Постанова
від 04.03.2008 по справі а-12/62
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А-12/62

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2008 р.   Справа № А-12/62   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі  колегії суддів:

    

за позовом  ТзОВ "Серін"  вул.16 Липня,11,смт.Делятин,Надвірнянський район, Івано-Франківська область,78444

до відповідача  ДПІ в Надвірнянському районі  пл.Визволення,2,м.Надвірна,Надвірнянський район, Івано-Франківська область,78400

про адміністративний спір

Представники:

Від позивача: Луковкіна У.Ю., (довіреність №15 від 18.09.07р. - представник)

Від відповідача: Дум'як В.О., (довіреність №7686/10/10 від 12.09.07р. - старший державний податковий інспектор відділу представництва)

Від відповідача:  Гуменюк Б.С., (довіреність №1285/10/10-Г від 18.02.08р. - завідувач юридичного сектору)

 Учасник судового засідання::    Савчук Л.Є.,, (посвідчення  №101 від 06.06.07р. - прокурор)

СУТЬ СПРАВИ: заявлено позов про визнання нечинним  податкового повідомлення-рішення  ДПІ в Надвірнянському районі  від 18.12.06  №0001422301/0  про зменшення суми бюджетного відшкодування ( в т.ч. в рахунок податкових зобов"язань наступних періодів) з ПДВ на суму 221095  грн. та нарахування штрафних санкцій в сумі 107063 грн .

 Позовні вимоги грунтуються на  Законі України "Про податок на додану вартість" , яким  наведений механізм  визначення суми та порядку бюджетного відшкодування  .

 Представник   позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав  з підстав , викладених в позовній заяві .

   Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували , мотивуючи тим,  що податковим органом  не встановлено включення  до податкових зобов"язань  та сплату підприємствами - постачальниками   у  звітних періодах  відповідних сум податку до бюджету, тому відсутні правові підстави для   заявлення  ТзОВ"Серін" до відшкодування ПДВ в розмірі 221095 грн.     

  Розглянувши матеріали справи , вислухавши представників сторін , оцінивши зібрані в справі докази та надавши їм належної правової оцінки , суд встановив наступне .

  На підставі акту невиїздної документальної перевірки  правильності визначення сум ПДВ , задекларованих  до відшкодування ТзОВ "Серін" за травень , липень , серпень 2004 р. та листопад 2005 р. №687/23-32472639 від 18.12.06  з врахуванням матеріалів зустрічних перевірок постачальників по ланцюгу до виробника продукції   , проведеної   ДПІ в Надвірнянському районі ,  податковим органом винесено спірне податкове повідомлення-рішення   від  18.12.06  №0001422301/0  .

      Як встановлено судом , зазначене податкове повідомлення-рішення  винесено податковим органом у зв"язку із заявленням позивачем до відшкодування ПДВ в розмірі 221095 грн.  , чим порушено приписи   п.п.7.4.1п.7.4 , п.7.7ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість".

    Вищезазначене порушення позивачем , на думку податкового органу , допущено в результаті  придбання лісопродукції , підприємства-постачальники якої(ПП"Олько" , ТзОВ"Віс майор ЛТД", ПП"Галзбудсервіс"та ін.)  за юридичними адресами  не знаходяться , посадові особи яких не встановлено(або перебувають в розшуку)  , та податковим органом  не встановлено включення  до податкових зобов"язань  та сплату вказаними  підприємствами - постачальниками    у  звітних періодах  відповідних сум податку до бюджету.

      Разом з тим ,   матеріалами  справи (зокрема , податковими накладними )підтверджується ,  що за період травень , липень , серпень 2004 р. та листопад 2005 р. позивачем придбано лісопродукцію та  послуги по влаштуваню опалення та водопостачання  побутових приміщень ТзОВ"Серін" , які  останнім оплачено з врахуванням ставки ПДВ . Тому , на думку представника позивача  ,  податок на додану вартість  ТзОВ"Серін" сплатило опосередковано - через контрагентів по договорах(фотокопії яких знаходяться в матеріалах справи)  -  шляхом  оплати вартості лісопродукції та  послуг по влаштуваню опалення та водопостачання  побутових приміщень ТзОВ"Серін" .

    За таких обставин ,  як вважає представник позивача ,  ТзОВ"Серін"  правомірно  віднесено до податкового кредиту  ПДВ, який включено до ціни  лісопродукції та  послуг по влаштуваню опалення та водопостачання  побутових приміщень ТзОВ"Серін"   .

     Суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню , виходячи з наступного .

   Відповідно до  п.п.7.7.1  та п.п.7.7.2 п.7.7ст.7 Закону України  "Про податок  на додану вартість"  сума податку,  що підлягає сплаті  (перерахуванню)  до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

     При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

    При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.            При цьому  бюджетним відшкодуванням згідно із п.п.1.8  ст.1 цього ж Закону названа    сума , що підлягає   поверненню платників податків з бюджету  у зв"язку з надмірною сплатою податку   у випадках,  визначених цим Законом.   

      П.п.7.7.4.  п.7.7ст.7 Закону України  "Про податок  на додану вартість"  встановлено , що платник   податку,   який   має   право  на  одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

   Аналізуючи вищезазначену правову норму , суд приходить до висновку про те , що  підставою для отримання  бюджетного відшкодування  є дані  податкової декларації за звітний період .

    Крім того , відповідно до пп7.2.6п.7.2 ст.7 Закону України  "Про податок  на додану вартість" податкова  накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

  Підпунктом 7.4.5п.7.4 ст.7 цього ж закону  визначено , що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).       

  Оглядом в судовому засіданні фотокопії Акту перевірки  №687/23-32472639 від 18.12.06 встановлено , що  факт  придбання  позивачем лісопродукції та  послуг по влаштуваню опалення та водопостачання  побутових приміщень ТзОВ"Серін" підтверджується  податковими  накладними    .

   В судовому засіданні  представники відповідача факту наявності вищезазначених податкових накладних    не заперечили .

    Наведене дає суду підстави для висновку про те , що ТзОВ"Серін"  правомірно  віднесено до податкового кредиту  ПДВ, який включено до ціни   придбаних позивачем лісопродукції та  послуг по влаштуваню опалення та водопостачання  побутових приміщень ТзОВ"Серін" .

   При цьому суд не приймає до уваги твердження представників відповідача про те , що  ТзОВ"Серін" порушено приписи  п.п.7.4.1п.7.4 ,  п.7.7ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" , оскільки податковим органом  не встановлено включення  до податкових зобов"язань  та сплату підприємствами -постачальниками лісопродукції та  послуг по влаштуваню опалення та водопостачання  побутових приміщень ТзОВ"Серін"    у  звітних періодах  відповідних сум податку до бюджету   у  зв"язку із неможливістю  проведення  зустрічних перевірок постачальників  , оскільки  чинним законодавством не встановлено залежність    відшкодування  платнику податку   з бюджету   сум податку на додану вартість від  факту сплати цього податку  контрагентом  зазначеного платника .

   Навпаки ,  підпунктом 7.4.5п.7.4 ст.7 Закону України  "Про податок  на додану вартість" встановлено , що  у разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

   За таких обставин ,  суд вважає , що правові підстави для    притягнення позивача до відповідальності за порушення  ним    п.п.7.4.1п.7.4 ,  п.7.7ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та винесення  податкового повідомлення-рішення від 18.12.06  №0001422301/0  відсутні .

   Відповідно до  ч.2 ст.71 КАС України   в адміністративних справах про протиправність рішень,  дій чи  бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову .

    З огляду на викладене ,  суд  вважає, що податковим органом не доведено  суду достатніх підстав , які б  свідчили,  що позивачем  не дотримано наведених норм  Закону України   "Про податок на додану вартість" при  нарахуванні  суми  бюджетного відшкодування  , тобто не доведено  правомірності  оспорюваного    податкового повідомлення-рішення .

  Керуючись ст.124 Конституції України, ст. 1, 7 Закону України "Про податок на додану вартість",   ст.ст.9,71,94 , 158-163 Кодексу  адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

позов задоволити  .

       Визнати  нечинним  податкове  повідомлення-рішення  ДПІ в Надвірнянському районі  від 18.12.06  №0001422301/0  про зменшення суми бюджетного відшкодування ( в т.ч. в рахунок податкових зобов"язань наступних періодів) з ПДВ на суму 221095  грн. та нарахування штрафних санкцій в сумі 107063 грн .

 Стягнути з Державного бюджету України на користь ТзОВ"Серін"( вул.16 Липня,11,смт.Делятин,Надвірнянський район, Івано-Франківська область , код 32472639) 3грн.40коп. судового збору.

    Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили за заявою стягувача.     

На постанову господарського суду, яка не набрала законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) постанови через місцевий господарський суд.

 

                                                            

постанову підписано :  

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення04.03.2008
Оприлюднено12.03.2008
Номер документу1418436
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а-12/62

Постанова від 04.03.2008

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Матуляк П.Я.

Ухвала від 26.12.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Матуляк П.Я.

Ухвала від 12.06.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Матуляк П.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні