Постанова
від 14.03.2011 по справі 2а/2370/632/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2011 року Справа № 2а/2370/632/2011

Черкаський окружний а дміністративний суд в складі :

головуючого судді Чалої А .С.,

при секретарі судового зас ідання Журавлі В.В.,

за участю: представника поз ивача Василенко І.І., пред ставника відповідача Леве нець А.М. - за довіреностями ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Черкас и адміністративну справу за позовом товариства з обмежен ою відповідальністю «Валор Т ранс»до державної податково ї інспекції у місті Черкаси п ро визнання протиправним та скасування в частині податко вого повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окру жного адміністративного суд у з позовною заявою звернуло ся товариство з обмеженою ві дповідальністю «Валор Транс », в якій просить визнати прот иправним податкове повідомл ення-рішення державної подат кової інспекції у місті Черк аси № 0000022304/0 від 01.02.2011 та скасувати його повністю.

Представник позивача в судове засідання з' явивс я, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та пояснив, що працівниками державної пода ткової інспекції у місті Чер каси проведено документальн у позапланову виїзну перевір ку ТОВ «Валор Транс». В ході пе ревірки податковим органом с кладено акт № 119/23-4/3509820 від 19.01.2011 рок у, в якому встановлено поруше ння п.п. 7.7.2 та п.п. 7.7.7 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість»від 03.04.1997 року, який був чинний до моменту прийня ття нового Податкового кодек су України від 02.12.2010 року № 2755-VI та набрав чинності з 01 січня 2011 ро ку. На підставі складеного ак та відповідачем прийнято под аткове повідомлення-рішення № 0000022304/0 від 01.02.2011 року, яким до пози вача застосовано штрафні сан кції в сумі 1243 грн. Представник позивача, проти порушення п.п . 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» не заперечував та надав з при воду даної обставини пояснен ня, що насправді ТОВ «Валор Тр анс»завищило суму бюджетног о відшкодування, в зв' язку з тим, що помилково відобразил о сплачену частину залишку в ід' ємного значення за жовте нь 2010 року в сумі 15573 грн., сплатив ши фактично постачальникам т оварів в жовтні 2010 року - 10603 грн. , таким чином позивач завищив суму бюджетного відшкодуван ня за листопад 2010 року на суму 4 790 грн.

Під час розгляду спра ви представник позивача нада в заяву про зменшення позовн их вимог, в якій просив визнат и протиправним та скасувати податкове повідомлення-ріше ння державної податкової інс пекції у місті Черкаси № 0000022304/0 в ід 01.02.2011 в частині застосування штрафних (фінансових) санкці й. В обґрунтування позовних в имог представник позивача за значив, що штрафні (фінансові ) санкції в сумі 1243 грн. застосо вані до позивача згідно п. 54.3 ст . 54, п. 58.1 ст. 58, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податко вого кодексу України. Проте, н а момент виникнення спірних правовідносин з 01.10.2010 року по 31.10 .2010 року Податковий кодекс Укр аїни не діяв, тому у даному вип адку, обставиною, що зумовлює накладання з боку відповіда ча штрафних (фінансових) санк цій, є дата виникнення поруше ння податкового законодавст ва.

Представник відповід ача в судове засідання прибу в та заперечив проти позову.

Вислухавши доводи ст орін по справі, розглянувши м атеріали та дослідивши доказ и, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Товариство з обмежен ою відповідальністю «Валор Т ранс»згідно довідки з Єдиног о державного реєстру підприє мств та організацій України серії АА № 112484, зареєстрований виконавчим комітетом Черкас ької міської ради 17.05.2007 року, ід ентифікаційний код 35091820 та є пл атником податків в державній податковій інспекції у міст і Черкаси.

Судом встановлено, що в період з 11.01.2011 року по 19.01.2011 року , на підставі направлення від 11.01.2011 року № 12/23-0, згідно підпункт у 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 розділу ІІ Податко вого кодексу України та відп овідно до наказу державної п одаткової інспекції у місті Черкаси від 11.01.2011 року № 86 посадо вими особами відповідача про ведено позапланову виїзну до кументальну перевірку фінан сово-господарської діяльнос ті ТОВ «Валор Транс»з питань достовірності нарахування с уми бюджетного відшкодуванн я податку на додану вартість в розмірі 15573 грн. на рахунок пл атника у банку за листопад 2010 р оку, яка виникла за рахунок ві д' ємного значення з ПДВ, що д екларувалося за період з 01.10.2010 р оку по 31.01.2010 року.

В ході перевірки пода тковим органом складено акт від 19.01.2011 року № 119/23-4/35091820, в якому вст ановлено порушення п.п. 7.7.2 та п .п. 7.7.7 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість », що позивачем визнається та не оспорюється. На підставі а кту перевірки державною пода тковою інспекцією у місті Че ркаси прийнято податкове пов ідомлення-рішення від 01.02.2011 рок у № 0000022304/0, яким позивачу зменшен о суму бюджетного відшкодува ння на 4970 грн. та застосовано ш трафні (фінансові) санкції в с умі 1243 грн.

Відповідно до пункту 54.3. ст. 54 Податкового кодексу Ук раїни, контролюючий орган зо бов' язаний самостійно визн ачити суму грошових зобов' я зань, зменшення (збільшення) с уми бюджетного відшкодуванн я та/або зменшення від' ємно го значення об' єкта оподатк ування податком на прибуток або від' ємного значення сум и податку на додану вартість платника податків, передбач ених цим Кодексом або іншим з аконодавством, якщо: дані пер евірок результатів діяльнос ті платника податків свідчат ь про заниження або завищенн я суми його податкових зобов ' язань, заявлених у податко вих (митних) деклараціях, уточ нюючих розрахунках.

Пункт 58.1 ст. 58 Податково го кодексу України передбача є, що у разі, коли сума грошово го зобов'язання платника под атків, передбаченого податко вим або іншим законодавством , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, розраховується контр олюючим органом відповідно д о статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, перед баченого для громадян), або у р азі коли за результатами пер евірки контролюючий орган вс тановлює факт невідповіднос ті суми бюджетного відшкодув ання сумі, заявленій у податк овій декларації, або зменшує розмір задекларованого від' ємного значення об'єкта опод аткування податком на прибут ок або від'ємного значення су ми податку на додану вартіст ь, розрахованого платником п одатків відповідно до розділ у V цього Кодексу, такий контро люючий орган надсилає (вруча є) платнику податків податко ве повідомлення-рішення.

У разі зменшення (збільшен ня) контролюючим органом сум и бюджетного відшкодування т а/або зменшення від'ємного зн ачення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від 'ємного значення суми податк у на додану вартість платник у податків надсилаються (вру чаються) окремі податкові по відомлення-рішення.(пункт 58.2 с т. 58 Податкового кодексу Украї ни).

Податкове повідомле ння-рішення містить підставу для такого нарахування (змен шення) податкового зобов'яза ння та/або зменшення (збільше ння) суми бюджетного відшкод ування та/або зменшення від'є много значення об'єкта опода ткування податком на прибуто к або від'ємного значення сум и податку на додану вартість ; посилання на норму цього Код ексу та/або іншого закону, кон троль за виконанням якого по кладено на контролюючі орган и, відповідно до якої був зроб лений розрахунок або перерах унок грошових зобов'язань пл атника податків; суму грошов ого зобов'язання, що повинен с платити платник податку; сум у зменшеного (збільшеного) бю джетного відшкодування та/аб о зменшення від'ємного значе ння результатів господарськ ої діяльності або від'ємного значення суми податку на дод ану вартість; граничні строк и сплати грошового зобов'яза ння та/або строки виправленн я платником податків показни ків податкової звітності; по передження про наслідки несп лати грошового зобов'язання або внесення виправлень до п оказників податкової звітно сті в установлений строк; гра ничні строки, передбачені ци м Кодексом для оскарження по даткового повідомлення-ріше ння.

До податкового повід омлення-рішення додається ро зрахунок податкового зобов'я зання та штрафних (фінансови х) санкцій.

Відповідно до пункту 123.1. ст . 123 Податкового Кодексу Украї ни, у разі якщо контролюючий о рган самостійно визначає сум и податкового зобов'язання, з меншення суми бюджетного від шкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта о податкування податком на при буток або від'ємного значенн я суми податку на додану варт ість платника податків на пі дставах, визначених підпункт ами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 5 4 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника пода тків штрафу в розмірі 25 відсот ків суми нарахованого податк ового зобов'язання, неправом ірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодуван ня та/або неправомірно заявл еної суми від'ємного значенн я об'єкта оподаткування пода тком на прибуток або від'ємно го значення суми податку на д одану вартість.

Суд зазначає, що згідно част ини 2 статті 58 Конституції Укр аїни ніхто не може відповіда ти за діяння, які на час їх вчи нення не визнавалися законом як правопорушення. Тобто за п орушення, вчинені у попередн іх періодах, та виявлені післ я дати набрання чинності Под атковим кодексом України, не допускається застосування с анкцій, що не були передбачен і нормативно-правовими актам и до 01.01.2011 року, зокрема і у разі з авищення заявленої до відшко дування з бюджету суми ПДВ, як а на час перевірки не відшкод ована.

Податковий кодекс У країни набрав чинності з 01 січ ня 2011 року, проте, як вбачається з акта перевірки, порушення п одаткового законодавства з б оку позивача відбулося за пе ріод з 01.10.2010 року по 31.10.2010 року. На т ой час штрафні (фінансові) сан кції за порушення податковог о законодавства нараховувал ись на підставі норм Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в ід 21.12.2000 року № 2181-ІІІ та Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, якими не передбачалося засто сування штрафних (фінансових ) санкцій за завищення суми бю джетного відшкодування.

Таким чином, податков е повідомлення-рішення держа вної податкової інспекції у місті Черкаси від 01.02.2011 року № 0000 022304/0 є протиправним та підляга є скасуванню в частині засто сування штрафних (фінансових ) санкцій.

Керуючись ст.ст. 17, 86, 159, 162, 163, 254 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення державної податк ової інспекції у місті Черка си від 01.02.2011 року № 0000022304/0 в частині застосування штрафних (фіна нсових) санкції на суму 1243 (одна тисяча двісті сорок три) грн.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд за правилам и, встановленими ст.ст.185-187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Суддя А.С. Чала

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2011
Оприлюднено28.03.2011
Номер документу14343680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/632/2011

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Ухвала від 14.02.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Постанова від 14.03.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні