Ухвала
від 11.03.2011 по справі 2-а-8742/10/1570
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2011 р. Справа № 2-а-8742/10/1570

Категорія: 8 Головуючий в 1 інстанції: Ст ефанов С.О.

Колегія суддів Одеськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:

Головуючого судді - Жука С.І.

судді - Яковлева Ю.В.

судді - Запорожана Д.В.

при секретарі Пилипчук М.І.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у примі щенні Одеського апеляційног о адміністративного суду адм іністративну справу за апеля ційною скаргою Державної под аткової інспекції у Приморсь кому районі м. Одеси на постан ову Одеського окружного адмі ністративного суду від 26 жовт ня 2010 року по справі за позовом товариства з обмеженою відп овідальністю «Молодіжний жи лий комплекс «Залізничник»д о Державної податкової інспе кції у Приморському районі м . Одеси про визнання протипра вними дій, визнання протипра вним та скасування податково го повідомлення - рішення від 20.07.2010р. № 0025991502/0, -

встановиЛА:

Позивач звернувся д о суду з позовом до Державної податкової інспекції у Прим орському районі м. Одеси в яко му просить визнати протиправ ними дії відповідача щодо пр оведення документальної нев иїзної (камеральної) перевір ки податкової декларації з П ДВ за червень місяць 2010 року ТО В МЖК «Залізничник», визнанн я протиправним та скасування податкового повідомлення - р ішення від 20 липня 2010 року за № 00 25991502/0 про зменшення суми бюджет ного відшкодування на суму 3 19 6 646, 00 грн.

Суд першої інстанції позов задовольнив частково та визнав противоправним і с касував податкове повідомле ння - рішення Державної пода ткової інспекції у Приморськ ому районі м. Одеси від 20.07.2010 рок у за № 0025991502/0.

Державна податкова інспе кція у Приморському районі м . Одеси не погодившись з поста новою суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в я кій просить суд апеляційної інстанції скасувати постано ву суду та прийняти нову пост анову, якою у задоволенні вим ог позивача відмовити.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги Державна пода ткова інспекція у Приморсько му районі м. Одеси посилаєтьс я на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення д ля справи, невідповідність в исновків суду обставинам спр ави, порушення норм матеріал ьного та процесуального прав а.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів приходить до в исновку, що апеляційну скарг у належить залишити без задо волення з наступних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено, що посадовими особ ами ДПІ у Приморському район і м. Одеси була проведена доку ментальна невиїзна (камераль на) перевірка ТОВ МЖК «Залізн ичник»з питань достовірност і заявленої до зарахування н алежної йому повної суми бюд жетного відшкодування, а сам е: 3 196 646, 00 грн., у зменшення зобов'я зань цього податку наступних податкових періодів, яка вин икла за рахунок від'ємного зн ачення з ПДВ.

За наслідками проведеної п еревірки був складений акт п еревірки від 20.07.2010 р. №8505/15-2/26542833 «Про результати документальної н евиїзної перевірки податков ої

декларації з податку на до дану вартість ТОВ МЖК «Заліз ничник», код за ЄДРПОУ -26542833, з пи тань достовірності нарахува ння суми бюджетного відшкоду вання податку на додану варт ість шляхом зменшення зобов' язань з цього податку наступ них податкових періодів за ч ервень 2010 року, яка виникла за р ахунок від'ємного значення з ПДВ»(далі - Акт перевірки).

На підставі Акта перевірк и ДПІ у Приморському районі м . Одеси, того ж таки 20.07.2010 р. прийн яла податкове повідомлення-р ішення № 0025991502/0, яким позивачу зм еншено суму бюджетного відшк одування з податку на додану вартість у розмірі 3 196 646, 00 грн. з а порушення вимог пп. 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 Закону №168/97-ВР, яке позивачем в адміністративному порядку н е оскаржувалось.

Колегія суддів ставить під сумнів акт перевірки від 20.07.2010 року №№8505/15-2/26542833 «Про результати документальної невиїзної пе ревірки податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть ТОВ МЖК «Залізничник», так як з матеріалів справи вбача ється, що позивач подав до Дер жавної податкової інспекції у Приморському районі м. Одес и податкову декларацію за че рвень 2010 року 20.07.10 р. в електронні й формі, що підтверджується е лектронним повідомленням. Пр и цьому у такому повідомленн і зазначається, що деклараці я за червень 2010 року прийнята в ідповідачем о 18 год. 05 хв.

Тим паче, що ТОВ «МЖК «Заліз ничник», уклала з Державною

податковою інспекцією у Пр иморському районі м. Одеси, в о собі начальника Гаценко

С ергію Володимировичу, дого вір № 6542 від 25.09.2009 року про визнан ня електронних

документі в (податкової звітності, реєс трів отриманих та виданих по даткових накладних з

пода тку на додану вартість та інш их звітних документів), подан их платником податків в

ел ектронному вигляді із застос уванням електронного цифров ого підпису (далі-ЕЦП) до

ор гану ДПІ засобами телекомуні каційного зв'язку або на елек тронних носіях, як

оригіна лу.

Відповідно до пп. 7.7.4. п.7.7. ст..7 За кону №168/97-ВР, платник податку, я кий має право на одержання бю джетного відшкодування та пр ийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відш кодування, подає відповідном у податковому органу податко ву декларацію та заяву про по вернення такої повної суми б юджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації; до декларації до даються розрахунок суми бюдж етного відшкодування, копії погашених податкових вексел ів (податкових розписок), у раз і їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (прим ірників декларанта) вантажни х митних декларацій, у разі на явності експортних операцій .

Зі змісту акта вбачається н аступне, відповідач вважає, щ о у позивача відсутнє право н а бюджетне відшкодування на підставі абз. 3 пп. (а) пп. 7.7.11 п. 7.7 ст . 7 Закону № 168/97-ВР, а саме вказуєт ься на те, що «основні засоби н а підприємстві відсутні (дод аток К1/1 до декларації з подат ку на прибуток за 1 квартал 2010 р оку не надавались), амортизац ійні нарахування (р.07 декларац ії з податку на прибуток за 1 к вартал 2010 року) відсутні». Таки м чином, висновок про відсутн ість права на бюджетне відшк одування зроблено за результ атами дослідження показникі в декларації з податку на при буток за 1 квартал 2010 р., а також з а результатами дослідження п оказників, в тому числі раніш е поданих декларацій з подат ку на додану вартість.

Але відповідно до ст. 8 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств»сам ли ше факт не нарахування аморт изаційних відрахувань не сві дчить про відсутність у плат ника податку основних фондів .

Також, в вищевикладеному ак ті про відмову у бюджетному в ідшкодуванні відповідач пос илається на пп. 7.7.11 п. 7.7 ст. 7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість». Відповідно до вказаної норми не має права н а бюджетне відшкодування осо ба, яка мала обсяги оподатков уваних операцій за останні 12 к алендарних місяців менші, ні ж заявлена сума бюджетного в ідшкодування (крім нарахуван ня податкового кредиту внасл ідок придбання або споруджен ня (будівництва) основних фон дів).

Із зазначеного, а також із з аконодавчого визначення тер міну «камеральна перевірка »слідує, що податковий орган може відмовити платнику под атку у праві на бюджетне відш кодування на підставі абзацу третього пп. 7.7.11 п.7.7 ст. 7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість»тільки пересвідч ившись, що податковий кредит такого платника податку не с формовано внаслідок придбан ня або спорудження (будівниц тва) основних фондів. Встанов ити факт наявності/відсутнос ті у платника податку основн их фондів та підстави формув ання податкового кредиту мож ливо лише на підставі дослід ження первинних документів, що є у розпорядженні платник а податку та є підставою для в едення його бухгалтерського та податкового обліку.

Таким чином, відповідач, ма ючи сумніви щодо наявності у платника податку права на бю джетне відшкодування, керуюч ись пп. 7.7.5 п.7.7 ст.7, абзацом третім пп. 7.7.11 п.7.7 ст. 7 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь»повинен був провести позап ланову виїзну документальну перевірку, і лише встановивш и в ході проведення такої пер евірки відсутність у позивач а основних фондів, ПДВ при при дбанні (спорудженні) яких від несено до складу податкового кредиту, робити висновок про відсутність у позивача прав а на заявлене ним бюджетне ві дшкодування. В супереч норма м Закону України «Про подато к на додану вартість»відпові дачем позапланова документа льна перевірка проведена не була, будь-які документи у від повідача не витребувувались , що свідчить про передчасніс ть висновку про відсутність у Позивача права на бюджетне відшкодування.

Потрібно також зазначити те, що позивач є будівельною о рганізацією, яка з залучення м підрядників здійснює будів ництво будівель (Копія довід ки ЄДРПОУ додається).

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади, до яких належить і відп овідач, зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України. З огляду на зазначен е, відповідач не встановивши всіх обставин, необхідних та достатніх для застосування абзацу третього пп. 7.7.11 п.7.7 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»до відпові дача, тим самим порушив вказа ну норму Закону України «Про податок на додану вартість» .

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що суд ом першої інстанції правильн о встановлені обставини спра ви, судове рішення постановл ено з додержанням норм матер іального та процесуального п рава і підстав для його скасу вання не вбачається.

Оскільки висновки суду об ґрунтовані та відповідають ч инному законодавству, а дово ди апеляційної скарги їх не с простовують, колегія суддів на підставі ст. 200 КАС України п риходить до висновку про зал ишення апеляційної скарги бе з задоволення, а постанову бе з змін.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгл яду апеляційної скарги на по станову суду першої інстанці ї суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційн у скаргу без задоволення, а по станову суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, К АС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси , - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окруж ного адміністративного суду від 26 жовтня 2010 року по справі з а позовом товариства з обмеж еною відповідальністю «Моло діжний жилий комплекс «Заліз ничник»до Державної податко вої інспекції у Приморському районі м. Одеси про визнання п ротиправними дій, визнання п ротиправним та скасування по даткового повідомлення - ріш ення від 20.07.2010р. № 0025991502/0, - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена до суд у касаційної інстанції протя гом двадцяти днів з дня набра ння ухвалою апеляційного суд у законної сили.

Головуючий суддя С.І. Жук

суддя Ю.В. Яковлев

суддя Д.В. Запорожан

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2011
Оприлюднено17.03.2011
Номер документу14161742
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-8742/10/1570

Ухвала від 11.03.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні