10/475-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"15" лютого 2008 р. Справа №10/475-А
за позовом Державної податкової інспекції у Чемеровецькому районі смт. Чемерівці
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" с. Завадівка Чемеровецького району
про стягнення штрафної санкції в сумі 4170,87 грн.
Суддя Виноградова В.В. Секретар судового засідання Дідик Н.Д.
Представник сторін
позивача - Монастирський Е.П.- представник за довіреністю № 333/10-10 від 14.01.08р.
відповідача - не з'явився
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить у відповідності до вимог п. 11 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, Указу Президента України „ Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки „ від 12.06.1995р. N 436/95 ( ст.1), п. 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затверджено Постановою Правління Національного банку України 19.02.2001р.N72, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 березня 2001р.) стягнути з відповідача штрафну санкцію в сумі 4228,31 грн. в тому числі 57,44 грн. пені.
Позивачем у відповідності до ст. 51 КАС України подано письмову заяву про зменшення позовних вимог, просить стягнути з відповідача 4170,87 грн. заборгованості по штрафних санкціях. Подана заява не суперечить чинному законодавству, не порушує чиї-небудь права, свободи та охоронювані інтереси і задовольняється судом.
Відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, проте надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника ,при цьому позовні вимоги визнає.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:
ДПІ у Чемеровецькому районі проведено планову перевірку ТОВ фірми "Хлібороб" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.04р. по 31.03.07р., за результатами чого складено акт № 2892331189049 від 28.08.07р.
В ході перевірки встановлено порушення вимог п.2.11 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.04р. №637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", а саме несвоєчасно відзвітовано про отримані під звіт готівкові кошти за період з 02.08.06р. по 31.11.06р. в сумі 34247,28 грн. : в серпні 2006р. на суму 10687,30 грн., в вересні 2006р. на суму 4151,58 грн., в жовтні 2006р. - 4210,03 грн., в листопаді 2006р. - 123 грн.
На підставі вищевказаного акту перевірки, податковим органом прийнято рішення від 10.09.2007р. № 0001442301/0, яким застосовано до відповідача фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 8562 грн. за порушення вимог п.2.11 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.04р. №637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні".
Відповідачем частково сплачено штрафні санкції, решта штрафних санкцій - 4170,87 грн. в добровільному порядку не сплачено, тому позивач звернувся до суду з позовом.
Аналізуючи обставини справи, судом враховується наступне:
Відповідно до п.4 ст.10 Закону України „Про держану податкову службу в Україні” №509-XII від 04.12.1990р. передбачено, що до функцій Державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних держаних податкових інспекцій віднесено здійснення в межах своїх повноважень контролю за законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використанням для розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької діяльності.
Згідно п.2 ст.11 вказаного Закону, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; одержувати від посадових осіб, громадян у письмові формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час перевірок.
При цьому відповідно до п. 11 ст.11 Закону України №509-XII від 04.12.1990р.органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України. Фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому порядку.
Враховуючи вищенаведене та вимоги ст. 14 вказаного Закону, податковий орган реалізовує свої права та функції на підставі прийнятого керівником відповідного рішення.
Згідно п.2.11 Постанови Правління Національного банку України" від 15.12.04р. №637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" видача готівкових коштів під звіт дозволяється на виробничі (господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів, враховуючи день отримання готівкових коштів під звіт. Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми.
Як вбачається з матеріалів справи, в ході проведення перевірки податковим органом встановлено та зафіксовано в акті перевірки від 28.08.2007р. №2892331189049, що відповідачем несвоєчасно відзвітовано про отримані під звіт готівкові кошти за період з 02.08.06р. по 31.11.06р. в сумі 34247,28 грн., а саме в серпні 2006р. на суму 10687,30 грн., в вересні 2006р. на суму 4151,58 грн., в жовтні 2006р. - 4210,03 грн., в листопаді 2006р. - 123 грн. на загальну суму 34247,28 грн., чим порушено вимоги п.2.11 Постанови Правління Національного банку України" від 15.12.04р. №637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні".
Статтею 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, норм з регулювання обігу готівку національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, а саме за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів - у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум.
На підставі акту перевірки, за виявлені порушення позивачем винесено рішення від 10.09.2007р. №0001442301/0 про застосування до відповідача 8562 грн. штрафних санкцій.
Судом зважається на те, що викладені в акті перевірки факти порушень відповідачем не спростовані, а рішення від 10.09.2007р. №0001442301/0 про застосування штрафних санкцій не оскаржено у визначеному законом порядку та не скасовано, доказів про сплату штрафних санкцій у повному обсязі відповідачем суду не подано .
За таких обставин, позовні вимоги про сплату 4170,87 грн. штрафних санкцій обґрунтовані, підтвердженні матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 51, 71, 86, 94, 104, 105, 112, 158-163, 167, 254-259, п.п.3, 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Чемеровецькому районі смт. Чемерівці до товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" с. Завадівка Чемеровецького району про стягнення 4170,87 грн. задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" с. Завадівка Чемеровецького району ( ідентифікаційний код 31189049) на користь Державної податкової інспекції у Чемеровецькому районі (смт. Чемерівці, вул. Центральна, 28, код 33819919) 4170,87 грн. (чотири тисячі сто сімдесят гривень 87 коп.) заборгованості по штрафних санкціях.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2008 |
Оприлюднено | 12.03.2008 |
Номер документу | 1422091 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні