5005/1992/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
09.03.11р.
Справа № 5005/1992/2011
За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ”Гарантія”, м. Шахтарськ Донецької області
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
про стягнення 6 589, 52 грн.
Суддя Єременко А.В.
Представники:
Від позивачане з'явився;
Від відповідачаШляєв І.В., дов. № 488 від 01.01.11 р.
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальныстю ”Гарантія” звернулося з позовом до Державного підприємства "Придніпровська залізниця" та просить господарський суд стягнути з відповідача на свою користь вартість виявленої недостачі в розмірі 6 589, 52 грн.
Відповідач відзив на позов не надав. У судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував. Господарський суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у справі матеріалами (ст. 75 ГПК України).
Вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення представника відповідача, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
Державним підприємством ”Придніпровська залізниця” було поставлено залізничним транспортом Товариству з обмеженою відповідальністю ”Гарантія” антрацит марки АМ вагою 67 600 кг, де відправником вантажу по даній поставці було Товариство з обмеженою відповідальністю ”Гарантія”, засобами якого було здійснено відвантаження, що відображено у накладній № 50995539.
13.09.2010р. на станції Синельниково-1 Придніпровської залізниці було виявлено недостачу у вагоні № 64363971 у кількості 7 400 кг, про що 15.09.2010 р. складений відповідний комерційний акт АА № 035336/6.
Відповідно до рахунка-фактури № 66-1.1 від 11.09.10р. вартість продукції складає 816, 67 грн. за одну тону без врахування ПДВ.
Частиною 1 статті 924 Цивільного кодексу України встановлено, що перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, недостача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталося внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало.
Згідно ст. 2 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 року № 457 Статут залізниць України (далі-Статут) визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом.
Статтею 6 Статуту встановлено, що накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони-одержувача.
Відповідно до ст. 111 Статуту, залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу коли вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрат, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.
Згідно зі статтею 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складаються станціями залізниць.
Комерційний акт складається для засвідчення, в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
Пунктом 2 розділу 28 Правил складання актів (стаття 129 Статуту залізниць України) затверджених наказом Мінтрансу України від 28.05.2002 року №334, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.07.2002 року за №567/6855, комерційні акти складаються для засвідчення невідповідності найменування, маси і кількості місць наявного вантажу, багажу чи вантажобагажу даним, зазначеним у перевізних документах.
В комерційному акті АА № 035336/6 від 15.09.2010 р. зазначено, що навантаження у вагоні рівномірне, нище бортів на 20-30 см, вантаж не маркований, праворуч за ходою поїзда над 1-7 люками виїмка довжиною 10, 5 м, шириною 1, 5 м., глибиною 0, 5 м.
За викладеного, враховуючи те, що вантаж прибув з ознаками втрати при перевезенні, відповідальність за недостачу має бути покладена на залізницю.
Пунктом 27 Правил видачі вантажів, затверджених Наказом Мінтрансу України від 21.11.2000 року № 644, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 року за № 862/5083 для даного вантажу встановлена сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто у розмірі 1%.
Таким чином, вартість недостачі становить 6 589,52 грн.
За наведеного позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсягу.
Судові витрати по справі на підставі ст. 49 ГПК України слід покласти на відповідача, оскільки позов задоволено.
На підставі наведеного та керуючись ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м. Дніпропетровськ, проспект. К. Маркса, 108; ЄДРПОУ 01073828) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ”Гарантія” (86200, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Ватутіна, буд. 2, кв. 8; ЄДРПОУ 13500891) вартість виявленої недостачі в розмірі 6 589, 52 грн.; 102,00 грн. державного мита, 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процессу.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Суддя А.В.Єременко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2011 |
Оприлюднено | 24.03.2011 |
Номер документу | 14309905 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні