Категорія №9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 лютого 2011 року Справа № 2а-334/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді: Захарової О.В.
при секретарі: Б ілоконі Д.І.
за участю
представника позивача: Мазура М.В. ( довіреність б/н від 20.07.2010)
представника відповідача: Цілінченко Є.О. (довірен ість №4-П/11 від 04.01.2011)
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Ві дкритого акціонерного товар иства «Молодіжне» до Лугансь кого територіального управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку про скасування постанови про накладення штрафу №561-ЛУ в ід 13.10.2009, -
ВСТАНОВИВ:
06 січня 2011 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду надійшов адміні стративний позов Відкритого акціонерного товариства «Мо лодіжне» до Луганського тери торіального управління Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку про ска сування постанови про наклад ення штрафу №561-ЛУ від 13.10.2009.
В обґрунтування поз овних вимог позивач зазначив , що оскаржувана Постанова №561 -ЛУ від 13.10.2009 є незаконною, оскіл ьки винесена з порушенням п. 2 розділу III, п.6 розділу IV, п. 1 розді лу V, п.3 розділу VII Правил розгля ду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінн их паперів та застосування с анкцій, відповідно до яких за криттю підлягають справи, в я ких відсутній склад правопор ушення. Склад правопорушення передбачає наявність чотирь ох елементів: об'єкту, об'єктив ної сторони, суб'єкта, суб'єкти вної сторони. Відсутність хо ча б одного з елементів виклю чає наявність складу правопо рушення. В діях ВАТ «Молодіжн е» відсутні ознаки суб'єктив ної сторони, а саме вини. Голов а ВАТ «Молодіжне» знав про об ов'язок виконати розпоряджен ня Луганського територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку, бажав виконати й ого, проте не мав реальної мож ливості, оскільки на той моме нт ВАТ «Молодіжне» знаходило ся в скрутному фінансовому с тані і не могло оплатити посл уги аудитора, висновок якого , відповідно до ст. 40 Закону Укр аїни «Про цінні папери та фон довий ринок» є частиною річн ої інформації про емітента. Т аким чином, ВАТ «Молодіжне» н е мало реальної можливості в иконати розпорядження Луган ського територіального упра вління Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку шляхом подання повної р ічної інформації про емітент а, а також оприлюднення цієї і нформації. Позивач не запере чує допущене порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінн і папери та фондовий ринок» т а п. 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації ем ітентами цінних паперів, але воно сталося внаслідок об'єк тивних обставин (складного е кономічного стану підприємс тва), а не винних дій (бездіяль ності) керівництва підприємс тва. На думку позивача, в даном у випадку відсутній склад пр авопорушення, передбаченого и. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Представник позивач а у судовому засіданні підтр имав позовні вимоги у повном у обсязі, надав пояснення ана логічні викладеним у позові.
Представник відпов ідача у судовому засіданні п озов не визнав, надав запереч ення, суду пояснив, що ВАТ „Мол одіжне" не виконало розпоряд ження ЛТУ ДКЦПФР у термін до 14 .09.2009, не усунуло порушення чинн ого законодавства про цінні папери та до 14.09.2009 не розкрило р ічну інформацію за 2008 рік відп овідно до вимог Положення "Пр о розкриття інформації з емі тентами цінних паперів", затв ердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006, чим порушило вимогу п. 10 ст. 8 Закону України «Про де ржавне регулювання ринку цін них паперів". Такі дії ВАТ «Мол одіжне» підпадають під поруш ення, відповідальність за як е передбачена п.8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулю вання ринку цінних паперів в Україні" - невиконання розпор ядження щодо усунення поруше нь законодавства на ринку ці нних паперів.
Щодо тяжкого економ ічного стану та відсутності спеціалістів на яких посилає ться позивач представник від повідача зазначив, що чинне з аконодавство України не звіл ьняє підприємства від викона ння вимог законів та нормати вно-правових актів, в тому чис лі законодавства на ринку ці нних паперів, у зв'язку з їх тя жким економічним станом та в ідсутністю спеціалістів, щод о якого напрямку діяльності підприємства. Тяжкий фінансо вий стан ВАТ «Молодіжне» вра хований при розгляді справи №561-ЛУ про правопорушення на р инку цінних паперів, що тягне за собою пом'якшувальну обст авину при винесенні постанов и № 561-ЛУ про накладення санкці ї правопорушення на ринку ці нних паперів.
Отже, при розгляді спра ви № 561-ЛУ уповноваженою особо ю ЛТУ ДКЦФР встановлений скл ад вищезазначеного правопор ушення ВАТ «Молодіжне», факт правопорушення і вина юриди чної особи повністю підтверд жується актом про правопоруш ення на ринку цінних паперів № 561-ЛУ від 30.09.2009 та матеріалами с прави № 561-ЛУ, у зв'язку з цим тве рдження позивача стосовно не встановлення ЛТУ ДКЦПФР скл аду правопорушення не відпов ідають дійсності.
Заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи, розгля нувши справу в межах заявлен их позовних вимог і наданих с торонами доказів, оцінивши д окази відповідно до вимог ст .69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Відповідач - Відкрите а кціонерне товариство ««Моло діжне» зареєстроване Попасн янською районною державною а дміністрацією Луганської об ласті 17.05.1996 за № 1 372 120 0000 000260, і.к.00846808.
Судом встановлено, що 13 липня 2009 Луганським територі альним управлінням Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку відносно Ві дкритого акціонерного товар иства «Молодіжне» було винес ено розпорядження про усунен ня порушень законодавства пр о цінні папери №125-ЛУ, згідно як ого відповідач повинен був у термін до 14 вересня 2009 усунути порушення чинного законодав ства про цінні папери, та в цей же термін розкрити регулярн у річну інформацію за 2008 рік (а. с.30).
Розпорядження було отримане відповідачем, що не заперечувалось представник ом під час судового розгляду .
30 вересня 2009 Луганськ им територіальним управлінн ям Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку складено акт про правопоруш ення на ринку цінних паперів № 561-ЛУ, а саме - невиконання роз порядження від 13 липня 2009 року № 125-ЛУ (а.с.61).
У зв'язку з цим, началь ником Луганського територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку у відношенні відповідача було винесено по станову № 561-ЛУ від 13 жовтня 2009 пр о накладення санкції за прав опорушення на ринку цінних п аперів у розмірі 1000 неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян - 17000 грн. (а.с.16).
Спірні правовідносини регулюються Законом України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (да лі Закон №448), Законом України в ід 23 лютого 2006 року №3480- 1V «Про цін ні папери та фондовий ринок» (далі - Закон №3480) та Положенн ям про розкриття інформації емітентами цінних паперів, з атвердженого рішенням Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку №1591 від 19.12. 2006, зареєстрованим в Міністер стві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364 (далі - Положення).
Відповідно до статт і 40 Закону №3480 річна інформація про емітента є відкритою і пі длягає оприлюдненню емітент ом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, ш ляхом опублікування її в одн ому з офіційних друкованих в идань Верховної Ради України , Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у і розміщення у загальнодос тупній інформаційній базі да них Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у про ринок цінних паперів.
Згідно з вимогами пун кту 1 глави 7 розділу V Положенн я №1591 розкриття річної інформ ації має здійснюватись шляхо м розміщення в загальнодосту пній інформаційній базі дани х Комісії, опублікування у оф іційному друкованому виданн і та подання до Комісії.
Розкриття річної і нформації здійснюється у так і строки:
розміщення в загальнодост упній інформаційній базі дан их Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за з вітним; опублікування у офіц ійному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня ро ку, наступного за звітним; под ання до Комісії - не пізніше 1 ч ервня року, наступного за зві тним.
Пунктом 4 глави 7 розді лу V Положення №1591 визначено, що при поданні річної інформац ії до Комісії емітенти, які є п рофесійними учасниками фонд ового ринку (крім емітентів, я кі мають ліцензію на ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів), банк ами, страховиками, інститута ми спільного інвестування, т а емітенти іпотечних сертифі катів, іпотечних облігацій, с ертифікатів ФОН, емітенти об лігацій місцевих позик надаю ть (надсилають) річну інформа цію до загального відділу це нтрального апарату Комісії.
Пунктом 5 глави 7 розділу V Пол оження №1591 передбачено, що при поданні річної інформації д о Комісії емітенти, які не виз начені в пункті 4 цієї глави, п одають (надсилають) річну інф ормацію до територіального о ргану Комісії згідно з їх міс цезнаходженням.
Відповідно до пункту 6 глави 7 розділу V Положення №1591 до складу річної інформації , що подається до Комісії, дода ється(ються) копія(ї) протокол у(олів) загальних зборів еміт ента, що проводились у звітно му році.
Згідно з пунктом 7 гл ави 7 розділу V Положення №1591 до складу річної інформації, що подається до Комісії, додаєт ься аудиторський висновок у паперовій формі, зшитий та за свідчений підписом та відбит ком печатки аудитора (аудито рської фірми).
Пунктом 8 глави 7 розді лу V Положення №1591 передбачено , що до складу річної інформац ії, що подається до Комісії ем ітентами іпотечних облігаці й, додається витяг з реєстру к ожного іпотечного покриття, складений за станом на дату о станнього оновлення емітент ом даних реєстру іпотечного покриття відповідно до Закон у України "Про іпотечні обліг ації".
Примірник офіційно го друкованого видання, в яко му опубліковано річну інформ ацію про емітента, він (емітен т) надсилає до Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку.
Статтею 11 Закону №448 перед бачена відповідальність юри дичних осіб за правопорушенн я на ринку цінних паперів.
Пунктом 6 частини 1 ст атті 11 Закону №448 визначено, що Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку зас тосовує до юридичних осіб фі нансові санкції за нерозміще ння, розміщення не в повному о бсязі інформації та/або розм іщення недостовірної інформ ації у загальнодоступній інф ормаційній базі даних Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у розмірі до т исячі неоподаткованих мінім умів доходів громадян.
Відповідно до статт і 9 Закону №448 уповноважені осо би паперів та фондового ринк у мають право: безперешкодно входити до підприємства, в ус танови, організації за служб овим посвідченням та мати до ступ до документів та інших м атеріалів, необхідних для пр оведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реаліз ацією своїх повноважень; зал учати за погодженням зі відп овідними центральними та міс цевими органами виконавчої в лади, органами місцевої влад и та самоврядування, підприє мствами та об'єднаннями їх сп еціалістів, депутатів місцев их рад (за їх згодою) для прове дення перевірок та ревізій; в ідповідно до розподілу обов' язків чиї письмового доручен ня провадити в межах наданих повноважень розгляд справ п ро порушення! чинного законо давства щодо випуску та обіг у цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, виз начених нормативними актами Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку, ст авити питання перед органами Прокуратури України та Міні стерством внутрішніх справ У країни про проведення розслі дувань або інших заходів від повідно до чинного законодав ства; вимагати в межах своєї к омпетенції в посадових осіб підприємств, установ, органі зацій надання письмових пояс нень.
Статтею 12 Закону №448 ви значено порядок накладення ш трафів за порушення юридични ми особами правил діяльності на ринку цінних паперів, відп овідно до якого штрафи, перед бачені статтею 11 цього Закону , накладаються Головою Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку, членом К омісії, начальником відповід ного територіального органу або за його письмовим доруче нням його заступником після розгляду матеріалів, які зас відчують факт правопорушенн я.
Про вчинення правоп орушення, зазначеного у стат ті 11, уповноваженою особою Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку, яка йо го виявила, складається акт, я кий разом з поясненнями кері вника, іншої відповідальної посадової особи та документа ми, що стосуються справи, прот ягом трьох робочих днів напр авляється посадовій особі, я ка має; право накладати штраф .
Посадова особа Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку приймає рішення про накладення штра фу протягом 10 робочих днів піс ля отримання документів, заз начених у частині другій ціє ї статті. Рішення про накладе ння штрафу оформляється пост ановою, що надсилається юрид ичній особі, на яку накладено штраф, та банківській устано ві, в якій відкрито поточний р ахунок цієї юридичної особи.
Позивачем не надано річну інформацію за 2008 рік до Л уганського територіального управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку в зазначений термін , що не заперечується предста вником позивача під час судо вого розгляду, в результаті ч ого Луганським територіальн им управлінням Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку прийнято розпоря дження про усунення порушень законодавства про цінні пап ери №125-ЛУ, відповідно до якого відповідач повинен був у тер мін до 14 вересня 2009 усунути пор ушення чинного законодавств а про цінні папери, та в цей же термін розкрити регулярну р ічну інформацію за 2008 рік. Вказ ані порушення не своєчасно н е були усунуті й тому у віднош енні відповідача було винесе но постанову № 561-ЛУ від 13 жовтн я 2009 про накладення санкції за правопорушення на ринку цін них паперів у розмірі 1000 неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян -17 000 грн.
Посилання представн ика позивача на п. 2 розділу III, п .6 розділу IV, п. 1 розділу V, п.3 розді лу VII Правил розгляду справ пр о порушення вимог законодавс тва на ринку цінних паперів т а застосування санкцій, відп овідно до яких закриттю підл ягають справи, в яких відсутн ій склад правопорушення на у вагу не заслуговують з огляд у на таке.
Правила розгляду сп рав про порушення вимог зако нодавства на ринку цінних па перів та застосування санкці й, затверджені Рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку 11.12.2007 N 2272, за реєстровані в Міністерстві ю стиції України 12 лютого 2008 року за N 120/14811 визначають порядок та строки розгляду Державною к омісією з цінних паперів та ф ондового ринку справ про пор ушення громадянами, посадови ми особами та юридичними осо бами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Відповідно до п.4 Розділу 1 Пр авил завданням провадження у справах про правопорушення є своєчасне, повне й об'єктивн е з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законодавс твом, забезпечення виконання винесеного рішення, а також в иявлення причин та умов, що сп рияють учиненню правопоруше нь, і запобігання правопоруш енням.
Пунктом 1 Розділу III П равил встановлено, що справа про правопорушення може бут и порушена тільки в тому разі , якщо є достатні дані, які вка зують на наявність правопору шення.
Справу про правопор ушення не може бути порушено , а порушена справа підлягає з акриттю за відсутності склад у правопорушення (п.2 Правил).
Як вже зазначалося, п озивач не надав річну інформ ацію за 2008 рік до Луганського т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку в за значений термін, чим порушив вимоги законодавства на рин ку цінних паперів.
З матеріалів справи в бачається, що відповідачем в становлені достатні дані, як і вказують на скоєння позива чем правопорушення на ринку цінних паперів, а саме невико нання позивачем розпоряджен ня.
Суд критично оціню є доводи представника відпов ідача щодо відсутності вини у зв' язку із тяжким фінансо вим станом та відсутності ко штів для оплати послуги ауди тора, оскільки чинне законод авство не звільняє підприємс тво від виконання вимог зако нів та нормативно - правови х актів на ринку цінних папер ів, у зв' язку з їх тяжким фіна нсовим станом.
Як встановлено суд ом, тяжкий фінансовий стан бу в врахований відповідачем пр и розгляді справи №561-ЛУ про пр авопорушення на ринку цінних паперів у вигляді обставини , що пом' якшує відповідальн ість, а саме відповідачем бул о застосовано найменший розм ір суми штрафної санкції,пер едбачений ст. 11 Закону № 448.
Статтею 19 Конститу ції України встановлено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.
Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відпов ідно до якого органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Таким чином, суд дій шов до висновку, що відповіда чем при винесенні оскаржуван ої постанови своєчасно, повн о й об'єктивно з'ясовано обста вин справи про правопорушенн я на ринку цінних паперів, пос танова Луганського територі ального управління Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасува ння постанови про накладення штрафу №561-ЛУ від 13.10.2009 прийнята в порядку та спосіб, визначен ий законодавством України, в тому числі Законом України « Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні» , Законом України «Про цінні п апери та фондовий ринок».
Оскільки при судов ому розгляді справи не знайш ли свого підтвердження обста вини щодо протиправності пос танови Луганського територі ального управління Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладе ння санкцій за правопорушенн я на ринку цінних паперів від №561-ЛУ від 13.10.2009, у суду відсутні п равові підстави для її скасу вання, що, в свою чергу, є підст авою для відмови у задоволен ні позовних вимог у повному о бсязі.
При прийнятті рішен ня суд керується нормами мат еріального права, які діяли н а момент винекнення правовід носин та розгляду справи по с уті.
Судові витрати зі сплати судового збору покла даються на позивача.
На підставі части ни 3 статті 160 КАС України у судо вому засіданні 17 лютого 2011 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 69, 70, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміні стративного позову Відкрито го акціонерного товариства « Молодіжне» до Луганського те риторіального управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку про с касування постанови про накл адення штрафу №561-ЛУ від 13.10.2009, - ві дмовити повністю.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова складена у повному обсязі 22 лютого 2011 ро ку.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2011 |
Оприлюднено | 29.03.2011 |
Номер документу | 14406875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні