Постанова
від 19.02.2008 по справі 8/57-ап-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/57-АП-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"19" лютого 2008 р.                                                           Справа № 8/57-АП-08

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Хом'якової В.В. при секретарі Шульженко Г. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу  

за позовом Асоціації фермерів "Черемшина"

до Великолепетиської міжрайонної державної податкової інспекції у Херсонській області  

про скасування податкового повідомлення - рішення.

за участю представників сторін:

від  позивача - представник Доля І.В. дов. №03/01 від 03.01.08 р.

від  відповідача - не прибув.

          

          Асоціація фермерів “Черемшина” (позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування рішення Великолепетиської міжрайонної державної податкової інспекції (Верхньорогачицького відділення) № 0000262301/0 від 05.06.07 про застосування штрафних санкцій в сумі 8000 грн. Позивач вказує на те, що посилання органів Державної податкової служби на порушення п.2.6 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні»є необґрунтованими, так як контроль за дотриманням порядку ведення операцій з готівкою (глава 7) передбачає, що вимоги   цієї   глави   застосовуються під час перевірок підприємств (підприємців) органами контролю, які діють згідно із законодавством України. У разі виявлення порушень, установленого порядку ведення операцій з готівкою органи державної податкової служби України застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю згідно  з законодавством України. В ст. 2 Закону України N 2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 наведений  перелік контролюючих органів. До них,  зокрема, відносяться і податкові органи - стосовно податків. Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів, які віднесені до їх компетенції законом. Позивач звертає увагу суду на те, що рішення про застосування штрафних санкцій підписано в.о. заступника начальника Верхньорогачицького відділення Великолепетиської МДПІ., що є порушенням  Закону України “Про державну податкову службу в Україні” та ст. 19 Конституції України.

          В заяві про зміну підстав позову від 22.01.08 позивач зазначає, що Законом 2181-ІП передбачено, що штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами. Так як з 1 січня 2004 року набув чинності Господарський кодекс України, який регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської   діяльності   між   суб'єктами   господарювання,   а   також   між   цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання, то застосована   Великолепетиською МДГІІ  штрафна  санкція  є адміністративно-господарською санкцією, підставою для її застосування має бути відповідний закон.

          Відповідач  проти позову заперечує, мотивуючи тим, що в порушення Положення №637 від 15.12.04 АФ "Черемшина" отримала в банку грошові кошти в сумі 1600 грн. 19.03.2007, а оприбуткувала прибутковим касовим ордером 16.03.2007. Ст.2 Указу Президента України передбачає, що штрафні санкції, передбачені цим Указом, застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 цього Указу  органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок… Як випливає з даної ст.2 Указу орган державної податкової служби правомірно  на підставі належним чином оформленого акту перевірки прийняв рішення про застосування фінансових санкцій.

          В судове засідання 22 січня 2008 року представник позивача не прибув, надіславши телеграму з проханням відкласти розгляд справи.

          Розгляд справи було відкладено на  19 лютого 2008 року.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача.

                                                        в с т а н о в и в:

          В травні 2007 року посадовими особами Великолепетиської МДПІ була проведена виїзна планова перевірка асоціації фермерів ”Черемшина” з питань дотримання   вимог  податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.09.2005 по 31.03.07, за наслідками якої складено акт перевірки від 24 травня 2007 року № 14/2301/24752897. В процесі перевірки було встановлено факт отримання в установі банку 19 березня 2007р. готівки у  сумі 1600грн., яка була оприбуткована касовим ордером 16.03.2007 , що є на думку МДПІ, є фактом несвоєчасного оприбуткування в касу підприємства готівки у  сумі 1600 грн. та порушенням п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті, затвердженого постановою правління Національного банку України від 15.12.2004р. №637.

          За порушення асоціацією фермерів "Черемшина" норм з регулювання обігу готівки податковим органом  було застосовано штраф, передбачений Указом Президента України від 12.06.95р. № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному  розмірі  неоприбуткованої  суми.

          Рішення № 0000262301/0 від 05.06.07 про застосування штрафних санкцій в сумі 8000 до позивача прийнято Великолепетиською МДПІ, підписано в.о. заступника начальника Верхньорогачицького відділення Великолепетиської МДПІ С. А. Урбанським. Підставою для застосування штрафу в рішенні зазначено п. 11 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” та п. 1.2 Указу Президента України від 12.06.95 № 436/95 “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання готівки”.

          Відповідно до  пункту 11  статті 11 Закону "Про державну податкову службу в Україні" органам  податкової  служби надано  право застосувати до підприємств,  установ,  організацій і громадян фінансові санкції у  порядку  та  розмірах,  встановлених

законом., а  також  стягувати  до  бюджетів  та  державних цільових фондів  суми  недоїмки,  пені  та  штрафних  санкцій  у   порядку, передбаченому законом.   

         Посилання позивача  на  те,  що  Указ   не  може застосовуватись,  оскільки не є законом, не відповідає Конституції України,  не може бути взято до уваги.  Статтею 106

Конституції  України  встановлено,  що  Укази Президента України є обов'язковими  до  виконання  на  території  України.  Крім  того, статтею 147 Конституції України передбачено,  що вирішення питання про відповідність  тих  чи  інших  нормативних  актів  Конституції України  є  виключною  компетенцією  Конституційного Суду України.

          Слід  також  відзначити,  що цей Указ Президента України є чинним, оскільки не був скасований в установленому порядку..

          Великолепетиська  міжрайонна державна податкова інспекція має у своєму складі відділення, в тому числі Горностаївське, Верхньорогачицьке, які є структурними підрозділами Великолепетиської МДПІ і не є юридичними особами. Начальник Верхньорогачицького відділення Великолепетиської МДПІ є одночасно заступником начальника Великолепетиської МДПІ. На час відпустки заступника начальника МДПІ, начальника Верхньорогачицького відділення Приходько О. М. наказом  начальника Великолепетиської МДПІ № 14-а від 24 травня 2007 року обов'язки заступника начальника МДПІ - начальника Верхньорогачицького відділення  з 29.05.07 по 06.06.07 були покладені на Урбанського С. А. Отже, відсутність  вказівки в рішенні № 000262301/0 на таку посаду Урбанського С. А. як в.о. заст. начальника Великолепетиської МДПІ не є підставою для скасування рішення.

          Положення  про ведення касових операцій  у національній валюті в Україні, яке затверджено  постановою Правління  Національного банку України від 15.12.2004  N 637, передбачає, що оприбуткування готівки    -  це  проведення   підприємствами   і підприємцями обліку готівки в касі  на  повну  суму  її  фактичних надходжень у касовій книзі,  книзі обліку доходів і витрат,  книзі обліку розрахункових операцій. Пунктом 2.6 даного Положення передбачено, що уся готівка,  що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.   Оприбуткуванням готівки в касах  підприємств,  які  проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до  вимог  глави  4  цього  Положення,  є здійснення  обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. Суми готівки,  що оприбутковуються,  мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.                    

          Приймання  готівки  в  каси  проводиться за прибутковими касовими ордерами,  підписаними головним бухгалтером  або  особою, уповноваженою керівником підприємства.    Про приймання підприємствами готівки в касу  за  прибутковими касовими  ордерами  видається  засвідчена  відбитком печатки цього підприємства  квитанція  (що  є  відривною  частиною  прибуткового касового  ордера) за підписами головного бухгалтера або працівника підприємства, який на це уповноважений керівником. (п.3.3).

З пояснення голови асоціації Кролецького В. С. вбачається, що 16 березня 2007 року (п'ятниця) він провів по касовій книзі отримання з банку 1600 грн. для видачі зарплати, але приїхавши до Ощадбанку для отримання готівки виявив, що в банку закінчилась готівка. 19 березня 2007 року (понеділок) він одержав суму в банку та видав зарплату. Отже, керівник оформив прибутковий ордер в супереч діючим нормам законодавства.  Приймання  і   видача   готівки   за  касовими  ордерами  може проводитися тільки в день їх складання. У касових  ордерах  повинна зазначатися  підстава для їх складання і перелічуються додані до них документи.

Дане порушення не є фактом несвоєчасного оприбуткування готівки, оскільки керівник оприбуткував неіснуючу готівку. Суд вважає факт несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів і, як наслідок, порушення встановлених норм обігу готівки, на які посилається відповідач,  відсутні. Рішення про стягнення   штрафних  санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки є необґрунтованим, скасовується судом.

Позов задовольняється. Судові витрати відшкодовуються позивачу за рахунок Держбюджету відповідно до ст. 94 КАС України.

          Керуючись ст.ст. 159, 161, 163, 167 КАС України, суд -

                              

П О С Т А Н О В И В :

          1. Позов задовольнити. Скасувати рішення Великолепетиської міжрайонної державної податкової інспекції у Херсонській області № 0000262301/0 від 05.06.07р. про застосування до асоціації фермерів “Черемшина” штрафних санкцій в сумі 8000 грн.

          2. Відшкодувати Асоціації фермерів “Черемшина  (Херсонська область, Верхгьорогачицький район, село Зелене, вул. Чапаєва, будинок 27, код ЄДРПОУ 24752897, р/рах. 26001300446 в Великолепетиському відділенні № 3140 ХОУ ВАТ "ДОБУ", МФО 342081) з Державного бюджету України 3 грн. 40 коп. витрат по сплаті судового збору, виконавчий лист видати за заявою позивача після набрання постановою законної сили.

3. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.  

4. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

         Суддя                                                                         В.В. Хом'якова

Постанову складено у повному обсязі

  та підписано 25 лютого 2008 року.

Дата ухвалення рішення19.02.2008
Оприлюднено12.03.2008
Номер документу1420408
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/57-ап-08

Постанова від 19.02.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні