Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2011 р. с права № 2а/0570/1232/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Мандиче ва Д.В.
при секретарі Карлюк М.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом товариства з обм еженою відповідальністю вир обничої компанії «Промекс-2»
до управління Пенсійного фонду України в місті Ясин увата Донецької області
про зобов' язання вчинити певні дії,
за участю представників:
від позивача: Зеленовій К .М., за довір.,
від відповідача: Скрипні к О.О., за довір.,
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмежено ю відповідальністю виробнич ої компанії «Промекс-2» заявл ено позов до управління Пен сійного фонду України в мі сті Ясинувата Донецької обла сті (надалі - Управління ) про зобов' язання вчинити п евні дії.
В обґрунтування позову з азначив, що 12 жовтня 2010 року зве рнувся до Управління із з аявою про повернення зайво с плачених страхових внесків н а суму 55340, 38 грн. 26 жовтня 2010 року в ідповідач листом № 9896104 відмови в у поверненні надмірно спла чених страхових внесків, мот ивуючи відмову тим, що суми ві драхувань єдиного податку не є саме страховими внесками, т ому надмірно сплачені суми н е повертаються, а тільки можу ть бути зараховані у рахунок майбутніх платежів. Зазначи в, що згідно листа Пенсійно го фонду України від 03 листо пада 2009 року № 20042/03-03 суми надмірн о сплачених страхових внескі в у тому числі якщо частина єд иного податку повертаються с трахувальниками або з їх зго ди зараховуються в рахунок м айбутніх платежів страхових внесків, тому законних підст ав для відмови у поверненні н адмірно сплаченої суми відра хувань єдиного податку, яка з начно перевищує суму нарахув ань страхових внесків за пев ний місяць не має. На підставі зазначеного просив зобов' я зати Управління поверну ти зайво сплачені страхові в нески у розмірі 55340, 38 грн., шляхо м перерахування грошових кош тів на поточний рахунок пози вача.
Представник позивача у судовому засіданні надав п ояснення аналогічні викладе ним в позові, просив задоволь нити позовні вимоги.
Представник відповідач а у судовому засіданні проси в відмовити в задоволенні по зовних вимог, надав поясненн я аналогічні викладеним в за переченнях проти позову.
Вислухавши у судовому з асіданні представника позив ача, представника відповідач а, перевіривши матеріали спр ави, дослідивши та оцінивши н адані докази, суд встановив н аступне.
Товариство з обмеженою в ідповідальністю виробнича к омпанія «Промекс-2» зареєстр оване як юридична особа 20 черв ня 2007 року виконавчим комітет ом Ясинуватської міської рад и Донецької області, внесене до ЄДРПОУ за номером 34854844, є пла тником єдиного податку, що пі дтверджується свідоцтвом № 0528001108
Позивач, як платник стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування перебуває на об ліку в управлінні Пенсійно го фонду України в місті Яс инувата Донецької області.
Закон України «Про збір на о бов'язкове державне пенсійне страхування» містить перелі к платників збору на обов' я зкове державне пенсійне стра хування. Так, згідно із статте ю 1 зазначеного Закону до плат ників, зокрема, відносяться с уб'єкти підприємницької діял ьності, які застосовують спр ощений режим оподаткування ( єдиний податок, фіксований п одаток та фіксований сільськ огосподарський податок), та ю ридичні і фізичні особи, що ро зташовані (проживають) у зона х гарантованого добровільно го відселення та посиленого радіоекологічного контролю , сплачують збір на обов'язков е державне пенсійне страхува ння при здійсненні, торгівлі ювелірними виробами із золо та (крім обручок), платини і до рогоцінного каміння, при від чуженні легкових автомобілі в, з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, з надання п ослуг стільникового рухомог о зв'язку на загальних підста вах.
Законом України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування» регу люються принципи, засади, мех анізми функціонування систе ми загальнообов'язкового дер жавного пенсійного страхува ння, питання призначення, пер ерахунку і виплати пенсій, на дання соціальних послуг з ко штів Пенсійного фонду.
Пунктом 2.1. Положення про упр авління Пенсійного фонд у України в районах, містах і р айонах у містах, затверджено го постановою правління Пе нсійного фонду України від 30 квітня 2002 року №8-2, серед основ них завдань управління визна чено збирання та акумулюванн я в районі (місті) внесків на з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інш их коштів, призначених для пе нсійного забезпечення, веден ня їх обліку
Відповідно до вимог стат ей 1, 14 вказаного Закону відпов ідач є страхувальником, тобт о платником страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування . Страхувальники - роботодавц і та інші особи, які відповідн о до цього Закону сплачують с трахові внески на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до частини 3 стат ті 18 Закону України «Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування» (в редакці ї станом на час існування спі рних відносин) (надалі - Зако н України № 1058) страхові внески є цільовим загальнообов'язк овим платежем, який справляє ться на всій території Украї ни в порядку, встановленому ц им Законом.
Відповідно до статті 19 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування» страхові внески до солідарної системи загал ьнообов'язкового державного пенсійного страхування нара ховуються роботодавцем на су ми фактичних витрат на оплат у праці (грошового забезпече ння) працівників, що включают ь витрати на виплату основно ї та додаткової заробітної п лати та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.
Згідно із Листом Пенсійн ого фонду України «Щодо спл ати внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування юридичними особами , які є платниками єдиного под атку» від 23.11.2006р. № 15540/03-30 платникам , які обрали спрощену систему оподаткування, органи Пенс ійного фонду України здійс нюють зарахування коштів, сп лачених страхувальниками у с кладі єдиного податку та пер ерахованих органами Державн ого казначейства України до бюджету Пенсійного фонд у України, в рахунок сплати ст рахових внесків на підставі пред'явлених копій платіжних документів про сплату єдино го податку за відповідні пер іоди.
12 жовтня 2010 року позивач звер нувся до управління Пенсій ного фонду України в місті Ясинувата Донецької області із листом про повернення деб іторської заборгованості в с умі 55340, 38 грн. у зв' язку з переб ільшенням відрахувань 42% від є диного податку над відрахува ннями від фонду оплати праці 33,2%.
Процедура реєстрації та об ліку платників внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування, обчисле ння і сплати страхових внеск ів та інших платежів до бюдже ту Пенсійного фонду Укра їни підприємствами, установа ми, організаціями незалежно від форм власності, виду діял ьності і господарювання та ф ізичними особами, нарахуванн я і сплати фінансових санкці й та пені, подання страхуваль никами звітності управління м Пенсійного фонду Украї ни в районах, містах і районах у містах визначається Інстр укцією про порядок обчисленн я і сплати страхувальниками та застрахованими особами вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня до Пенсійного фонду Ук раїни, затвердженої Постанов ою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, заре єстрованої в Міністерстві юс тиції України 16 січня 2004 р. за № 6 4/8663.
Листом Управління від 26 жо втня 2010 року № 9896/04 було відмовле но у поверненні частини спла ченого єдиного податку у зв' язку із відсутністю підстав.
Зарахування вищезазначени х коштів відповідно до Лист а Пенсійного фонду України від 23.11.2006р. № 15540/03-30 здійснюється л ише за умови проведення в пов ному обсязі нарахувань страх ових внесків на заробітну пл ату найманих працівників.
На підставі частини 13 статт і 20 Закону України «Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування» та пункту 11.1 7 Інструкції про порядок обчи слення і сплати страхувальни ками та застрахованими особа ми внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування до Пенсійного фо нду України, затвердженої по становою правління Пенсій ного фонду України 19.12.2003 р. N 21-1 т а зареєстрованої в Міністерс тві юстиції України 16.01.2004 р. N 64/8663 (д алі - Інструкція), суми надміру сплачених чи помилково спла чених страхових внесків до с олідарної системи повертают ься страхувальникам або за ї х згодою зараховуються в рах унок майбутніх платежів стра хових внесків у порядку і в ст роки, визначені правлінням Пенсійного фонду.
Відповідно до Указу Презид ент України «Про спрощену си стему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малог о підприємництва» від 03.07.1998р., № 727/98 суб'єкти підприємницької д іяльності - юридичні особи сп лачують єдиний податок щоміс яця не пізніше 20 числа наступн ого місяця на окремий рахуно к відділень Державного казна чейства України. Відділення Державного казначейства Укр аїни наступного дня після на дходження коштів перерахову ють суми єдиного податку у та ких розмірах:
до Державного бюджету Укра їни - 20 відсотків;
до місцевого бюджету - 23 відс отки;
до Пенсійного фонду Укр аїни - 42 відсотки;
на обов'язкове соціальне ст рахування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сп рияння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодуванн я витрат, які здійснюються ві дповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витр ат, зумовлених народженням т а похованням.
Таким чином, юридична особа, в даному випадку - това риство з обмеженою відповіда льністю виробничої компанії «Промекс-2» не розподіляє та н е визначає розмір відрахуван ь перерахованої суми єдиного податку до держказначейства . Також не встановлено підста в та порядку зменшення розмі ру суми відрахування з єдино го податку, перерахованого с уб'єктом підприємницької дія льності до держказначейства .
За приписами ст. 11 КАС У країни розгляд і вирішення с прав в адміністративних суда х здійснюються на засадах зм агальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості. Суд вжив ає передбачені законом заход и, необхідні для з'ясування вс іх обставин у справі, у тому чи слі щодо виявлення та витреб ування доказів з власної іні ціативи.
Норми ст. 69 цього ж Кодексу ви значають, що доказами в адмін істративному судочинстві є б удь-які фактичні дані, на підс таві яких суд встановлює ная вність або відсутність обста вин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які берут ь участь у справі, та інші обст авини, що мають значення для п равильного вирішення справи . Ці дані встановлюються судо м на підставі пояснень сторі н, третіх осіб та їхніх предст авників, показань свідків, пи сьмових і речових доказів, ви сновків експертів. Докази су ду надають особи, які беруть у часть у справі.
За нормами ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу. В ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта влад них повноважень обов'язок що до доказування правомірност і свого рішення, дії чи бездія льності покладається на відп овідача, якщо він заперечує п роти адміністративного позо ву. Суд може збирати докази з в ласної ініціативи.
Судом не отримано беззапер ечних доказів, що підтверджу вали б обставини, на які посил ається позивач. Суд також заз начає, що відповідач довів пр авомірність дій в порядку ча стини 2 статті 71 КАС України.
Враховуючи вищевиклад ене, суд дійшов висновку, що по зовні вимоги товариства з об меженою відповідальністю ви робничої компанії «Промекс-2 » до управління Пенсійного фонду України в місті Ясин увата Донецької області про зобов' язання вчинити певні дії не підлягають задоволен ню у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладе не та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 16 3, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог товариства з обмежено ю відповідальністю виробнич ої компанії «Промекс-2» до упр авління Пенсійного фонд у України в місті Ясинувата Д онецької області про зобов' язання вчинити певні дії - від мовити повністю.
Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини у судовому засіданні 01 бе резня 2011 року. Повний текст пос танови виготовлений 06 березн я 2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови, з подачею к опій апеляційної скарги відп овідно до кількості осіб, які беруть участь у справі
Суддя Мандичев Д. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2011 |
Оприлюднено | 25.03.2011 |
Номер документу | 14330039 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мандичев Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні