2а-4216/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 травня 2010 року < Час проголошення > № 2а-4216/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
судді: Пісоцької О.В.,
за участю:
секретаря
судового засідання Кузьменкової С.П.,
представника Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва Козак В.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві справу
за позовною заявою Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва
догромадської організації «Київщина»,
за участю третьої особи -
Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації,
проприпинення юридичної особи, ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Оболонському районі міста Києва (далі –ДПІ у Оболонському районі м. Києва, позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовними вимогами до громадської організації «Київщина»(далі –ГО «Київщина», відповідач) про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги ДПІ у Оболонському районі м. Києва мотивовано тим, що відповідач фактично не знаходиться за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням, що унеможливлює здійснення контролю та нагляду за його діяльністю з боку органів державної податкової служби.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 березня 2010 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним вище позовом, залучено до участі у справі Оболонську районну у місті Києві державну адміністрацію як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача та призначено справу до розгляду.
В судовому засіданні представник позивача уточнив позовні вимоги та змінив підстави адміністративного позову, а саме: просив припинити юридичну особу –ГО «Київщина»у зв'язку з тим, що відповідачем протягом року не подавалися органам державної податкової служби податкові декларації, документи фінансової звітності відповідно до вимог закону.
Відповідач відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, тоді як про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Ухвала про призначення справи до розгляду та повістки направлялися відповідачу за адресою, внесеною відповідачем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої статті 17, частини першої статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»від 15 травня 2003 року №755-IV (далі –Закон №755-IV) з урахуванням вимог частини восьмої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України така адреса вважається достовірною, а повістка, направлена за нею, врученою юридичній особі.
Оболонська районна у м. Києві державна адміністрація про час та місце проведення судового засідання також повідомлена належним чином, явку повноважних представників в судове засідання не забезпечила. Проте, начальником відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації на адресу суду надіслано клопотання про розгляд даної справи у відсутності представника третьої особи.
Відповідно до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України 21 травня 2010 року у відкритому судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови про задоволення позовних вимог.
Ознайомившись з матеріалами справи та поданими документами, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, Окружний адміністративний суд міста Києва дійшов наступних висновків.
Статтею 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04 грудня 1990 року №509-XII (далі –Закон України №509-XII) визначено завдання органів державної податкової служби, якими є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення; здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України №509-XII органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають, зокрема, право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
З системного аналізу вказаних норм Закону України №509-XII вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.
Під час розгляду справи встановлено, що 14 листопада 2006 року за №8519 відповідача взято на облік ДПІ у Оболонському районі м. Києва як платника податків.
31 жовтня 2006 року Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією зареєстровано ГО «Київщина»як суб'єкта підприємницької діяльності –юридичну особу (код юридичної особи за ЄДРПОУ 34709344).
Пунктом другим частини першої статті 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-XII (далі –Закон №1251-XII) визначено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР передбачено, що центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
Наказом Державної податкової адміністрації від 11 липня 1997 року №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 серпня 1997 року за №290/2094, затверджено Порядок складання звіту «Про використання коштів неприбуткових установ та організацій»(далі - Порядок), яким застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості.
Пунктом 1.3. Порядку встановлено, що податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.
Згідно пункту 1.5. Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється. Дані, наведені у звіті, повинні ґрунтуватися на даних бухгалтерського обліку та відповідати правилам складання податкового обліку (звітності). Достовірність даних підтверджується підписами керівника неприбуткової установи і головного бухгалтера, а за відсутності бухгалтерської служби - спеціаліста, який веде облік, та засвідчується печаткою. Оригінал звіту подається до податкового органу за місцезнаходженням неприбуткової установи. Подання копії звіту не дозволяється.
Пунктом 1.11 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Відповідно до наданої позивачем довідки від 13 березня 2010 року №1800/9/29-105 ГО «Київщина»більше трьох років не подає до ДПІ у Оболонському районі м. Києва декларацій, бухгалтерську звітність та інших документів і відомостей, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Як встановлено судом, відповідач шляхом неподання до державних податкових органів та інших держаних органів відповідно до законів декларацій, бухгалтерської звітності та інших документів і відомостей, тобто невиконання обов'язків, покладених на нього як на юридичну особу – платника податків, - порушив вимоги, встановлені п. 2 ст. 9 Закону №1251-XII.
У відповідності до ст. 38 Закону №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідач заборгованості перед бюджетом не має, що підтверджується довідкою позивача від 13 березня 2010 року №1800/9/29-105.
Разом з тим, об'єднання громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Легалізація об'єднання громадян та його ліквідація регламентуються Законом України «Про об'єднання громадян»від 16 червня 1992 року №2460-ХІІ (далі –Закон України №2460).
Предметом даного спору є припинення юридичної особи, яка є неприбутковою організацію (відповідно до фотокопії статуту ГО «Київщина») та має певні зобов'язання перед державою щодо відповідного звітування, що усуває застосування до спірних правовідносин положень Закону України №2460, оскільки останній регулює підстави примусового розпуску об'єднання громадян і має інші правові наслідки для відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ДПІ у Оболонському районі м. Києва підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва задовольнити.
Припинити юридичну особу –громадської організації «Київщина»(код за ЄДРПОУ 34709344), що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Зобов'язати державного реєстратора Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи –громадської організації «Київщина»(код за ЄДРПОУ 34709344) –вчинити дії, відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»від 15 травня 2003 року №755-IV.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В.Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2010 |
Оприлюднено | 22.03.2011 |
Номер документу | 14287391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні