Постанова
від 15.02.2011 по справі 2а/0570/645/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 лютого 2011 р. справа № 2а/0570/645/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 0.15

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Михайли к А.С.

при секретарі Гончар О.О.

розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу

за позовом Державної податкової інсп екції у Київському районі

м. Донецька

до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Арада»

про с тягнення суми штрафних (фіна нсових) санкцій

у р озмірі 39766,08 гривень

за участю сторін

від позивача: Мезе нцев В.М. (за дов. 2512/10/10-013 від 03.02.2011 р оку)

від відповідача: не з' явився,

Державна податкова і нспекція у Київському районі м. Донецька звернулася до До нецького окружного адмініст ративного суду з позовною за явою до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Арада» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 39766,08 гривень . В обґрунтування заявлених в имог позивачем було зазначен е наступне. 22 липня 2010 року пода тковою інспекцією було прове дено позапланову виїзну пере вірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Арада» з питань дотримання вимог пода ткового законодавства за пер іод, валютного та іншого зако нодавства в період з 01.04.2007 року по 31.03.2010 року. На підставі склад еного за наслідками перевірк и Акту № 5755/23/33006156 від 22.07.2010 року пози вачем були прийняті рішення про застосування фінансових санкцій № 0003752343/20432/10/23-413 від 05.08.2010 року за порушення п. 3.5 «Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні» на суму 39426,08 гривень, № 0003762343/20 432/10/23-413 від 05.08.2010 року за порушення п. 5, 6 ст. 3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг» на суму 340,00 гр ивень. Загальна сума нарахов аних штрафних санкцій склада є 39766,08 гривень. На час подання по зовної заяви суму штрафу від повідачем добровільно сплач ено не було, що стало підставо ю для звернення позивача до с уду із позовом про стягнення з відповідача наявної суми ш трафних санкцій.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив задов ольнити їх у повному обсязі, н адав пояснення аналогічні, в икладеним у позовній заяві.

Відповідач до судового зас ідання не з' явився, про дату , час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , що підтверджується повідом лення про вручення поштового відправлення, повноважного представника до суду не напр авив, заяв про відкладення сл ухання справи або будь-яких і нших клопотань не надав.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку про можливі сть розгляду справи за відсу тності відповідача.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и наявні в матеріалах справи докази, суд -

В С Т А Н О В И В :

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Арада» зареєстрований та о бліковується в єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в за кодом 33006156, що підтверджуєт ься відомостями з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців. Перебуває на податко вому обліку в Державній пода тковій інспекції у Київськом у районі м. Донецька.

22 липня 2010 року податковою ін спекцією було проведено поза планову виїзну перевірку Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Арада» з питань до тримання вимог податкового з аконодавства за період, валю тного та іншого законодавств а в період з 01.04.2007 року по 31.03.2010 рок у.

22 липня 2010 року за наслідками проведеної перевірки був ск ладений акт перевірки № 5755/23/33006156 , яким було встановлено поруш ення відповідачем пунктів 5, 6 статті 3 Закону України «Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг», пункту 3.5 гл . 2 Положення «Про ведення касо вих операцій у національній валюті в Україні» (арк. справи 5-8).

05 серпня 2010 року Державною по датковою інспекцією в Київсь кому районі м. Донецька на під ставі Акту перевірки № 5755/23/33006156 в ід 22.07.2010 року було прийнято ріше ння № 0003762343/20432/10/23-413 від 05.08.2010 року за п орушення п. 5, 6 ст. 3 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» на суму 340,00 гривень (арк. справи 9).

05 серпня 2010 року Державною по датковою інспекцією в Київсь кому районі м. Донецька на під ставі Акту перевірки № 5755/23/33006156 в ід 22.07.2010 року було прийнято ріше ння № 0003752343/20432/10/23-413 від 05.08.2010 року за по рушення п. 3.5 «Положення про ве дення касових операцій у нац іональній валюті в Україні» на суму 39426,08 гривень (арк. справи 9).

Щодо застосування штрафни х (фінансових) санкцій за пору шення Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг».

Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначені Законом Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» N 265/95-ВР від 06 липня 1995 року.

Відповідно до статті 1 зазна ченого Закону реєстратори ро зрахункових операцій застос овуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними ос обами (їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами) (далі - суб'єкти пі дприємницької діяльності), я кі здійснюють операції з роз рахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із зас тосуванням платіжних карток , платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг, а також уповноваженими ба нками та суб'єктами підприєм ницької діяльності, які вико нують операції купівлі-прода жу іноземної валюти.

Згідно пунктів 5 та 6 статті 3 Закону України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприєм ницької діяльності, які здій снюють розрахункові операці ї в готівковій та/або в безгот івковій формі (із застосуван ням платіжних карток, платіж них чеків, жетонів тощо) при пр одажу товарів (наданні послу г) у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг зоб ов'язані у разі незастосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у випадках, визна чених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових о перацій та розрахункової кни жки з додержанням встановлен ого порядку їх ведення, крім в ипадків, коли ведеться облік через електронні системи пр ийняття ставок, що контролюю ться у режимі реального часу Державним казначейством Укр аїни; забезпечувати зберіган ня використаних книг обліку розрахункових операцій та ро зрахункових книжок протягом трьох років після їх закінче ння.

Відповідно до статті 15 Зако ну контроль за додержанням с уб'єктами підприємницької ді яльності порядку проведення розрахунків за товари (послу ги), інших вимог цього Закону з дійснюють органи державної п одаткової служби України шля хом проведення планових або позапланових перевірок згід но із законодавством України .

Відповідальність за поруш ення вимог Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» передб ачена статтями 17-24 цього Закон у.

Відповідно до статті 17 за по рушення вимог цього Закону д о суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відпо відних органів державної под аткової служби України засто совуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикориста ння при здійсненні розрахунк ових операцій у випадках, виз начених цим Законом, розраху нкової книжки чи книги облік у розрахункових операцій, аб о використання незареєстров аної належним чином розрахун кової книжки чи порушення вс тановленого порядку її викор истання, або використання не зареєстрованих чи непрошнур ованих книг обліку розрахунк ових операцій, або незберіга ння книг обліку розрахункови х операцій чи розрахункових книжок протягом встановлено го терміну.

Як вбачається з матеріалів справи, через порушення відп овідачем пунктів 5, 6 та 13 статті 3 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг» рішенням № 0003762343/20432/10/23- 413 від 05.08.2010 року до відповідача б ули застосовані фінансові са нкції у вигляді штрафу в розм ірі 340,00 гривень.

Зазначене рішення № 0003762343/20432/10/23- 413 від 05.08.2010 року було отримано ві дповідачем 05 серпня 2010 року, що підтверджується корінцем рі шення, копія якого наявна в ма теріалах справи (арк. справи 9) .

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" , суми фінансових санкцій, які визначені ст. 17 - 24 цього Закону , підлягають перерахуванню с уб'єктами підприємницької ді яльності до Державного бюдже ту України в десятиденний те рмін з дня прийняття органам и ДПС України рішення про зас тосування таких фінансових с анкцій.

В матеріалах справи відсут ні документи, що підтверджув али би оскарження відповідач ем в адміністративному чи су довому порядку рішення № 0003762343 /20432/10/23-413 від 05.08.2010 року про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій або сплату суми застос ованих до нього штрафних сан кцій у розмірі 340,00 гривень, що т акож підтверджується даними зворотного боку облікової к артки платника податків.

Щодо застосування штрафни х (фінансових) санкцій за пору шення пункту 3.5 гл. 2 Положення « Про ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні».

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою, розроблений в ідповідно до статті 33 Закону У країни "Про Національний бан к України", визначений Положе нням про ведення касових опе рацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 р. N 637 (далі Положення № 637).

Відповідно до пункту 2.6. Поло ження № 637 у разі видачі окреми м фізичним особам готівки (у т ому числі працівникам підпри ємства) за видатковим касови м ордером або видатковою від омістю касир вимагає пред'яв ити паспорт чи документ, що йо го замінює, записує його найм енування і номер, ким і коли ві н виданий. Фізична особа розп исується у видатковому касов ому ордері або видатковій ві домості про одержання готівк и із зазначенням одержаної с уми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чор нильну або кулькову ручку з ч орнилом темного кольору. Якщ о видаткова відомість складе на на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також п ред'являють паспорти чи доку менти, що їх замінюють, і розпи суються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готі вки в касі не приймаються вид аткові касові ордери або вид аткові відомості, в яких вида ча готівки з каси не підтверд жена підписом одержувача.

Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі під приємства, проводиться за ви датковими касовими ордерами , що виписуються окремо на кож ну особу, або за окремою видат ковою відомістю.

Якщо підприємство (підприє мець) надає держателям платі жних карток послуги з видачі готівки за допомогою платіж ного термінала (імпринтера), т о на підставі квитанцій плат іжного термінала (сліпів) так им підприємством складаєтьс я видатковий касовий ордер н а загальну суму проведених о перацій за день та здійснюєт ься відповідний запис у касо вій книзі.

Відповідальність за поруш ення юридичними особами всіх форм власності, фізичними ос обами - громадянами України, і ноземними громадянами та осо бами без громадянства, які є с уб'єктами підприємницької ді яльності, а також постійними представництвами нерезиден тів, через які повністю або ча стково здійснюється підприє мницька діяльність, норм з ре гулювання обігу готівки у на ціональній валюті, що встано влюються Національним банко м України передбачена Указом Президента України «Про зас тосування штрафних санкцій з а порушення норм з регулюван ня обігу готівки» від 12 червня 1995 року N 436/95.

За приписами частини 3 Указу Президента України «Про зас тосування штрафних санкцій з а порушення норм з регулюван ня обігу готівки» контроль з а додержанням особами, зазна ченими у статті 1 цього Указу ( крім банків), норм з регулюван ня обігу готівки в національ ній валюті, що встановлюютьс я Національним банком Україн и, здійснюють органи державн ої податкової служби, держав ної контрольно-ревізійної сл ужби, Міністерства внутрішні х справ України та фінансові органи, а банками - Національн ий банк України. Отже позивач є органом державної влади, уп овноваженим здійснювати фун кцію контролю за застосуванн я штрафних санкцій за поруше ння норм з регулювання обігу готівки, передбачених цим Ук азом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністра тивних штрафів за порушення податкового законодавства, п овноваження якого на звернен ня до суду із позовом про стяг нення податкового боргу пря мо визначені Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні».

Частиною 2 Указу Президента України № 436/95 від 12 червня 1995 рок у встановлено, що штрафні сан кції, передбачені цим Указом , застосовуються до осіб, зазн ачених у статті 1 цього Указу, органами державної податков ої служби на підставі матері алів проведених ними перевір ок і подань державної контро льно-ревізійної служби, фіна нсових органів та органів Мі ністерства внутрішніх справ України в установленому зак онодавством порядку та в роз мірах, чинних на день заверше ння перевірок або на день оде ржання органами державної по даткової служби зазначених п одань.

Відповідно до абзацу 2 статт і 1 Указу Президента України « Про застосування штрафних са нкцій за порушення норм з рег улювання обігу готівки» за н еоприбуткування (неповне та/ або несвоєчасне) оприбуткува ння у касах готівки застосов уються фінансові санкції у в игляді штрафу у п'ятикратном у розмірі неоприбуткованої с уми.

Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, штрафні санкції до відповіда ча у розмірі 39426,08 гривень були з астосовані рішенням № 0003752343/20432/10/2 3-413 від 05.08.2010 року.

Рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій № 0003752343/20432/10/23-413 від 05.08.2010 року отриман о відповідачем 05 серпня 2010 року , що підтверджується корінце м рішення, копія якого наявна в матеріалах справи (арк. спра ви 9) проте, в порядку, передбач еному законодавством Україн и, відповідачем не оскаржува лось.

Наявна сума заборгованост і відповідача перед бюджетом підтверджується між іншим, з воротнім боком облікової кар тки платника податків.

Згідно статті 2 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні", який діяв на момент звернення позивача до суду, завданнями органів дер жавної податкової служби, зо крема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю сплати до бюджетів, д ержавних цільових фондів под атків і зборів (обов'язкових п латежів), а також неподаткови х доходів, установлених зако нодавством.

Відповідно до пунктів 2, 6, 11 ст атті 10 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї забезпечують облік платник ів податків, інших платежів, п равильність обчислення і сво єчасність надходження цих по датків, платежів, а також здій снюють реєстрацію фізичних о сіб - платників податків та ін ших обов'язкових платежів; за безпечують застосування та с воєчасне стягнення сум фінан сових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законо давчими актами України за по рушення податкового законод авства, а також стягнення адм іністративних штрафів за пор ушення податкового законода вства, допущені посадовими о собами підприємств, установ, організацій та громадянами; подають до судів позови до пі дприємств, установ, організа цій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одерж аних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, оде ржаних без установлених зако ном підстав, а також про стягн ення заборгованості перед бю джетом і державними цільовим и фондами за рахунок їх майна .

Пунктом 20.1.28 статті 20 Податков ого кодексу України, який наб рав чинності 01 січня 2011 року, ви значено, що органи державної податкової служби, окрім інш ого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільо вих фондів суми грошових зоб ов'язань та/або податкового б оргу у випадках, порядку та ро змірі, встановлених цим Коде ксом, стягувати суми простро ченої заборгованості суб'єкт а господарювання перед держа вою (Автономною Республікою Крим чи територіальною грома дою міста) за кредитом (позико ю), залученим державою (Автоно мною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гар антію, а також за кредитом з бю джету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно пункту 14.1.39 статті 14 По даткового кодексу України гр ошовим зобов'язанням платник а податків є сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості.

Тобто, позивач є органом дер жавної влади, уповноваженим здійснювати функцію контрол ю за застосуванням та своєча сним стягненням сум фінансов их санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодав чими актами України за поруш ення податкового законодавс тва, а також стягнення адміні стративних штрафів за поруше ння податкового законодавст ва, повноваження якого на зве рнення до суду із позовом про стягнення штрафних санкцій прямо визначені законодавст вом України.

Таким чином, виходячи із змі сту заявлених позовних вимо г, системного аналізу положе нь чинного законодавства Укр аїни та матеріалів справи, су д дійшов висновку, що викладе ні в позовній заяві доводи по зивача є обґрунтованими та т акими, що підлягають задовол енню.

Згідно приписів частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

З огляду на зазначене, на пі дставі положень Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні», підпункту 14.1.39 статті 14 та підпункту 20.1.28 ст атті 20 Податкового кодексу Ук раїни, Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг», Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні та керуючись ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 11 2, 136, 158 - 163, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної п одаткової інспекції в Київсь кому районі м. Донецька до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Арада» про стягнен ня суми штрафних санкцій у ро змірі 39766,08 гривень задовольнит и.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ар ада» (код ЄДРПОУ 33006156, адреса: 83027, м . Донецьк, пр. Ціолковського, 9) н а користь бюджету штрафні са нкції у розмірі 39766,08 гривень (тр идцять дев' ять тисяч сімсот шістдесят шість гривень 08 коп ійок) на р/р 31110104700006 в УДК у Донець кій області, одержувач Держа вний бюджет Київського район у м. Донецька, ОКПО 34687001, ГУ ДКУ в Д онецькій області, МФО 834016, код п латежу 21080900.

В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.

Повний текст постанови скл адений 21 лютого 2011 року.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її отриман ня апеляційної скарги.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и У випадку подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Суддя Михайлик А.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено26.03.2011
Номер документу14212498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/645/2011

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні