Постанова
від 07.02.2008 по справі 2/831-22/179а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/831-22/179а

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

07.02.08                                                                                           Справа№ 2/831-22/179а

за позовною заявою Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів

до відповідача Пустомитівської районної санітарно-епідеміологічної станції, м.Пустомити

про стягнення еконмічних санкцій в сумі 10 370,70 грн.

Суддя  М.Желік

при секретарі О.Дімітровій

Представники

Від позивача: Грицак О.О. (довіреність № 04-105 від 16.01.2008р.),

Від відповідача: Гвоздюк Р.М. (довіреність № 6358/05 від 29.12.2007р.)

Суть спору: Розглядається адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів до Пустомитівської районної санітарно-епідеміологічної станції, м.Пустомити про стягнення еконмічних санкцій в сумі 10 370,70 грн.

Ухвалою господарського суду Львівської області суду від 08.06.2007р. відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено на 03.07.2007р. Ухвалою від 03.07.2007р. розгляд даної справи зупинено до набрання законної сили рішення по справі про визнання нечинним рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області № 19 від 26.02.2007р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.  Ухвалою від 11.01.2008р. провадження у справі поновлено, розгляд справи призначено на 29.01.2008р.  В судовому засіданні 29.01.2008 року оголошено перерву до 07.02.2008 року

У відповідності до ч. 4 ст. 11 КАС України, судом вживались заходи для встановлення всіх обставин справи. Згідно ст.71 КАС України справа слухається за наявними у ній матеріалами. Представникам сторін роз'яснено їх права згідно зі ст. ст. 49, 51 КАС України.

В судових засіданнях представники позивача позов підтримали з мотивів, зазначених у позовній заяві. Свою позицію позивач обґрунтовує тим, що внаслідок проведеної  перевірки правильності застосування тарифів на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату відповідно до вимог постанови Кабінету міністрів України від 11.05.2006р. №662 виявлено порушення державної дисципліни цін, у зв'язку з чим прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №19 від 26.02.2007р. в сумі 10 370,70 грн.

Представник відповідача позов заперечив, посилаючись, зокрема на те, що висновок відповідача про завищення тарифів на роботи і послуги у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, що надавались СЕС Пустомитівського району за період з 15.05.2006 року по 31.05.2006 року   необґрунтованим та незаконним.   Зокрема зазначив, що  п.3 Указу Президента України „Про порядок офіційного  оприлюднення  нормативно-правових актів та набрання ними чинності„ від 10.06.1997р. передбачено, що громадяни, державні органи, підприємства, установи, організації під час здійснення своїх прав і обов'язків повинні застосовувати закони України, інші акти Верховної Ради України, акти Президента України і Кабінету Міністрів України, опубліковані в офіційних друкованих виданнях або одержані у встановленому порядку від органу, який їх видав, отже до дати публікації Пустомитівська РСЕС не могла застосувати  нові тарифи.

          Розглянувши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Державною   інспекцією  з контролю за цінами у  Львівській області  було проведено перевірку  правильності  застосування тарифів на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату, відповідно до вимог  постанови  Кабінету Міністрів України від 11.05.2006р. №662, в результаті чого  виявлено порушення  державної  дисципліни  цін, у  зв”язку з чим  прийнято рішення № 19 від 26.02.2007р. про застосування  економічних санкцій за порушення  державної  дисципліни цін, яким керуючись ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” вирішено вилучити у СЕС Пустомитівського району в дохід держбюджету 10 370,70 грн.

Результати перевірки відображено в акті перевірки від 24.11.2006р. №  001023 (копія знаходиться в матеріалах справи).

Відповідач звернувся до господарського суду Львівської області з позовом про визнання нечинним рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області № 19 від 26.02.2007р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін СЕС Пустомитівського району.  Рішенням господарського суду Львівської області у даній справі від 29.05.2007р. в позові СЕС Пустомитівського району відмовлено в задоволенні позову з посиланням на підставність та законність рішення позивача № 19 від 26.02.2007р.  Дане рішення господарського суду від 29.05.2007р. залишено без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 03.12.2007р.  

При винесенні рішення суд виходив з наступного:

Відповідно до ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” від 03.12.1990 року № 507-XII (із змінами), вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією  сума виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни цін підлягає вилученню в доход бюджету, крім того стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

Відповідно до п.3 ст.116 Конституції України, до повноважень Кабінету Міністрів України належить проведення цінової політики, яке в свою чергу реалізовано в Законі України „Про ціни та ціноутворення", згідно із яким Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін, визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни (тарифи), на які затверджуються відповідними органами державного управління.

           Відповідно до ст. 35 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24 лютого 1994 року № 4004-XII, з метою забезпечення фінансування установ, закладів, частин і підрозділів санітарно-епідеміологічної служби за рахунок спеціального фонду державного бюджету, кошти до якого відраховуються за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя, що не відноситься до медичної допомоги населенню, Кабінету Міністрів України надано право визначати перелік та тарифи на платні послуги, які надаються закладами санітарно-епідеміологічної служби.

           Стаття 35 цього Закону знаходиться у розділі IV Закону „Державна санітарно-епідеміологічна служба України" і стосується виключно діяльності закладів санітарно-епідеміологічної служби, тоді як права та обов'язки громадян окремо визначені в ст.ст. 4, 5 Розділу II цього Закону.

           Відповідно до ст. 35 згаданого Закону та на реалізацію права закладів санітарно-епідеміологічної служби надавати платні послуги з метою одержання коштів до спеціального фонду державного бюджету, Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 27.08.03 року № 1351 "Про затвердження тарифів на роботи та послуги, що виконуються та надаються за плату установами і закладами державної санітарно-епідеміологічної служби", а також Постанову від 11.05.2006 року № 662, у відповідності до яких заклали санітарно-епідеміологічної служби зобов'язано надавати послуги по конкретно визначених розмірах тарифів.

          Відповідно до п.5 Указу Президента України „Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правих актів та набрання ними чинності" від 10 червня 1997 року № 503/97(із змінами), нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Акти  Кабінету Міністрів України, які визначають права та обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих органах.

          Враховуючи те, що Постанова Кабінету Міністрів України від  11.05.2006р. № 662 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 року № 1544 і від 27 серпня 2003 року № 1351”не визначає прав та обов'язків громадян, і в ній не зазначено більш пізнього строку набрання нею чинності, дана Постанова  набрала чинності з моменту її прийняття, 11 травня 2006 року.

До аналогічного висновку дійшло і Міністерство юстиції України, яке у своєму листі від 06.07.2006 року № 34-26.2336 повідомило Міністерство охорони здоров'я, що Постанова  Кабінету Міністрів України від  11 травня 2006р. № 662 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 року № 1544 і від 27 серпня 2003 року № 1351”набрала чинності з моменту її прийняття, 11 травня 2006 року.

          Безпідставним є посилання відповідача на п.3 Указу Президента України „Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правих актів та набрання ними чинності", оскільки пункт 3 містить загальну норму про те, що акти Кабінету міністрів України мають бути опубліковані або доведені до відома, а пункт 5 цього Указу, власне, встановлює момент набрання ними чинності.

           Як зазначалось вище, згідно п.5 Указу передбачено, що нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах.

           Таким чином, не підлягають застосуванню нормативно-правові акти, які взагалі не були оприлюднені (відповідає викладеному в п.7 Постанови Пленуму Верховного суду України від 01.11.1996 року № 9 „Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя").

           Постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2006р. № 662 була опублікована 31.05.2006р. в газеті „Урядовий кур'єр" за №100 та в Офіційному віснику України за № 20.

          Пункт 1.8 “Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами”, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001р. №298/519 (зареєстрована у Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. за № 1047/6238) передбачає, що факти завищення цін і тарифів суб'єктами господарювання, які встановлені самостійно, у разі повернення суб'єктами господарювання суми необґрунтовано отриманої виручки споживачам або перерахування її в дохід відповідного бюджету до початку перевірки, як порушення державної дисципліни цін, не розглядаються (початком перевірки вважається дата, яка зазначена в акті).

         Перевірка СЕС Пустомитівського району проводилась у другій половині листопада 2006р. та рішення про застосування  економічних  санкцій  приймалось в кінці лютого  2007р.

         Відтак, у відповідача  було достатньо можливостей для приведення своїх дій за період з 15.05.2006 року по 31.05.2006 року у відповідність до діючого законодавства в частині застосування тарифів, встановлених постановою КМУ від 11.05.2006р. № 662 (розмір яких по окремих позиціях встановлений нижчий, ніж попередньо діючі згідно із постанови КМУ від 27.08.2003р. №1351), шляхом повернення замовникам платних послуг зайво стягнутих коштів або самостійного перерахунку цих коштів до відповідного бюджету до початку перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області.

    В судовому засіданні представником Відповідача (Пустомитівська районна санітарно-епідеміологічна станція) представлено суду довідку головного управління статистики у Пустомитівському районі, згідно якої у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за ідентифікаційним кодом 05497991 зареєстрований Державний заклад “Пустомитівська районна санітарно-епідеміологічна станція” Міністерства  охорони здоров”я України, яке знаходиться за адресою: м.Пустомити, вул.Грушевського,5 та Свідоцтво про державну реєстрацію, із якого вбачається, що за адресою: м.Пустомити, вул.Грушевського,5, зареєстрований Державний заклад “Пустомитівська районна санітарно-епідеміологічна станція” Міністерства  охорони здоров”я України.

                За таких обставин суд вважає за необхідне замінити Пустомитівську районну санітарно-епідеміологічної станцію його процесуальним правонаступником       –   Державним закладом “Пустомитівська районна санітарно-епідеміологічна станція” Міністерства  охорони здоров”я України .

    Враховуючи вищенаведене, суд, вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 11, 55, 69-71, 86, 161-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

      1.Замінити Пустомитівську районну санітарно-епідеміологічної станцію його процесуальним правонаступником       –   Державним закладом “Пустомитівська районна санітарно-епідеміологічна станція” Міністерства  охорони здоров”я України .

2.Позов задовольнити повністю.

3.Стягнути з Державного закладу “Пустомитівська районна санітарно-епідеміологічна станція” Міністерства  охорони здоров”я України (81100, Львівська область, м.Пустомити, вул.Грушевського,5, код ЄДРПОУ 05497991) в доход державного бюджету Пустомитівського району (р/р 31112106700390 в УДК у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23965036) 10 370,70 грн. економічних санкцій.

4.Стягнути з Державного закладу “Пустомитівська районна санітарно-епідеміологічна станція” Міністерства  охорони здоров”я України (81100, Львівська область, м.Пустомити, вул.Грушевського,5, код ЄДРПОУ 05497991) в доход державного бюджету 103,70 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили у відповідності із ст.254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена у порядку і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

      

Суддя                                                                                                                            

Дата ухвалення рішення07.02.2008
Оприлюднено12.03.2008
Номер документу1418593
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/831-22/179а

Постанова від 07.02.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Желік М.Б.

Ухвала від 11.01.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Желік М.Б.

Ухвала від 11.01.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Желік М.Б.

Ухвала від 08.06.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Желік М.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні