Постанова
від 24.02.2010 по справі 2-а-7019/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ц

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-7019/09/0470

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2010 року м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

головуючого судді Єфанов ої О.В.

при секретарі Попович Н .М.

за участю представників:

відповідача Стасюк Є.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Дніпропетр овського обласного відділен ня фонду соціального захисту інвалідів

до Товариства з обмежен ою відповідальністю Аптека № 418

про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені,-

в с т а н о в и в:

До Дніпропетровського о кружного адміністративного суду надійшов адміністратив ний позов Дніпропетровськог о обласного відділення фонду соціального захисту інвалід ів з проханням стягнути з Тов ариства з обмеженою відповід альністю Аптека №418на користь позивача адміністративно-го сподарських санкцій та пені в сумі 6328,95грн.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, встановлений ч. 1 ст . 19 Закону України Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" (№ 875-XII від 21.03.1991р., зі змінами та д оповненнями), внаслідок чого до нього застосовані адміні стративно-господарські санк ції у розмірі 5781,48 грн. Сума адмі ністративно-господарських с анкції своєчасно відповідач ем не сплачена, у зв'язку з чим нарахована пеня у сумі 547,47 грн . Внаслідок несплати відпові дачем вищевказаним сум адмін істративно-господарських са нкцій та пені, у відповідача у творилась заборгованість у р озмірі 6328,95 грн., що в свою чергу, завдає шкоди інтересам держ ави, не дозволяє в повній мірі створити інвалідам необхідн і умови, які дають можливість вести повноцінний спосіб жи ття..

Відповідач надав до суду письмові заперечення у яких зазначив, що товариством вед еться діяльність з роздрібно ї торгівлі лікарськими засоб ами та виробами медичного пр изначеного в аптечних заклад ах, що розташовані в м. Запоріж жя, м. Кривому Розі. В м. Дніпроп етровську ТОВ Аптека №418госпо дарської діяльності на здійс нює. Також у запереченнях заз начено, що підприємством бул и направлені запити до Завод ського та Правобережного між районного центрів зайнятост і Запорізького обласного цен тру зайнятості та Центрально -Міського і Жовтневого район ного центрів зайнятості Крив орізького міського центру за йнятості. Таким чином відпов ідач отримав інформацію про відсутність на обліку у вказ аних центрах зайнятості в 2007 р оці осіб, що мають групу інвал ідності з питанням працевлаш тування на робоче місце пров ізор-фармацевт. Відповідь Ін дустріального районного цен тру зайнятості м. Дніпропетр овська, яка долучена до позов ної заяви не свідчить про ная вність вини відповідача у ск оєні адміністративно-господ арського порушення тому, що в ідповідач не здійснює господ арську діяльність у м. Дніпро петровську. У своїх заперече ннях відповідач також зазнач ив, що позивачем пропущено рі чний строк звернення до адмі ністративного суду передбач ений ст.. 99 КАС України.

У судове засідання з' явив ся представник відповідача я кий позовні вимоги не визнав та просив у задоволені адмін істративного позову відмови ти.

Дослідивши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд прих одить до наступних висновків .

Відповідно до Положення пр о Фонд соціального захисту і нвалідів затвердженого Пост ановою КМУ від 26 вересня 2002 рок у № 1434, із внесеними змінами від 15.11.2006р. №1602 Фонд соціального зах исту інвалідів є урядовим ор ганом державного управління , який діє у складі Міністерст ва праці та соціальної політ ики України та підпорядковує ться йому.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є контроль за виконанням пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами і організаціями громадських організацій інв алідів, фізичними особами, як і використовують найману пра цю, нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, установленого Законом Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" № 875-ХІІ від 21.03.1991р. Фонд соці ального захисту інвалідів ма є право проводити перевірку підприємств щодо реєстрації , подання ними звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Суми адміністративн о-господарських санкцій вико ристовуються на фінансуванн я заходів щодо соціальної, тр удової, фізкультурно-спортив ної та професійної реабіліта ції інвалідів.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" підприємства, устано ви і організації за рахунок к оштів Фонду соціального захи сту інвалідів або за рішення м місцевої ради за рахунок вл асних коштів, у разі необхідн ості, створюють спеціальні р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів, здійснюючи д ля цього адаптацію основного і додаткового обладнання, те хнічного оснащення і пристос ування тощо з урахуванням об межених можливостей інвалід а.

Частинами 1 та 3 ст. 18 Закону Ук раїни № 875-ХІІ визначено, що заб езпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, в тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Таким чином обов'язок підпр иємства щодо створення робоч их місць для інвалідів не суп роводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовува ти інвалідів на створені роб очі місця. Такий обов'язок пок ладається на органи працевла штування, що перелічені в час тині першій статті 18 цього Зак ону.

Згідно з ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, і організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, встановл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі "чотирьох" відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця .

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, які використ овують найману працю, за кожн е робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до п. 1 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р . N 70 який визначає процедуру по дання підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, що використовують найма ну працю, в яких за основним мі сцем роботи працює вісім і бі льше осіб, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів та інформації про наявність віл ьних робочих місць (вакантни х посад) для працевлаштуванн я інвалідів - центру зайнятос ті. Частина 1 пункту 2 Порядку в становлює, що звіт про зайнят ість і працевлаштування інва лідів роботодавці подають (н адсилають рекомендованим ли стом) щороку до 1 березня відді ленням Фонду, в яких вони заре єстровані, за формою, затверд женою Мінпраці за погодження м з Держкомстатом.

Як вбачається з матеріалів справи товариством ведеться діяльність з роздрібної тор гівлі лікарськими засобами т а виробами медичного признач еного в аптечних закладах, що розташовані в м. Запоріжжя, м. Кривому Розі.

Позивачем надано до матері алів справи відповідь Індуст ріального районного центру з айнятості м. Дніпропетровськ а про те, що ТОВ Аптека №418(код Є ДРПОУ 24445830) в продовж 2007 року звіт и по формі 3-ПН не надавала. В зв ' язку з відсутністю вакансі й направлення на працевлашту вання інвалідів не здійснюва лось

Слід звернути увагу на те, щ о в матеріалах справи відсут ні будь-які підтвердження то го, що відповідач здійснює го сподарську діяльність в м. Дн іпропетровську

В судовому засіданні встан овлено, що в м. Дніпропетровсь ку ТОВ Аптека №418господарсько ї діяльності на здійснює, так им чином відповідь Індустріа льного районного центру зайн ятості м. Дніпропетровська н е свідчить про наявність вин и відповідача у скоєні адмін істративно-господарського п орушення.

Також матеріалами справи п ідтверджується, що підприємс твом були направлені запити до Заводського та Правобереж ного міжрайонного центрів за йнятості Запорізького облас ного центру зайнятості та Це нтрально-Міського і Жовтнево го районного центрів зайнято сті Криворізького міського ц ентру зайнятості. Таким чино м відповідач отримав інформа цію про відсутність на облік у у вказаних центрах зайнято сті в 2007 році осіб, що мають гру пу інвалідності з питанням п рацевлаштування на робоче мі сце провізор-фармацевт.

У своїх запереченнях ві дповідач також зазначив, що п озивачем пропущено річний ст рок звернення до адміністрат ивного суду передбачений ст. . 99 КАС України.

Позивач звернувся до суду 18 травня 2009 року, що підтверджу ється відміткою Дніпропетро вського окружного адміністр ативного суду на позовній за яві, вх. №22421 від 18.05.2009 року.

Відповідно до ст.. 99 КАС Ук раїни, адміністративний позо в може бути подано в межах стр оку звернення до адміністрат ивного суд, встановленого ци м кодексом або іншими закона ми. Для звернення до адмініст ративного суду за захистом п рав, свобод та інтересів особ и встановлюється річний стро к, який, якщо не встановлено ін ше, обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна бу ла дізнатися про порушення с воїх прав, свобод чи інтересі в.

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, суми адмі ністративно-господарських с анкцій та пені за невиконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 31 січня 2007 року №70, Роботодавц і сплачують суму адміністрат ивно-господарських санкцій в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів до 15 квітн я року, що настає за роком, в як ому відбулося порушення норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів.

Таким чином, строк з оплат и штрафних санкцій за 2007 рік сп линув 15 квітня 2008 року. Саме з ць ого моменту повинен обчислюв атись строк звернення до адм іністративного суду. Отже, ст рок звернення до Дніпропетро вського окружного адміністр ативного суду сплинув 15 квітн я 2009 року.

Статтею 19 Конституції Укр аїни передбачено, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, їх по садові особи зобов'язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зак онами України.

Відповідно до ст. 69 КАС Укр аїни доказами в адміністрати вному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі як их суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і запе речення осіб, які беруть учас ть у справі, та інші обставини , що мають значення для правил ьного вирішення справи. Ці да ні встановлюються судом на п ідставі пояснень сторін, тре тіх осіб та їхніх представни ків, показань свідків, письмо вих і речових доказів, виснов ків експертів.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

З огляду на сукупність викл адених обставин, з урахуванн ям вимог чинного законодавст ва, суд доходить висновку щод о відмови у задоволені позов них вимог.

Керуючись ст.ст. 11, 70, 71, 94, 158-163, 186, 254 К АС України суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволені адміністра тивного позову відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження відповідно статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України та може бути оскар жена шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протя гом десяти днів з дня її прого лошення, а в разі складення по станови в повному обсязі від повідно до статті 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України - з дня складення в повному обсязі, та подальшо ї подачі апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження. Заява про апеля ційне оскарження та апеляцій на скарга подаються до Дніпр опетровського апеляційного адміністративного суду чере з Дніпропетровський окружни й адміністративний суд в пор ядку статті 186 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.

Повний текст постанови скл адений 01.03.2010р.

Суддя (підпис ) О.В. Єфанова

З оригіналом згідно

Постанова не набрала закон ної сили станом

Суддя О.В. Єфанова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2010
Оприлюднено24.03.2011
Номер документу14332059
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7019/09/0470

Постанова від 24.02.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні