Cправа № 2а-1992/10/0770
Ряд стат. звіту № 10.1
Код - 05
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 березня 2011 року м. Ужгород
Закарпатський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючого судді Гаврилк а С.Є.
при секретарі судового зас ідання Скуба В.І.
за участю сторін:
представника позивача - Жупана Артура Юрійовича;
представника відповідача - не з' явився;
та прокурора - Стойки Петр а Михайловича,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні Закарпатського окружн ого адміністративного суду а дміністративну справу за змі неною позовною заявою прокур ора Воловецького району Зака рпатської області в інтереса х держави в особі Управління Пенсійного фонду України у В оловецькому районі Закарпат ської області до фізичної ос оби-підприємця ОСОБА_2 про стягнення на користь Управл іння Пенсійного фонду Україн и у Воловецькому районі Зака рпатської області заборгова ності зі сплати страхових вн есків у розмірі 5816,39 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 15 берез ня 2011 року було проголошено вс тупну та резолютивну частини постанови. Повний текст пост анови виготовлено та підписа но 21 березня 2011 року.
Прокурор Воловецького рай ону Закарпатської області в інтересах держави в особі Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни у Воловецькому районі Закарпатської області зверн увся до Закарпатського окруж ного адміністративного суду з позовною заявою до фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_2 (надалі відповідач) та збіл ьшивши позовні вимоги, остат очно просить суд стягнути на користь управління Пенсійно го фонду України у Воловецьк ому районі Закарпатської обл асті заборгованість у розмір і 5816,39 грн.
Свої вимоги позивач мотив ує наступним. Відповідач є пл атником страхових внесків ві дповідно до статті 15 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування»від 09 липня 2003 року № 1058-IV (надалі Закон України № 1058-IV). Згі дно із статтею 4 пунктом 1 Зако ну України «Про збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування», для платників збо ру, визначених пунктами 1 та 2 с татті 1 цього Закону встановл юється ставка збору в розмір і 33,2 відсотків від об' єкта оп одаткування визначеного ста ттею 2 пунктом 1 цього Закону. В ідповідач в період з 01 квітня 2008 року по 13 березня 2009 року, здій снюючи нарахування заробітн ої плати, не своєчасно сплачу вав по Пенсійного фонду Укра їни нараховані страхові внес ки у строки, визначені статте ю 20 частиною 6 Закону України № 1058-IV. У зв' язку з цим виникла не доїмка у розмірі 2095,04 грн., в тому числі недоїмка по внескам на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування у р озмірі 1238,10 грн.; фінансова санк ція у розмірі 856,28 грн. та пеня у р озмірі 0,66 грн.. Крім того, за від повідачем, згідно розрахунку , що поданий 31 березня 2009 року (за 2008 рік), рахується заборговані сть по чистому доходу фізичн ої особи - суб' єкта підприєм ницької діяльності у розмірі 2348,57 грн.. Також в період березен ь-квітень 2009 року, здійснюючи н арахування заробітної плати , відповідач не своєчасно спл ачував по Пенсійного фонду У країни нараховані страхові в нески у строки, визначені ста ттею 20 частиною 6 Закону Украї ни № 1058-IV. У зв' язку з цим виникл а недоїмка у розмірі 798,58 грн.. До відповідача були також заст осовані штрафні санкції та н арахована пеня, відповідно, у розмірі 110,24 грн. та 42 грн. за пері од з 22 вересня 2008 року по 12 лютог о 2009 року. Також за неподання ві домостей, що використовуютьс я в системі персоніфікованог о обліку, за 2007-2008 роки до відпов ідача було застосовано фінан сову санкцію у розмірі 421,96 грн. . Загальний розмір заборгова ності становить 5819,39 грн.. У зв' язку з тим, що відповідач добр овільно вказану заборговані сть не погасив, позивач проси ть стягнути її у судовому пор ядку.
Під час судового розгляду д аної справи представник пози вача повністю підтримав змін ені позовні вимоги з мотивів , що наведені в позовній заяві та заяві про збільшення позо вних вимог (а.с.а.с. 4-6, 38-41).
В судовому засіданні 02 бере зня 2011 року відповідач позовн і вимоги визнав частково, про що надав суду заяву. Відповід но до вказаної заяви відпові дач позовні вимоги визнав в ч астині: заборгованості по чи стому доходу фізичної особи суб' єкта підприємницької д іяльності у розмірі 2348,57 грн.; за боргованості за період берез ень-квітень 2009 року у розмірі 79 8,58 грн., а також застосування до нього на підставі Рішення № 91 від 08 травня 2009 року штрафу у ро змірі 110,24 грн. та нарахування ц им же рішенням пені у розмірі 42 грн. (а.с. 80). Отже відповідачем визнано позовні вимоги на су му 3299,39 грн.. розмір заборговано сті, що не визнається відпові дачем становить 2517 грн.. Крім то го відповідач пояснив, що всі отримані ним рішення, якими д о нього застосовувалися штра фні санкції та нараховувалас я пеня, ним не оскаржувалися.
З' ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх на лежними та допустимими доказ ами суд дійшов висновку, що зм інений адміністративний поз ов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідач - є пла тником страхових внесків ві дповідно до Закону України № 1058-IV.
Відповідачем до управлінн я Пенсійного фонду України у Воловецькому районі Закарпа тської області були подані з віти про нарахування та спла ту суми страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування з к вітня 2008 року по березень 2009 рок у (а.с.а.с. 9-17).
Відповідно до картки особо вого рахунку фізичної особи- підприємця ОСОБА_2 (а.с. 15) за боргованість відповідача по сплаті страхових внесків за вищевказаний період станови ть 1238,10 грн. (а.с.а.с. 26-31).
20 жовтня 2008 року було прийнят о рішення за № 201 про застосува ння фінансових санкцій та на рахування пені за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або органом Пенсійног о фонду (а.с. 19). Відповідно до ць ого рішення на підставі стат ті 106 частини 9 пункту 2 Закону У країни № 1058-IV до відповідача бу ло застосовано стягнення у в игляді штрафу у розмірі 114,33 грн . та нараховано пеню у розмірі 11,38 грн.. Вказане рішення було о тримане відповідачем 23 жовтн я 2008 року, про що свідчить повід омлення про вручення рекомен дованого поштового відправл ення (а.с. 21).
21 січня 2009 року були прийняті рішення про застосування фі нансових санкцій за неподанн я розрахунку сум страхових в несків на обов' язкове держа вне пенсійне страхування у с троки, визначені законодавст вом за №№ 5, 6 та 7 відповідно, до я ких на підставі статті 106 част ини 9 пункту 5 Закону України № 1058-IV до відповідача застосован о фінансові санкції у розмір і 850 грн., відповідно 170 грн., 340 грн . та 340 грн.. Вказані рішення бул и отримані відповідачем 21 січ ня 2009 року, про що свідчать особ исті підписи відповідача на цих рішеннях (а.с.а.с. 22-24).
Відповідно до картки особо вого рахунку фізичної особи- підприємця ОСОБА_2 (а.с. 15) за боргованість відповідача по сплаті штрафних санкцій та п ені за вказаний вище період с тановить 856,28 грн. та 0,66 грн. відпо відно (а.с.а.с. 26-31).
Актом № 9 від 08 квітня 2009 року п ро результати проведення пер евірки дотримання законодав ства про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання встановлено порушення п ункту 1.3 «Порядку формування т а подання органам Пенсійного фонду України відомостей пр о застраховану особу, що вико ристовуються в системі загал ьнообов' язкового державно го пенсійного страхування», що затверджений Постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 10 червня 2004 року за № 7- 6, а саме не подання відомостей , що використовуються у систе мі персоніфікованого обліку (а.с. 89).
22 квітня 2009 року відповідаче м подано звіт за найману робо чу за 2007 та 2008 роки.
22 квітня 2009 року було прийнят о рішення про застосування ф інансових санкцій за неподан ня відомостей, що використов уються в системі персоніфіко ваного обліку за № 52, відповід но до якого, на підставі стат ті 106 частини 9 пункту 5 Закону У країни № 1058-IV до відповідача бу ло застосовано фінансову сан кцію у розмірі 421,96 грн. (а.с. 60).
Відповідно до розрахунку ш трафної санкції (а.с. 60 (на зворо ті)) сума страхових внесків (до ходу), з якої обчислена штрафн а санкція становить 201,07 грн. (6056,25 х 33,2%х10%) та 220,89 грн. (6653,22х33,2%х10%).
Вказане рішення та розраху нок було отримане відповідач ем 27 квітня 2009 року, про що свідч ить повідомлення про врученн я рекомендованого поштового відправлення (а.с. 61).
Вказана заборгованість пі дтверджується й карткою особ ового рахунку фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 (а.с. 45-52).
Заборгованість, що була виз нана відповідачем в судовому засіданні, відповідно до под аної суду заяви у розмірі 3299,39 г рн., підтверджується також ма теріалами справи, а саме: карт кою особового рахунку фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_2 (а.с. 45-52); розрахунком суми стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за березень та квітен ь 2009 року на загальну суму 798,58 гр н. (а.с.а.с. 54, 55); Рішенням № 91 від 08 т равня 2009 року про застосуванн я фінансових санкцій та нара хування пені за несплату (неп ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) страхувальниками ст рахових внесків, у тому числі донарахованих страхувальни ками або органом Пенсійного фонду (а.с. 58).
Отже, загальна сума заборго ваності становить 5816,39 грн. (1238,10+856 ,28+0,66+2348,57+110,24+42+798,58+421,96).
Заборгованість також стве рджується і доданим до позов ної заяви розрахунком по сум ам заборгованості, що рахуєт ься за відповідачем (а.с.а.с. 25, 4 3).
Відповідно до статті 1 пункт у 1 Закону України «Про збір на обов' язкове державне пенсі йне страхування»платниками збору є суб' єкти підприємн ицької діяльності незалежно від форм власності, їх об' єд нання, бюджетні, громадські т а інші установи та організац ії, об'єднання громадян та інш і юридичні особи, а також фізи чні особи - суб' єкти підпри ємницької діяльності, які ви користовують працю найманих працівників.
Відповідно до статті 4 пунк ту 1 вказаного Закону ставки з бору на обов' язкове державн е пенсійне страхування встан овлюються у розмірі 33,2 відсот ки від об' єкта оподаткуванн я, визначеного абзацами перш им і другим пункту 1 статті 2 ць ого Закону.
Відповідно до статті 14 пунк ту 1 Закону України № 1058-IV робото давці - підприємства, устано ви і організації, створені ві дповідно до законодавства Ук раїни, незалежно від форми вл асності, виду діяльності та г осподарювання, об' єднання г ромадян, профспілки, політич ні партії (у тому числі філії, представництва, відділення т а інші відокремлені підрозді ли зазначених підприємств, у станов, організацій, об' єдн ань громадян, профспілок, пол ітичних партій, які мають окр емий баланс і самостійно вед уть розрахунки із застрахова ними особами), фізичні особи - суб' єкти підприємницької д іяльності та інші особи (вклю чаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єктів підприємн ицької діяльності, які обрал и особливий спосіб оподаткув ання (фіксований податок, єди ний податок, фіксований сіль ськогосподарський податок, п ридбали спеціальний торгови й патент), які використовують працю фізичних осіб на умова х трудового договору (контра кту) або на інших умовах, перед бачених законодавством, або за договорами цивільно-право вого характеру - є страхувал ьниками.
Відповідно до статті 15 част ини 1 Закону України 1058-IV платни ками страхових внесків до со лідарної системи є страхувал ьники, зазначені в статті 14 ць ого Закону.
Відповідно до пункту 8 Прикі нцевих положень Закону Украї ни № 1058-IV страхові внески, що пер ераховуються до солідарної с истеми (крім страхових внеск ів, що перераховуються особа ми, зазначеними в пунктах 3 і 4 с татті 11 та у статті 12 цього Зако ну, а також страхових внесків , сплачуваних за осіб, зазначе них у пунктах 8, 13, 14, 17 статті 11 цьо го Закону), сплачуються страх увальниками та застраховани ми особами на умовах і в поряд ку, визначених цим Законом, та в розмірах, передбачених Зак оном України «Про збір на обо в' язкове державне пенсійне страхування»для відповідни х платників збору.
Відповідно до статті 3 части ни 1 Закону України № 1058-IV суб' є ктом солідарної системи є в т ому числі застраховані особи та страхувальники.
Відповідно до пункту 1.3 підп ункту 1 «Порядку формування т а подання органам Пенсійного фонду України відомостей пр о застраховану особу, що вико ристовуються в системі загал ьнообов' язкового державно го пенсійного страхування», що затверджений Постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 10 червня 2004 року за № 7- 6, страхувальник один раз на р ік до 1 квітня поточного року з гідно із затвердженим графік ом подає до територіального органу Пенсійного фонду з а місцем реєстрації компле кт документів первинної зві тності до системи персоніфік ованого обліку відомостей пр о застрахованих осіб за попе редній рік.
Відповідно до статті 20 част ини 12 Закону № 1058-IV страхові внес ки підлягають сплаті незалеж но від фінансового стану пла тника внесків.
Відповідно до статті 106 част ини 2 Закону № 1058-IV суми страхови х внесків своєчасно не нарах овані та/або не сплачені стра хувальниками у строки, визна чені статтею 20 цього Закону вв ажаються простроченою забор гованістю із сплати страхови х внесків і стягуються з нара хуванням пені та застосуванн ям фінансових санкцій.
Відповідно до статті 106 част ини 9 пунктів 2 та 5 Закону № 1058-IV ви конавчі органи Пенсійного фо нду за несплату (неперерахув ання) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарах ованих страхувальниками або територіальними органами Пе нсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків с воєчасно не сплачених сум. Од ночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих ) страхових внесків і фінансо вих санкцій нараховується пе ня, розрахована за кожний ден ь прострочення платежу. За не подання, несвоєчасне подання , подання не за встановленою ф ормою або подання недостовір них відомостей, що використо вуються в системі персоніфік ованого обліку та іншої звіт ності, передбаченої законода вством, до територіальних ор ганів Пенсійного фонду накла дається штраф у розмірі 10 відс отків суми страхових внесків , які були сплачені або підляг али сплаті за відповідний зв ітний період, за кожний повни й або неповний місяць затрим ки подання відомостей, звітн ості, але не менше десяти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян, а в разі повтор ного протягом року такого по рушення - у розмірі 20 відсоткі в зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян.
Відповідно до статт і 9 пункту 9.3 підпункту 9.3.2. Поста нови Пенсійного фонду Україн и від 19 грудня 2003 року № 21-1 «Про за твердження Інструкції про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування до Пен сійного фонду України»розра хунок фінансової санкції зді йснюється на підставі даних картки особового рахунку пла тника.
З огляду на вищевказа не, зважаючи на вказані норми Закону України № 1058-IV, в редакці ї, що діяв на час виникнення сп ірних відносин, враховуючи о бставини, встановлені судом, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають д о задоволення.
Керуючись статтями 11 , 70, 71, 86, 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Змінені позовні вимоги п рокурора Воловецького район у Закарпатської області в ін тересах держави в особі Упра вління Пенсійного фонду Укра їни у Воловецькому районі За карпатської області до фізич ної особи-підприємця ОСОБА _2 задовольнити.
Стягнути з фізичної особи-п ідприємця ОСОБА_2 на корис ть Управління Пенсійного фон ду України у Воловецькому ра йоні Закарпатської області з аборгованість зі сплати стра хових внесків у розмірі 5816,39 (п' яти тисяч восьмиста шістнадц яти грн. 39 коп.) грн..
Постанова суду може бути ос каржена до Львівського апеля ційного адміністративного с уду протягом десяти днів з дн я її проголошення, а у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 КАС України, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Зака рпатський окружний адмініст ративний суд з одночасним на дсиланням її копії до суду ап еляційної інстанції. У випад ках, встановлених статтею 167 ч астиною 4 цього Кодексу десят иденний строк на апеляційне оскарження постанови суду об числюється з наступного дня після закінчення п' ятиденн ого строку з моменту отриман ня суб' єктом владних повнов ажень повідомлення про можли вість отримання копії постан ови суду. У разі подання апеля ційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Головуючий Гаврилко С.Є.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2011 |
Оприлюднено | 25.03.2011 |
Номер документу | 14356903 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні