Постанова
від 15.02.2011 по справі 2а-15487/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 лютого 2011 р.

(14:40 год.) Справа №2а-15487/10/8/0170

Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого судді

Кушнової А.О. , при секретарі Гнатенко І.О., р озглянувши у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу

за позовом Красноперекоп ської об'єднаної державної п одаткової інспекції в АРК

до Фермерського господар ства "Іволга"

про припинення юридичної о соби

за участю представників ст орін:

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явивс я

Суть спору: Суть спору: Крас ноперекопська об'єднана держ авна податкова інспекція в А РК звернулась до Окружного а дміністративного суду АР Кри м до Фермерського господарст ва "Іволга" з позовними вимога ми про припинення юридичної особи у зв' язку з ненадання м у податкову інспекцію пода ткової звітності більш як тр и роки.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на п. 4 ч. 2 ст. 38 Закону України № 755 ві д 15.03.03 "Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних ос іб-підприємців", згідно якого неподання протягом року орг анам державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості відповідно до закону є п ідставою для постановлення с удом рішення про припинення юридичної особи.

У судове засідання 15.02.11р. пред ставник позивача не з'явився , надав до суду клопотання про розгляд справи за відсутніс тю представника (а.с.28).

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час та місце розгляду с прави був сповіщений належни м чином, рекомендованою коре спонденцією (а.с.27).

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутності п редставників сторін, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Первомайською районно ю державною адміністрацією А Р Крим 23.04.1999 р. за № 4055506ю0010026 здійсне но державну реєстрацію Ферме рського господарства «Іволг а» (96300, АР Крим, Первомайський р айон, АДРЕСА_1; ідентифіка ційний код 30282526), що підтверджує ться свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.16) та довідкою с татистики (а.с.15).

Згідно довідки Підрозділу податкової міліції Первомай ського відділення Краснопер екопської ОДПІ в АРК № 41 від 16.09.2 010 р. судом встановлено, що Ферм ерське господарство "Іволга" не знаходиться за юридичною адресою, фактичне місцезнах одження не встановлено (а.с. 12).

07.10.10 р. Первомайським відділе нням Красноперекопської ОДП І в АРК була проведена переві рка ФГ "Іволга" з питання відпо відності його місцезнаходже ння даним юридичної адреси, щ о вказана в документах реєст рації суб'єктів підприємниць кої діяльності. За результат ами перевірки встановлено, щ о ФГ "Іволга" зареєстровано в П ервомайському відділенні Кр асноперекопської ОДПІ в АРК під номером 506 від 20.03.2001 р., заснов ником та керівником підприєм ства є ОСОБА_2, юридична ад реса: АДРЕСА_1, однак за вк азаною адресою підприємство не знаходиться, посадові осо би на момент здійснення пере вірки відсутні, про що був скл адений акт № 61/15-1 від 07.10.10 р. (а.с. 11).

07.10.10 р. Первомайським відділе нням Красноперекопської ОДП І в АРК була проведена переві рка ФГ "Іволга" з питання своєч асності подання податкової з вітності, за результатами як ої встановлено, що ФГ "Іволга" останній розрахунок єдиного податку надало 17.10.2008 р., на час зв ернення до суду не наданий ро зрахунок єдиного податку за 4 квартал 2008 р., про що був складе ний акт № 70/15-1 від 07.10.10 р. "Про ненад ання податкової звітності" (а .с. 13).

З матеріалів справи судом т акож встановлено, що ОСОБА_ 2, що раніше мешкав за адресо ю: АДРЕСА_1 помер ІНФОРМА ЦІЯ_1, про що свідчить довідк а виконавчого комітету Перво майської селищної ради № 4290 ві д 28.10.2009 р., надана у Первомайську міжрайонну державну податко ву інспекцію АР Крим вх.№ 1840/9 ві д 28.10.09 р. (а.с. 17).

Розглядаючи питання про пр авомірність позовних вимог, суд виходить з наступного.

Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень шляхо м справедливого, неупереджен ого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб' єкти владних п овноважень мають право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, передбачених Конституцією та законами Ук раїни.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належить орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства, в тому числі, н а виконання делегованих повн оважень.

Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на спори за зве рненням суб' єкта владних по вноважень у випадках, встано влених законом.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в України»

№ 509 від 04.12.1990 р. (далі - Закон України № 509) із змінами і доповненнями до си стеми органів державної пода ткової служби належать: Держ авна податкова адміністраці я України, державні податков і адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі, де ржавні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Киє ва та Севастополя), районах у м істах.

Відтак, Красноперекопська ОДПІ в АРК входить в систему о рганів податкової служби в У країні, є суб' єктом владних повноважень та контролюючим органом в розумінні п.2.1.4. ст. 2 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» № 2181 від 21.12.2000 р. (що діяв на момент проведення перевірки ), якa виконує згідно ст. 10 Закон у України № 509 в тому числі функ ції щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірні стю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (об ов'язкових платежів); проведе ння перевірок фактів прихову вання і заниження сум податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів) у порядку, встановлено му цим Законом та іншими зако нами України.

Перевіряючи право позивач а звертатися до суду з позовн ою заявою про припинення юри дичної особи суд зауважує, що під час проведення перевірк и та складення акту № 70/15-1 від 07.10. 10 р. дане право було передбаче не ст. 11 Закону України № 509 та на разі відображене в п.п.20.1.28 та 20.1.1 8 ст. 20 Податкового кодексу Укр аїни.

Вирішуючи питання про обґр унтованість позовних вимог, суд встановив таке.

Відповідно до ч.1 ст. 42 Господ арського кодексу України від 16.01.2003 № 436 підприємництво - це сам остійна, ініціативна, систем атична, на власний ризик госп одарська діяльність, що здій снюється суб'єктами господар ювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і со ціальних результатів та одер жання прибутку. Останніми ви знаються в тому числі господ арські організації - юридичн і особи, створені відповідно до Цивільного кодексу Украї ни, державні, комунальні та ін ші підприємства, створені ві дповідно до цього Кодексу, а т акож інші юридичні особи, які здійснюють господарську дія льність та зареєстровані в у становленому законом порядк у (п.1 ч.2 ст. 55).

Згідно ст. 114 ГК України ферме рське господарство є формою підприємництва громадян з ме тою виробництва, переробки т а реалізації товарної сільсь когосподарської продукції. В ідносини, пов'язані із створе нням та діяльністю фермерськ их господарств, регулюються цим Кодексом, а також законом про фермерське господарство , іншими законами.

Вивчивши наявні у справі ма теріали, проаналізувавши зак онодавство, що діяло на час не подання відповідачем податк ової звітності до податкових органів та на момент винесен ня судового рішення, суд вста новив, що п. 2 ч.1 статті 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” № 1251 від 25.06.1991 року (із відп овідними змінами і доповненн ями), що діяв на час реєстрації юридичної особи у якості пла тника податків, передбачаєть ся обов'язок платників подат ків, зборів (обов'язкових плат ежів) подавати в державні под аткові органи відповідно до діючого законодавства декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів. Ві дповідно до ст. 4 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” № 2181 від 21.12. 2000 року, що діяв на час видачі д овідки, платники податків по винні представляти до органі в ДПІ звітність з періодичні стю, встановленою нормами ді ючого законодавства.

На час прийняття судового р ішення по справі вказані Зак они № 1251 від 25.06.1991 р. та № 2181 від 21.12.2000 р . втратили чинність. Правові н орми, що регулюють спірні пра вовідносини, знайшли своє ві дображення у Податковому код ексі України № 2755 від 02.12.2010 року, щ о набрав законної сили з 01.01.2011 р оку.

Підпунктом 16.1.3. п. 16.1 ст. 16 ПК Укр аїни встановлений обов'язок платника податків подавати д о контролюючих органів декла рації, звітність та інші доку менти, пов'язані з обчислення м і сплатою податків та зборі в. Оскільки згідно п.п. 15.1. ПК Укр аїни платниками податків виз наються фізичні особи (резид енти і нерезиденти України), ю ридичні особи (резиденти і не резиденти України) та їх відо кремлені підрозділи, які маю ть, одержують (передають) об'єк ти оподаткування або провадя ть діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідн о з цим Кодексом або податков ими законами, і на яких поклад ено обов'язок із сплати подат ків та зборів згідно з цим Код ексом, то обов'язок Фермерськ ого господарства "Іволга" под авати податкову звітність до державної податкової служби є безумовним.

Згідно п.п. 20.1.12 ПК України орг ани ДПС України мають право з вертатися до суду щодо припи нення юридичної особи.

Статтею 11 Закону України "Пр о систему оподаткування" № 1251 в ід 25.06.1991 року, що діяв на час реєс трації юридичної особи у яко сті платника податків, перед бачена відповідальність пла тників податків і зборів (обо в'язкових платежів) за правил ьність обчислення, своєчасні сть сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і доде ржання законів про оподаткув ання відповідно до законів У країни.

Згідно ст. 47 ПК України юриди чні особи - платники податків несуть відповідальність в т ому числі за неподання подат кової звітності контролюючи м органам, у випадках, передба чених законом (п.п. 47.1.1.).

ПК України в ст. 111 за порушен ня законів з питань оподатку вання та іншого законодавств а, контроль за дотриманням як ого покладено на контролюючі органи державної податкової служби, встановлені наступн і види юридичної відповідаль ності: фінансова, адміністра тивна та кримінальна.

Проаналізувавши дані поня ття, суд дійшов висновку, що пр ипинення юридичної особи є о дним з різновидів адміністра тивної відповідальності юри дичної особи відповідно до д іючого законодавства Україн и.

Відповідно до ч.1 ст. 216 ГК Укра їни учасники господарських в ідносин несуть господарсько -правову відповідальність за правопорушення у сфері госп одарювання шляхом застосува ння до правопорушників госпо дарських санкцій на підстава х і в порядку, передбачених ци м Кодексом, іншими законами т а договором, у тому числі адмі ністративно-господарських с анкцій (ст. 239) за порушення прав ил здійснення господарської діяльності (ч.3 ст. 217), тобто захо дів організаційно-правового або майнового характеру, спр ямовані на припинення правоп орушення суб'єкта господарюв ання та ліквідацію його насл ідків, що можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування (ч.1 ст. 238).

Згідно ч.1 ст. 59 ГК України при пинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених з аконами, - за рішенням суду, що зазначено також п. 4 ст. 51 ГК Укр аїни.

Частина 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юр идичних осіб і фізичних осіб - підприємців ” № 755 від 15.05.2003 ро ку вказує, що юридична особа п рипиняється у разі ненадання останньою до органів Держав ної податкової служби податк ових декларацій, документів фінансової звітності на підс таві ухвалення судом рішення , що постановляється, зокрема , при неподанні юридичною осо бою відповідних документів щ онайменш на протязі року.

Відповідно до ст. 35 Закону Ук раїни "Про фермерське господ арство" № 973-IV від 19.06.2003 діяльність фермерського господарства п рипиняється у разі:

1) реорганізації фермерсько го господарства;

2) ліквідації фермерського г осподарства;

3) визнання фермерського гос подарства неплатоспроможни м (банкрутом);

4) якщо не залишається жодно го члена фермерського господ арства або спадкоємця, який б ажає продовжити діяльність г осподарства.

Детально вивчивши матеріа ли справи, суд встановив, що ос тання податкова звітність ФГ "Іволга" була надана до органі в податкової служби 17.10.2008 р., зас новник ФГ "Іволга" помер ІНФ ОРМАЦІЯ_1, за юридичною адре сою підприємство не знаходит ься, господарська діяльність не проводиться, заборговано сті перед бюджетом та держав ними цільовими фондами не ма є відповідно до довідок: Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності № 724-01-5 від 16.09.10 р. (а.с. 4), Первом айського районного центру за йнятості № 46 від 04.10.10 р. (а.с. 5), УПФУ в Первомайському районі АРК № 8312/03-05 від 10.09.10 р. (а.с.6), Фонду соціа льного страхування від нещас них випадків на виробництві та професійних захворювань № 690 від 16.09.10 р. (а.с. 7). Крім того, пози вачем не надані відомості ст осовно наявності у ОСОБА_2 спадкоємців, які продовжуют ь діяльність ФГ "Іволга" після смерті його засновника.

Отже приймаючи до уваги обс тавини справи, враховуючи ви моги законодавства щодо спір них відносин, суд вважає, що п озов підлягає задоволенню.

Постанова складена у повно му обсязі 15.02.2011 р.

Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Припинити юридичну особу Фермерське господарство «Ів олга» (96300, АР Крим, Первомайськ ий район, АДРЕСА_1; ідентиф ікаційний код 30282526), зареєстров ане Первомайською районною д ержавною адміністрацією АР К рим 23.04.1999 р. за № 4055506ю0010026.

Копію цієї постанови, після набрання нею законної сили, н аправити державному реєстра тору за місцем реєстрації юр идичної особи для внесення д о Єдиного державного реєстру запису про припинення юриди чної особи на підставі судов ого рішення.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ку шнова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено26.03.2011
Номер документу14212065
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15487/10/8/0170

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні