17/9293
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"18" лютого 2008 р.Справа № 17/9293
Розглянувши справу за позовом Прокурора Ленінського району м.Вінниця в інтересах держави –Міністрерства палива та енергетики України, яке представляє Державне підприємство Національна енергетична компанія „Укренерго” в особі відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні”, м.Вінниця
До Акціонерного товариства закритого типу „Мирне”, с.Великий Скнит Славутського району Хмельницької області
про стягнення 1700 грн. штрафу
Суддя Димбовський В.В. Секретар судового засідання Гороховська О.В.
Представники сторін:
від позивача не з'явився
від відповідача не з'явився
за участю прокурор –не з'явився
Суть спору: Прокурор в інтересах позивача у позовній заяві просить суд стягнути з відповідача 1700,00 штрафних санкцій за порушення законодавства про електроенергетику .
Повноважний представник позивача та прокурор в судове засідання не з'явилися, але в попередньому судовому засіданні наполягали на задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що вони підтверджені поданими доказами .
Відповідач, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, оскільки ухвали про відкриття провадження у справі, про відкладення розгляду справи, направлені на його адресу рекомендованими листами, в судове засідання не з'явився, письмовий відзив на позов з документальним обґрунтуванням своїх доводів на розгляд суду не надав, повноважного представника для участі у судовому засіданні не направив, поважні причини неявки повноважного представника в судове засідання не повідомив, що не перешкоджає вирішенню спору згідно ст.75 ГПК України .
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:
Як вбачається з матеріалів справи, 17.05.2007 року представником Позивача (державним інспектором з енергонагляду) у відповідності з Законом України „Про електроенергетику" та Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою КМУ від 07.08.1996 р. №929 було проведене обстеження з питань технічного стану та організації експлуатації електричних установок Відповідача.
В результаті перевірки позивачем було виявлено ряд порушень законодавства про електроенергетику, які відображено в складеному акті обстеження №105-ШВ-ТЕС-2/68 від 17.05.2007 року, внаслідок чого представником Позивача був виданий припис №105-ШВ-ТЕС-2/45 від 17.05.2007 року про усунення порушень, обов'язковий для виконання Відповідачем згідно ч.5 ст.9 Закону України „Про електроенергетику".
Акт та припис були під розпис вручені позивачем керівнику Відповідача. Будь яких зауважень щодо складених акту і припису та виявлених порушень Відповідачем надано не було.
Граничний термін виконання припису встановлений 08.08.2007 року. Після закінчення вказаного терміну інформація про виконання припису до Позивача не надходила.
З метою здійснення контролю за виконанням наданого припису по усуненню виявлених порушень представник Позивача 10.08.2007 року здійснив перевірку виконання припису та встановив, що вимоги припису №105-ШВ-ТЕС-2/45 від 17.05.2007 р. не виконано, про що був складений акт обстеження №105-ШВ-ППС/138 та акт перевірки №105-ШВ-ППС/9 від 10.08.2007р.. Зазначені акти отримані під розпис керівником Відповідача.
Керуючись Законом України „Про електроенергетику" та Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженим постановою КМУ від 21.07.1999 року №1312, представник Позивача - старший державний інспектор з енергетичного нагляду -Довбиш М.І. 21.08.2007р. виніс постанову №Х-29-09 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 1700 гривень.
Постанову №Х-29-09 від 21.08.2007р. вручено особисто керівнику Відповідача під розпис.
У відповідності до п.10 Постанови Кабінету міністрів України №1312 від 21.07.1999р. Відповідач був зобов'язаний в 30-денний строк з дня винесення постанови сплатити вказану суму штрафу до державного бюджету України, що відповідачем зроблено не було.
У зв'язку з несплатою відповідачем суми штрафу в добровільному порядку прокурор в інтересах позивача звернувся з позовною заявою до суду .
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне:
Згідно частини 3 статті 27 Закону України „Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії.
Санкції, передбачені вказаною нормою закону, застосовуються відповідно до Положення про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312.
У відповідності до частини 6 статті 27 Закону України "Про електроенергетику", пункту 10 Положення про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, суми стягнутих штрафів зараховуються до Державного бюджету України і в разі їх несплати стягуються в судовому порядку.
У відповідності з вимогою ст.27 Закону України „Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасневиконання приписів у вигляді накладення штрафу в розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян .
Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'скгів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно ст. 239 ГК України органи влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції такого виду як адміністративно-господарський штраф, яким, в силу ст.241 ГК України, є грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності. При цьому, перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом спору у даній справі є стягнення адміністративно-господарського штрафу, накладеного постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за порушення законодавства про електроенергетику №Х-29-09 від 21.08.2007р., а не оскарження рішень чи приписів позивача.
За таких обставин, дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені належними доказами по справі, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Судові витрати слід покласти на відповідача .
Зважаючи на викладене, керуючись ст.ст. 238,239 Господарського кодексу України , ст.ст. 47,49,82,84,116 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
Позов Прокурора Ленінського району м.Вінниця в інтересах держави –Міністрерства палива та енергетики України, яке представляє Державне підприємство Національна енергетична компанія „Укренерго” в особі відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні”, м.Вінниця до Акціонерного товариства закритого типу „Мирне”, с.Великий Скнит Славутського району Хмельницької області про стягнення 1700 грн. штрафних санкцій задовольнити .
Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу „Мирне”, с.Великий Скнит Славутського району Хмельницької області (р\р 2600400002005 в АБ „Брокбізнесбанк” , МФО 315966, код ЄДРПОУ 03789420) на користь відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у південно-західному регіоні” Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго”, м.Вінниця, вул.І.Богуна, 5 (р/р 260013016981 в „Промінвестбанк” м.Вінниця, МФО 302571, код ЄДРПОУ 34191092) 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень 00 коп. ) штрафних санкцій .
Видати наказ.
Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу „Мирне”, с.Великий Скнит Славутського району Хмельницької області (р\р 2600400002005 в АБ „Брокбізнесбанк”, МФО 315966, код ЄДРПОУ 03789420) в доход державного бюджету по коду бюджетної класифікації 22090200, символ звітності 095 через відділення державного казначейства (на рахунок 31112095700002 ВДК у м. Хмельницькому, код 23565225, УДК у Хмельницькій області, МФО 815013) державне мито в розмiрi 102 грн. (сто дві грн. 00 коп.) , та в дохід державного бюджету по коду бюджетної класифікації 22050000, банк ГУ ДКУ у Хмельницькій області (на рахунок 31215259700002 УДК у м. Хмельницькому, код 23565225, УДК у Хмельницькій області, МФО 815013) 118 грн. (сто вісімнадцять грн.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати накази .
Суддя
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2008 |
Оприлюднено | 12.03.2008 |
Номер документу | 1420557 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Димбовський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні