7а/2-171(13/62-1289)
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"15" лютого 2008 р.Справа № 7а/2-171(13/62-1289)
11 год. 30 хв.
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Стадник М.С.
при секретарі судового засідання Лисому Я.І.
розглянувши матеріали справи:
за позовом Збаразького районного комунального архітектурно-планувального бюро, вул. Грушевського, 18, м. Збараж, Тернопільська область, 47300
до Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції, вул. Б. Хмельницького, 1, м.Збараж, Тернопільська область, 47300
За участю представників сторін:
Позивача: Дир Ярослав Дмитрович, паспорт №МС 559169 від 05.01.00 р.
Відповідача: Стецько Наталія Юріївна, довіреність № 9384/10 від 24.12.07 р.
Суть справи:
Збаразьке районне комунальне архітектурно-планувальне бюро звернулося з позовом про визнання незаконною відмови Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції в перебуванні Збаразького районного комунального архітектурно-планувального бюро на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності у 2007р. та про зобов'язання Збаразької МДПІ поновити право перебування Збаразького районного комунального архітектурно-планувального бюро на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва і видати відповідне свідоцтво.
Представникам сторін роз'яснено їхні права і обов'язки, передбачені ст.ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України).
В судовому засіданні з 06.02. по 15.02.2008р., на підставі ст.150 КАС України ,оголошувалися перерви для надання сторонам можливості подати додаткові матеріали в обгрунтування заявлених вимог та заперечень.
Позивач , в судовому засіданні 13.02.2008р. заявив клопотання про зміну позовних вимог, шляхом подачі в межах даної справи позовної заяви про визнання неправомірною відмови інспекції в перебуванні бюро на спрощеній системі оподаткування в 2008р., яке судом відхилено , оскільки заявлені вимоги не стосується предмету позову та підлягають розгляду в окремому адміністративному провадженні.
В судовому засіданні 15.02.2008р. позивач подав заяву про зміну позовних вимог, у якій просить суд визнати незаконною відмову податкової інспекції у перебуванні бюро на спрощеній системі оподаткування в 2007році.
Судом заява про зміну вимог прийнята до розгляду , так як заявлена у відповідності до ст.137 КАС України, яка передбачає право позивача змінити позовні вимоги протягом всього часу судового розгляду.
Відповідач в своїх запереченнях на позов просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що позивач є комунальним підприємством, засновником якого є Збаразька районна рада, яка не являється суб'єктом малого підприємництва і її частка в статутному фонді підприємства складає 100%, тобто перевищує 25 відсотків, а тому Указ Президента України „Про спрощену систему оподаткування обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” на нього не поширюється, у зв'язку з чим податковою інспекцією правомірно відмовлено у видачі свідоцтва платника єдиного податку.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши в процесі розгляду справи пояснення представників сторін, встановлено:
- Збаразьке районне комунальне архітектурно-планувальне бюро звернулося до Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції з заявою від 14.12.2006р. про видачу свідоцтва про право сплати у 2007 році єдиного податку за ставкою 10%;
- інспекція листом № 8491/15 від 25.12.2006р. відмовила позивачу у видачі свідоцтва, мотивуючи відмову тим, що дія Указу не поширюється на підприємство, так як у його статутному фонді частка засновника перевищує 25 відсотків .
Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, посилається на те, що на момент створення Комунального підприємства його правовий статус, визначався згідно Закону України „Про підприємства в Україні”, який не передбачав обов'язкового формування статутного фонду. Також, просить суд врахувати, що в період з 2001р. по 2006р. комунальне підприємство перебувало на спрощеній системі оподаткування та, що у підприємства відсутній статутний фонд.
Суд, керуючись ст. 86 КАС України, давши оцінку поданим сторонами доказам та наведеним доводам, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.
При цьому, суд виходив із наступного:
- Законом України „Про державну підтримку малого підприємництва” від 19.10.2000р. (далі Закон України), визначено основні напрямки державної підтримки суб'єктів малого підприємництва, серед яких одним із напрямків значиться запровадження спрощеної системи оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, який застосовується в порядку передбаченому законодавством України (ст. 11 Закону);
- порядок запровадження для суб'єктів малого підприємництва спрощеної системи оподаткування встановлений Указом Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” від 03.07.1998р. № 727/98 (далі Указ Президента) (прийнятий відповідно до пункту четвертого розділу XV „Перехідні положення” Конституції України і діє до набрання чинності законом, прийнятим Верховною Радою України з цих питань);
- перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється шляхом подачі суб'єктом підприємницької діяльності в податкові органи за місцем державної реєстрації за 15 днів до початку наступного звітного (податкового) періоду, письмової заяви з обов'язковим зазначенням обраної ним ставки податку, після розгляду якої податковим органом видається Свідоцтво про право сплати єдиного податку в порядку передбаченому „Порядком видачі Свідоцтва про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва –юридичною особою” затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 13.10.1998р. № 476 або письмова мотивована відмова в його видачі.
Однією з підстав такої відмови є обмежена дія Закону України (ст. 2.) та Указу Президента (ст. 7.) на коло суб'єктів підприємництва, яких держава вирішила підтримувати в такий спосіб, а саме його дія не поширюється на суб'єктів підприємницької діяльності, у статутному фонді яких частка вкладів, що належить юридичним особам –засновникам та учасникам цих суб'єктів, які не є суб'єктами малого підприємництва, перевищує 25 відсотків.
Відповідно до ч. 1. ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень обов'язок щодо доказування правомірності прийнятого рішення покладається на відповідача.
Доводи податкової інспекції зазначені в запереченнях щодо правомірності відмови у видачі свідоцтва про сплату єдиного податку, судом відхиляються, як такі що не ґрунтуються на законодавстві та спростовуються матеріалами справи, а саме:
- відповідно до ст. 1 Указу Президента, спрощена система оподаткування установлена для суб'єктів малого підприємництва, в тому числі юридичних осіб, будь –якої організаційної форми та форми власності, які займаються підприємницькою діяльністю і в яких за рік середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб і обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. грн.;
- Збаразьке районне комунальне архітектурно-планувальне бюро, як суб'єкт підприємницької діяльності, з комунальною формою власності, зареєстрований 01.10.2001р., про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію, видане Збаразькою районною державною адміністрацією;
- як підтверджується Статутом, довідкою головного управління статистики в Тернопільській області, комунальне підприємство включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з присвоєнням ідентифікаційного коду 24627689, діяльність підприємства, відповідно до Державного класифікатора України, затвердженого і введеного в дію наказом Держкомстандарту України від 22.10.1996 року № 441, віднесено до видів діяльності під кодом (ЗКГНГ) 66000, 85200, 61125 –проектні, проектно-вишукувальні, вишукувальні роботи, геодезична служба, опоряджувальні роботи;
- підприємство являється комунальною власністю Збаразької районної ради (пп. 1.3, 1.4 Статуту), управління підприємством здійснюється Збаразькою районною радою, а майном розпоряджається підприємство на праві оперативного управління (п.п.4.1, 7.2 Статуту);
- Збаразька районна рада не являється суб'єктом підприємницької діяльності в силу ст. 8 Господарського кодексу України, відповідно до якої держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, не є суб'єктами господарювання, а отже на неї не розповсюджується обмеження зазначені в Указі, які стосуються тільки суб'єктів господарської діяльності;
- з тексту Статуту підприємства випливає, що статутний фонд його засновником не створювався;
- відсутність статутного фонду підтверджується і даними податкового обліку, а саме підприємство перебуває на обліку в Збаразькій міжрайонній державній податковій інспекції, як платник податків з нульовим розміром статутного фонду, середньо облікова чисельність працюючих на дату подання заяви про видачу Свідоцтва становила 7 чоловік, обсяг виручки за рік 359000 грн., в т.ч. на дату подання заяви 329000грн. (заява платника за формою № 1- ОПП, заява про видачу свідоцтва про право сплати єдиного податку від 14.12.2006р.).
Таким чином позивач повністю відповідає вимогам ст. 1 Закону України „Про державну підтримку малого підприємництва” та п. 1 Указу для визначення суб'єктів малого підприємництва щодо яких може запроваджуватись спрощена система оподаткування, у т.ч. за ставкою 10 %, оскільки відповідачем не доведено наявності у позивача статутного фонду (грошові кошти, цінні папери, інше майно, внесені учасниками, засновниками юридичної особи шляхом придбання її акцій, часток), що є обов'язковою умовою для відмови у переході на спрощену систему оподаткування за ч. 4 ст. 7 Указу, на який посилається податкова інспекція у своїх запереченнях проти позову.
При таких обставинах позовні вимоги в частині визнання протиправною відмови Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції в перебуванні Збаразького районного комунального архітектурно-планувального бюро на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва підлягають задоволенню як обґрунтовано заявлені.
В частині поновлення права перебування підприємства на спрощеній системі оподаткування та зобов'язання Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції видати свідоцтво платника єдиного податку на 2007 рік, провадження у справі закривається на підставі п.2 ст.157 КАС України у зв'язку з відмовою позивача від позовних вимог в цій частині.
Судові витрати покладаються згідно п.3 ст.94 КАС України на відповідача пропорційно задоволеним вимогам.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 86, 94, 157, 160-163, п. 6 розділу Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити.
2.Визнати протиправною відмову Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції в перебуванні Збаразького районного комунального архітектурно-планувального бюро на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва в 2007році.
3.Стягнути з Державного бюджету України на користь Збаразького районного комунального архітектурно-планувального бюро, вул. Грушевського, 18, м. Збараж, Тернопільська область, 47300, код 24627689 –42 (сорок дві) грн. 50коп.сплаченого державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі (28 лютого 2008р.) до Львівського адміністративного апеляційного суду, а протягом 20 днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Суддя
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2008 |
Оприлюднено | 12.03.2008 |
Номер документу | 1418284 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні