Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 лютого 2011 р. справа № 2а/0570/629/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Череповського Є.В.
при секретарі Пригода О.В.
за участю:
представника позивача не з'явився
представника відповідача не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі міста Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасс-Стройсервіс» про стягнення бюджетної заборгованості у розмірі 994,43 гривень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Державна податкова інспекція у Київському районі міста Донецька, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасс-Стройсервіс» про стягнення бюджетної заборгованості у розмірі 994,43 гривень.
В обґрунтування позову посилається на те, що року відповідач має податковий борг перед бюджетом у загальній сумі 994,43 гривень. Податковий борг виник на підставі податкового повідомлення – рішення та нарахованої пені. Застосовані податковим органом заходи з погашення податкового боргу не привели до погашення заборгованості.
Просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасс-Стройсервіс» заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 994,43 гривень.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, про час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Надав заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності на підставі наявних у справі доказів.
За таких обставин і відповідно до ст. 128 КАС суд визнав можливим розглянути справу без участі представника позивача та представника відповідача та на підставі доказів наявних у матеріалах справи.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Донбасс-Стройсервіс» є юридичною особою, зареєстроване Виконавчим комітетом Донецької міської ради, перебуває на податковому обліку в ДПІ у Київському районі міста Донецька.
Судом встановлено, що згідно акту перевірки відповідача № 3023 від 03.05.2010 року про несвоєчасне подання податкової звітності, було встановлено порушення вимог п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334 від 28.12.1994 року та п.п 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.200 року, а саме не надання податкової декларації з податку на прибуток за 2009 рік.
До відповідача, на підставі рішення про застосування штрафних санкцій № 0003591540/0 від 05.05.2010 року, були застосовані фінансові санкції, згідно п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 вищевказаного закону, у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, тобто 170 гривень.
У десятиденний термін вказана сума відповідачем до бюджету була сплачена частково.
Таким чином, податковий борг за вказаним податковим повідомленням-рішенням на теперішній час складає 147,55 гривень.
Згідно акту № 3024 від 05.05.2010 року, про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, було встановлено порушення вимог п.п. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст. 15 Декрету КМУ «Про місцеві податки і збори» № 56/93 від 20.05.1993 року з боку відповідача, а саме несвоєчасне подання розрахунку по комунальному податку за листопад-грудень 2009 року, січень-лютий 2010 року.
За це порушення до відповідача, на підставі рішення про застосування штрафних санкцій № 0003601540/0 від 05.05.2010 року, були застосовані фінансові санкції, згідно п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 вищевказаного закону, у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, тобто 850 гривень.
На теперішній час сума податкового боргу складає 994,43 гривень.
Зазначені рішення в судовому порядку не оскаржені.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Оскільки спірні правовідносини виникли у період 2009 – 2010 років, враховуючи, що з 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, суд відповідно до статті 58 Конституції України застосовує нормативно – правові акти України, які діяли в той період.
Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 зазначеного Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Відповідно до пп. 5.2.5 п. 5.2 ст. 5 Закону, з урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення.
Відповідно до пп. «в» пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 ст. 5 зазначеного Закону передбачено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
З метою погашення податкового боргу відповідачу було направлено перша податкова вимога від 07 червня 2010 року № 1/779/15153/10/24-013 та друга податкова вимога від 27 серпня 2010 року № 2/1045/22501/10/24-013.
Відповідно до підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Таким чином, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли у відповідності до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», про що свідчать матеріли справи.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Київському районі міста Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасс-Стройсервіс» про стягнення бюджетної заборгованості у розмірі 994,43 гривень – задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасс-Стройсервіс» (83114, м. Донецьк, вул. Панфілова, 6/20, ЄДРПОУ 34877243) заборгованість перед бюджетом у сумі 994,43 гривень на користь Державного бюджету Київського району м. Донецька р/р 31118009700006, ГУДКУ в Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 34687001, код платежу 11021000.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 10 лютого 2011 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2011 |
Оприлюднено | 26.03.2011 |
Номер документу | 14212586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні