Постанова
від 16.03.2011 по справі 2а-1023/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2а-1023/11/2670

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 16 березня 2011 року           09:09           № 2а-1023/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді  Власенкової О.О., при секретарі судового засідання  Бескоровайній Н.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу  

за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України (далі - позивач)

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Брокс" (далі - відповідач, ТОВ "Гранд-Брокс")

про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17 000 грн.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до відповідача, в якій просить стягнути ТОВ "Гранд-Брокс" штраф у розмірі 17 000 грн.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що за відповідачем обліковується заборгованість по сплаті штрафу у розмірі 17 000 грн., який відповідач в добровільному порядку у передбачені законом строки не сплатив, у зв'язку з чим позивач просив суд стягнути заборгованість з ТОВ "Гранд-Брокс" у примусовому порядку.

Відповідач у судове засідання не прибув, направлена за адресою, яка зазначена у Довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, поштова кореспонденція повернулася до суду з поміткою "за зазначеною адресою не проживає".

Частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З огляду на зазначене, суд вважає, що відповідач повідомлений належним чином, отже не прибуття в судове засідання відповідача не є перешкодою для розгляду справи.   

Відповідно до статті 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних у ній доказів.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 16 березня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представника позивача, Окружний адміністративний  суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі доручення Голови Комісії від 11 січня 2010 року № 4-ДМ у відношенні торговця цінними паперами ТОВ "Гранд-Брокс" складено акт від 27 вересня 2010 року № 218-ДМ. Відповідно акту відповідач порушив вимоги підпункту 1.1 пункту 1 розділу III Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08 червня 2004 року № 279 (далі - Положення), в частині неподання адміністративних даних за І квартал 2010 року.

На момент підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів інформація щодо надходження адміністративних даних торговця цінними паперами ТОВ "Гранд-Брокс" за І квартал 2010 року відсутня.

Як свідчать матеріали справи, зазначене порушення є повторним, оскільки постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 12 травня 2010 року №285-ДМ за неподання адміністративних даних до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу.

Відповідно до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку за повторне неподання адміністративних даних стосовно ТОВ "Гранд-Брокс" винесено постанову від 14 жовтня 2010 року №652-ДМ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000грн.

Станом на день звернення до суду відповідачем не сплачено штраф, постанову від 14 жовтня 2010 року №652-ДМ не оскаржено.

Вирішуючи цю справу суд виходить із такого.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі –Закон), який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Повноваження Державної комісії України з цінних паперів та фондового ринку передбаченні статтею 8 Закону, зокрема Комісія має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону.

Штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф. Якщо під час проведення перевірки уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку проводилось вилучення документів, які підтверджують факт порушення, до акта про правопорушення додаються копії цих документів та копія протоколу про вилучення цих документів. Вилучення на строк до трьох робочих днів документів, які підтверджують факт правопорушення, проводиться з обов'язковим складанням протоколу, в якому зазначаються дата його складання, прізвище та посада особи, яка провела вилучення, повний перелік вилучених документів та день, в який ці документи відповідно до цього Закону мають бути повернені. Протокол підписує уповноважена особа Комісії, яка провела вилучення. Представнику юридичної особи, документи якої були вилучені, після закінчення перевірки і проведення вилучення документів надається копія протоколу про вилучення.

Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті.

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи (стаття 12 Закону).

Склад, строки та порядок надання (надсилання) до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) адміністративних даних торговця цінними паперами визначає Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами. Дія цього Положення поширюється на торговців цінними паперами, які отримали в Комісії ліцензії на право провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами (брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, діяльності з управління цінними паперами).

Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 розділу ІІІ Положення торговці цінними паперами надають (надсилають) квартальні дані до центрального апарату Комісії не пізніше останнього дня місяця, наступного за звітним.

Таким чином, відповідачем порушено вимоги підпункту 1.1 пункту 11 розділу ІІІ Положення, а саме в частині неподання адміністративних даних за І квартал 2010 року.

Крім того, судом встановлено, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суму штрафу у до Державного бюджету України.

Відповідно до статті 11 Закону у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 передбачено, що юридичні особи сплачують штраф шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Таким чином, сума штрафу, яка обліковується за відповідачем і яка підлягає сплаті складає 17 000грн.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.  

Беручи до уваги те, що суму штрафних (фінансових) санкцій до Державного бюджету у розмірі 17 000грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Брокс" (01015, м.Київ, вул.Цитадельна, 6/8, код ЄДРПОУ 35263768) штраф у розмірі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду Державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки, встановлені статтями 185-187 КАС України, шляхом подання в десятиденний строк апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя                                                                                                О.О. Власенкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.03.2011
Оприлюднено22.03.2011
Номер документу14287562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1023/11/2670

Ухвала від 26.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 16.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні