Постанова
від 10.03.2011 по справі 1343/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

10 березня 2011 р. № 2-а- 1343/11/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панов а М.М.,

за участю:

секретаря судового засіда ння - Бурхан А.С.,

представників сторін:

позивача - Бондаренко В.В .,

відповідача - Салацької О .В.,

третя особа - не прибула,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміще нні суду в м. Харкові адмініст ративну справу за позовом Лю бомльської міжрайонної держ авної податкової інспекції В олинської області до Держав ного реєстратора Первомайсь кої районної державної адмін істрації Харківської област і, третя особа: Товариство з об меженою відповідальністю " П ромхімтрейд" про скасування державної реєстрації змін д о установчих документів ,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окруж ного адміністративного суду звернулась Любомльська між районна державна податкова і нспекція Волинської області з адміністративним позовом до Державного реєстратора П ервомайської районної держа вної адміністрації Харківсь кої області, третя особа: Това риство з обмеженою відповіда льністю "Промхімтрейд", в яко му просить суд скасувати дер жавну реєстрацію змін до уст ановчих документів Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Промхімтрейд" внесених д ержавним реєстратором Перво майської районної державної адміністрації Харківської о бласті.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і та просив суд їх задовольни ти.

Представник відповідача в судове засідання з' явився та проти задоволення позовни х вимог заперечував з підста в, викладених у письмових зап ереченнях на позов, залучени х до матеріалів справи.

Представник третьої особи до суду не прибув, про час та м ісце розгляду справи був пов ідомлений належним чином, пр ичини неявки не повідомив, за яву про розгляд справи за йог о відсутності не надавав.

Суд вважає можливим розгля д справи за відсутності трет ьої особи на підставі наявни х у ній доказів, відповідно д о ст. 128 КАСУ.

Вислухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані сторонами документи , з' ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтуються поз овні вимоги і заперечення пр оти позову, проаналізувавши наявні в матеріалах справи д окази у їх сукупності, виходи ть з наступного.

Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців регулює спеціальний нормативно-прав овий акт - Закон України «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців»(далі - Закон).

Відповідно до вимог статті 3 Закону його дія поширено на державну реєстрацію всіх юри дичних осіб незалежно від ор ганізаційно-правової форми, форми власності та підпорядк ування, а також фізичних осіб - підприємців.

Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців - це засвідчення ф акту створення або припиненн я юридичної особи, засвідчен ня факту набуття або позбавл ення статусу підприємця фізи чною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шля хом внесення відповідних зап исів до Єдиного державного р еєстру (частина 1 статті 4 Зако ну).

Відповідно до частини 2 стат ті 4 Закону порядку проведенн я державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців включає, зокрема: п еревірку комплектності доку ментів, які подаються держав ному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєс траційній картці; перевірку документів, які подаються де ржавному реєстратору, на від сутність підстав для відмови у проведенні державної реєс трації.

До державного реєстратора апарату Первомайської райде ржадміністрації звернувся д иректор Товариства з обмежен ою відповідальністю "Промхім трейд" (код ЄДРПОУ 36123836) ОСОБА_1 із документами, передбаче ними статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» (далі-Закон № 755-IV) для проведення державної р еєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме:

- заповненою реєстрац ійною карткою на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи - форма 3;

- примірником оригіна лу рішення про внесення змін до установчих документів - пр отоколом № 5/10 від 01.12.2010 року зага льних зборів учасників ТОВ "П ромхімтрейд";

- оригіналом установч их документів юридичної особ и з відміткою про їх державну реєстрацію;

- двома примірниками устано вчих документів у новій реда кції;

- документом, що підтве рджує внесення реєстраційно го збору за проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів.

В новій редакції статуту ТО В "Промхімтрейд" місцезнаход ження товариства змінено на: «44009, Волинська область, Шацьки й район, село Гаївка, вулиця Пі сочна, будинок 6».

Пункт 3 статті 8 Закону № 755-ІУ н аголошує, що відповідальніст ь за відповідність установчи х документів законодавству н есуть засновники (учасники) ю ридичної особи.

Відповідно до пункту 11 стат ті 29 Закону № 755-IV, державний реєс тратор має право залишити бе з розгляду документи, які под ані для проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и, якщо:

- документи подані за н еналежним місцем проведення державної реєстрації;

-документи не відповідають вимогам, які встановлені час тинами першою, другою, четвер тою, п'ятою та сьомою статті 8, ч астиною п'ятою статті 10 та час тиною двадцять першою статті 22 Закону № 755- IV (тобто: по-перше, д окументи, які відповідно до в имог Закону № 755- IV подаються (на дсилаються рекомендованим л истом) державному реєстратор у, повинні бути викладені дер жавною мовою; по-друге, реєстр аційна картка заповнюється м ашинодруком або від руки дру кованими літерами, підпис ос оби, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (викон авчого органу), на реєстрацій ній картці та заяві про втрат у (заміну) документів має бути засвідчений відповідною пос адовою особою та скріплений печаткою цієї юридичної особ и або нотаріально засвідчени й; по-третє, статути банків, ус тановчі документи інших юрид ичних осіб, які відповідно до закону підлягають погодженн ю Національним банком Україн и, іншими органами державної влади, подаються з відміткою про їх погодження відповідн о Національним банком Україн и, іншими органами державної влади; по-четверте, установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладают ься письмово, прошиваються, п ронумеровуються та підписую ться засновниками (учасникам и) або уповноваженими особам и, якщо законом не встановлен о інший порядок їх затвердже ння, справжність підписів за сновників (учасників) або упо вноважених осіб на установчи х документах повинні бути но таріально засвідчені, а засн овницькі договори - нотаріал ьно посвідчені, по-п'яте, вимог и щодо написання найменуванн я юридичної особи або її відо кремленого підрозділу встан овлюються спеціально уповно важеним органом з питань дер жавної реєстрації; по-шосте, д окументом, що підтверджує вн есення реєстраційного збору , є копія квитанції, виданої ба нком, або копія платіжного до ручення з відміткою банку).

- документи подані не у повному обсязі;

- документи подані з по рушенням строку, який встано влено частиною одинадцятою с татті 37 Закону 755- IV;

- документи подано осо бою, яка не має на це повноваже нь;

- до державного реєстр атора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні р еєстраційних дій.

Відповідно до статті 30 Зако ну 755- IV, державний реєстратор в ідмовляє у проведенні держав ної реєстрації змін до устан овчих документів юридичної о соби за наявності підстав, вс тановлених частиною першою с татті 27 Закону 755- IV, а саме:

- невідповідність від омостей, які вказані в реєстр аційній картці на проведення державної реєстрації юридич ної особи, відомостям, які заз начені в документах, що подан і для проведення державної р еєстрації юридичної особи;

- невідповідність уст ановчих документів вимогам ч астини третьої статті 8 Закон у 755-ІУ, тобто установчі докуме нти юридичної особи повинні містити відомості, передбаче ні законом;

- порушення порядку ст ворення юридичної особи, яки й встановлено законом, зокре ма: наявність обмежень на зай няття відповідних посад, вст ановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові ос оби органу управління юридич ної особи;

- невідповідність від омостей про засновників (уча сників) юридичної особи відо мостям щодо них, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі;

- наявність обмежень щ одо вчинення засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженою ними особою юридичних дій;

- наявність в Єдиному д ержавному реєстрі найменува ння, яке тотожне найменуванн ю юридичної особи, яка має нам ір зареєструватися;

- використання у найме нуванні юридичної особи прив атного права повного чи скор оченого найменування органу державної влади або органу м ісцевого самоврядування, або похідних від цих найменуван ь, або історичного державног о найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Мі ністрів України;

- встановлена іншими з аконами заборона використан ня у найменуванні юридичної особи певних термінів, абрев іатур, похідних термінів.

Підставами для залишення д окументів без розгляду та дл я відмови в проведенні держа вної реєстрації змін до уста новчих документів ТОВ " Промх імтрейд" відсутні, тому держа вну реєстрацію змін до устан овчих документів юридичної о соби державним реєстратором було проведено 02 грудня 2010 рок у за номером запису в ЄДР 14681050008000 424.

Для проведення зміни місце знаходження необхідно, крім державної реєстрації змін до установчих документів, ще й п роведення реєстраційної дії згідно з пунктом 1 статті 19 Зак ону 755-ІУ «Внесення змін до від омостей про юридичну особу, я кі містяться в Єдиному держа вному реєстрі».

Встановлено, що 02.12.2010 року кер івник ТОВ " Промхімтрейд" звер нувся до державного реєстрат ора з реєстраційною карткою форма 4 на внесення змін до від омостей про юридичну особу, я кі містяться в Єдиному держа вному реєстрі стосовно зміни місцезнаходження.

Представником відповідача з цього приводу зазначено, що підставами для залишення до кументів на внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі стосовно зм іни місцезнаходження, наведе ні в пункті 6 статті 19 закону 755-І У, були відсутні, тому реєстра ційну дію проведено 02 грудня 2 010 року за номером запису в ЄДР 14681070009000424.

Зняття реєстраційної спра ви ТОВ " Промхімтрейд" з обліку і передачу реєстраційної сп рави до іншої адміністративн о-територіальної одиниці бул о проведено 08.12.2010 року відповід но до статті 14 Закону 755-ІУ: пере дача реєстраційних справ зді йснюється в разі зміни місце знаходження юридичної особи . Передача реєстраційних спр ав у зазначеному випадку зді йснюється на підставі держав ної реєстрації відповідних з мін до установчих документів юридичної особи. Державний р еєстратор протягом десяти ро бочих днів з дати державної р еєстрації зміни місцезнаход ження юридичної особи зобов' язаний передати за описом ре єстраційну справу державном у реєстратору за новим місце знаходженням юридичної особ и, що і було зроблено. Державни й реєстратор, який отримав ре єстраційну справу, зобов'яза ний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідо мити рекомендованим листом ю ридичну особу про зміну місц езнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєс траційної справи.

Чинним законодавством не п ередбачено в разі зміни місц езнаходження юридичної особ и подання державному реєстра тору документів, що підтверд жують нове місцезнаходження .

Дії стосовно державної реє страції змін до установчих д окументівТОВ " Промхімтрейд" , внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ " Промх імтрейд", зняття реєстраційн ої справи з обліку в Первомай ській райдержадміністрації Харківської області і перед ача її для постановки на облі к у Шацьку районну державну а дміністрацію Волинської обл асті були проведені відповід но до вимог чинного законода вства при наявності всіх пра вильно оформлених документі в.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.

Відповідачем в судовому за сіданні надані обґрунтовані пояснення та відповідні док ази на їх підтвердження щодо спростування вимог позивача , натомість останнім не довед ено належними засобами доказ ування правомірність заявле ного позову, у зв' язку з чим п озовні вимоги не підлягають задоволенню у повному обсязі .

З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку, що п озов необґрунтований, безпід ставний та такий, що не підляг ає задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову Любомльсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції Волинськ ої області до Державного ре єстратора Первомайської рай онної державної адміністрац ії Харківської області, трет я особа: Товариство з обмежен ою відповідальністю " Промхі мтрейд" про скасування держа вної реєстрації змін до уста новчих документів - відмовит и в повному обсязі.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня його проголошення, у разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 КАСУ, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

У повному обсязі постано ва виготовлена 14 березня 2011 ро ку.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено18.03.2011
Номер документу14213899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1343/11/2070

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні