34/342-07-7660
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"18" лютого 2008 р.Справа № 34/342-07-7660
за позовом Приватного виробничо-комерційного підприємства "СЕНТІНЕЛ"
до відповідача Державного вищого навчального закладу Одеське морехідне училище рибної промисловості імені Олексія Соляника
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія"
про скасування результатів торгів
Суддя Ю.Г.Фаєр
Представники:
від позивача: Корнєєв М.А., діючий на підставі довіреності від 23.04.2007р.;
від відповідача: Довгань Л.В., діюча на підставі довіреності №14/487 від 25.10.2007р.;
від третьої особи: Жекова Ю.Ю., діюча на підставі довіреності від 10.12.2007р.
В судовому засіданні приймали участь:
від позивача: Корнєєв М.А. - представник, діючий на підставі довіреності від 23.04.2007р.
від відповідача: не з'явився;
від третьої особи: не з'явився;
В судовому засіданні 25.01.2008р. по справі оголошено перерву до 18.02.2008р. на підставі ст.77 ГПК України.
СУТЬ СПОРУ: Приватне виробничо-комерційне підприємство "СЕНТІНЕЛ" звернулося до господарського суду з позовом та заявою про заміну підстав позову в порядку ст.22 ГПК України до Державного вищого навчального закладу - Одеське морехідне училище рибної промисловості імені Олексія Соляника та третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія", в якому просить скасувати результати торгів, визнавши їх такими, що не відбулися, які були проведені 16.07.2007р. тендерним комітетом державного навчального закладу –Одеським морехідним училищем рибної промисловості імені Олексія Соляника.
Відповідач проти позовних вимог заперечував з підстав, викладених у поясненнях по суті заявлених позовних вимог та відповіді на позовні вимоги.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Надія" усно підтримує пояснення відповідача, та просить суд не задовольняти позовні вимоги позивача, письмових заперечень не надала.
Відповідно до ч.4 ст.22 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі до прийняття рішення по справі змінити підставу або предмет позову, збільшити розмір позовних вимог, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог.
Вищенаведена редакція позовних вимог Приватного виробничо-комерційного підприємства "СЕНТІНЕЛ", згідно з заявою від 15.10.07р. №15-10/07 про заміну підстав позову, є остаточною, у зв'язку з чим відповідно до ст.22 ГПК України приймається господарським судом для розгляду по суті викладених в ній позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи суд встановив.
Відповідно до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” Одеським морехідним училищем рибної промисловості імені Олексія Соляника був оголошений тендер на закупівлю продукції харчової промисловості на 2007рік.
Згідно тендерної документації процедура здійснення закупівлі визначена як відкриті торги зі зменшенням ціни.
Згідно з протоколом розкриття тендерних (цінових) пропозицій №2 від 16.07.07р. проведення тендеру відбулося 16.07.07р. об 14:00 за адресою замовника. Тендерні пропозиції до участи у тендері подали: фізична особа-підприємець Лукашук Валентина Миколаївна, Товариство з обмеженою відповідальністю "Надія", Приватне виробничо-комерційне підприємство "СЕНТІНЕЛ", фізична особа-підприємець Трунов Сергій Едуардович.
Пунктом п.8 зазначеного протоколу встановлено, що під час процедури розкриття було виявлено порушення Інструкції учасниками торгів, у т.ч. тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця Лукашук В.М. не містить інформації про включення учасника до тематичного каталогу учасників закупівель, що підтверджується витягом із каталогу, наданим Тендерною палатою України, безпосередньо для участі у процедурі закупівель продукції харчової промисловості;
тендерна пропозиції Приватного виробничо-комерційного підприємства "СЕНТІНЕЛ" - подана копія витягу із каталогу про включення учасника до тематичного каталогу учасників процедур закупівель. Під час розкриття тендерних пропозицій, Замовник зобов'язав надати оригінал витягу до 11год.00хв. 17.07.2007р. Оригінал витягу Замовнику ненадана згідно домовленості під час розкриття торгів. Порука надана неналежним чином;
тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця Трунова С.Є. –відсутня довідка про заборгованість перед бюджетом, а також вартість пропозиції є найвищою. Згідно п.24.1 Інструкції дані пропозиції визнані відхиленими.
Повідомленням тендерного комітету від 18.07.2007р. №14/264 згідно ст.27 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” пропозицію Приватного виробничо-комерційного підприємства "СЕНТІНЕЛ" було відхилено з вищезазначених підстав.
Відповідно до п.6 протоколу оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця №3 від 18.07.07р. за результатами оцінки тендерних пропозицій переможцем обрано пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія".
30.07.07р. на адресу Приватного виробничо-комерційного підприємства "СЕНТІНЕЛ" тендерний комітет направив повідомлення про результати торгів вих№14/283, яким повідомив, що рішенням тендерного комітету Одеського морехідного училища рибної промисловості імені Олексія Соляника, переможцем торгів на закупівлю продукції харчової промисловості визначено тендерну пропозицію ТОВ "Надія", 65005, м.Одеса, пров.Інтернаціональний, 1 за пропозиціями „Бакалія”, „Фрукти і овочі”, „М'ясна група” (Гастрономія).
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити з наступних підстав.
Правовідносини в Україні у сфері закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти регулюються Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" зі змінами та доповненнями, чинними на момент проведення тендерних торгів.
Згідно преамбули Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів. Метою цього Закону є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також запобігання проявам корупції у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання.
Відповідно до ст.2 названого закону цей Закон застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі для товару (товарів), послуги (послуг) становить або перевищує 20 тисяч гривень, а для робіт - 50 тисяч гривень.
Державні закупівлі здійснюються на основі принципів максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях державних закупівель, недискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій тощо.
Стадіями державних закупівель, зокрема, є обрання і проведення процедури закупівель на підставі затвердженого кошторису та річного плану державних закупівель, визначення переможця закупівлі, укладання договорів про закупівлю. Оголошення про заплановану закупівлю підлягають публікації у спеціалізованому друкованому виданні.
Відповідно до ст.13 вищезазначеного Закону України закупівля може здійснюватись шляхом процедур відкритих торгів із зменшенням ціни, торгів з обмеженою участю, двоступеневих торгів, запиту цінових пропозицій, закупівлі в одного учасника.
Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники, запрошені замовником шляхом публікації оголошення відповідно до вимог статей 41 та 8 вищезазначеного Закону.
Протягом трьох робочих днів після її оплати учаснику торгів надається (надсилається) тендерна документація, яка повинна відповідати вимогам ст.21 вищезазначеного Закону України.
Розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації.
До участі у процедурі розкриття тендерних пропозицій замовником повинні бути допущені всі учасники, що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники, а також представники державних органів державної влади (у тому числі депутати всіх рівнів). Відсутність учасника або його уповноваженого представника на процедурі. розкриття тендерних пропозицій не є підставою для нерозкриття, нерозгляду або відхилення його тендерної пропозиції.
Під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною або кваліфікаційною документацією, правильність їх оформлення, а також мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасника найменування та адреса кожного учасника; ціна кожної тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою уповноваженим органом формою, копія якого надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту.
До оцінки замовник допускає тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з цим законом та визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не було відхилено, на основі критеріїв та методики оцінки, зазначених у тендерній документації.
Критеріями оцінки можуть бути: у разі закупівлі товарів, робіт і послуг, для яких
існує постійно діючий ринок, які виробляються, виконуються чи надаються не за
окремо розробленими специфікаціями чи технічними проектами - ціна; у разі
закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер, - як ціна, так і інші
критерії оцінки, визначені частиною 7 статті 26 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Підстави відхилення тендерних пропозицій передбачені статтею 27 вищезазначеного Закону.
Статтею 36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" передбачено право учасника процедури закупівлі або іншої особи оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника до Комісії, або до суду згідно з цим Законом.
Відповідно до статті 37 вищезазначеного Закону, скарга наплавляється або замовнику, або Комісії, а також Тендерній палаті України. Надходження скарги зупиняє процедуру закупівлі на строк, що не перевищує 20 робочих днів. За наслідками розгляду скарги замовник приймає рішення, яке направляється скаржнику протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Відповідно до статті 37-1 вищезазначеного Закону оскарження процедур закупівель, рішень, дій або бездіяльності замовника у судовому порядку здійснюється з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Правовими підставами для задоволення заявлених позовних вимог позивач вказує порушення відповідачем вимог ст.28 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" внаслідок допущення до оцінки тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників, в протоколі, складеному замовником не вказані кроки по зниженню цін.
Статтею 28 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" визначені умови, за яких торги відміняються, а саме якщо: на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації; було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону; замовник порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації; якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників; комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів. А також умови за яких торги можуть визнаватися замовником такими, що не відбулися, у разі: якщо ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі; якщо здійснення закупівлі перестало відповідати державним потребам внаслідок настання непередбачуваних об'єктивних обставин (дії непереборної сили); інших випадків за рішенням замовника. Повідомлення про відміну торгів, а також визнання торгів такими, що не відбулися, надсилається замовником всім учасникам протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
З аналізу зазначеної норми, на підставі якої позивач просить визнати проведені 16.07.2007р. тендерним комітетом державного навчального закладу –Одеським морехідним училищем рибної промисловості імені Олексія Соляника торги такими, що не відбулися, є безпосередньо дією лише замовника - розпорядника державних коштів, який здійснює закупівлю в порядку, визначеному цим Законом, при цьому замовником вважається суб'єкт, тендерний комітет якого проводить процедуру закупівлі та який одночасно укладає з переможцем договір про закупівлю, крім випадків здійснення закупівлі товарів на засадах міжвідомчої координації.
Разом з тим, позивачем надано суду рішення Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель від 26.10.07р. №02/808рш, яким скаргу Приватного виробничо-комерційного підприємства "СЕНТІНЕЛ" задоволено, торги на закупівлю Одеського Морехідного училища рибної промисловості імені Олексія Соляника продукції харчової промисловості відмінено.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Приватного виробничо-комерційного підприємства "СЕНТІНЕЛ" з підстав, викладених в заяві про заміну підстав позову в порядку ст.22 ГПК України, задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст.22, 44, 49, 77, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позовних вимог відмовити.
Рішення господарського суду Одеської області, підписане 22.02.08р. набирає чинності у порядку ст.85 ГПК України.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2008 |
Оприлюднено | 12.03.2008 |
Номер документу | 1419211 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Фаєр Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні