ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
місто Київ
17 лютого 2011 року Сп рава№ 2а-16849/10/2670
Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді:
судді: Пісоцької О.В.,
за участю секретаря
судового засідання Швеця О.Ю.,
розглянувши у приміщенн і суду у місті Києві у відкрит ому судовому засіданні справ у
за позовною заявою управління Пенсійного фо нду України в Печерському ра йоні міста Києва
до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Карія Тур Юкрейн»
про стягнення заборгованості у розмірі 22221грн. 81коп.,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійног о фонду України в Печерськом у районі міста Києва (далі - у правління ПФ, позивач) зверну лось до Окружного адміністра тивного суду міста Києва з по зовною заявою до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Карія Тур Юкрейн»(далі - ТОВ «Карія Тур Юкрейн» , відповідач), в якій просить с тягнути з відповідача суму п ростроченої заборгованості по внесках на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування у розмірі 22221грн. 81коп .
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги просив задовольнити, обґр унтовуючи їх невиконанням ві дповідачем приписів Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»та несплатою зазнач еної вище суми.
Відповідач письмового по яснень (заперечень) стосовно заявленого позову до суду не надав, прибуття повноважних представників у судове засі дання не забезпечив, тоді як п ро час та місце розгляду спра ви повідомлений належним чин ом.
Відповідно до статті 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України справа вирішу ється на підставі наявних в н ій доказів.
Згідно з частиною третьою с татті 160 Кодексу адміністрати вного судочинства України 13 с ерпня 2010 року о 11год. 36хв. у відкр итому судовому засіданні про голошено вступну та резолюти вну частини постанови про за доволення позовних вимог.
Перевіривши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору, суд дійшов наступних ви сновків.
Згідно зі статтею 67 Консти туції України кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори у порядку та розмірах, вс тановлених законом.
Принципи, засади і механізм и функціонування системи заг альнообов'язкового державно го пенсійного страхування, п ризначення, перерахунку і ви плати пенсій, надання соціал ьних послуг з коштів Пенсійн ого фонду, що формуються за ра хунок страхових внесків робо тодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Зак оном, а також регулювання пор ядку формування Накопичувал ьного пенсійного фонду та фі нансування за рахунок його к оштів видатків на оплату дог оворів страхування довічних пенсій або одноразових випл ат застрахованим особам, чле нам їхніх сімей та іншим особ ам, визначаються Законом Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»від 09 липня 2003 року №1058-IV (д алі - Закон №1058-IV).
Відповідно до статті 1 вказа ного Закону №1058-IV, страхувальни ками є роботодавці та інші ос оби, які відповідно до цього З акону сплачують страхові вне ски на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, - що доповнюється пунктом пе ршим частини першої статті 14 ц ього Закону.
Частиною першою статті 15 За кону №1058-IV визначено, що страху вальники, визначені у статті 14 цього Закону є платниками с трахових внесків до солідарн ої системи, а у частині першій статті 19 цього Закону зазначе но, що для роботодавця страхо ві внески до солідарної сист еми нараховуються на суми фа ктичних витрат на оплату пра ці (грошового забезпечення) п рацівників, що включають вит рати на виплату основної і до даткової заробітної плати та інших заохочувальних та ком пенсаційних виплат, у тому чи слі - в натуральній формі, які визначаються згідно з нормат ивно-правовими актами, прийн ятими відповідно до Закону У країни «Про оплату праці», ви плату винагород фізичним осо бам за виконання робіт (послу г) за угодами цивільно-правов ого характеру, що підлягають обкладенню податком на дохо ди фізичних осіб, а також на су ми оплати перших п' яти днів тимчасової непрацездатност і, яка здійснюється за рахуно к коштів роботодавця, та допо моги по тимчасовій непрацезд атності.
Як встановлено судом під ча с розгляду даної справи, ТОВ « Карія Тур Юкрейн»зареєст ровано в управлінні ПФ відпо відно до Закону №1058-IV як платни ка страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування, який не се обов' язки з нарахування, обчислення і сплати страхов их внесків в установлені стр оки та у повному обсязі.
Відповідно до частини шост ої статті 20 Закону №1058-IV страхув альники зобов' язані сплачу вати страхові внески, нарахо вані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ні ж через 20 календарних днів з д ня закінчення цього періоду. Для страхувальників, зазнач ених у частині першій статті 14 цього Закону, базовим звітн им періодом є календарний мі сяць.
Статтею 106 Закону №1058-IV передб ачено, що у разі виявлення сво єчасно несплачених сум страх ових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчи слити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядк у і розмірах, визначених цією статтею. Суми страхових внес ків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувал ьниками у строки, визначені с таттею 20 цього Закону, вважают ься простроченою заборгован істю із сплати страхових вне сків і стягуються з нарахува нням пені та застосуванням ф інансових санкцій.
Відповідно до частини трет ьої статті 106 Закону №1058-IV терито ріальні органи Пенсійного фо нду за формою і у строки, визна чені Правлінням Пенсійного ф онду, надсилають страхувальн икам, які мають недоїмку, вимо гу про її сплату. Вимога про сп лату недоїмки є виконавчим д окументом.
Протягом десяти робочих дн ів з дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальн ик зобов' язаний сплатити су му недоїмки та фінансових са нкцій.
Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду у п орядку, встановленому Правлі нням Пенсійного фонду, а у вип адку неузгодження вимоги з о рганами Пенсійного фонду - ма є право на оскарження вимоги в судовому порядку. Про оскар ження вимоги територіальног о органу Пенсійного фонду до виконавчої дирекції Пенсійн ого фонду або у судовому поря дку страхувальник зобов' яз аний письмово повідомити від повідний територіальний орг ан Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів з дня звер нення до виконавчої дирекції Пенсійного фонду чи до суду.
У разі звернення органу Пен сійного фонду з позовом про с тягнення недоїмки до господа рського суду передбачені зак онодавством заходи досудово го врегулювання спорів не за стосовуються.
Завдання, права та обов' яз ки, порядок діяльності управ лінь Пенсійного фонду Україн и в районах, містах, районах у містах як органів державної влади, що здійснюють владні у правлінські функції, закріпл юється у Положенні про управ ління Пенсійного Фонду Украї ни в районах, містах і районах у містах, затвердженого пост ановою Правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 р оку №8-2.
Пунктом 2.2 зазначеного Поло ження визначено, що управлін ня ПФ забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянам и актів законодавства про пе нсійне забезпечення; планує доходи та видатки коштів Фон ду в районі (місті), у межах сво єї компетенції забезпечує ви конання бюджету Фонду; здійс нює реєстрацію та веде облік платників на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування та збору на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання, забезпечує надходження страхових внесків та інших п латежів до Фонду; контролює н адходження страхових внескі в та інших платежів до Фонду в ід підприємств, установ, орга нізацій та громадян, збирає у встановленому порядку відпо відну звітність, проводить п ланові та позапланові переві рки фінансово-бухгалтерськи х документів, звітів та інших документів щодо правильност і нарахування та сплати стра хових внесків, призначення (п ерерахунку) і виплати пенсій , щомісячного довічного грош ового утримання суддям у від ставці та інших виплат, які зг ідно із законодавством здійс нюються за рахунок коштів Фо нду та інших джерел, визначен их законодавством, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій; ви конує інші функції, передбач ені чинним законодавством.
Статтею 106 Закону №1058-IV терито ріальні органи Пенсійного фо нду України зобов' язані над силати страхувальникам, які мають недоїмку, вимоги про її сплату.
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість відп овідача перед управлінням ПФ виникла у зв' язку з несплат ою внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, що підтверджується розрахунком суми цих внескі в за 7 та 8 місяці 2010 року, поданих ТОВ «Карія Тур Юкрейн»до управління ПФ, а також - карт кою особового рахунку відпов ідача.
Управлінням ПФ 01 вересня 2010 р оку та 05 жовтня 2010 року виписан і вимоги №Ю-1333, №Ю-1333/1 про сплату б оргу на загальну суму 22221грн. 81к оп. (2072грн. 12коп. + 20149грн. 69коп.), оста нні отримані головним бухгал тером ТОВ «Карія Тур Юкре йн»Кудрявцевою Т.В. відпо відно 01 жовтня 2010 року та 10 жовтн я 2010 року.
Вимоги про сплату боргу від повідачем не оскаржені. Так, р озмір узгодженої суми простр оченої заборгованості склад ає 22221грн. 81коп.
Доказів, які б підтверджува ли сплату відповідачем зазна ченої суми заборгованості, с уду не надано, тоді як наявніс ть такої заборгованості підт верджена карткою особового р ахунку відповідача та довідк ою позивача від 17 січня 2011 року №522/02.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Так, на підставі наведеного , оцінивши за правилами, встан овленими статтею 86 Кодексу ад міністративного судочинств а України, наявні в матеріала х справи докази та пояснення представника позивача, суд в важає, що позов управління ПФ є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повному обсяз і.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) згідно з ч астиною 4 статті 94 Кодексу адм іністративного судочинства України стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись статтями 7, 9, 69-72, 86, 94, 1 58-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України Окруж ний адміністративний суд міс та Києва
ПОСТАНОВИВ:
Позов управління Пенс ійного фонду України в Печер ському районі міста Києва за довольнити.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю « Карія Тур Юкрейн»(01601 м. Київ, бульвар Лесі Українки, 34, офіс 407; код за ЄДРПОУ 36387940) на користь управління Пенсійного фонду України в Печерському район і міста Києва (01004 м. Київ, Крутий узвіз, 4; р/р 256053012609 в ГУ Ощадбанку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, к од за ЄДРПОУ 22870173) суму простроч еної заборгованості по внеск ах на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я у розмірі 22221грн. 81коп. (двадцят ь дві тисячі двісті двадцять одна гривня 92коп.).
Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя О.В. Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2011 |
Оприлюднено | 18.03.2011 |
Номер документу | 14214253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні