29/121пн
донецький апеляційний господарський суд
вул. Артема, 157, м. Донецьк, 83048, тел. 332-57-40
УХВАЛА
Іменем України
18.09.2006 р. справа №29/121пн
Донецькій апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого:Величко Н.Л.
суддівАгапова О.Л., Алєєвої І.В.,
при секретареві судового засіданняЩетініна І.О.
за участю представників сторін:
від позивача:Фінк О.Е. – за дов. від 04.09.2006р.,
від відповідача:Сігідіна О.В. – за дов. № 8893/10/10-013 від 07.06.2006р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргуДПІ м.Донецьк Київський р-н
на постанову господарського суду
Донецької області
від24.07.2006 року
по справі№29/121пн
за позовомТовариство з обмеженою відповідальністю "Донпромзв`язок" м.Донецьк
доДержавна податкова інспекція у Київському районі м.Донецьк
проПро спонукання до виконання зобов'язань
В С Т А Н О В И В:
1.Стислий виклад суті постанови місцевого господарського суду
15.05.2006р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Донпромзв'язок" звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька про зобов'язання зняти з податкового обліку ТОВ "Донпромзв'язок" та видати довідку ф.№12-ОПП про зняття ТОВ "Донпромзв'язок" з податкового обліку.
Ухвалою від 15.05.2006р. позовна заява була залишена без руху на підставі п.4, п.5 ст.106 Кодексу адміністративного судочинства.
Ухвалою від 30.05.2006р. було відкрито провадження в адміністративній справі.
Постановою господарського суду Донецької області від 24.07.2006р. в повному обсязі виготовлена 31.07.2006р.) у справі № 29/121пн (суддя Гаврищук Т.Г.) позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Донпромзв'язок" м. Донецьк задоволений.
Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька зобов'язана зняти з податкового обліку Товариство з обмеженою відповідальністю "Донпромзв'язок" та скласти довідку про зняття з обліку платника податків за ф. N 12-ОПП .
Присуджено Товариству з обмеженою відповідальністю "Донпромзв'язок" Донецьк на користь з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 3грн.40коп.
Загальний строк розгляду справи склав 1 місяці 24 дні.
2.Підстави з яких порушено питання про перегляд постанови
Відповідач з постановою господарського суду від 24.07.2006р. не погодився та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду та прийняти нове судове рішення, яким позов ТОВ "Донпромзв'язок" залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що постанова прийнята з порушенням вимог п.8 Інструкції про порядок обліку платників податку, затвердженої наказом ДПА України від 19.02.1998р. № 80.
Зазначає, що судом було встановлено (стор.2 шостий абзац постанови), що за результатами проведеної перевірки відповідачем був складений акт № 938/17-2/32645703 від 22.12.2005р. та прийняті податкові повідомлення-рішення від 26.12.2005р. .№ 0003912343/0/33993/10/23213, яким до позивача згідно абз.2 ст.1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки " було застосовано суму штрафних санкцій 560 грн.76 коп., та № 0003181740/0/33963/10/17-113 від 23.12.2005р., яким позивачеві було донараховане податкове зобов'язання з податку і доходів фізичних осіб у сумі 1021 грн.98 коп., у тому числі основний платіж 340,66грн., штрафні (фінансові) санкції 681,32 грн.
Відповідач вважає, що застосування судом до встановленого факту вимог п.8.3 Інструкції про порядок обліку платників податку є помилковим, оскільки цей пункт стосується тільки умов зняття платника з обліку у разі встановлення відсутності заборгованості перед Державним бюджетом України та місцевими бюджетами. Ця умова до спірних правовідносин не відноситься, оскільки у позивача була встановлена заборгованість перед Державним бюджетом України та місцевими бюджетами.
При умові встановлення заборгованості перед Державним бюджетом України та місцевими бюджетами - повинні бути застосовані вимоги п.8.5 Інструкції про порядок обліку платників податку, згідно якої, якщо після проведеної перевірки платника податків встановлено факт заборгованості його перед бюджетами, орган державної податковій служби не знімає його з обліку, а підрозділи обліку та звітності складають повідомлення про наявність обов'язків зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) за ф. N 10-ОПП (додаток 10) і надсилають його особі, відповідальній за погашення податкових зобов'язань або податкового боргу, що є такою відповідно до законодавства в разі ліквідації платника податків. Зазначене повідомлення дозволяється видавати платнику податків для пред'явлення у відповідні органи. Вимоги пункту 8.5 Інструкції про порядок обліку платників податку не містять приписів щодо обов'язку органу державної податкової служби зняти з обліку платника податку після погашення ним заборгованості.
3.Доводи викладені у відзиві на апеляційну скаргу
Позивач вважає, що постанова суду прийнята з урахуванням усіх обставин справи і відповідає нормам діючого законодавства та просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
4 Судом першої інстанції встановлено:
Позивач є юридичною особою, включений до ЄДРПОУ за номером №32645703 та як платник податків перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Київському районі м. Донецька.
Начальником ДПІ у Київському районі м. Донецька прийнятий наказ від 02.11.2005р. №215 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Донпромзв'язок" за період з 18.09.2003р. по 02.11.2005р., у зв'язку з поданням заяви про зняття з обліку платника податків по формі № 8-ОПП (л.с.64).
За результатами проведеної перевірки відповідачем був складений акт №938\І7-2\32645703 від 22.12.2005р. (л.с.9-25), яким встановлені порушення ТОВ "Донпромзв'язок" п.п.6.3.2, 6.3.3 п.6.3 ст.6, п.п.8.1. п.8.1 ст.8 Закону України від 22.05.2003р. № 889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб", в результаті чого не утримано та не перераховано податку з доходів фізичних осіб до бюджету за 2005 рік на 340грн.66коп.; встановлені порушення п.п.2.8, 2.9,3.4 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затв. постановою Правління НБУ від 19.12.2001р. № 72 (із змінами та доповненнями), а саме перевищення встановленого ліміту залишку готівки у касі підприємства у сумі 280грн.38коп., так як відсутній підпис у видатковому документі.
На підставі висновків акту перевірки прийняті рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 26.12.2005р. №0003912343\0\33993\10\23213, яким до позивача згідно з абз.2 ст.1 Указу президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки" було застосовано суму штрафних санкцій 560грн.76 коп., та податкове повідомлення-рішення від №0003181740\0\33963\10\17-113 від 23.12.2005р., яким позивачеві було донараховано податкове зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб в сумі 1021 грн.98 коп., у тому числі основний платіж - 340,66 грн., штрафні (фінансові) санкції - 681,32 грн. (л.с.26-27).
Донараховані за результатами перевірки сума податку з доходів фізичних осіб 1021 грн.98 коп. та сума штрафних санкцій 560грн. 76 коп. були сплачені позивачем в повному обсягу за квитанціями від 26.12.2005р. (л.с.28).
Доказів наявності у позивача заборгованості перед Державним бюджетом України та місцевими бюджетами відповідачем не надано.
Київське відділення ЗАТ КБ „Приватбанк" надало відповідачу відповідні повідомлення від 09.12.2005р.про закриття рахунків позивача (л.с.60-63).
5.Мотиви, за якими апеляційна інстанція виходила при прийнятті ухвали
Відповідно до ст.2.Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист у тому числі прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно до ст.5 Закону України "Про систему оподаткування" облік платників подати і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби іншими державними органами відповідно до законодавства.
Відповідно до п.2 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" на державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у міста) міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції покладено функції щодо забезпечення обліку платників податків.
Порядок обліку платників податків в органах державної податкової служби врегульований Інструкцією про порядок обліку платників податків, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.98р. №80 (в редакції наказу ДПА України від 17.11.98 №552), зареєстрований в Міністерстві юстиції Україні 16.03.1998 р. за№172/2612.
Порядок зняття з обліку платників податків в органах державної податкової служби встановлено пунктом 8 зазначеної інструкції.
Згідно з встановленою процедурою для зняття з обліку (п.8.1-8.3), у разі прийняття власником (власниками) або уповноваженим ним (ними) органом рішення про ліквідацію, платнику податків - юридичній особі слід у 3-денний термін з дати прийняття рішення подати в орган державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку, такі документи:
заяву про зняття з обліку платника податків за ф. N 8-ОПП (додаток 8), дата якої фіксується в журналі за ф. N 6-ОПП (додаток 6);
заяву про зняття з обліку платника ПДВ, а також оригінал свідоцтва платника ПДВ і завірені в ДПІ копії цього свідоцтва;
оригінал довідки за формою N 4 ОПП;
копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те засновницькими документами про ліквідацію;
копію розпорядчого документа про утворення ліквідаційної комісії;
ліквідаційну картку органів державної статистики (для кожної філії за наявності у платника податків - юридичної особи філій).
У 10-денний термін з дня подання заяви за ф. N 8-ОПП скласти ліквідаційний баланс у формі річного звіту (на дату прийняття рішення про ліквідацію) та подати його для перевірки органу державної податкової служби.
При одержанні органами державної податкової служби від платника податків заяви за ф. N 8-ОПП, а також на підставі інформації про порушення справи про банкрутство платника податків, органом державної податкової служби у місячний термін приймається рішення про проведення документальної перевірки таких платників і відповідні підрозділи розпочинають перевірку.
Після проведеної перевірки платника податків, у разі встановлення факту відсутності заборгованості перед бюджетами орган державної податкової служби знімає його з обліку. Зняття з обліку платника податків в органах державної податкової служби проводиться за наявності повідомлення від установи банку про закриття такому платнику рахунків. Після завершення процедури зняття з обліку орган державної податкової служби складає довідку про зняття з обліку платника податків за ф. N 12-ОПП (додаток 12), яку надсилає до органів державної реєстрації або органу, що здійснив реєстрацію.
Пунктом 8.5 інструкції встановлено, якщо після проведеної перевірки платника податків встановлено факт заборгованості його перед бюджетами, орган державної податкової служби не знімає його з обліку, а підрозділи обліку та звітності складають повідомлення про наявність обов'язків зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) за ф. N 10-ОПП (додаток 10) і надсилають його ліквідаційній комісії.
Відповідно до п.8.1 розділу 8 цієї Інструкції позивачем для зняття з податкового обліку було подано до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька заяву про зняття з обліку платника податків за ф. N 8-ОПП , оригінал довідки за формою №4-ОПП; копію протоколу збору учасників №3 від 29.09.2005р. про ліквідацію, копію наказу №1 від 29.09.2005р. про утворення ліквідаційної комісії, ліквідаційний баланс у формі річного звіту. Згідно електронних відомостей Управління державної реєстрації Донецької міської ради, документи про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників щодо припинення ТОВ "Донпромзв'язок" надані до органу державної реєстрації 11.10.2005р
Як вбачається з матеріалів справи, при проведенні перевірки податковим органом були встановлені порушення ТОВ "Донпромзв'язок" п.п.6.3.2, 6.3.3 п.6.3 ст.6, п.п.8.1. п.8.1 ст.8 Закону України від 22.05.2003р. № 889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб", та п.п.2.8, 2.9,3.4 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затв. постановою Правління НБУ від 19.12.2001р. № 72 (із змінами та доповненнями)(акт №938\І7-2\32645703 від 22.12.2005р. (л.с.9-25) та прийняті рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 26.12.2005р. №0003912343\0\33993\10\ 23213, яким застосовано суму штрафних санкцій 560грн.76 коп., та податкове повідомлення-рішення від №0003181740\0\33963\10\17-113 від 23.12.2005р., яким було визначено податкове зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб в сумі 1021 грн.98 коп. (л.с.26-27).
Донараховані за результатами перевірки суми податку з доходів фізичних осіб 1021 грн.98 коп. та штрафних санкцій 560грн. 76 коп. були сплачені позивачем в повному обсязі за квитанціями від 26.12.2005р. (л.с.28), що підтверджується представником відповідача.
Тобто на 26.12.05р. платником податку були виконані всі обов'язкові дії передбачені порядком зняття з обліку платників податків в органах державної податкової служби встановленого пунктом 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, у тому числі щодо погашення донарахованих за результатами перевірки сум податкових зобов'язань та штрафних санкцій, тому у податкового органу не було правових підстав не знімати платника податку з обліку.
Інструкція про порядок обліку платників податків не містить у собі підстав за якими податковий орган може відмовити платнику податку у знятті з обліку.
Щодо доводів відповідача про те, що судом першої інстанції не встановлений факт відсутності заборгованості позивача перед бюджетом, то матеріалами справи, а саме актом перевірки інших порушень податкового законодавства не було встановлено, квитанціями від 26.12.2005р. позивачем були сплачені в повному обсязі донараховані за результатами перевірки суми.
За таких підстав, судова колегія вважає, що для зняття з обліку платника податків були здійснені всі передбачені чинним законодавством дії, тому відповідач зобов'язаний був зняти позивача з обліку платника податків.
За приписами п.8.3 наведеної Інструкції після завершення процедури зняття з обліку" орган державної податкової служби складає довідку про зняття з обліку платника податків за ф. N 12-ОПП, яку надсилає до органів державної реєстрації або органу, що здійснив реєстрацію.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.184,195,198,205,212, п.6, п.7 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України судова колегія ,
У Х А Л И Л А :
Постанову господарського суду Донецької області по справі № 29/121пн від 24.07.2006 року (виготовлена у повному обсязі 31.07.2006р.) залишити без змін, а апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецьк без задоволення.
Ухвала Донецького апеляційного господарського суду набирає законної сили з дня проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після складання повного тексту ухвали. Касаційна скарга подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Дата виготовлення повного тексту ухвали 19.09.2006р.
Головуючий: Н.Л. Величко
Судді: О.Л. Агапов
І.В. Алєєва
Надруковано: 4 примір.
1 –позивачу
1 –відповідачу
1 –до справи
1 –ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2006 |
Оприлюднено | 29.08.2007 |
Номер документу | 143204 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Величко Н.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні