Постанова
від 26.02.2008 по справі 9/57-ап-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/57-АП-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"26" лютого 2008 р.                                                           Справа № 9/57-АП-08

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Ребристої С. В. при секретарі Шевченко М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Прокурора Голопристанського району Херсонської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Голопристанському районі Херсонської області, м. Гола Пристань

до Радгоспу-робкоопу "Круглоозерський", с. Круглоозерка Голопристанського району Херсонської області  

про стягнення  746 грн. 07 коп.    

за участю прокурора Пуляєва І.В.

представників сторін:

від  позивача - Ксьонз Ю.Ю. завідуючий юридичним сектором дов. № 08/10/25-04 від 08.01.2008р.

від  відповідача - не прибув

Суть спору: Прокурор Голопристанського району Херсонської області в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Голопристанському районі Херсонської області звернувся з позовною заявою в якій просить стягнути з радгоспу-робкоопу "Круглоозерський" заборгованість з податку з доходів  фізичних осіб в сумі 746 грн. 07 коп.

                 Позовні вимоги обгрунтовуються посиланнями на положення законів України "Про прокуратуру", «Про державну податкову службу в Україні» та «Про податок з доходів фізичних осіб».

          Представник позивача та прокурор підтримали позовні вимоги в повному обсязі.

               Відповідач в судове засідання не прибув, відзиву на позовну заяву та витребуваних судом документів не надав, про причини неявки суд не повідомив, не зважаючи на ті обставини, що судом було вжито всіх необхідних заходів щодо його виклику в судове засідання в тому числі і через друковані засоби масової інформації.

          За таких обставин розгляд справи здійснюється за наявними в ній  доказами, відповідно до положень ч.6 ст. 71 КАС України.

       Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та прокурора, суд,

                                     

                                                         в с т а н о в и в:

                                 

                Відповідач – радгосп-робкооп "Круглоозерський" відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію №01769955 є юридичною особою.

          Відповідно до ст.1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003р. №889-ІV податок з доходів фізичних осіб це плата фізичної особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей податок відповідно до норм цього Закону.

             Положеннями ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» встановлено порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету.

         Статтею 16  Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» закріплено порядок сплати (перерахування) податку до бюджету, згідно п.16.3 ст.16 даного Закону цей порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, які розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами юридичних осіб, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку, згідно п.п.16.3.2 п.16.3.ст. 16 зазначеного Закону юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням, одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства України.

          Згідно приписів п.п.16.3.4 та п.п.16.3.5 п.16.3 ст. 16 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу. Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

         Відповідач, відповідно до ст. 17 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» є особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати.

        Матеріали справи свідчать, що за результатами проведеного аналізу податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форми 1-ДФ) радгоспом-робкоопом "Круглоозерський" встановлено порушення діючого податкового законодавства, а саме, не перераховано до бюджету податку з доходів фізичних осіб в сумі 746 грн. 07 коп.

                Станом на 20.12.2007р. відповідач утримані доходи сум податку з доходів фізичних осіб повністю не сплатив і його загальна сума заборгованості становить 746 грн. 07 коп., що підтверджується відповідними податковими розрахунками сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (Форма 1ДФ) за І, ІІ, ІІІ квартали 2007 року.

                 Відповідно до п.п.3.2.1 п.3.2 (бюджетний фонд) ст. 3 Закону України №2181 від 21.12.2000р. «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

                    Таким чином, відповідач зобов'язаний був одразу, після утримання сум даного виду податку перерахувати їх на відповідні рахунки територіального управління Державного казначейства України.

            Проаналізувавши заявлені позовні вимоги з положеннями чинного податкового законодавства суд дійшов висновку, що позовні вимоги обгрунтовані і підлягають задоволенню у повному обсязі.

      Статтею 69 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обгрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.                               Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.  

          Заявлені до стягнення по справі суму боргу по податку з доходів фізичних осіб відповідач станом на час вирішення спору в суді не сплатив.  

      Згідно положень ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, відповідач жодних доказів суду не надав, в судове засідання по справі не прибув, про причини своєї неявки суд жодним чином не інформував, не зважаючи на ті обставини, що судом було вжито всіх необхідних заходів щодо його виклику в судове засідання в тому числі і через друковані засоби масової інформації.

                Згідно імперативних вимог ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, в тому числі і органи державної податкової служби, при здійсненні покладених на них державою функцій зобов'язані діяти лише у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

                  Статус органів державної податкової служби, її функції, завдання та правові засади діяльності встановлено Законом України “Про державну податкову службу в Україні”, зокрема, ст.10 даного Закону до функцій державних податкових інспекцій віднесено контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів, обов'язкових платежів, а також стягнення заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами..

         Положеннями ст. 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

          У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представника позивача та прокурора про час і місце виготовлення постанови суду в повному обсязі.

        На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 94, 98, 158, 160-163, 167, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                               постановив:

          1.    Позов задовольнити  повністю.

          2. Стягнути з радгоспу-робкоопу "Круглоозерський", 75654 Херсонська область, Голопристанський район, с. Круглоозерка, вул. Леніна, 48, код ЄДРПОУ 01769955, заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 746 грн. 07 коп. на р/р 33215800700144, ОКПО 24103733, код платежу 11010100 місцевий бюджет, одержувач Круглоозерська сільська рада.

          Виконавчий лист видати за заявою стягувача після набрання постановою законної сили.           

          

          Постанова набирає  законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду  першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.

             Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

          

             

Суддя                                                                                   С.В. Ребриста

Постанову складено у повному обсязі  27.02.2008р.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення26.02.2008
Оприлюднено12.03.2008
Номер документу1421448
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/57-ап-08

Постанова від 26.02.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ребриста С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні