Справа № 2а/2570/773/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 березня 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Клопот С.Л.,
при секретарі Герасенко А.В.,
з участю представника позивача
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Державного підприємства «Національно енергетична компанія «Укренерго» до Козарівської сільської ради про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Державне підприємство «Національно енергетична компанія «Укренерго» (далі – ДП «НЕК «Укренерго») звернулось до суду з адміністративним позовом до Козарівської сільської ради про стягнення штрафу в розмірі 1020 грн. Свої вимоги обґрунтовують тим, що в ході обстеження енергогосподарства відповідача встановила порушення Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів. Вимоги припису від 15.02.2010 року № 08/43-0007 про усунення порушень нормативно-правових актів в енергогосподарстві, відповідач не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) від 17.06.2010 року № 08/43-0004. За ухилення від виконання або несвоєчасне виконання припису від 15.02.2010 року № 08/43-0007 постановою від 06.08.2010 року № 08/40-0041 накладено на відповідача штраф у розмірі 1020 грн., який до цього часу відповідач не перерахував, чим порушив вимоги п.10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання про сплату штрафу протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з’явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» та п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання еклектичної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7.08.1996 р. № 929, здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики; отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Чернігівській області відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 проведено захід з енергетичного нагляду підприємства відповідача, якою встановлено порушення Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та винесено припис про усунення зазначених порушень № 08/43-0007 від 15.02.2010 року.
Перевіркою виконання вимог припису № 08/43-0007 від 15.02.2010 року встановлено його невиконання, про що державним інспектором складено акт перевірки № 08/43-0004 від 17.06.2010 року.
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно пункту 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312 штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за, зокрема, ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
За результатами розгляду актів перевірки Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії за ухилення від виконання припису прийнято постанову № 08/40-0041 від 06.08.2010 року про застосування до відповідача штрафної санкції в розмірі 1020 грн.
Відповідно до п. 10-11 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Враховуючи вищевикладене, адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Козарівської сільської ради підлягає задоволенню, оскільки є законним та обґрунтованим, а штрафні санкції стягненню з відповідача.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державного підприємства "Національно енергетична компанія "Укренерго" - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Козарівської сільської ради (ідентифікаційний код 04415519) штраф в сумі 1020 (одна тисяча двадцять) грн. в доход Державного бюджету Носівського району на р\р 31116106700316, банк ГУ ДКУ у Чернігівській області, МФО 853592, код 21405534, отримувач - ГУДКУ в Чернігівській області, код бюджетної класифікації 21081100.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Клопот С.Л.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2011 |
Оприлюднено | 28.03.2011 |
Номер документу | 14286585 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Клопот С.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні