13/377А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.12.07 Справа№ 13/377А
Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Станька Л.Л., при секретарі Малюшевському А.П., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовною заявою: ДПІ у Жовківському районі, м.Жовква
до відповідача: приватного підприємства агрофірми „Весна”, с.Кулява Жовківського району
про стягнення 2587,38грн.
За участю представників сторін:
Від позивача: Звір Р.П. –ст.держ.под.інсп.юр.від.
Від відповідача: не з”явився
Відкрито провадження у справі за позовом ДПІ у Жовківському районі, м.Жовква до відповідача: приватного підприємства агрофірми „Весна”, с.Кулява Жовківського району про стягнення 2587,38грн.
Відповідачем явки представника в судовому засіданні не забезпечено, а направлена йому кореспонденція повернута органом зв”язку з поміткою „немає кому вручити”.
Суд вважає за можливе розглянути справу при відсутності пояснень (заперечень) відповідача щодо заявлених позовних вимог та представника відповідача у судовому засіданні, за наявними у справі матеріалами яких, на думку суду, достатньо для встановлення обставин справи і вирішення спору по суті.
З”ясовано:
приватне підприємство агрофірма "Весна" зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності розпорядженням голови Жовківської районної державної адміністрації №172 від 25.02.1998 р. Згідно довідки Львівського обласного управління статистики від 06.03.1998 р. №3387 підприємство включено до ЄДРПОУ за № 19323444 та взятий на облік платника податку ДПІ у Жовківському районі, тобто, відповідач є юридичною особою та платником податків.
Відповідно з договорами б/н від 09.10.1997 р., б/н від 28.04.1998 р., про надання коштів, виділених для фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998року та на підготовку техніки до проведення весняно-польових робіт у 1998 році, які укладені на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 11.09.1997 р. № 1003 «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року», від 26.02.1998р. № 220 "Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році" та від 10.12.1998 р. № 1953 "Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році" через відділення Державного казначейства у Жовківському районі Львівської області надано згідно розпоряджень голови Жовківської РДА від 13.10.97 р. № 315, від 17.04.1998 р. №338, від 17.02.1999 р. №123 про надання с/г товаровиробникам фінансову допомогу та згідно додатку про розподіл коштів; рознарядки на видачу коштів управління сільського господарства і продовольства Жовківської РДА сільськогосподарському товаровиробнику фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року та для підготовки сільськогосподарської техніки до весняно-польових робіт у 1998, 1999 роках шляхом отоварення бензином та дизпаливом (згідно листа-згоди на централізацію коштів), оплати поданих рахунків на запасні частини, ремонтні матеріали на умовах повернення до 01.10.1998 р. та 01.10.1999 р.
Дані обставини справи встановлені постановою господарського суду Львівської області від 22.02.2005р. по справі №2/1465-27/411.
Згідно ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Нарахування пені здійснюється з моменту виникнення простроченої заборгованості перед державним бюджетом і передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 1995 року №1002 та наказом Міністерства фінансів України від 30 квітня 1996 року №88 (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.05.1996 за №247/1272).
Таким чином, станом на 01.11.2007р. відповідачу нараховано пеню у розмірі 2 587,38 грн.
При винесенні рішення по справі суд керувався наступним:
відповідно до Порядку взаємодії між органами Державного казначейства України та органами державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами затвердженого Наказом Державного казначейства України, Державної податкової адміністрації України від 25.04.2002 р. №74/194 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.05.2002 р. №436/6724, для забезпечення повноти надходжень платежів до бюджетів та контролю за погашенням заборгованості за кредитами, залученими державою та згідно з бюджетною класифікацією України, ДПС, відповідно до порядку, встановленого чинним законодавством, є органи стягнення простроченої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками.
Статтею 21 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік »від 20.12.05 № 3235-ГУ визнано органи державної податкової служби України органом стягнення простроченої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками.
Згідно п.4 ст.17 Бюджетного Кодексу України, у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.
Проте, позивачем пропущено термін позовної давності, щодо стягнення 2180,95грн. пені, і, відповідно до п.п.15.1.1 п.15.1 ст.15 ЗУ „Про порядок погашення зобов”язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. №2181-ІІІ, платник податків вважається вільним від податкового зобов”язання, яке визначено контролюючим органом пізніше закінчення 1095 дня, тобто з пропуском позовної давності. Відповідно до п.п.17.3 п.17 ст.17 вказаного Закону, сплата (стягнення) штрафних санкцій прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.122,123,127,130,135,143,151-154,160,161,163,167 КАС України, суд, -
постановив:
1.Позов задоволити частково.
2.Стягнути з приватного підприємства агрофірми „Весна” (с.Кулява Жовківського району Львівської області, ЄДРПОУ 19323444) в доход державного бюджету 406,43грн. пені.
3.Стягнути з приватного підприємства агрофірми „Весна” (с.Кулява Жовківського району Львівської області, ЄДРПОУ 19323444) в доход державного бюджету 04,06грн. судового збору.
4. В решта частині позовних вимог- відмовити.
56.Строк і порядок набрання постановою законної сили та її оскарження здійснюються згідно вимог ст.ст.186 та 254 КАСУ.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2007 |
Оприлюднено | 12.03.2008 |
Номер документу | 1420202 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Станько Л.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні