АС14/719-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.02.08 Справа №АС14/719-07.
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрсантарм»
до відповідача: Кролевецької міської ради
про визнання нечинним та скасування рішення.
Суддя Миропольського С.О.
Представники:
Від позивача: не з'явився
Від відповідача: не з'явився
У засіданні брали участь секретар судового засідання Петен Я.Л.
В судовому засіданні 18.02.2008 року було оголошено перерву до 20.02.2008 року.
СУТЬ СПОРУ: Позивач просить суд визнати нечинним рішення 18 сесії 5 скликання Кролевецької міської ради від 21.11.2007 року про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю в наданні додаткового дозвілу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо оренди земельної ділянки по вул.. Петровського 12, м. Кролевець площею 0,10 га – яка знаходиться під огорожею та біля огорожі Товариства з обмеженою відповідальністю “Укрсантарм”, зобов'язати Кролевецьку міську раду вчинити дії по наданню Товариству з обмеженою відповідальністю “Укрсантарм” додаткового дозвілу на виготовлення технічної доку4ментації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку (договір оренди) площею 0,10 га по вул. Петровського 12, м. Кролевець, яка знаходиться згідно технічного паспорту Товариства з обмеженою відповідальністю “Укрсантарм” під складом будматеріалів та навколо складу, а також яка знаходиться під огорожей та біля огорожі Товариства з обмеженою відповідальністю “Украснтарм” (власником яких є Товариство з обмеженою відповідальністю “Украснтарм”), судові витрати покласти на відповідача.
Відповідач в судове засідання не з‘явився, але в письмовому відзиві проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що рішення прийнято згідно вимог чинного законодавства.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, суд встановив:
На підставі рішення 23 сесії 4 скликання Кролевецької міської ради від 24.03.2005 року Товариству з обмеженою відповідальністю «Якуталмазкролевецьсантехарматура» в оренду терміном на 50 років з правом придбання у приватну власність шляхом купівлі-продажу земельну ділянку загальною площею 0,8126 га (в тому числі землі промисловості 0,8126 га), розташованої в м. Кролевець по вул.. Петровського, 12 для розміщення підприємства, що підтверджується копіями документів, які знаходяться в матеріалах справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Якуталмазкролевецьсантехарматура» визнано банкрутом, відповідачем 05.12.206 року на Українській Універсальній біржі позивач придав у власність майновий комплекс банкрута по вул. Петровського, 12, м. Кролевець згідно договору купівлі-продажу № АК – 12/1 СУ (копія в матеріалах справи)
Враховуючи те що зазначений договір купівлі-продажу не був нотаріально посвідчений рішенням Господарського суду сумської області 26.02.2007 року по справі 8/60-07(12/49-05) він був визнаний дійсним, крім того вказаним рішенням було зобов'язано Кролевецьке районне бюро технічної інвентаризації зареєструвати за позивачем право власності на об'єкти нерухомого майна, що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 20.06.2007 року.
Статтею 116 Земельного Кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
В силу ст. 124 Земельного Кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Згідно зі ст. 16 Закону України "Про оренду землі" особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.
Стаття 12 Земельного Кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до п. 34 ст. 26, п. 2 ст. 77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання надання земельної ділянки в оренду вирішується на пленарному засіданні ради - сесії, а спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
11.12.2006 року позивач звернувся до відповідача з заявою № 205 про надання йому в оренду з правом викупу строком на 15 років земельної ділянки площею 0,8126 га (відповідну площу було виділено й попередньому власнику).
Пунктом 1 рішення 12 сесії 5 скликання від 28.04.2007 року відповідачем було надано дозвіл позивачу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку (договір оренди) по вул. Петровського, 12, м. Кролевець, але в вищевказаному рішенні не було зазначено площу земельної ділянки, яку виділено позивачу.
29.05.2007 року до відповідача звернувся позивач та арбітражний керуючий Наумова О.В. (копії звернень в матеріалах справи) про повторний розгляд питань заяви від 11.12.2006 року.
За результатом розгляду вказаних заяв відповідач рішенням 15 сесії 5 скликання від 29.08.2007 року надав позивачу дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,7126 га, при цьому відповідачем не було враховано земельну ділянку, яка знаходиться під складом будматеріалів та навколо складу, а також під огорожею та біля огорожі (що в копії технічного паспорту, який знаходиться матеріалах справи позначені №3 та № 1).
04.10.2007 року за № 161 позивач звернувся до відповідача з заявою в якій просив додатково надати земельну ділянку площею 0,10 га., яка знаходиться під складом будматеріалів та навколо складу, а також під огорожею та біля огорожі в оренду строком на 15 років з правом викупу.
Рішенням 18 сесії 5 скликання відповідач 21.11.2007 року відмовив позивачу у виділені земельної ділянки площею 0,10 га, яка знаходиться під складом будматеріалів та навколо складу, а також під огорожею та біля огорожі.
Крім того, недотримання відповідачем вимог земельного законодавства при прийнятті ним рішення за поданою заявою позивача призвели до порушення прав позивача, передбачених ст. 377 Цивільного Кодексу України, ст. 120 Земельного Кодексу України на користування земельною ділянкою під нерухомістю.
Порушені права позивача підлягають захисту способами, передбаченими ст. 152 Земельного Кодексу України, з обов'язковим дотриманням норм чинного законодавства. Згідно з вказаною статтею захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання прав, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, а також застосування інших, передбачених законом, способів, у тому числі шляхом поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, в судовому порядку, що передбачено п. 2 ст. 77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Разом з тим, позивачем надано копії платіжних документів, що підтверджують внесення ним плати за користування землею.
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про плату за землю” визначено, що об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності чи користуванні, у тому числі на умовах оренди, а суб'єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач, у тому числі орендар. Власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою (ст. 15 цього ж Закону).
Отже, враховуючи положення ст. 377 Цивільного Кодексу України, ст. 120 Земельного Кодексу України, у разі переходу права на будівлю чи споруду плата за землю справляється з дня виникнення права власності або права користування будівлі чи споруди.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, а ч. 2 вказаної статті ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів визначено визнання права.
Відповідач є суб'єктам владних повноважень через те, що він є представницьким органом місцевого самоврядування, які здійснює владні управлінські функції по відношенню до позивача.
Крім того, вимогами ст. 104 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин, а вимогами ч. 3 ст. 2 цього Кодексу визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (п. 1); з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано (п. 2); обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) (п. 3); безсторонньо (неупереджено) (п. 4); добросовісно (п. 5); розсудливо (п. 6); з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації (п. 7); пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) (п. 8); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення (п. 9); своєчасно, тобто протягом розумного строку (п. 10).
Таким чином, позивач має встановлений законом спосіб захисту належних йому прав та охоронюваного законом інтересу.
Отже, суд дійшов до висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. ст. 87, 94, 98 КАС України судові витрати по справі в розмірі 3 грн. 40 коп. підлягають стягненню з державного бюджету на користь позивача.
Керуючись ст. 87, 94, ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Визнати нечинним рішення 18 сесії 5 скликання Кролевецької міської ради від 21.11.2007 року про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю в наданні додаткового дозвілу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо оренди земельної ділянки по вул.. Петровського 12, м. Кролевець площею 0,10 га – яка знаходиться під огорожею та біля огорожі Товариства з обмеженою відповідальністю “Укрсантарм”.
3.Зобов'язати Кролевецьку міську раду вчинити дії по наданню Товариству з обмеженою відповідальністю “Укрсантарм” додаткового дозвілу на виготовлення технічної доку4ментації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку (договір оренди) площею 0,10 га по вул. Петровського 12, м. Кролевець, яка знаходиться згідно технічного паспорту Товариства з обмеженою відповідальністю “Укрсантарм” під складом будматеріалів та навколо складу, а також яка знаходиться під огорожей та біля огорожі Товариства з обмеженою відповідальністю “Украснтарм” (власником яких є Товариство з обмеженою відповідальністю “Украснтарм”)
4.Стягнути з державного бюджету м. Кролевець (р/р 33218815800192 в УДК в Сумській області, МФО 837013, код 23665221) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрсантарм» (41300, Сумська область, м. Кролевець, вул. Петровського, 12, код 34135394) 3 грн. 40 коп. витрат по сплаті державного мита.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2008 |
Оприлюднено | 12.03.2008 |
Номер документу | 1420464 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Миропольський С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні