ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2011 р. Справа № 2-а-5793/09/2170
Херсонський окружний адм іністративний суд
у складі: головуючого судді : Горшков В.М.,
розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом
Управління Пенсійного фон ду України в Суворовському р айоні м. Херсона до ОСОБА_1 , співвідповідача ТОВ "Леон-Ав то", третя особа УДАІ УМВС Укра їни в Херсонській області пр о стягнення несплаченого збо ру на обов'язкове державне пе нсійне страхування,
встановив:
Управління Пенсійного ф онду України в Суворовському районі м. Херсона (далі - пози вач, або УПФУ) звернулось з адм іністративним позовом до О СОБА_1 (далі - відповідач 1), тов ариства з обмеженою відповід альністю “Леон Авто” (далі - ві дповідач 2) за участю третьої о соби - управління державної а втомобільної інспекції УМВС України в Херсонської облас ті (далі - ДАІ) про стягнення н есплаченого збору на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування у сумі 1700,00 гр н.
Позовні вимоги обґрунтову є тим, що комісією у складі спе ціалістів УПФУ та МВ РЕР УДАІ УМВС України в Херсонській о бласті було проведено позапл анову перевірку щодо сплати збору на обов' язкове держав не пенсійне страхування з оп ерацій відчуження легкових а втомобілів за період з 01 січня 2007 року по 31 березня 2008 року. В хо ді даної перевірки виявлено, що ОСОБА_1 у листопаді 2007 ро ку зареєстрував у МВ РЕР УДАІ УМВС України в Херсонській о бласті придбаний нею транспо ртний засіб. Згідно з вартіст ю об' єкта оподаткування, су ма збору на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування становить 1855,86 грн. В реєстраці йній справі знаходиться квит анція ХФ АКБ “Правексбанк”№2 382/з143 від 11.05.2007 про перерахування збору. Однак фактично на розр ахункові рахунки управління відповідачем -1 перераховано лише 155,86 грн., а збір у сумі 1700 грн ., залишився несплаченим. Таки м чином, при набуванні права власності на транспортний за сіб та реєстрації його у вста новленому законом порядку, н е було виконано обов' язку щ одо сплати в повному обсязі з бору на обов' язкове державн е пенсійне страхування. Тому просить стягнути з відповід ачів заборгованість у сумі 1700 грн.
Представник позивача нада в суду заяву про розгляд спра ви в порядку письмового пров адження.
Представник відповідача -1 ОСОБА_1 надав до суду запер ечення відповідно до яких пр оти позову заперечував. Оскі льки при оформленні транспор тного засобу, відповідно до у мов угоди всі витрат пов'язан і з оформленням автомобіля т а сплатою податків покладали сь на Продавця та включались до загальної суми Договору. Т аким чином вважає, що відпові дачем-1 сплачено при купівлі а втомобіля всі необхідні плат ежі, включаючи внесок до пенс ійного фонду.
Представник відповідача 2 п исьмових заперечень на позов не надав, просив справу розгл ядати в порядку письмового п ровадження.
Представник третьої особи надала клопотання про розгл яд справи без її участі.
Відповідно до ч.4. ст. 122 КАС Укр аїни особа, яка бере участь у с праві, має право заявити клоп отання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке кло потання заявили всі особи, як і беруть участь у справі, судо вий розгляд справи здійснюєт ься в порядку письмового про вадження за наявними у справ і матеріалами.
Виходячи з вищевикладеног о суд вважає за можливим розг лядати справу в порядку пись мового провадження.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, су д встановив наступне.
Відповідно до розпоряджен ня №2069/01-165 Управління пенсійног о фонду України в Суворовськ ому районі м. Херсона від 21 тра вня 2008 року комісією було пров едено позапланову перевірку щодо перерахування збору на обов' язкове державне пенсі йне страхування з операцій п ри відчуженні нових легкових автомобілів за період 3 01 січн я 2007 року по 31 березня 2008 року. Пер евіркою встановлено, що 16 жовт ня 2007 року ОСОБА_1 на підста ві договору купівлі - продажу придбано у ТОВ “Леон-Авто” ав томобіль "NISSAN" вартістю 80356,00 грн . з урахуванням ПДВ. При реєстр ації цього автомобіля в МВ РЕ Р УДАІ УМВС України в Херсонс ькій області, мав бути сплаче ний збір на обов'язкове держа вне пенсійне страхування за ставкою 3 % від вартості автомо біля у розмірі 1855,86 грн. При пере вірці матеріалів реєстрацій ної справи виявлено фотокопі ю квитанції ХФ АКБ “Правексб анк”№2382/з143 від 11.05.2007 року про пере рахування збору на вище вказ ану суму. Однак, фактично на ра хунок управління було перера ховано лише 155,86 грн.
Управління Пенсійного фон ду України в Суворовському р айоні м. Херсона як орган держ авної влади на підставі п.п.2.1.2 п. 2.1 ст. 2 Закону України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами" здійснює контр оль за правильністю, повното ю нарахування та своєчасніст ю перерахування збору з опер ацій відчуження легкових авт омобілів відповідно до Закон у України “Про збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування" № 400/97-ВР, у зв' язку з ч им наділений повноваженням п роводити планові та позаплан ові перевірки стосовно сплат и та цільового використання збору.
Порядок справляння та вико ристання збору на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування врегульовано З аконом України “Про збір на о бов' язкове державне пенсій не страхування”№400/97-ВР від 26 че рвня 1997 року (далі - Закон №400/97-ВР) та Порядком сплати збо ру на обов'язкове державне пе нсійне страхування з окремих видів господарських операці й, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 03 листопада 1998 року № 1740 (далі - Порядок).
Відповідно до ч. 7 ст. 1 Закону №400/97-ВР, платниками збору на об ов'язкове державне пенсійне страхування є юридичні та фі зичні особи при відчуженні л егкових автомобілів, крім ле гкових автомобілів, якими за безпечуються інваліди, та ти х автомобілів, які переходят ь у власність спадкоємцям за законом.
Пункт 12 Порядку також визна чає коло суб' єктів - платник ів збору на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування з операцій з відчуження легко вих автомобілів, якими є підп риємства, установи та органі зації всіх форм власності, а т акож фізичні особи, які набув ають право власності на легк ові автомобілі шляхом: купів лі легкових автомобілів, у то му числі у виробників або тор гівельних організацій (крім випадків забезпечення автом обілями інвалідів згідно із законодавством); міни; дарува ння (безоплатної передачі); ус падкування (крім випадків ус падкування легкового автомо біля за законом); з інших підст ав, передбачених законодавст вом.
В даному випадку має місце н аявність суперечності між з аконом і підзаконним актом, я кі по-різному врегульовують одне й те саме питання.
Відповідно до ч. 2 ст. 92 Консти туції України виключно Закон ами України встановлюються , система оподаткування, пода тків і зборів. Згідно з ст. 1 Зак ону України “Про систему опо даткування" ставки податків, зборів і пільг щодо оподатку вання не можуть встановлюват ися або змінюватися іншими з аконодавчими актами України , крім законів про оподаткува ння. Згідно з п. 7 ст. 1 Закону №400/97- ВР платниками цього збору є ю ридичні і фізичні особи при в ідчуженні легкових автомобі лів. Цей Закон не містить положень, що при відчуженні л егкових автомобілів платник ом збору є фізична особа, яка н абуває права власності на ав томобіль, тобто його покупец ь, так як згідно із ст. 334 ЦК Укра їни, відчуджувачем майна за д оговором купівлі-продажу є п родавець, а не покупець.
Нормативно-правові акти бу дь-якого державного чи іншог о органу, підлягають оцінці н а відповідність як Конституц ії так і Закону. Якщо при розгл яді справи буде встановлено, що нормативно-правовий акт, я кий підлягає застосуванню не відповідає чи суперечить за конові, суд зобов' язаний за стосувати закон, який регулю є ці правовідносини.
Проаналізувавши вищевказа ні нормативно правові акти с уд приходить до висновку, що д о вказаних правовідносин слі д застосовувати Закон №400 /97-ВР, а Порядок - лише в тій част ині, що не суперечить йому.
За таких обставин, обов' яз ок по сплаті збору на обов' я зкове державне пенсійне стра хування з операцій відчуженн я легкових автомобілів покла дено саме на відповідача 2 ТОВ “Леон-Авто”.
Відповідно до вимог статті 3 Закону № 400/97-ВР, збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування платники збору при відчуженні легкових автомоб ілів сплачують до Пенсійного фонду України на рахунки з об ліку коштів спеціального фон ду державного бюджету, у розм ірі трьох відсотків від варт ості об' єкта оподаткування .
Органи Державтоінспекції здійснюють реєстрацію легко вих автомобілів лише за умов и сплати збору на обов' язко ве державне пенсійне страхув ання, що підтверджується док ументом про сплату цього збо ру.
Судом встановлено, що ОСО БА_1 надано квитанцію про сп лату збору на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування до УДАІ УМВС України в Херсон ській області, на підставі як ої і відбулася реєстрація йо го автомобіля в органах ДАІ, о днак фактично на розрахунков ий рахунок позивача перерахо вано лише 155,86 грн. Таким чином, з а ТОВ “Леон-Авто” рахується з аборгованість у розмірі 1700 гр н.
Положеннями пункту 17 Порядк у передбачено, що у разі непов ної або несвоєчасної сплати збору на обов' язкове держав не пенсійне страхування несп лачені суми стягуються з пла тників із застосуванням фіна нсових санкцій передбачених законодавством.
Виходячи з того, що обставин и, на які посилається позивач в обґрунтування своїх вимог , знайшли своє підтвердження в ході розгляду справи, суд вв ажає, що позов підлягає задов оленню.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства, суд -
постановив:
Позовні вимоги задоволь нити.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Лео н-Авто" (код 24957599) на користь упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Суворовському районі м. Херсона (р/р31214224700002 в ГУ ДКУ у Хе рсонській області, МФО 852010) 1700,00 г рн. (одна тисяча сімсот грн. 00 ко п.) несплаченого збору на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння. В разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Суддя Гор шков В.М.
кат. 10.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2011 |
Оприлюднено | 17.03.2011 |
Номер документу | 14160129 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Горшков В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні