Постанова
від 15.03.2011 по справі 1361/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2011 р. № 2-а- 1361/11/2070

Суддя Харківський окру жний адміністративний суд Шевченко О.В., розглянувши в порядку письмового провадж ення справу за адміністратив ним позовом

Лозівської об'єднаної дер жавної податкової інспекції у Харківській області

до Сільськогосподарського товариство з обмеженою відпо відальністю "Агро-плюс"

про стягнення заборгованост і,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружно го адміністративного суду зв ернулась Лозівська об'єднана державна податкова інспекці я у Харківській області з адм іністративним позовом до Сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Агро-плюс» в якому про сить суд стягнути з відповід ача заборгованість до бюджет у з податку на додану вартіст ь в сумі 4000,00 грн.

В обґрунтування позовних в имог зазначив, що 21.03.2001р. викона вчим комітетом Первомайсько ї міської ради Харківської о бласті проведено державну ре єстрацію юридичної особи сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Агро-плюс», про що вида но свідоцтво про державну ре єстрацію юридичної особи. Ві дповідач перебуває на обліку як платник податків у Лозівс ькій ОДПІ.

Сільськогосподарське тов ариство з обмеженою відпо відальністю «Агро-плюс» має заборгованість до бюджету з податку на додану вартість в сумі 4000 грн. за основним платеж ем, визначений платником под атку самостійно в декларації з податку на додану вартість №13829 від 20.09.2010р., поданої до Лозів ської ОДПІ.

В судове засідання предста вник позивача не з'явився, над ав заяву про розгляд справи з а його відсутності, позовні в имоги підтримав в повному об сязі.

Відповідач у судове засіда ння свого представника не на правив, про дату, час і місце р озгляду справи повідомлявся судовими повістками за адре сою, зазначеною у Витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців.

Судом розглянуто справу у п исьмовому провадженні у відп овідності до ч. 6 ст. 128 КАС Украї ни, оскільки відсутні перешк оди для розгляду справи у суд овому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним ч ином повідомлені про дату, ча с і місце судового розгляду, т а відсутні потреби заслухат и свідка чи експерта.

Фіксування судового засід ання за допомогою звукозапис увального технічного засобу не здійснюється згідно до ви мог ст. 41 КАС України.

Суд, дослідивши матеріали с прави, приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.

Сільськогосподарське това риство з обмеженою відповіда льністю «Агро-плюс» зареєстр оване Первомайською районно ю державною адміністрацією Х арківської області 21.03.2001р., від повідно до Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців та свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би серія А00 №168525.

Згідно довідки про взяття н а облік платника податків ві д 20.03.2001 р. №17 відповідач взятий на облік до ДПІ у Первомайськом у районі Харківської області як платник податків з 20.03.2001 р. за №280.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» від 04. 12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями (діяв на час вин икнення спірних правовіднос ин), органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право здійснювати доку ментальні невиїзні перевірк и (на підставі поданих податк ових декларацій, звітів та ін ших документів, пов' язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов' язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов' язкових платежів), доде ржання валютного законодавс тва юридичними особами, їх фі ліями, відділення, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті чи не мають такого статусу , на яких згідно із законами Ук раїни покладено обов' язок у тримувати та/або сплачувати податки і збори (обов' язков і платежі), крім Національног о банку України та його устан ов.

Згідно ст. 10 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» від 04.12.1990 року за №509 -ХІІ зі змінами та доповнення ми (діяв на час виникнення спі рних правовідносин), до функц ій органів державної податко вої служби входить здійсненн я контролю за своєчасністю, д остовірністю, повнотою нарах ування та сплати податків та зборів обов'язкових платежі в).

Стаття 20 Закону України «Пр о систему оподаткування» від 18.02.1997року № 77/97-ВР (діяв на час вин икнення спірних правовіднос ин), зі змінами та доповненням и зазначає, що контроль за пра вильністю та своєчасністю сп равляння податків та зборів (обов'язкових платежів) здійс нюється державними податков ими органами та іншими держа вними органами в межах повно важень, значених законами.

Статтею 14 Закону України «П ро систему оподаткування» ві д 18.02.1997 року № 77/97-ВР податок на дод ану вартість віднесено до за гальнодержавних податків і з борів.

Відповідно до абз. 1 преамбу ли Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III (діяв на час виникнення спі рних правовідносин), цей Зако н є спеціальним законом з пит ань оподаткування, який вста новлює порядок погашення зоб ов'язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язко вих платежів), включаючи на об ов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій, що застосовуються до платників податків контр олюючими органами, у тому чис лі за порушення У сфері зовні шньоекономічної діяльності , та визначає процедуру оскар ження дій органів стягнення.

Згідно з п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 по даткове зобов' язання - це з обов' язання платника подат ків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів в ідповідну суму коштів у поря дку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Виходячи з положень п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку зазначає у податковій де кларації.

У відповідності до вимог п.5 .1. ст.5 вказаного Закону податк ове зобов'язання, самостійно визначене платником у подат ків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації.

Так, Сільськогосподарськи м товариством з обмеженою ві дповідальністю «Агро-плюс» б ула подана податкова деклара ція з податку на додану варті сть №113829 від 20.09.2010 р., у якій відпов ідач самостійно визначив сум у ПДВ, яка підлягає нарахуван ню до сплати в бюджет у розмір і 4000,00 грн.

Відповідно до п.п.5.3.1 п. 5.3 ст.5 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000 року №2181 платник по датків зобов'язаний самостій но сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у под аній ним податковій декларац ії, протягом десяти календар них днів, наступних за останн ім днем відповідного граничн ого строку.

У зв' язку з несплатою узго дженої суми податкового зобо в'язання протягом граничних строків, позивачем були заст осовані заходи з погашення п одаткового боргу Сільського сподарського товариства з об меженою відповідальністю «А гро-плюс», а саме: винесено та направлено на адресу відпові дача першу та другу податков і вимоги про сплату боргу № 1/100 від 01.10.2010 року та № 2/108 від 01.11.2010 відп овідно на суму податкового б оргу в розмірі 4000,00 грн. Зазначе ні податкові вимоги отримані директором товариства 01.10.2010 р. та 01.11.2010 р. відповідно.

Відповідно до абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов'яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкові вимоги мають містити крім відомостей, пер едбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстав и їх виставлення; суму податк ового боргу, належного до спл ати, пені та штрафних санкцій ; перелік запропонованих зах одів із забезпечення сплати суми податкового боргу.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» податкова вимога в важається надісланою (вручен ою) юридичній особі, якщо її пе редано посадовій особі такої юридичної особи під розписк и або надіслано листом з пові домленням про вручення. Пода ткова вимога вважається наді сланою (врученою) фізичній ос обі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її з аконному представникові чи н адіслано листом на її адресу за місцем проживання або ост аннього відомого місця її зн аходження із повідомленням п ро вручення. У такому самому п орядку надсилаються податко ві повідомлення.

Відповідно до п.п. 8.2.1 п.8.1 ст. 8 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» право податкової застави виникає у разі: неподання або несвоєчасного подання платн иком податків податкової дек ларації - з першого робочого д ня, наступного за останнім дн ем строку, встановленого зак оном про відповідний податок , збір (обов'язковий платіж) дл я подання такої податкової д екларації; несплати у строки , встановлені цим Законом, сум и податкового зобов'язання, с амостійно визначеної платни ком податків у податковій де кларації, - з дня, наступного з а останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, вс тановлені цим Законом, суми п одаткового зобов'язання, виз наченої контролюючим органо м, - з дня, наступного за останн ім днем граничного строку та кого погашення, визначеного у податковому повідомленні.

Все майно та майнові права б оржника знаходяться в податк овій заставі на підставі пп. 8. 2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» з 18.10.2010 року, що під тверджено витягом про реєстр ацію в Державному реєстрі об тяжень рухомого майна №28877916, ви даного 18.10.2010 року Харківською ф ілією державного підприємст ва «Інформаційний центр» Мін істерства юстиції України.

Відповідно до абз. 1,2 п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» у разі коли інші, пе редбачені цим Законом, заход и з погашення податкового бо ргу не дали позитивного резу льтату, податковий орган зді йснює за платника податків т а на користь держави заходи щ одо залучення додаткових дже рел погашення суми податково го боргу шляхом стягнення ко штів, які перебувають у його в ласності, а за їх недостатнос ті - шляхом продажу інших акти вів такого платника податків . Стягнення коштів та продаж і нших активів платника податк ів провадяться не раніше три дцятого календарного дня з м оменту надіслання йому друго ї податкової вимоги.

02.12.2010 року заступником началь ника Лозівської ОДПІ було пр ийнято рішення № 13 про стягнен ня коштів та продаж інших акт ивів платника податків в рах унок погашення його податков ого боргу.

На час розгляду справи забо ргованість відповідачем не п огашена.

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, су д вважає, що позовні вимоги Ло зівської об' єднаної держав ної податкової інспекції у Х арківській області обґрунто ваними, а адміністративний п озов таким, що підлягає задов оленню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 8-14, 41, 71, 94, 128, 159, 160-164, 186 КА С України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Лозівської об' єднаної держ авної податкової інспекції у Харківській області до Сіль ськогосподарського товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Агро-плюс» про стягнен ня заборгованості - задоволь нити в повному обсязі.

Стягнути з Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю «Агро-п люс» (64143, Харківська область, П ервомайський район, с. Михайл івка, вул. Леніна,4-а, код ЄДРПОУ 31345817, р/р 26000301152 у філії Первомайськ ого віділення ВАТ Ощадбанку, МФО 350017) до Державного бюджету України заборгованість з по датку на додану вартість в су мі 4000.00 чотири тисячі 00 копійок ), шляхом перерахування вказа ної суми на р/р 31113029700387, одержувач - Первомайське ВДК у Харків ській області, банк: ГУДКУ у Ха рківській області, МФО 851011

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в десят иденний строк з дня її прогол ошення та з дня отримання коп ії постанови, у разі проголош ення постанови суду, яка міст ить вступну та резолютивну ч астини, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні.

Якщо суб' єкта владних пов новажень, у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строків для подачі апеляці йної скарги.

Суддя Шевченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2011
Оприлюднено25.03.2011
Номер документу14341043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1361/11/2070

Постанова від 15.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні