ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 березня 2011 року 12:00 Справа № 2а-4868/1 0/0870
Запорізький окружний адмі ністративний суд в складі:
головуючого судді Ма лиш Н.І.,
при секретарі Ро жик О.П.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом Запор ізького обласного центру зай нятості до Богданівської сіл ьської ради Приазовського ра йону Запорізької області про стягнення штрафів,
за участю представників ст орін:
від позивача: Криворучко Г.О., довіреність №128/11 від 17.01.2011;
від відповідача: Педь Д.І. , довіреність №48 від 12.05.2010,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду звер нувся Запорізький обласний ц ентр зайнятості (далі - пози вач) з позовною заявою до Богд анівської сільської ради При азовського району Запорізьк ої області (далі - відповіда ч) щодо стягнення з відповіда ча суми штрафів за порушення вимог п.5 ст.20 Закону України «П ро зайнятість населення» в р озмірі 17461 грн.24 коп.
Свої вимоги позивач виклав в позовній заяві, де зокрема з азначив, що інспекцією по кон тролю за додержанням законод авства про зайнятість населе ння Запорізького обласного ц ентру зайнятості 12.03.2010 було пр оведено перевірку додержанн я вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» Богданівської сільської рад и Приазовського району Запор ізької області, результати я кої оформлені актом перевірк и додержання законодавства п ро зайнятість населення від 12.03.2010 № 13/20.
При проведенні перевірки в иявлено, що розпорядженням Б огданівської сільської ради Приазовського району Запорі зької області від 01.04.2009 № 30 ОСО БА_3 був звільнений відпові дно до п. 1 ст. 40 КЗпП України (ско рочення чисельності штату), а ле до центру зайнятості не бу ло подано звіти за формами № 4- ПН (план) «Звіт про запланован е вивільнення працівників» і № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників».
12.03.2010 інспекцією по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення З апорізького обласного центр у зайнятості складено акти № 3/20 і № 4/20 про порушення Богданів ською сільською радою Приазо вського району Запорізької о бласті вимог п. 5 ст. 20 Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння», а саме неподання до цент ру зайнятості звіту за формо ю № 4- ПН про заплановане вивіл ьнення працівника та неподан ня до центру зайнятості звіт у за формою № 4-ПН про фактичне вивільнення працівника, кож ним актом застосовано штрафн у санкцію, визначену п. 5 ст. 20 За кону України «Про зайнятість населення» у розмірі річної заробітної плати ОСОБА_3
Загальна сума штрафних сан кцій по двом актам за 2 порушен ня вимог п. 5 ст. 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» складає 17 461 грн.24 коп.
Станом на 01.07.2010 сума штрафів с плачена не була.
В судовому засіданні предс тавник позивача надала поясн ення аналогічні викладеним в позовній заяві, просить суд с тягнути з відповідача штраф за порушення вимог п.5 ст.20 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» в розмірі 17461 грн.24 ко п.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечив. Надав суду пис ьмові заперечення та пояснив , що за своєю правовою природо ю акти, на підставі яких позив ач просить стягнути суму штр афних санкцій, не є рішенням с уб' єкта владних повноважен ь щодо обов' язковості сплат и позивачем штрафних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення. В з в' язку з чим вони не є підста вою для сплати сум штрафів. Та кож зазначив, що у разі непода ння або порушення строків по дання цих даних стягується ш траф у розмірі річної заробі тної плати за кожного вивіль неного працівника, тобто не п одання даних про вивільнення працівників - це порушення од нієї норми, п. 5 ст. 20 Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я», і за таке порушення, штраф у розмірі річної заробітної плати вивільненого працівни ка, повинен стягуватися один раз.
На підставі викладеного в з апереченнях та додаткових по ясненнях просить суд в задов оленні позову відмовити.
Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів фіксації судового проц есу, а саме - звукозаписуючо го пристрою «Камертон».
У судовому засіданні 10.03.2011 р., н а підставі ст. 160 КАС України, су дом проголошено вступну та р езолютивну частину постанов и. Сторонам повідомлено про ч ас виготовлення постанови в повному обсязі.
Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши норми за конодавства, заслухавши пояс нення представників сторін т а оцінивши надані докази, суд приходить до наступного.
Як встановлено з матеріалі в справи та підтверджено в су довому засіданні, до Бердянс ького міського центру зайнят ості за сприянням у працевла штуванні звернувся ОСОБА_3 , якого було звільнено з Бог данівської сільської ради Пр иазовського району Запорізь кої області, згідно запису в й ого трудовій книжці, відпові дно до п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (скороченн я чисельності штатів).
Листом від 18.02.2010 р. № 179 (а.с. 14) Приа зовський районний центр зайн ятості повідомив Запорізько му обласному центрі зайнятос ті про порушення Богданівськ ою сільською радою Приазовсь кого району Запорізької обла сті вимог п. 5 ст. 20 Закону Украї ни «Про зайнятість населення » в частині неповідомлення с лужби зайнятості про майбутн є вивільнення та неподання с писку фактично вивільненого працівника - ОСОБА_3
На підставі цього, інспекці єю по контролю за додержання м законодавства про зайнятіс ть населення Запорізького об ласного центру зайнятості 12.03 .2010 р. було проведено перевірку додержання вимог п. 5 ст. 20 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» Богданівської сіл ьської ради Приазовського ра йону Запорізької області, ре зультати якої оформлені акто м перевірки додержання закон одавства про зайнятість насе лення від 12.03.2010 № 13/20.
При проведенні перевірки в иявлено, що розпорядженням Б огданівської сільської ради Приазовського району Запорі зької області від 01.04.2009 року № 30 ОСОБА_3 був звільнений від повідно до п. 1 ст. 40 КЗпП Україн и (скорочення чисельності шт ату), але до центру зайнятості не було подано звіти за форма ми № 4-ПН (план) «Звіт про заплан оване вивільнення працівник ів» і № 4-ПН (факт) «Звіт про факт ичне вивільнення працівникі в». Проти зазначених фактів п редставник відповідача не за перечує.
12.03.2010 р. інспекцією по контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення Запорізького обласного цент ру зайнятості складено акти № 3/20 та № 4/20 про порушення Богдан івською сільською радою Приа зовського району Запорізько ї області вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення», а саме неподання до ц ентру зайнятості звіту за фо рмою № 4- ПН про заплановане ви вільнення працівника та непо дання до центру зайнятості з віту за формою № 4-ПН про факти чне вивільнення працівника, кожним актом застосовано штр афну санкцію, визначену п. 5 ст . 20 Закону України «Про зайнят ість населення» у розмірі рі чної заробітної плати ОСОБ А_3
Загальна сума штрафних сан кцій по двом актам за 2 порушен ня вимог п. 5 ст. 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» складає 17 461 грн.24 коп. (8730,62+8730,62).
Тобто, актом про порушення з аконодавства про зайнятість населення від 12.03.2010 №3/20 застосов ано штрафну санкцію в розмір і річної заробітної плати ви вільненого працівника ОСО БА_3 в сумі 8 730 грн.62 коп. за непо дання до центру зайнятості з віту за формою № 4-ПН (план) «Зві т про заплановане вивільненн я працівників» (неповідомлен ня служби зайнятості про зап лановане вивільнення), а акто м про порушення законодавств а про зайнятість населення в ід 12.03.2010 № 4/20 застосовано штрафну санкцію в розмірі річної зар обітної плати вивільненого п рацівника ОСОБА_3 в сумі 8 7 30 грн.62 коп. за неподання до цен тру зайнятості звіту за форм ою № 4-ПН (факт) «Звіт про фактич не вивільнення працівників» (неподання списків фактично вивільнених працівників) (фо рми звітів затверджено наказ ом Міністерства праці та соц іальної політики України від 19.12.2005 № 420, зареєстровано в Мініс терстві юстиції України від 21.12.2005 № 1534/11814). Розмір річної заробі тної плати ОСОБА_3 підтвер джується довідкою про заробі тну плату та інші доходи від 09 .03.2010 № 13, виданої за підписом гол ови Богданівської сільської ради Приазовського району З апорізької області Йолкін а С.М. і головного бухгалтер а ОСОБА_5
Твердження відповідача, що за данні правопорушення мож е застосовуватися лише одна штрафна санкція, суперечить нормам законодавства, оскіль ки, зазначена стаття передба чає два можливих моменти пор ушення вимог законодавства, а саме: неподання до центру за йнятості звіту за формою № 4- П Н про заплановане вивільненн я працівника та неподання до центру зайнятості звіту за ф ормою № 4-ПН про фактичне вивіл ьнення працівника. Тобто, за с воєю сутністю це різні поруш ення які можуть виникнути в р ізні періоди часу, за неподан ня різних форм звіту.
З даними актами, а саме: акто м перевірки додержання закон одавства про зайнятість насе лення від 12.03.2010 року № 13/20, актами п ро порушення законодавства п ро зайнятість населення від 12.03.2010 № 3/20, 4/20 голова Богданівсько ї сільської ради Приазовсько го району Запорізької област і Йолкін С.М. був ознайомл ений особисто, що підтверджу ється його підписами та прот и чого не заперечував предст авник відповідача.
Однак, станом на час розгляд у справи сума штрафу сплачен а не була.
Твердження представника в ідповідача, що на підставі за значених актів не можна стяг увати штрафні санкції є хибн им з наступних підстав.
Згідно з підпунктом «г» пун кту 8 Положення про інспекцію по контролю за додержанням з аконодавства про зайнятість населення, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 24.06.91 N 47, названій Інс пекції надається право засто совувати економічні санкції до підприємств, установ і орг анізацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, пе редбачені, зокрема, статтею 20 Закону.
Пунктом 6 статті 20 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня» передбачено, що порядок с тягнення та розміри штрафів за невиконання вимог цієї ст атті з підприємств, установ і організацій встановлюється законодавством України.
Відсутність нормативно ви значеного порядку стягнення штрафу за невиконання вимог статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» не поз бавляє центр зайнятості прав а стягнути суму відповідного штрафу шляхом звернення до с уду.
Подібної позиції також дот римується Верховний Суд Укра їни, (постанова від 05.11.2002 по спра ві N 15/3177/2-8).
Крім того, Рішенням Констит уційного Суду України від 9 ли пня 2002 р. у справі N 1-2/2002 р. визначен о, що ч. 2 ст. 124 Конституції Украї ни передбачає право юридично ї особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні га рантії їх реалізації, надаюч и можливість кожному захищат и права будь-якими незаборон еними засобами. Кожна особа м ає право вільно обирати не за боронений законом засіб захи сту прав, у тому числі судовий захист. Право на судовий захи ст своїх прав не може бути обм ежено. Суб' єкти правовіднос ин, у тому числі юридичні особ и, у разі виникнення спору мож уть звертатися до суду за йог о вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до с уду для захисту своїх прав бе зпосередньо на підставі Конс титуції України. Держава має забезпечувати захист прав у сіх суб' єктів права власнос ті, в тому числі у судовому пор ядку. Право юридичної особи н а звернення до суду за виріше нням спору не може бути обмеж ено законом, іншими норматив но-правовими актами.
Враховуючи викладене , позовні вимоги слід задовол ьнити в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 49, 53, 69-71, 94, 86, 15 8-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Стягнути з Богданівської с ільської ради Приазовського району Запорізької області (ЄДРПОУ 24911597) на користь Запоріз ького обласного центру зайня тості суму штрафу у розмірі 174 61 (сімнадцять тисяч чотириста шістдесят одна) грн..24 коп. на р ахунок (ЄДРПОУ 03491412, банк одержу вач: ГУДКУ у Запорізькій обла сті, МФО 813015, р/р 37170300901006, призначенн я платежу: «Штраф за порушенн я п.5 ст. 20 Закону України «Про з айнятість населення».
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі через Запор ізький окружний адміністрат ивний суд апеляційної скарг и в 10-ти денний строк з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Повний текст п останови було виготовлено 15 б ерезня 2011 року.
Суддя (підпис) Н.І.М алиш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2011 |
Оприлюднено | 22.03.2011 |
Номер документу | 14213154 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні