згідно зі ст. 27 Закону Укр аїни „Про електроенергетику " та „Положення про порядок на кладання на суб'єктів господ арювання штрафів за порушенн я законодавства в галузі еле ктроенергетики та сфері тепл опостачання", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., нак ладено штраф у розмірі 1700 гри., про що було винесено постано ву № 07/10-0097 від 14.09.10 р.

Відповіднодо п.10 Положення „Про порядок накладання на с уб'єктів господарювання штра фів за порушення законодавст ва в галузі електроенергетик и та сфері теплопостачання", с уб'єкт господарювання повине н сплатити штраф протягом 30 дн ів з дня винесення постанови про його накладання. У разі не сплати штрафу у зазначений т ерін він стягується в судово му порядку.

До теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано.

Відповідно до вимог ст. 27 Зак ону України “Про електроенер гетику”відповідальність за правопорушення в галузі еле ктроенергетики несуть як суб 'єкти електроенергетики, так і органи місцевого самовряд ування в частині господарськ ої діяльності, яку вони прово дять.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги пр окурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави Державного підприєм ства „Національна енергетич на компанія Укренерго” в осо бі відокремленого підрозділ у „Держенергонагляд у Північ ному регіоні” до Довгенківсь ка сільська рада про стягнен ня з Довгенківська сільська рада до державного бюджету ш трафу у розмірі 1700 грн., докумен тально та нормативно обґрунт ованими, та такими, що підляга ють задоволенню.

На підставі викладеного,ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,128,159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний по зов Прокурора Червонозаводс ького району м. Харкова в інте ресах держави в особі: Держав ного підприємства"Національ на енергетична компанія "Укр енерго" в особі відокремлено го підрозділу "Держенергонаг ляд у Північному регіоні" до Довгенківської сільської р ади про стягнення заборгова ності - задовольнити у повном у обсязі.

Стягнути з Довгенківської сільської ради (66371, Харківська область, Ізюмський район, с. Д овгеньке, вул. Борисова, 49, р\р 314 25000700265 УДК ГУДКУ в Харківській о бласті, МФО 341834, код 04399683) ) на корис ть Державного бюджету Україн и (р/р 31119106700259 УДК у Ізюмському рай оні Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134350 код платежу д о держбюджету 21081100) штраф в розм ірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн .

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня його проголошення, у разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 КАСУ, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.

У повному обсязі постано ва виготовлена 09 березня 2011 р оку.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено17.03.2011
Номер документу14159830
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14938/10/2070

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 03.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні