Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2011 р. справа № 2а/0570/2138/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Мандиче ва Д.В.
при секретарі Карлюк М.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом державної інспе кції з контролю за цінами в До нецькій області
до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Фірма ІНТА »
про стягнення суми економі чних санкцій,
за участю:
від позивача: Еллі В.В., з а довір. від 26.01.2011р.,
від відповідача: не з' явив ся,
ВСТАНОВИВ:
Державною інспекцією з контролю за цінами в Донецьк ій області заявлено позов до товариства з обмеженою відп овідальністю «Фірма ІНТА» пр о стягнення суми економічних санкцій.
Правовою підставою стяг нення під час розгляду справ и представник позивача вважа ють норми Закону України «Пр о ціни і ціноутворення», Пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни «Положення про Державну інспекцію з контролю за ціна ми» від 12.12.2000 року № 1819. Зазначив, щ о за результатами проведеної перевірки заступником начал ьника інспекції у відповідно сті з «Інструкцією про поряд ок застосування економічних та фінансових санкцій орган ами державного контролю за ц інами» було прийняте рішення від 16 липня 2010 року № 265 про засто сування економічних санкцій до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Фірма ІНТА» за порушення державної дисц ипліни цін на загальну суму 382 53, 63 грн., яке було відправлено в ідповідачеві рекомендовани м листом від 21 липня 2010 року для виконання в 10 денний термін ш ляхом самостійного перераху вання суми застосованих екон омічних санкцій. Відповідаче м частково сплачено суму еко номічних санкцій у розмірі 1275 1, 21 грн. Сума несплаченої еконо мічної санкції становить 25502, 42 грн. На підставі зазначеного просив задовольнити позовні вимоги.
Представник позивача у судовому засіданні надав п ояснення аналогічні викладе ним в позові, просив задоволь нити позовні вимоги.
Представник відповідач а у судове засідання не з' яв ився, був належним чином пові домлений про дату, місце та ча с розгляду справи, причини не явки невідомі, зав про розгля д справи у його відсутність н е надходило.
Заслухавши пояснення представника позивача, розг лянувши подані документи і м атеріали, з'ясувавши фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, оцінивши докази, як і мають юридичне значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення» державний контроль за цінами здійснюється при вста новленні і застосуванні держ авних фіксованих та регульов аних цін і тарифів. При цьому к онтролюється правомірність їх застосування та додержан ня вимог законодавства про з ахист економічної конкуренц ії. Контроль за додержанням д ержавної дисципліни цін здій снюється органами, на які ці ф ункції покладено Урядом Укра їни.
Таким урядовим органом кон тролю є Державна інспекція з контролю за цінами, яка діє у складі Мінекономіки і підпор ядковується йому (п.п. 1, 2 Положе ння про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 13 грудня 2 000 року № 1819).
У відповідності до п. 11 Полож ення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, Державна інспекці я з контролю за цінами має тер иторіальні органи - державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів держа вного контролю за цінами і ма ють права, передбачені пункт ами 5, 6 цього Положення. Керівн ики територіальних органів п ризначаються на посаду та зв ільняються з посади Міністро м економіки.
Таким чином, позивач - Держа вна інспекція з контролю за ц інами в Донецькій області є с уб' єктом владних повноваже нь, який у даних правовідноси нах здійснює повноваження з контролю за цінами, наданими їй вищенаведеними нормативн о-правовими актами.
Рішенням Державної інспек ції з контролю за цінами в Дон ецькій області від 16 липня 2010 р оку № 265 до відповідача застос овані економічні санкції у р озмірі 38253, 63 грн. (у тому числі бе зпідставно отримана сума вир учки - 12751, 21 грн., штраф - 25502,42 грн .) за порушення державної дисц ипліни цін. Відповідно до цьо го рішення товариством з обм еженою відповідальністю «Фі рма ІНТА» було порушено вимо ги пункту 1 розпорядження гол ови Донецької облдержадміні страції від 30 жовтня 2009 року № 566 «Про встановлення нормативу рентабельності за надання п ослуг та оренду торгових при міщень (площ) та устаткування », пункту 5 Порядку розрахунку цін на послуги та оренду торг ових приміщень (площ) та їх обс луговування на ринках з прод ажу продовольчих та непродов ольчих товарів, затвердженог о наказом Міністерства еконо міки України, Державного ком ітету України з питань регул яторної політики та підприєм ництва від 30 червня 2009 року № 638/109 «Про затвердження Порядку р озрахунку цін на послуги та о ренду торгових приміщень (пл ощ) та їх обслуговування на ри нках з продажу продоольчих т а непродовольчих товарів» за реєстрованого в Мінюсті Укра їни від 03 липня 2009 року № 600/16616.
Як вбачається із зазначено го рішення, воно прийняте поз ивачем на підставі акту пере вірки від 09 липня 2010 року № 407.
Також, 16 липня 2010 року на адрес у відповідача позивачем була направлена претензія № 05-04/265-265, в якій також зазначений розмі р економічних санкцій 38253, 63 грн . та роз' яснений порядок пер ерахування даної суми до бюд жету.
Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » вся необґрунтовано одержан а підприємством, організаціє ю сума виручки в результаті п орушення державної дисциплі ни цін та діючого порядку виз начення вартості будівництв а, що здійснюється із залучен ням коштів Державного бюджет у України, бюджету Автономно ї Республіки Крим, місцевих б юджетів, а також коштів держа вних підприємств, установ та організацій підлягає вилуче нню в доход відповідного бюд жету залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих Рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необгрунтовано одержано ї суми виручки. Вказані суми с писуються з рахунків підприє мств і організацій в банківс ьких установах за рішенням с уду. Особи, винні в порушенні п орядку встановлення та засто сування цін і тарифів, притяг уються до адміністративної а бо кримінальної відповідаль ності.
Також аналогічні положенн я містяться у п. 1.3 Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої Наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03.12.01 № 298/519 та зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238.
Відповідно до п. 1.4 цієї Інстр укції підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб'єктам и господарювання необгрунто ваної виручки в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються екон омічні санкції, є, зокрема: нар ахування непередбачених зак онодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; заст осування вільних цін (тарифі в) на продукцію (послуги, робот и) за умови запровадження для них режиму державного регул ювання; застосування цін (тар ифів) на продукцію (послуги, ро боти) з рентабельністю, рівен ь якої перевищує встановлени й відповідно до законодавств а граничний; застосування ці н (тарифів) з порушенням запро вадженого порядку обов'язков ого декларування їх зміни; за вищення або заниження розмір у передбачених законодавств ом податків та обов'язкових з борів, що включаються в струк туру ціни, або їх невключення в структуру ціни, що регулюєт ься; включення в структуру ре гульованих цін (тарифів) не пе редбачених законодавством в итрат або витрат понад устан овлені розміри; включення у в артість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюють ся, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсяз і послуг (робіт); застосування торговельних і постачальниц ько-збутових надбавок (націн ок) понад установлений грани чний розмір; застосування ці н (тарифів) суб'єктами господа рювання за види послуг (робіт ), які не передбачені визначен ими нормативно-правовими акт ами, що встановлюють для них в ідповідні переліки платних п ослуг; застосування цін і тар ифів з порушенням інших запр оваджених методів регулюван ня.
Відповідно до п. 1.6 зазначено ї Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господа рювання, унаслідок порушень порядку встановлення і засто сування цін, суми виручки та ш трафи підлягають вилученню з гідно із законодавством на п ідставі рішень, прийнятих ор ганами державного контролю з а цінами. Зазначені в рішення х суми перераховуються суб'є ктами підприємницької діяль ності - порушниками за належн істю самостійно, а в разі непо дання установам банків платі жних документів зазначені су ми стягуються відповідно до вимог законодавства.
Згідно з п. 3.1 цієї Інструкції Державна інспекція з контро лю за цінами та державні інсп екції з контролю за цінами в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі приймають рішення пр о вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санк цій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою д ля прийняття рішень про вилу чення сум економічних та фін ансових (штрафних) санкцій є а кти перевірок, які складають ся посадовими особами органі в державного контролю за цін ами.
Відповідач отримав вищевк азані рішення про застосуван ня економічних санкцій та пр етензію 27 липня 2010, що підтверд жується поштовим повідомлен ням.
З урахуванням часткової сп лати в розмірі 12751, 21 грн., що підт верджується платіжним доруч енням, сума економічних санк цій становить 25502, 42 грн.
Враховуючи вищевикладе не, суд дійшов висновку, що поз овні вимоги державної інспек ції з контролю за цінами в Дон ецькій області до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Фірма ІНТА» про стягнення суми економічних санкцій пі длягають задоволенню у повно му обсязі.
Відповідно до частини 4 с татті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.
Враховуючи вищевикладе не та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 16 3, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов державної інспек ції з контролю за цінами в Дон ецькій області до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Фірма ІНТА» про стягнення суми економічних санкцій за довольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма ІНТА» (87503, Донецька обл асть, м. Маріуполь, вул. Сєвєрн а, 40, р/р № 26004054002428 в ПАТ «Приватбанк у» м. Маріуполь. МФО 335429, код ЗКПО 20356621) на користь Державного бюд жету України (д/р № 31116106700053 в УДК Іл лічівського району м. Маріуп оля Донецької області, одерж увач - Державний бюджет УДК Іллічівського району м. Марі уполя Донецької області, код ЄДРПОУ 34686694, банк одержувача - ГУДКУ в Донецькій області. МФ О 834016, код надходжень за бюджет ною класифікацією - 21081100) штрафн ої санкції у розмірі 25502 (двадця ть п' ять тисяч п' ятсот дві ) грн., 42 (сорок дві) коп.
Постанова прийнята у на радчій кімнаті та проголошен а у судовому засіданні 01 березня 2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови, з подачею к опій апеляційної скарги відп овідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Мандичев Д. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2011 |
Оприлюднено | 21.03.2011 |
Номер документу | 14225713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мандичев Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні