ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2011 року Справа № 2а/0370/447/11
Волинський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Каленю к Ж.В.,
розглянувши в порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу за позовом Л уцької об' єднаної державно ї податкової інспекції до Пр иватного підприємства «ДАЛ І» про стягнення штрафних (фі нансових) санкцій у сумі 3069,00 гр н.,
ВСТАНОВИВ:
Луцька об' єднана де ржавна податкова інспекція ( надалі - Луцька ОДПІ, позива ч) звернулася з адміністрати вним позовом до Приватного п ідприємства "ДАЛІ" (надалі - ПП «ДАЛІ», відповідач, підпри ємство) про стягнення штраф них (фінансових) санкцій у сум і 3069,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем було п орушено п.1, п.2, п.12 ст.3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», зміст яких зафіксовано акто м перевірки від 17 липня 2010 року НОМЕР_2. Виявлені порушен ня стали підставою для засто сування до ПП «ДАЛІ» штрафни х (фінансових) санкцій у сумі 3 069,00 грн., з яких 90,00 грн. - за непрове дення готівки через реєстрат ор розрахункових операцій (Р РО) та невидачу розрахунково го документа встановленого з разка на суму 18,00 грн., 2 979,00 грн. - за порушення порядку ведення о бліку товарних запасів за мі сцем їх реалізації (встановл ено відсутність будь-яких пр ихідних документів на товар, що реалізується на загальну суму 1489,50 грн.). Про застосування до підприємства штрафних (фі нансових) санкцій на загальн у суму 3069,00 грн. Луцькою ОДПІ при йнято рішення від 30 липня № 0 006432303. Дане рішення відповіда чем в адміністративному чи с удовому порядку не оскаржене . Суму штрафних санкцій у добр овільному порядку ПП «ДАЛІ» не сплачено, а тому позивач пр осив стягнути з підприємства 3069,00 грн. штрафних (фінансових) с анкцій у примусовому порядку .
Ухвалою судді від 23 лютого 201 1 року відкрито скорочене про вадження в даній адміністра тивній справі відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративн ого судочинства України (КАС України).
Відповідач заперечень про ти позову, доказів у спростув ання позовних вимог чи заяви про визнання позову не подав , хоча був належним чином пові домлений про розгляд справи в порядку скороченого провад ження та про наслідки непода ння заперечень проти позову (а.с.18). Тому суд вважає можливим вирішення справи на підстав і наявних в ній доказів.
Дослідивши письмові доказ и, суд дійшов висновку, що адмі ністративний позов підлягає задоволенню повністю з таки х підстав.
Судом встановлено, що 02 квіт ня 2003 року виконавчим комітет ом Луцької міської ради ПП «Д АЛІ» зареєстроване як суб' є кт підприємницької діяльнос ті - юридична особа; із 09 квітня 2003 року підприємство перебув ає на податковому обліку у Лу цькій ОДПІ, що підтверджуєть ся копіями свідоцтва про дер жавну реєстрацію (перереєстр ацію) суб' єкта підприємниць кої діяльності - юридичної особи (а.с.5), довідки про взяття на облік платника податків в ід 09 квітня 2003 року № 2725 (а.с.5, зворо тна сторона), довідки про вклю чення до Єдиного державного реєстру підприємств та орган ізацій України № 889 (а.с.6).
17 липня 2010 року Луцькою ОДПІ н а підставі направлення від 16 л ипня 2010 року № 003013 (а.с.8) у присутно сті бармена ОСОБА_1 було п роведено перевірку за дотрим анням суб' єктом господарюв ання порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій у господарсь кій одиниці суб' єкта господ арської діяльності ПП «ДАЛІ» - кафе «Сальвадор», розташова ного за адресою м. Луцьк, вул. В инниченка, 24.
За результатами вказаної п еревірки було складено акт в ід 17 липня 2010 року НОМЕР_2 (а.с .9-10), з яким ознайомлено бармена ОСОБА_1, що засвідчується її підписом на 4 сторінці акта перевірки (а.с.10). Зауваження на акт перевірки та до осіб, які її проводили, в особи, яка зді йснювала розрахункову опера цію, відсутні (п.4.1. акта).
Перевіркою встановлено по рушення відповідачем п.1, п.2, п.1 2 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг» (далі - Закон №265/95-ВР), а саме: проведено розрахунко ву операцію при купівлі двох пляшок слабоалкогольного на пою «Бренді кола» на суму 18,00 гр н. без застосування РРО або ро зрахункової книжки та при ць ому не видано розрахунковий документ, що підтверджує вик онання розрахункової операц ії. Також допущено порушення порядку ведення обліку това рних запасів за місцем їх реа лізації, оскільки на момент п еревірки були відсутні будь- які прихідні документи (накл адні, податкові накладні тощ о) на товар, що реалізується зг ідно із відомістю № 1 та № 2 (а.с.11) до акту перевірки на загальн у суму 1489,50 грн.
На підставі акта перевірки від 17 липня 2010 року НОМЕР_2 Л уцькою ОДПІ 30 липня 2010 року бул о прийняте рішення № 0006432303 п ро застосування до підприємс тва штрафних (фінансових) сан кцій у сумі 90,00 грн. - за порушенн я п.1, п.2 ст.3 Закону № 265/95-ВР (за пров едення розрахункової операц ії на суму 18,00 грн. без застосув ання РРО), у сумі 2 979,00 грн. - за пор ушення п.12 ст.3 Закону № 265/95-ВР (за порушення порядку ведення об ліку товарних запасів за міс цем їх реалізації у сумі 1489,50 гр н.), всього на загальну суму 3069,00 грн. (а.с.12), що підтверджується розрахунком (а.с.8, зворотна ст орона).
Вищевказане рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій відправлено від повідачу 10 серпня 2010 року (а.с.12, з воротна сторона), однак повер нулось до позивача 14 вересня 2 010 року у зв' язку із закінчен ням терміну зберігання, про щ о свідчить відмітка Українсь кого державного підприємств а поштового зв' язку «Укрпош та»» (а.с.12), акт від 25 жовтня 2010 ро ку про повернення рішень (а.с.1 3). Разом з тим, рішення вважаєт ься врученим відповідно до с т.6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» (в редакції чинній на моме нт виникнення правовідносин ): у разі коли податковий орган або пошта не може вручити пла тнику податків податкове пов ідомлення або податкові вимо ги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою п рийняти податкове повідомле ння або податкову вимогу, нез находженням фактичного місц я розташування (місцезнаходж ення) платника податків, пода тковий орган розміщує податк ове повідомлення або податко ві вимоги на дошці податкови х оголошень, встановленій на вільному для огляду місці бі ля входу до приміщення подат кового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вр учення (ч.4 пп.6.2.4 п.6.2 ст.6).
Відповідно до ст.1 Закону №265/ 95-ВР реєстратори розрахунков их операцій застосовуються ф ізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх фі ліями, відділеннями, іншими в ідокремленими підрозділами ) (далі - суб'єкти підприємниць кої діяльності), які здійснюю ть операції з розрахунків в г отівковій та/або в безготівк овій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при прода жу товарів (наданні послуг) у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та с уб'єктами підприємницької ді яльності, які виконують опер ації купівлі-продажу іноземн ої валюти.
З акта перевірки вбачаєтьс я, що відповідачу видано ліце нзію на право роздрібної тор гівлі алкогольними напоями в ід 23 квітня 2010 року № 253143 на термі н дії з 23 квітня 2010 року по 23 квіт ня 2011 року. У зв' язку із реаліз ацією підакцизних товарів та проведення готівкових розра хунків у господарській одини ці застосовується РРО (п.2.2.9-2.2.11 а кта).
Відповідно до п.1, п.2, п.12 ст.3 Зак ону №265/95-ВР (в редакції чинній н а час виникнення правовіднос ин) суб'єкти господарювання, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг зобов'язані проводити роз рахункові операції на повну суму покупки (надання послуг и) через зареєстровані, оплом бовані у встановленому поряд ку та переведені у фіскальни й режим роботи реєстратори р озрахункових операцій з розд рукуванням відповідних розр ахункових документів, що під тверджують виконання розрах ункових операцій, або у випад ках, передбачених цим Законо м, із застосуванням зареєстр ованих у встановленому поряд ку розрахункових книжок; вид авати особі, яка отримує або п овертає товар, отримує послу гу або відмовляється від неї , розрахунковий документ вст ановленої форми на повну сум у проведеної операції; вести у порядку, встановленому зак онодавством, облік товарних запасів на складах та/або за м ісцем їх реалізації, здійсню вати продаж лише тих товарів , які відображені в такому обл іку, за винятком продажу това рів особами, які відповідно д о законодавства оподатковую ться за правилами, що не перед бачають ведення обліку обсяг ів реалізованих товарів (над аних послуг).
Матеріалами перевірки вст ановлено непроведення розра хункової операції при продаж у двох одиниць слабоалкоголь ного напою «Бренді кола» на з агальну суму 18,00 грн.
Згідно з п.1 ч.1 ст.17 та ст.21 Закон у № 265/95-ВР (в редакції, чинній на час виникнення правовідноси н) за порушення вимог цього За кону, за рішенням відповідни х органів державної податков ої служби України передбачен і наступні фінансові санкції : у п'ятикратному розмірі варт ості проданих товарів (надан их послуг), на які виявлено нев ідповідність, - у разі непрове дення розрахункових операці й через реєстратори розрахун кових операцій, у разі нерозд рукування відповідного розр ахункового документа, що під тверджує виконання розрахун кової операції, або проведен ня її без використання розра хункової книжки.
Отже, за вказане порушення р озмір фінансової санкції ста новитиме 90,00 грн. (18,00 грн. х 5), що ві дповідає розрахунку Луцької ОДПІ.
Відповідно до ст.6 Закону № 265 /95-ВР облік товарних запасів ф ізичною особою - суб'єктом під приємницької діяльності вед еться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юри дичною особою (її філією, відд іленням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визн аченому відповідним націона льним положенням (стандартом ) бухгалтерського обліку. Обл ік ведеться з урахуванням ос обливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємни цтва. Обов'язок із ведення обл іку товарних запасів не заст осовується до осіб, які відпо відно до законодавства опода тковуються за правилами, що н е передбачають ведення облік у придбаних або проданих тов арів.
Згідно із ч.2 ст.3 Закону Украї ни від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про б ухгалтерський облік та фінан сову звітність в Україні» (да лі - Закон № 996-XIV) бухгалтерськ ий облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підпри ємством. Статтею 2 зазначеног о Закону визначено, що цей Зак он поширюється на всіх юриди чних осіб, створених відпові дно до законодавства України , незалежно від їх організаці йно-правових форм і форм влас ності, а також на представниц тва іноземних суб'єктів госп одарської діяльності (далі - п ідприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітні сть згідно з законодавством. Підставою для бухгалтерсько го обліку господарських опер ацій є первинні документи, як і фіксують факти здійснення господарських операцій (ст.9 З акону № 996-XIV).
Згідно з п.1.3 глави 1 Методичн их рекомендацій з бухгалтерс ького обліку запасів, затвер джених наказом Міністерства фінансів України від 10 січня 2007 року №2 (Методичні рекоменда ції), для цілей бухгалтерсько го обліку запаси включають, з окрема: товари у вигляді мате ріальних цінностей, що придб ані (отримані) та утримуються підприємством з метою подал ьшого продажу. Пунктами 3.1, 3.6 гл ави 3 Методичних рекомендаці й передбачено, що надходженн я запасів на підприємство оф ормлюється відповідними док ументами, типові форми яких з атверджуються Державним ком ітетом статистики України та іншими центральними органам и виконавчої влади. Якщо для о формлення господарської опе рації типові форми первинних документів відсутні, то підп риємство складає такі первин ні документи, які б містили об ов'язкові реквізити, передба чені законодавством та іншим и нормативно-правовими актам и. Приймання та оприбуткуван ня запасів, які надійшли від п остачальників або від переро бників з переробки на сторон і, оформлюється товарно-тран спортною накладною з викорис танням штампу (позначення) пр о оприбуткування або прибутк овим ордером.
Відповідно до відомості № 1 та № 2, що є додатками до акта пе ревірки від 17 липня 2010 року (а.с.1 1), на момент проведення переві рки були відсутні документи, що підтверджують надходженн я товару на суму 1 489,50 грн.
Статтею 21 вказаного Закону № 265/95-ВР встановлено, що до суб'є ктів підприємницької діяльн ості, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого по рядку облік товарів за місце м реалізації та зберігання, з астосовується фінансова сан кція у розмірі подвійної вар тості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не м енше десяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н.
Таким чином, сума застосова ної штрафної (фінансової) сан кції - 2 979,00 грн. (1489,50 грн. х 2) відпов ідає встановленому Законом № 265/95-ВР розміру.
Відповідно до ст.25 Закону № 26 5/95-ВР суми фінансових санкцій , які визначені ст.ст.17-24 цього З акону, підлягають перерахува нню суб'єктами підприємницьк ої діяльності до Державного бюджету України в десятиденн ий термін з дня прийняття орг анами державної податкової с лужби України рішення про за стосування таких фінансових санкцій.
Як вбачається з довідки Луц ької ОДПІ про наявність забо ргованості за штрафними (фін ансовими) санкціями (а.с.14), штра фні (фінансові) санкції в сумі 3069,00 грн. не сплачені.
Таким чином, оскільки рішен ня Луцької ОДПІ про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій від 30 липня 2010 року № 0006432 303 прийняте з дотриманням в имог чинного законодавства У країни, у встановленому зако ном порядку не скасоване, від повідач письмових заперечен ь проти позову не подав, штраф ні (фінансові) санкції у сумі 3 069,00 грн. добровільно не сплатив , тому суд приходить до виснов ку, що позовні вимоги слід зад овольнити.
Відповідно до абз.9 ч.1 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в по рядку скороченого проваджен ня. Таким чином, постанова під лягає негайному виконанню.
Керуючись ст.ст.183-2, 256 КАС Укра їни, ст.3, 17, 21, 25 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підп риємства «ДАЛІ» (ідентифіка ційний код 32396616) в доход Державн ого бюджету України штрафні (фінансові) санкції у сумі 3069,00 г рн. (три тисячі шістдесят дев' ять грн. 00 коп.).
Постанова підлягає негайн ому виконанню.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого ст.186 КАС Укра їни, якщо таку апеляційну ска ргу не було подано. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після пов ернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляцій ного провадження або набранн я законної сили рішенням за н аслідками апеляційного пров адження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання апеляційної скарги д о Львівського апеляційного а дміністративного суду через Волинський окружний адмініс тративний суд. Апеляційна ск арга на постанову суду подає ться сторонами протягом деся ти днів з дня отримання ними к опії постанови. Копія апеляц ійної скарги одночасно надси лається особою, яка її подає, д о Львівського апеляційного а дміністративного суду.
Суддя Ж.В.Каленюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 28.03.2011 |
Номер документу | 14403409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні