Постанова
від 22.02.2011 по справі 5793/09/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2011 р. Справа № 2-а-5793/09/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд

у складі: головуючого судді : Горшков В.М.,

розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом

Управління Пенсійного фон ду України в Суворовському р айоні м. Херсона до ОСОБА_1 , співвідповідача ТОВ "Леон-Ав то", третя особа УДАІ УМВС Укра їни в Херсонській області пр о стягнення несплаченого збо ру на обов'язкове державне пе нсійне страхування,

встановив:

Управління Пенсійного ф онду України в Суворовському районі м. Херсона (далі - пози вач, або УПФУ) звернулось з адм іністративним позовом до О СОБА_1 (далі - відповідач 1), тов ариства з обмеженою відповід альністю “Леон Авто” (далі - ві дповідач 2) за участю третьої о соби - управління державної а втомобільної інспекції УМВС України в Херсонської облас ті (далі - ДАІ) про стягнення н есплаченого збору на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування у сумі 1700,00 гр н.

Позовні вимоги обґрунтову є тим, що комісією у складі спе ціалістів УПФУ та МВ РЕР УДАІ УМВС України в Херсонській о бласті було проведено позапл анову перевірку щодо сплати збору на обов' язкове держав не пенсійне страхування з оп ерацій відчуження легкових а втомобілів за період з 01 січня 2007 року по 31 березня 2008 року. В хо ді даної перевірки виявлено, що ОСОБА_1 у листопаді 2007 ро ку зареєстрував у МВ РЕР УДАІ УМВС України в Херсонській о бласті придбаний нею транспо ртний засіб. Згідно з вартіст ю об' єкта оподаткування, су ма збору на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування становить 1855,86 грн. В реєстраці йній справі знаходиться квит анція ХФ АКБ “Правексбанк”№2 382/з143 від 11.05.2007 про перерахування збору. Однак фактично на розр ахункові рахунки управління відповідачем -1 перераховано лише 155,86 грн., а збір у сумі 1700 грн ., залишився несплаченим. Таки м чином, при набуванні права власності на транспортний за сіб та реєстрації його у вста новленому законом порядку, н е було виконано обов' язку щ одо сплати в повному обсязі з бору на обов' язкове державн е пенсійне страхування. Тому просить стягнути з відповід ачів заборгованість у сумі 1700 грн.

Представник позивача нада в суду заяву про розгляд спра ви в порядку письмового пров адження.

Представник відповідача -1 ОСОБА_1 надав до суду запер ечення відповідно до яких пр оти позову заперечував. Оскі льки при оформленні транспор тного засобу, відповідно до у мов угоди всі витрат пов'язан і з оформленням автомобіля т а сплатою податків покладали сь на Продавця та включались до загальної суми Договору. Т аким чином вважає, що відпові дачем-1 сплачено при купівлі а втомобіля всі необхідні плат ежі, включаючи внесок до пенс ійного фонду.

Представник відповідача 2 п исьмових заперечень на позов не надав, просив справу розгл ядати в порядку письмового п ровадження.

Представник третьої особи надала клопотання про розгл яд справи без її участі.

Відповідно до ч.4. ст. 122 КАС Укр аїни особа, яка бере участь у с праві, має право заявити клоп отання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке кло потання заявили всі особи, як і беруть участь у справі, судо вий розгляд справи здійснюєт ься в порядку письмового про вадження за наявними у справ і матеріалами.

Виходячи з вищевикладеног о суд вважає за можливим розг лядати справу в порядку пись мового провадження.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, су д встановив наступне.

Відповідно до розпоряджен ня №2069/01-165 Управління пенсійног о фонду України в Суворовськ ому районі м. Херсона від 21 тра вня 2008 року комісією було пров едено позапланову перевірку щодо перерахування збору на обов' язкове державне пенсі йне страхування з операцій п ри відчуженні нових легкових автомобілів за період 3 01 січн я 2007 року по 31 березня 2008 року. Пер евіркою встановлено, що 16 жовт ня 2007 року ОСОБА_1 на підста ві договору купівлі - продажу придбано у ТОВ “Леон-Авто” ав томобіль "NISSAN" вартістю 80356,00 грн . з урахуванням ПДВ. При реєстр ації цього автомобіля в МВ РЕ Р УДАІ УМВС України в Херсонс ькій області, мав бути сплаче ний збір на обов'язкове держа вне пенсійне страхування за ставкою 3 % від вартості автомо біля у розмірі 1855,86 грн. При пере вірці матеріалів реєстрацій ної справи виявлено фотокопі ю квитанції ХФ АКБ “Правексб анк”№2382/з143 від 11.05.2007 року про пере рахування збору на вище вказ ану суму. Однак, фактично на ра хунок управління було перера ховано лише 155,86 грн.

Управління Пенсійного фон ду України в Суворовському р айоні м. Херсона як орган держ авної влади на підставі п.п.2.1.2 п. 2.1 ст. 2 Закону України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами" здійснює контр оль за правильністю, повното ю нарахування та своєчасніст ю перерахування збору з опер ацій відчуження легкових авт омобілів відповідно до Закон у України “Про збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування" № 400/97-ВР, у зв' язку з ч им наділений повноваженням п роводити планові та позаплан ові перевірки стосовно сплат и та цільового використання збору.

Порядок справляння та вико ристання збору на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування врегульовано З аконом України “Про збір на о бов' язкове державне пенсій не страхування”№400/97-ВР від 26 че рвня 1997 року (далі - Закон №400/97-ВР) та Порядком сплати збо ру на обов'язкове державне пе нсійне страхування з окремих видів господарських операці й, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 03 листопада 1998 року № 1740 (далі - Порядок).

Відповідно до ч. 7 ст. 1 Закону №400/97-ВР, платниками збору на об ов'язкове державне пенсійне страхування є юридичні та фі зичні особи при відчуженні л егкових автомобілів, крім ле гкових автомобілів, якими за безпечуються інваліди, та ти х автомобілів, які переходят ь у власність спадкоємцям за законом.

Пункт 12 Порядку також визна чає коло суб' єктів - платник ів збору на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування з операцій з відчуження легко вих автомобілів, якими є підп риємства, установи та органі зації всіх форм власності, а т акож фізичні особи, які набув ають право власності на легк ові автомобілі шляхом: купів лі легкових автомобілів, у то му числі у виробників або тор гівельних організацій (крім випадків забезпечення автом обілями інвалідів згідно із законодавством); міни; дарува ння (безоплатної передачі); ус падкування (крім випадків ус падкування легкового автомо біля за законом); з інших підст ав, передбачених законодавст вом.

В даному випадку має місце н аявність суперечності між з аконом і підзаконним актом, я кі по-різному врегульовують одне й те саме питання.

Відповідно до ч. 2 ст. 92 Консти туції України виключно Закон ами України встановлюються , система оподаткування, пода тків і зборів. Згідно з ст. 1 Зак ону України “Про систему опо даткування" ставки податків, зборів і пільг щодо оподатку вання не можуть встановлюват ися або змінюватися іншими з аконодавчими актами України , крім законів про оподаткува ння. Згідно з п. 7 ст. 1 Закону №400/97- ВР платниками цього збору є ю ридичні і фізичні особи при в ідчуженні легкових автомобі лів. Цей Закон не містить положень, що при відчуженні л егкових автомобілів платник ом збору є фізична особа, яка н абуває права власності на ав томобіль, тобто його покупец ь, так як згідно із ст. 334 ЦК Укра їни, відчуджувачем майна за д оговором купівлі-продажу є п родавець, а не покупець.

Нормативно-правові акти бу дь-якого державного чи іншог о органу, підлягають оцінці н а відповідність як Конституц ії так і Закону. Якщо при розгл яді справи буде встановлено, що нормативно-правовий акт, я кий підлягає застосуванню не відповідає чи суперечить за конові, суд зобов' язаний за стосувати закон, який регулю є ці правовідносини.

Проаналізувавши вищевказа ні нормативно правові акти с уд приходить до висновку, що д о вказаних правовідносин слі д застосовувати Закон №400 /97-ВР, а Порядок - лише в тій част ині, що не суперечить йому.

За таких обставин, обов' яз ок по сплаті збору на обов' я зкове державне пенсійне стра хування з операцій відчуженн я легкових автомобілів покла дено саме на відповідача 2 ТОВ “Леон-Авто”.

Відповідно до вимог статті 3 Закону № 400/97-ВР, збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування платники збору при відчуженні легкових автомоб ілів сплачують до Пенсійного фонду України на рахунки з об ліку коштів спеціального фон ду державного бюджету, у розм ірі трьох відсотків від варт ості об' єкта оподаткування .

Органи Державтоінспекції здійснюють реєстрацію легко вих автомобілів лише за умов и сплати збору на обов' язко ве державне пенсійне страхув ання, що підтверджується док ументом про сплату цього збо ру.

Судом встановлено, що ОСО БА_1 надано квитанцію про сп лату збору на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування до УДАІ УМВС України в Херсон ській області, на підставі як ої і відбулася реєстрація йо го автомобіля в органах ДАІ, о днак фактично на розрахунков ий рахунок позивача перерахо вано лише 155,86 грн. Таким чином, з а ТОВ “Леон-Авто” рахується з аборгованість у розмірі 1700 гр н.

Положеннями пункту 17 Порядк у передбачено, що у разі непов ної або несвоєчасної сплати збору на обов' язкове держав не пенсійне страхування несп лачені суми стягуються з пла тників із застосуванням фіна нсових санкцій передбачених законодавством.

Виходячи з того, що обставин и, на які посилається позивач в обґрунтування своїх вимог , знайшли своє підтвердження в ході розгляду справи, суд вв ажає, що позов підлягає задов оленню.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства, суд -

постановив:

Позовні вимоги задоволь нити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Лео н-Авто" (код 24957599) на користь упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Суворовському районі м. Херсона (р/р31214224700002 в ГУ ДКУ у Хе рсонській області, МФО 852010) 1700,00 г рн. (одна тисяча сімсот грн. 00 ко п.) несплаченого збору на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння. В разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Суддя Гор шков В.М.

кат. 10.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2011
Оприлюднено17.03.2011
Номер документу14160129
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5793/09/2170

Постанова від 22.02.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Горшков В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні