ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2011 р. Справа № 40060/09
Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі :
головуючого судді: Ліщинсько го А.М.,
суддів: Коваля Р.Й, Ша веля Р.М.
розглянувши у порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу Державно го підприємства Чортківсько го комбінату шкільних та сту дентських їдалень на постано ву Тернопільського окружног о адміністративного суду від 09 червня 2009 року в справі за адм іністративним позовом Терно пільського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Державного п ідприємства Чортківського к омбінату шкільних та студент ських їдалень від 11.03.2009 року та зобов' язання вчинити дії пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні,-
В С Т А Н О В И Л А:
20.05.2009 року позивач звернувся до Державного підприємства Чортківського комбінату шкі льних та студентських їдален ь від 11.03.2009 року та зобов' язанн я вчинити дії про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій в розмірі 17373 грн. 34 ко п. та пеню в розмірі 239 грн. 87 коп.
Позовні вимоги обґрунтову є тим, що згідно з даними звіту про зайнятість та працевлаш тування інвалідів за 2008 рік, по даного відповідачем, середнь ооблікова чисельність його ш татних працівників складає 1 05 осіб, з цього розрахунку уст ановлений норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів становить 4 місця, а ві дповідачем влаштовано двох і нвалідів. За два робочих місц я, призначених для працевлаш тування інваліда і не зайнят і ними, відповідач до 15.04.2009 року повинен був самостійно спла тити йому адміністративно-го сподарські санкції у розмірі 17133 грн. 34 коп., та пеню в розмірі 2 39 грн. 87 коп. за порушення термі ну сплати цих санкцій на 35 дні в.
Постановою Тернопільськог о окружного адміністративно го суду від 09 червня 2009 року адм іністративний позов задовол ено. Стягнуто з Державного пі дприємства Чортківського ко мбінату шкільних та студентс ьких їдалень, код ЄДРПОУ 14053425, юр идична адреса підприємства - м. Чортків, вул. Сонячна, 1 Терно пільської області в користь Тернопільського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці й в розмірі 17373 грн. 34 коп. та пеню в розмірі 239 грн. 87 коп.
Відповідач постанову оска ржив, не погодившись із зазна ченим судовим рішенням, пода в апеляційну скаргу, зазначи вши, що оскаржувана постанов а винесена з порушенням норм матеріального права та є нез аконною, просить оскаржувану постанову скасувати та прий няти нову постанову, якою від мовити в задоволенні позовни х вимог в повному обсязі.
В апеляційній скарзі покли кається на те, що у 2008 році на пі дприємстві працювало двоє ін валідів та додатково створен о два робочих місця для праце влаштування інвалідів- кухар я та мийника посуду на умовах неповного робочого дня. Відп овідно до вимог чинного зако нодавства щомісячно подавал ась звітність форми №3-ПН про н аявність вакансій, в тому чис лі інвалідів, до районного це нтру зайнятості. Ніхто з інва лідів особисто не звертався про працевлаштування, а тако ж позивачем протягом 2008 року н е було направлено інвалідів, які виявили бажання працюва ти, а тому застосування адмін істративно-господарських са нкцій та нарахування пені є н еправомірними. Крім того, їх ф інансування в основному здій снюється з коштів державного бюджету, а частково з місцев ого бюджету, а тому не зобов' язане сплачувати адміністра тивно-господарські санкції.
Особи які беруть участь у сп раві, в судове засідання на ви клик суду не з' явилися, хоча належним чином були повідом лені про місце та час розгляд у справи, що не перешкоджає ро згляду справи в їх відсутнос ті згідно з п.2 ч.1 ст. 197 КАС Украї ни.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши підстави апел яційної скарги, вважає за нео бхідне її задовольнити з нас тупних підстав.
Задовольняючи позовні вим оги позивача, суд першої інст анції виходив з того, що обов' язок по працевлаштуванню інв алідів покладається на робот одавців, за державною службо ю зайнятості законодавцем ви значено право направляти під приємствам, установам, орган ізаціям інвалідів для працев лаштування.
Проте, колегія суддів вважа є, що даний висновок суду перш ої інстанції не можна визнат и обґрунтованим.
Згідно із ст. 19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб - у кіль кості одного робочого місця.
Відповідно до розрахунку п озивача на підприємстві ДП « Чортківський комбінат шкіль них і студентських їдалень» не виконаний норматив щодо п рацевлаштування в кількості 2 інвалідів у 2008 році.
Згідно з ч. 3 ст. 19 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні " підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, самостійн о здійснюють працевлаштуван ня інвалідів у рахунок норма тивів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону .
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" підприємства, устано ви, організації, фізичні особ и, які використовують найман у працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальні ро бочі місця, створювати для ни х умови праці з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
За статтями 18, 181 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні " забезпечення прав інваліді в на працевлаштування здійсн юється шляхом їх безпосередн ього звернення до підприємст в, установ, організацій чи до д ержавної служби зайнятості. Державна служба зайнятості з дійснює пошук роботи для інв алідів.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані надавати держав ній службі зайнятості інформ ацію, необхідну для організа ції працевлаштування інвалі дів, і звітувати Фонду соціал ьного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів.
Як видно з матеріалів справ и, відповідач звертався до Чо ртківського районного центр у зайнятості щодо наявності вільних робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, од нак Центром зайнятості в 2008 ро ці запропоновано працевлашт ування на вільне робоче місц е кухаря 2 інвалідам, на вільне робоче місце мийника посуду -10 інвалідам, однак від запроп онованої роботи вони відмови лись.
У зв'язку з тим, що у дія х відповідача відсутній скла д правопорушення, на нього не може бути покладена відпові дальність за ненаправлення у повноваженими органами необ хідної кількості інвалідів д ля працевлаштування, відсутн ість у населеному пункті за м ісцем знаходження Товариств а інвалідів, які бажають прац евлаштуватись.
За таких обставин справи, ко легія суддів приходить до пе реконання, що суд першої інст анції прийшов до помилкового висновку про обґрунтованіст ь застосування до відповідач а санкцій, оскільки не врахув али, що обов'язок підприємств а зі створення робочих місць для інвалідів не супроводжу ється його обов'язком займат ись пошуком інвалідів для пр ацевлаштування.
Відповідно до ст. 202 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та у хвалює нове, коли має місце не повне з' ясування судом обст авин, що мають значення для сп рави, недоведеність таких об ставин, невідповідність висн овків суду обставинам справи та порушення норм матеріаль ного або процесуального прав а, що призвело до неправильно го вирішення справи чи питан ня.
Судова колегія вважає, що до води апеляційної скарги явля ються суттєвими і складають підстави для висновку про не правильне застосування судо м першої інстанції норм мате ріального та процесуального права, які призвели до неправ ильного вирішення справи.
Керуючись статтями 160, 195, 196, 197, 198 п.3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державн ого підприємства Чортківськ ого комбінату шкільних та ст удентських їдалень задоволь нити, а постанову Тернопільс ького окружного адміністрат ивного суду від 09 червня 2009 рок у у справі 2а-1484/09 - скасувати та прийняти нову, якою позові в ідмовити.
Постанова набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копії особам, щ о беруть участь у справі, та мо же бути оскаржена до касацій ної інстанції протягом двадц яти днів шляхом подання каса ційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанці ї.
Головуючий суддя А.М.Ліщинський
Судді Р.Й.Ковал ь
Р.М.Шавель
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2011 |
Оприлюднено | 17.03.2011 |
Номер документу | 14161446 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ліщинський А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні