27/130-10-4374
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" березня 2011 р. Справа № 27/130-10-4374
Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:
Головуючого судді: Лавренюк О.Т.
суддів: Колоколова С.І., Савицького Я.Ф.
Згідно із розпорядженням Голови суду № 187 від 10.03.2001 р. для здійснення процесуальних дій по даній справі, у зв'язку з перебуванням на лікарняному, замінено суддю Гладишеву Т.Я. на суддю Колоколова С.І.
при секретарі судового засідання: Бахчеван Х.М.
за участю представників сторін:
від позивача: Туренко О.Б., дов. № 07/116 від 17.06.2010 р.
від відповідача: Голосова Т.М., дов. б/н від 10.03.2011 р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Чорноморгідробуд" (далі по тексту –ВАТ "Чорноморгідробуд")
на рішення господарського суду Одеської області від 06.12.2010 р.
по справі № 27/130-10-4374
за позовом ВАТ "Чорноморгідробуд"
до Малого приватного підприємства "Одеський науково-технічний комерційний центр "Катюша" (далі по тексту –МПП "ОНТКЦ "Катюша")
про зобов'язання укласти договір та стягнення 5707,15 грн.
Згідно ст. 129 Конституції України та ст. 4-4 ГПК України здійснювалась повна фіксація судового процесу.
Відповідно до ст. 77 ГПК України в судовому засіданні від 17.02.2011 р. оголошено перерву до 10.03.2011 р.
Відповідно до ст. 85 ГПК України в судовому засіданні 10.03.2011 р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до МПП "Катюша", в якому просив винести рішення та зобов'язати центр укласти договір з Управлінням ЖКГ ВАТ "Чорноморгідробуд" на надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території та стягнення заборгованості у розмірі 5707, 15 грн.
Рішенням господарського суду Одеської області від 06.12.2010 р. по справі № 27/130-10-4374 (суддя Невінгловська Ю.М.) в задоволені позову відмовлено.
Рішення суду обґрунтовано тим, що Позивачем не дотримано визначеного законодавством порядку щодо укладення договорів.
Не погоджуючись з зазначеним рішенням, Позивач звернувся до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Відповідач відзив на апеляційну скаргу не надав, представник Відповідача в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечував, вважає, що рішення суду є обґрунтованим, винесено без порушень норм матеріального та процесуального права і скасуванню не підлягає.
В судовому засіданні представник Позивача підтримав доводи апеляційної скарги та просить рішення суду скасувати та винести нове рішення про задоволення позову.
Обговоривши доводи апеляційної скарги та розглянувши наявні матеріали справи і надані докази, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів прийшла до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню на підставі наступного:
Позивач, звертаючись з позовом, вказав, що будинок в якому розташовано МПП "Катюша" знаходиться на балансі ВАТ "Чорноморгідробуд" та обслуговується Управлінням житлового господарства та соціального розвитку ВАТ "Чорноморгідробуд", що є структурним підрозділом ВАТ "Чорноморгідробуд".
Відповідачу належить на праві приватної власності нежитлове приміщення на 1-му поверсі площею 262,5 кв.м та нежитлове приміщення площею 70 кв.м у підвальному приміщенні.
Відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" УЖГСР ВАТ "Чорноморгідробуд" має право укладати договори на надання житлово-комунальних послуг, а споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, однак відповідач ухиляється від укладення договору, що зумовило звернення Позивача до суду.
Крім того, Позивач вказує, що Відповідач має заборгованість за надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території на суму 5707,20 грн., яку повинен сплатити на користь Позивача.
Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволені позову в частині зобов'язання укласти договір вказав, що Позивач , до того як звернутися до суду з позовом про зобов'язання укласти договір, повинен був дотриматись приписів ст.ст. 179, ч. 3 ст. 184, 181, 187 ГК України, однак це Позивачем зроблено не було і, крім того, Позивачем не надано доказів того, що спірний будинок знаходиться на балансі Позивача, незважаючи на вимоги суду.
Позивач, звертаючись з апеляційною скаргою, вказує, що знаходження будинку на балансі підтверджено матеріалами справи. Відносно невиконання, на думку суду, дій, передбачених ст.ст. 179, 181 ГК України, Позивач зазначив, що він неодноразово звертався до Відповідача з пропозицією укласти договір, направляв листи про необхідність укладення договору, направляв проект договору на надання послуг, однак відповіді не одержав.
Щодо стягнення заборгованості, Позивач зазначив, що заборгованість Відповідача за надані послуги нарахована з грудня 2009 року, з часу звернення з пропозицією укласти договір і тому, на думку скаржника, суд повинен був стягнути з Відповідача на користь Позивача заборгованість в розмірі 2037,06 грн.
Аналізуючи вказане , судова колегія зазначає наступне: Загальний порядок укладення господарського договору встановлено ст. 181 ГК України, відповідно до якої проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін.
Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження в договорі, та в двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей з підписаним договором.
Як вбачається з матеріалів справи, будинок № 10/12 по вул. Коблевська м. Одеси, в якому розташований МПП "ОНТКЦ "Катюша" знаходиться на балансі ВАТ "Чорноморгідробуд" та обслуговується УЖКГта СР ВАТ "Чорноргідробуд", яке є структурним підрозділом ВАТ "Чорноморгідробуд".
Відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" УЖГСР ВАТ "Чорноморгідробуд" має право укладати договори на надання житлово-комунальних послуг (ст. 24), а споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг (ст. 30).
Позивач неодноразово звертався до Відповідача з пропозицією з'явитися до УЖГСР ВАТ "Чорноморгідробуд" та укласти договір на надання послуг, а в листопаді 2009 року направило Відповідачу проект договору, відповідно до якого:
"ТИПОВИЙ ДОГОВІР
про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
г. Одесса ? ? 2010 р.
Управління житлового господарства та соціального розвитку ВЛТ ?Чорноморгідробуд?, в особі Начальника Листафорова Олександра Віталійовича, що діє на підставі Положення (далі - виконавець), з однієї сторони, і МПП Одеський науково-технічний комерційний центр ?КАТЮША?, в особі Директора Пайкіна М.Т., що є власником нежитлового приміщення у житловому будинку (далі - споживач), з іншої сторони, уклали цей договір про таке:
1. Предмет договору
1.1. Предметом цього договору є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі - послуги) у житловому будинку N10/12 по вул. Коблевській у м. Одесі, а споживачем - забезпечення своєчасної оплати таких послуг за встановленим тарифом у строк та на умовах, що передбачені цим договором.
1.2. Виконавець падає послуги відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг, копія якого додається до цього договору.
1.3. Розмір щомісячної плати за надані послуги па дату укладення цього договору становить 285,36 (двісті вісімдесят п'ять гривень 36 копійок) гривень.
2. Оплата спожитих послуг
2.1. Розрахунковим періодом є календарний місяць.
2.2. У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі вносяться не пізніше ніж до 05 числа місяця, що настає за розрахунковим.
2.3. Послуги оплачуються в безготівковій формі.
2.4. Плата вноситься на розрахунковий рахунок виконавця (р/р 26005213592 в ВЛТ ?Морський транспортний банк? м. Іллічівська, МФО 328168, код ЄДРПОУ 01392506).
2.5. За несвоєчасне внесення плати Із споживача стягується пеня в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на той час, за кожний день прострочення.
2.6. У разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних виконавець проводить перерахунок розміру плати.
З. Права та обов'язки сторін
1. Споживач мас право на:
1.1. Свосчасне отримання послуг належної якості згідно із законодавсгвом;
3.1.2. Усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг у встановлені законодавством строки;
3.1.3. Зменшення розміру плати за надані послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості у визначеному законодавством порядку;
3.1.4. Відшкодування збитків, заподіяних його майну та (або) приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок ненадання послуг або надання послуг неналежної якості;
3.1.5. Своєчасне отримання від виконавця інформації про перелік послуг, структуру тарифу, загальну суму місячного платежу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;
3.1.6. Проведення перевірки кількісних та якісних показників надання послуг в установленому Кабінетом Міністрів України порядку;
3.1.7. Зменшення розміру плати за перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт та отримання компенсації за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому законодавством;
3.1.8. Внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги.
3.2. Споживач зобов'язаний:
3.2.1. Оплачувати послуги в установлений цим договором строк;
3.2.2. Своєчасно інформувати виконавця про виявлення несправностей в інженерних мережах, конструктивних елементах належного йому приміщення;
3.2.3. Дотримуватися санітарно-гігіснічних і протипожежних правил;
3.2.4. Забезпечувати безперешкодний доступ представників виконавця за наявності у них відповідного посвідчення до мережі, арматури та розподільних систем з метою: ліквідації аварій - цілодобово; встановлення і заміни санітарно-технічпого та інженерного обладнання, проведення профілактичного огляду - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
3.2.5. У разі несвоєчасного внесення платежів сплачувати пеню у розмірі, встановленому законом/договором;
3.2.6. Проводити за рахунок власних коштів ремонт квартири (житлового приміщення у І гуртожитку), нежитлового приміщення у житловому будинку (гуртожитку);
3.2.7. Своєчасно вживати заходів до усунення пов'язаних з отриманням послуг неполадок, що виникли з власної вини;
3.2.8. Дотримуватися вимог житлового і містобудівного законодавства щодо проведення ремонту, реконструкції та переобладнання приміщень або їх частин, не допускати порушення законних прав та інтересів інших учасників відносин у сфері житлово-комунальних послуг;
3.2.9. Своєчасно проводити підготовку квартири (житловою приміщення у гуртожитку), нежитлового приміщення
3.3. Виконавець має право:
3.3.1. Вимагати від споживача дотримання вимог правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій, експлуатації житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках), санітарно-гігієнічних і протипожежних правил та інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
3.3.2. Доступу, зокрема несанкціонованого, у квартиру (житлове приміщення у гуртожитку), нежитлове приміщення у житловому будинку (гуртожитку) споживача для ліквідації аварії відповідно до встановленого законом порядку, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного і профілактичного огляду;
3.3.3. Нараховувати у разі несвоєчасного внесення споживачем плати за надані послуги пеню у розмірі, встановленому законом/договором;
3.3.4. Вимагати від споживача своєчасного проведення робіт з усунення пов'язаних з отриманням послуг неполадок, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості зазначених робіт;
3.3.5. Вносити за погодженням із споживачем у договір зміни, що впливають на розмір плати за послуги.
3.4. Виконавець зобов'язаний:
3.4.1. Забезпечувати своєчасне надання послуг належної якості згідно із законодавством;
3.4.2. Подавати споживачеві в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік послуг, структуру тарифу, загальну суму місячного платежу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;
3.4.3. Утримувати внутріпшьобудинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт, вживати своєчасних заходів до запобігання аварійним ситуаціям та їх ліквідації, усунення порушені, щодо падання послуг в установлені законодавством строки;
3.4.4. Розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідний перерахунок розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників;
3.4.5. Своєчасно ознайомлювати споживача з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг:_____
3.4.6. Своєчасно проводити за рахунок власних коштів роботи з усунення пов'язаних з наданням послуг неполадок, що виникли з його вини;
3.4.7. Здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання житлових будинків (гуртожитків), квартир, приміщень;
3.4.8. Своєчасно проводити підготовку житлового будинку (гуртожитку) та його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період.
4. Відповідальність сторін
4.1. Споживач несе відповідальність згідно із законом за:
4.1.1. Недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
4.1.2. Несвоєчасне внесення платежів за послуги шляхом сплати пені;
4.1.3. Порушення визначених цим договором зобов'язань;
4.2. Виконавець несе відповідальність згідно із законом за:
4.2.1. Неналежне надання або ненадання послуги, що призвело до заподіяння збитків майну та (або) приміщенню споживача, шкоди його життю чи здоров'ю, шляхом відшкодування збитків;
4.2.2. Зниження кількісних і якісних показників послуг або перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт шляхом зменшення розміру плати. Якість надання послуг визначається відповідно до затвердженої органом місцевого самоврядування структури тарифу, періодичності та строків надання послуг;
4.2.3. Порушення зобов'язань, визначених цим договором.
5. Порядок розв'язання спорів
5.1. У разі порушення виконавцем умов цього договору споживачем та представником виконавця складається акт-претензія із зазначенням у ньому строків, виду порушення, кількісних і якісних показників послуг тощо. Представник виконавця повинен з'явитися за викликом споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом двох робочих днів. У разі неприбуття представника виконавця у визначений цим договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два інших споживачі.
5.2. Акт-претензія подається виконавцеві, який вирішує протягом трьох робочих днів І питання щодо проведення перерахунку платежів або надає споживачеві обґрунтовану і письмову відмову в задоволенні його претензій.
5.3. Спори між сторонами розв'язуються шляхом проведення переговорів або у судовому порядку.
6. Форс-мажорні обставини
6.1. Сторони звільняються від відповідальності за цим договором у разі настання непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), що унеможливлює надання та оплату послуг відповідно до умов цього договору.
7. Строк дії договору
7.1. Цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до __20 року.
7.2. У разі коли за місяць до закінчення дії цього договору однією із сторін не заявлено у письмовій формі про розірвання договору або необхідність його перегляду, цей договір вважається щороку продовженим.
7.3. Цей договір може бути розірваний достроково у разі: переходу права власності (користування) на квартиру (житлове приміщення у гуртожитку), нежитлове приміщення у житловому будинку (гуртожитку) до іншої особи; невиконання його сторонами умов цього договору.
7.4. Цей договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий - у виконавця.
8. Адреса і підписи сторін
?ВИКОНАВЕЦЬ? ?СПОЖИВАЧ?
Управління житлового господарства МПП Одеській науково-технічний
та соціального розвитку ВАТ комерційний центр ?КАТЮША?,
?Чорноморгідробуд?, 65010, м. Одеса, 65029, м. Одеса, вул. Коблевська,
вул. Генерала Шмигіна, 34-В 10/12, тел. (0482) 7230548, 7233796,
р/р 26005213592 в ВАТ ?Морський р/р 26002665201361 в ООФ АКБ
транспортний банк? в м. Іллічівськ, УСБ м. Одеси, МФО 328016,
МФО 328168, ЄДРПОУ 01392506 ЄДРПОУ 20991470
Начальник
О.В. Листафоров М.Т. Пайкіна
Довідкові відомості телефони виконавця: диспетчерська: (0482) 766-46-36, бухгалтерія: (0482) 766-46-33, паспортисти: (0482) 766-46-33"
Вказаний проект було одержано Відповідачем, що не заперечується представником Відповідача.
Одержавши проект договору, Відповідач всупереч приписам ч. 4 ст. 181 ГК України, протокол розбіжностей не склав, застереження в договорі щодо наявності розбіжностей не зробив, два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором, позивачу не надіслав.
З викладеного вбачається, що саме відповідач, а не позивач порушив приписи ст. 181 ГК України, що спростовує висновки суду першої інстанції в цій частині.
23.11.2010 р. Позивач знов направив Відповідачу проект договору на надання послуг, однак і в цьому разі Відповідач вимог ст. 181 ч. 4 ГК України не виконав.
Аналізуючи вказане, судова колегія не може погодитись з висновком суду першої інстанції щодо порушення Позивачем приписів ст. 181 ГК України, оскільки з матеріалів справи вбачається, що Позивач діяв відповідно до вимог законодавства, а Відповідач вимоги законодавства порушив і тому позовні вимоги щодо зобов'язання укласти договір обґрунтовані і підлягають задоволенню, а рішення суду першої інстанції щодо відмови в задоволені позову про зобов'язання укласти договір –скасуванню, як таке що не відповідає обставинам справи.
Відносно вимог Позивача про стягнення заборгованості за надані послуги судова колегія вважає, що вони задоволенню не підлягають, але з інших підстав.
Звертаючись з позовом про стягнення заборгованості, Позивач вказав, що Відповідач має заборгованість за надані послуги на суму 5707,20 грн., надавши розрахунок заборгованості, відповідно до якого заборгованість склалася за період з січня 2009 року.
В судовому засіданні представник Позивача вказав, що заборгованість складає 2037,06 грн., але за період з грудня 2009 року.
Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, одна Позивач не надав належних доказів надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території, у зв'язку з чим вимоги про сплату заборгованості задоволенню не підлягають.
Враховуючи викладене, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, рішення суду частковому скасуванню .
Керуючись ст.ст. 99, 101-105 ГПК України, колегія суддів -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Чорноморгідробуд" задовольнити частково.
Рішення господарського суду Одеської області від 06.12.2010 р. по справі № 27/130-10-4374 скасувати частково.
Зобов'язати Мале приватне підприємство "Одеський науково-технічний комерційний центр "Катюша" укласти договір з Управлінням житлово-комунального господарства відкритого акціонерного товариства "Чорноморгідробуд" на надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території, відповідно з наданим відкритим акціонерним товариством "Чорноморгідробуд" проектом договору.
В решті позовних вимог – відмовити.
Постанова в порядку ст. 105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанова апеляційної інстанції може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя О.Т. Лавренюк
Суддя Я.Ф. Савицький
Суддя С.І. Колоколов
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2011 |
Оприлюднено | 25.03.2011 |
Номер документу | 14355118 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Лавренюк О.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні