ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
вул. Островського, 14, м. Він ниця, 21050, тел. 55-15-10, факс 55-15-15,
Справа № 2-а-4506/10/0270
Головуючий у 1-й інстанції : Свентух В.М.
Суддя-доповідач: Боровиц ький О.А.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" січня 2011 р. м. Вінн иця
Колегія суддів Вінниц ького апеляційного адмініст ративного суду у складі: Голо вуючого судді- Боровицького Олександра Андрійовича , суддів: Сторчака Володимира Юрійовича, Драчук Тетяни Оле ксандрівни розглянувши в п орядку письмового проваджен ня апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекції у м .Вінниці на постанову Вінн ицького окружного адміністр ативного суду від 30.11.2010 року у справі за адміністративним п озовом Товариства з обмежен ою відповідальністю "МС 45" до Державної податкової інспек ції у м.Вінниці про визнання дій протиправними , -
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмежено ю відповідальністю «МС 45» зве рнулось до Вінницького окруж ного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інсп екції у м. Вінниці про визнан ня дій протиправними.
Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 30 листопада 2010 року поз овні вимоги задоволено, а сам е: визнано протиправними дії Державної податкової інспек ції у м. Вінниці щодо невизнан ня як податкової звітності п одаткової декларації з подат ку на додану вартість за трав ень 2010 року товариства з обмеж еною відповідальністю «МС 45» .
Не погоджуючись з таким суд овим рішенням, Державна пода ткова інспекція у м. Вінниці п одала апеляційну скаргу, в як ій просила скасувати постано ву суду першої інстанції та у хвалити нове судове рішення , яким відмовити в задоволенн і позовних вимог. В апеляційн ій скарзі зазначено, що апеля нт не в повній мірі погоджуєт ься з висновком суду першої інстанції стосовно того, що н епроставлення податковим о рганом на податковій деклар ації за травень 2010 року штампу про її отримання та попередж ення про можливість невизн ання, слугувало позбавленню права відповідача використ ати можливість - зобов' язат и позивача подати нову декла рацію. Адже, задовольняючи по зовну вимогу судом першої ін станції не взято до уваги те, щ о письмовим повідомленням ад ресованим платнику ПДВ - по зивача у справі повідомлено про можливість доопрацюват и документи та подати нову п одаткову декларацію, оформл ену належним чином. Поряд з н аведеним, апелянт вказує на в ідсутність підпису відповід альної особи - головного бу хгалтера на податковій декла рації.
В засідання учасники проце су не з' явилися, будучи нале жним чином повідомленими, що не перешкоджає слуханню спі рного питання відповідно до вимог частини 4 статті 196 КАС Ук раїни.
Разим з тим, від позивача на дійшло клопотання про розгл яд апеляційної скарги за від сутності його представника.
Відповідно до частини 6 стат ті 12, частини 1 статті 41КАС Укра їни, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беру ть участь у справі під час суд ового розгляду повне фіксува ння судового засідання за до помогою звукозаписувальног о технічного засобу не відбу вається.
Перевіривши матеріали спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з таких підс тав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що згідно свідоцтв а про державну реєстрацію су б'єкта підприємницької діяль ності - юридичної особи сер ії А00 №144553, довідки з Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій №3025 від 28.11.2005 ро ку, Статуту ТОВ «МС 45» затверд женого Загальними Зборами уч асників - 24 жовтня 2005 року, зареє строваного 28.11.2005 року за № 11741020000002630 - ТОВ "MC 45" зареєстроване викона вчим комітетом Вінницької мі ської ради 22.11.2005 року за адресою : м. Вінниця, вул. 600-річчя, 17, форма власності: приватна.
Позивач, як платник податкі в, зборів та обов'язкових плат ежів, перебуває на податково му обліку в ДПІ у м. Вінниці, що вбачається з довідки про взя ття на облік платника подат ків №1218/2 від 29.11.2005 року.
20.06.2010 року товариством подано до ДПІ у м. Вінниці податкову декларацію з податку на дода ну вартість за травень 2010 року .
23.06.2010 року ДПІ у м. Вінниці пози вачу направлено лист про нев изнання поданої декларації з податку на додану вартість я к податкової звітності. Дане рішення мотивоване податков им органом: порушенням позив ачем вимог наказу ДПА № 827 від 31 .12.2008 року та затвердженими ним Методичних рекомендацій щод о централізованого прийманн я та комп'ютерної обробки под аткової звітності платників податків в ОДПС України. Як за значено в листі, порушення ви явилось в тому, що підприємст во не знаходиться за юридич ною адресою.
Не погоджуючись з висновка ми податкового органу, ТОВ «М С 45» звернулось з позовом до с уду.
Вінницький окружний адмін істративний суд в своєму ріш енні дійшов висновку про нео бхідність задоволення позов них вимог. Рішення суду першо ї інстанції мотивоване тим, щ о відображена у податковій д екларації адреса збігається із зазначеним в установчих д окументах місцезнаходження м ТОВ «МС 45», а відтак у відпов ідача відсутні законні підст ави не визнати подану позива чем податкову декларацію з п одатку на додану вартість за травень 2010 року через незнахо дження товариства за юридичн ою адресою. Адже, ані положен ня Закону України «Про поря док погашення зобов' язань платників податків перед бюд жетами та державними цільов ими фондами», ані Порядок зап овнення та подання податков ої декларації по ПДВ в редакц ії, затвердженої наказом ДПА України № 213 від 15.06.2005 року, не міс тять такої підстави для неви знання податкової звітності як відсутність платника под атку за юридичною адресою. Пр и цьому, відповідачем не нада но жодних доказів, які б свідч или про відсутність позивача за адресою, зазначеною в йог о установчих документах.
Колегія суддів апеляційно ї інстанції повністю погоджу ється з такими доводами суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 4.2.2 п ункту 4.2 статті 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» контрол юючий орган внаслідок провед ення камеральної перевірки в иявляє арифметичні або метод ологічні помилки у поданій п латником податків податкові й декларації, які призвели до заниження або завищення сум и податкового зобов'язання.
Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться кон тролюючим органом виключно н а підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, бе з проведення будь-яких інших видів перевірок платника по датків.
В підпункті 4.1.2 пункту 4.1 статт і 4 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» зазначено, що прийня ття податкової декларації є обов'язком контролюючого орг ану. Податкова декларація пр иймається без попередньої пе ревірки зазначених у ній пок азників через канцелярію, чи й статус визначається відпов ідним нормативно-правовим ак том. Відмова службової (посад ової) особи контролюючого ор гану прийняти податкову декл арацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких пере думов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного зн ачення об'єктів оподаткуванн я, сум бюджетних відшкодуван ь, незаконного збільшення по даткових зобов'язань тощо) за бороняється та розцінюється як перевищення службових по вноважень такою особою, що тя гне за собою її дисциплінарн у та матеріальну відповідаль ність у порядку, визначеному законом.
Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків.
Відповідно до пункту 4.8 Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп'ютерної обробки податков ої звітності платників подат ків в ОДПС України, затвердже них наказом ДПА України № 827 ві д 31.12.2008 року (далі - Методичні рек омендації), за відсутності за уважень до оформлення податк ової звітності вона реєструє ться і вважається прийнятою. Цей факт засвідчують відпов ідні відмітки: штамп, дата реє страції документа та реєстра ційний номер, що проставляют ься на полях, визначених затв ердженими формами податково ї звітності, як основного док умента, так і додатка до нього .
Відповідно до пункту 4.3. Поря дку заповнення та подання по даткової декларації з податк у на додану вартість, затверд женого наказом ДПА України № 166 від 30 травня 1997 року, податков а звітність, отримана контро люючим органом від платника податків як податкова деклар ація, що заповнена ним всупер еч правилам, зазначеним у зат вердженому порядку її заповн ення, може бути не визнана так им контролюючим органом як п одаткова декларація, якщо в н ій не зазначено обов' язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків. У цьому раз і, якщо контролюючий орган зв ертається до платника податк ів з письмовою пропозицією (п исьмове звернення надсилаєт ься поштою з повідомленням п ро його вручення) надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право:
- надати таку нову декларац ію разом зі сплатою відповід ного штрафу;
- оскаржити рішення податк ового органу в порядку апеля ційного узгодження.
А згідно пункту 4.5 Методични х рекомендацій, якщо надана о ргану ДПС платником податків податкова звітність заповне на ним з порушенням правил, за значених у затвердженому пор ядку заповнення, то вона може бути не визнана таким органо м ДПС як податкова деклараці я… У таких випадках працівни ки структурного підрозділу о ргану ДПС, до функцій якого на лежить приймання податкової звітності, в усній формі попе реджають платника податків п ро виявлені недоліки і право невизнання органом ДПС тако ї податкової звітності відпо відно до норм Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами».
Структурним підрозділом о ргану ДПС, до функцій якого на лежить приймання податкової звітності у триденний термі н від дня отримання звітност і (але не пізніше наступного д ня від граничного строку под ання), надсилається платнику податків повідомлення про н евизнання органом ДПС податк ової звітності як податкової декларації із зазначенням підстав неприйняття та проп озицією надати нову податков у декларацію, оформлену нале жним чином.
Як свідчать матеріали спра ви, податкова декларація поз ивача була прийнята податков им органом 21.06.2010 року, реєстраці йний номер 106198. Вказаний і у лис ті ДПІ у м. Вінниці недолік дек ларації не відображений в ні й шляхом проставлення штампу про отримання та попереджен ня про можливість невизнання , тобто відповідачем не викор истано можливість зобов'язан ня позивача подати нову декл арацію з виправленими недолі ками.
Відповідно до пункту 4.5. Мето дичних рекомендацій, якщо на дана органу ДПС платником по датків податкова звітність з аповнена ним з порушенням пр авил, зазначених у затвердже ному порядку заповнення, то в она може бути не визнана таки м органом ДПС як податкова де кларація, а саме:
1) у ній не зазначено обов' я зкових реквізитів або не про ставлено прочерк у показника х, які не заповнюються;
2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);
3) не скріплено печаткою пла тника податків;
4) відсутні обов' язкові до датки до податкової звітност і, передбачені порядком запо внення відповідної звітност і;
5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);
6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;
7) подана ксерокопія звітних документів;
8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.
Тому відсутність підприєм ства за юридичною адресою не є підставою для невизнання п одаткової звітності. Водноча с, відповідачем не наведено н ормативно-правових обґрунту вань на підтвердження того, я ким чином відсутність платн ика податків за юридичною ад ресою, у разі встановлення та кого факту, може вплинути на о бсяг прав такого платника в ч астині подання податкових де кларацій. Крім того, відповід ачем не надано жодних доказі в, які б свідчили про відсутні сть позивача за адресою, заз наченою в його установчих до кументах.
Таким чином, колегія суддів не може погодитися з висновк ами податкового органу про н езнаходження підприємства - ТОВ «МС 45» за юридичною адр есою, оскільки і у декларації з ПДВ за травень 2010 року, і у вс іх установчих документах то вариства зазначена адреса: в ул. 600-річчя, буд. 17, м. Вінниця.
Стосовно ж доводів апелянт а, щодо відсутності підпису відповідальної посадової ос оби - головного бухгалтера на податкових деклараціях з огляду на реєстраційні заяв и платників податків на дода ну вартість з яких вбачаєтьс я про наявність головного бу хгалтера на підприємстві, сл ід зазначити що вони не стосу ються предмету доказування, а відтак не беруться до уваги . Оскільки при невизнанні по датковим органом як податко вої декларації звітності за травень 2010 року ТОВ «МС 45» про факт підписання податкової декларації не йшлося взагал і, адже єдиною підставою неви знання як податкової звітно сті - декларації з ПДВ за тра вень 2010 року, слугувало те, що п ідприємство не знаходиться за юридичною адресою.
Відповідно до статті 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.
Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної с карги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інс танції правильно встановлен і обставини справи, судове рі шення ухвалено з додержанням норм матеріального та проце суального права.
За таких підстав, апеляційн у скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, колегія судді в, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у м.Вінниці - залишити без задоволення, а постанову Ві нницького окружного адмініс тративного суду від 30 листоп ада 2010 року - без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів шляхом подач і касаційної скарги безпосер едньо до Вищого адміністрати вного суду України.
Ухвала суду складена в повн ому обсязі 11.01.11 .
Головуючий суддя Боровицький Олександр Андрі йович
Судді Сторчак Во лодимир Юрійович
Драчу к Тетяна Олександрівна
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2011 |
Оприлюднено | 22.03.2011 |
Номер документу | 14291210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Боровицький Олександр Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні