Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 березня 2011 р. № 2-а- 1361/11/2070
Суддя Харківський окру жний адміністративний суд Шевченко О.В., розглянувши в порядку письмового провадж ення справу за адміністратив ним позовом
Лозівської об'єднаної дер жавної податкової інспекції у Харківській області
до Сільськогосподарського товариство з обмеженою відпо відальністю "Агро-плюс"
про стягнення заборгованост і,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружно го адміністративного суду зв ернулась Лозівська об'єднана державна податкова інспекці я у Харківській області з адм іністративним позовом до Сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Агро-плюс» в якому про сить суд стягнути з відповід ача заборгованість до бюджет у з податку на додану вартіст ь в сумі 4000,00 грн.
В обґрунтування позовних в имог зазначив, що 21.03.2001р. викона вчим комітетом Первомайсько ї міської ради Харківської о бласті проведено державну ре єстрацію юридичної особи сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Агро-плюс», про що вида но свідоцтво про державну ре єстрацію юридичної особи. Ві дповідач перебуває на обліку як платник податків у Лозівс ькій ОДПІ.
Сільськогосподарське тов ариство з обмеженою відпо відальністю «Агро-плюс» має заборгованість до бюджету з податку на додану вартість в сумі 4000 грн. за основним платеж ем, визначений платником под атку самостійно в декларації з податку на додану вартість №13829 від 20.09.2010р., поданої до Лозів ської ОДПІ.
В судове засідання предста вник позивача не з'явився, над ав заяву про розгляд справи з а його відсутності, позовні в имоги підтримав в повному об сязі.
Відповідач у судове засіда ння свого представника не на правив, про дату, час і місце р озгляду справи повідомлявся судовими повістками за адре сою, зазначеною у Витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців.
Судом розглянуто справу у п исьмовому провадженні у відп овідності до ч. 6 ст. 128 КАС Украї ни, оскільки відсутні перешк оди для розгляду справи у суд овому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним ч ином повідомлені про дату, ча с і місце судового розгляду, т а відсутні потреби заслухат и свідка чи експерта.
Фіксування судового засід ання за допомогою звукозапис увального технічного засобу не здійснюється згідно до ви мог ст. 41 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали с прави, приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Сільськогосподарське това риство з обмеженою відповіда льністю «Агро-плюс» зареєстр оване Первомайською районно ю державною адміністрацією Х арківської області 21.03.2001р., від повідно до Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців та свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би серія А00 №168525.
Згідно довідки про взяття н а облік платника податків ві д 20.03.2001 р. №17 відповідач взятий на облік до ДПІ у Первомайськом у районі Харківської області як платник податків з 20.03.2001 р. за №280.
Відповідно до п. 1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» від 04. 12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями (діяв на час вин икнення спірних правовіднос ин), органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право здійснювати доку ментальні невиїзні перевірк и (на підставі поданих податк ових декларацій, звітів та ін ших документів, пов' язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов' язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов' язкових платежів), доде ржання валютного законодавс тва юридичними особами, їх фі ліями, відділення, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті чи не мають такого статусу , на яких згідно із законами Ук раїни покладено обов' язок у тримувати та/або сплачувати податки і збори (обов' язков і платежі), крім Національног о банку України та його устан ов.
Згідно ст. 10 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» від 04.12.1990 року за №509 -ХІІ зі змінами та доповнення ми (діяв на час виникнення спі рних правовідносин), до функц ій органів державної податко вої служби входить здійсненн я контролю за своєчасністю, д остовірністю, повнотою нарах ування та сплати податків та зборів обов'язкових платежі в).
Стаття 20 Закону України «Пр о систему оподаткування» від 18.02.1997року № 77/97-ВР (діяв на час вин икнення спірних правовіднос ин), зі змінами та доповненням и зазначає, що контроль за пра вильністю та своєчасністю сп равляння податків та зборів (обов'язкових платежів) здійс нюється державними податков ими органами та іншими держа вними органами в межах повно важень, значених законами.
Статтею 14 Закону України «П ро систему оподаткування» ві д 18.02.1997 року № 77/97-ВР податок на дод ану вартість віднесено до за гальнодержавних податків і з борів.
Відповідно до абз. 1 преамбу ли Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III (діяв на час виникнення спі рних правовідносин), цей Зако н є спеціальним законом з пит ань оподаткування, який вста новлює порядок погашення зоб ов'язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язко вих платежів), включаючи на об ов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій, що застосовуються до платників податків контр олюючими органами, у тому чис лі за порушення У сфері зовні шньоекономічної діяльності , та визначає процедуру оскар ження дій органів стягнення.
Згідно з п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 по даткове зобов' язання - це з обов' язання платника подат ків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів в ідповідну суму коштів у поря дку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Виходячи з положень п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку зазначає у податковій де кларації.
У відповідності до вимог п.5 .1. ст.5 вказаного Закону податк ове зобов'язання, самостійно визначене платником у подат ків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації.
Так, Сільськогосподарськи м товариством з обмеженою ві дповідальністю «Агро-плюс» б ула подана податкова деклара ція з податку на додану варті сть №113829 від 20.09.2010 р., у якій відпов ідач самостійно визначив сум у ПДВ, яка підлягає нарахуван ню до сплати в бюджет у розмір і 4000,00 грн.
Відповідно до п.п.5.3.1 п. 5.3 ст.5 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000 року №2181 платник по датків зобов'язаний самостій но сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у под аній ним податковій декларац ії, протягом десяти календар них днів, наступних за останн ім днем відповідного граничн ого строку.
У зв' язку з несплатою узго дженої суми податкового зобо в'язання протягом граничних строків, позивачем були заст осовані заходи з погашення п одаткового боргу Сільського сподарського товариства з об меженою відповідальністю «А гро-плюс», а саме: винесено та направлено на адресу відпові дача першу та другу податков і вимоги про сплату боргу № 1/100 від 01.10.2010 року та № 2/108 від 01.11.2010 відп овідно на суму податкового б оргу в розмірі 4000,00 грн. Зазначе ні податкові вимоги отримані директором товариства 01.10.2010 р. та 01.11.2010 р. відповідно.
Відповідно до абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов'яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкові вимоги мають містити крім відомостей, пер едбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстав и їх виставлення; суму податк ового боргу, належного до спл ати, пені та штрафних санкцій ; перелік запропонованих зах одів із забезпечення сплати суми податкового боргу.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» податкові вимоги надсила ються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» податкова вимога в важається надісланою (вручен ою) юридичній особі, якщо її пе редано посадовій особі такої юридичної особи під розписк и або надіслано листом з пові домленням про вручення. Пода ткова вимога вважається наді сланою (врученою) фізичній ос обі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її з аконному представникові чи н адіслано листом на її адресу за місцем проживання або ост аннього відомого місця її зн аходження із повідомленням п ро вручення. У такому самому п орядку надсилаються податко ві повідомлення.
Відповідно до п.п. 8.2.1 п.8.1 ст. 8 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» право податкової застави виникає у разі: неподання або несвоєчасного подання платн иком податків податкової дек ларації - з першого робочого д ня, наступного за останнім дн ем строку, встановленого зак оном про відповідний податок , збір (обов'язковий платіж) дл я подання такої податкової д екларації; несплати у строки , встановлені цим Законом, сум и податкового зобов'язання, с амостійно визначеної платни ком податків у податковій де кларації, - з дня, наступного з а останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, вс тановлені цим Законом, суми п одаткового зобов'язання, виз наченої контролюючим органо м, - з дня, наступного за останн ім днем граничного строку та кого погашення, визначеного у податковому повідомленні.
Все майно та майнові права б оржника знаходяться в податк овій заставі на підставі пп. 8. 2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» з 18.10.2010 року, що під тверджено витягом про реєстр ацію в Державному реєстрі об тяжень рухомого майна №28877916, ви даного 18.10.2010 року Харківською ф ілією державного підприємст ва «Інформаційний центр» Мін істерства юстиції України.
Відповідно до абз. 1,2 п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» у разі коли інші, пе редбачені цим Законом, заход и з погашення податкового бо ргу не дали позитивного резу льтату, податковий орган зді йснює за платника податків т а на користь держави заходи щ одо залучення додаткових дже рел погашення суми податково го боргу шляхом стягнення ко штів, які перебувають у його в ласності, а за їх недостатнос ті - шляхом продажу інших акти вів такого платника податків . Стягнення коштів та продаж і нших активів платника податк ів провадяться не раніше три дцятого календарного дня з м оменту надіслання йому друго ї податкової вимоги.
02.12.2010 року заступником началь ника Лозівської ОДПІ було пр ийнято рішення № 13 про стягнен ня коштів та продаж інших акт ивів платника податків в рах унок погашення його податков ого боргу.
На час розгляду справи забо ргованість відповідачем не п огашена.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, су д вважає, що позовні вимоги Ло зівської об' єднаної держав ної податкової інспекції у Х арківській області обґрунто ваними, а адміністративний п озов таким, що підлягає задов оленню.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 8-14, 41, 71, 94, 128, 159, 160-164, 186 КА С України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Лозівської об' єднаної держ авної податкової інспекції у Харківській області до Сіль ськогосподарського товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Агро-плюс» про стягнен ня заборгованості - задоволь нити в повному обсязі.
Стягнути з Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю «Агро-п люс» (64143, Харківська область, П ервомайський район, с. Михайл івка, вул. Леніна,4-а, код ЄДРПОУ 31345817, р/р 26000301152 у філії Первомайськ ого віділення ВАТ Ощадбанку, МФО 350017) до Державного бюджету України заборгованість з по датку на додану вартість в су мі 4000.00 чотири тисячі 00 копійок ), шляхом перерахування вказа ної суми на р/р 31113029700387, одержувач - Первомайське ВДК у Харків ській області, банк: ГУДКУ у Ха рківській області, МФО 851011
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в десят иденний строк з дня її прогол ошення та з дня отримання коп ії постанови, у разі проголош ення постанови суду, яка міст ить вступну та резолютивну ч астини, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні.
Якщо суб' єкта владних пов новажень, у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строків для подачі апеляці йної скарги.
Суддя Шевченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2011 |
Оприлюднено | 25.03.2011 |
Номер документу | 14341043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шевченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні