Постанова
від 10.03.2011 по справі 2а-204/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.3.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 березня 2011 року Справа № 2а-204/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд в скла ді:

головуючого судді: Агевича К.В.

при секретарі: Ворошило О.Є., Лізогуб Ю.В.

за участю представників:

від позивача - Кривошеєва О.В.,

від відповідача 1 - Москаленка Д.В.,

від відповідача 2 - не прибув.,

від відповідача 3 - не прибув.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом Державної податко вої інспекції у м. Первомайсь ку Луганської області (надал і - Позивач) до Державного ре єстратора Первомайської міс ької ради (надалі - Відповід ач 1), Державного реєстратора Запорізської міської ради (н адалі - Відповідач 2) та Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Тавріда - Інвест» (над алі - Відповідач 3) про визнан ня запису про державну перер еєстрацію суб' єкта підприє мницької діяльності недійсн им, зобовязання вчинити певн і дії -

ВСТАНОВИВ:

05 січня 2011 року Позивач зверн увся до суду з адміністратив ним позовом до Державного ре єстратора Первомайської міс ької ради, Державного реєстр атора Запорізської міської р ади та Товариства з обмежено ю відповідальністю «Тавріда - Інвест», в якому просить виз нати недійсним запис від 15.12.2010 № 11031070008025853 про державну перереєст рацію ТОВ «Тавріда - Інвест» (ідентифікаційний код 36246719), зоб ов' язати державного реєстр атора Первомайської міської ради зробити реєстраційну д ію «внесення змін до відомос тей про юридичну особу, що не п ов' язані зі змінами в устан овчих документах», якою ввес ти до Єдиного Державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців інфо рмацію про попереднє місцезн аходження ТОВ ««Тавріда - Інв ест»; визнати неправомірними дії посадових осіб ТОВ «Тавр іда - Інвест», щодо надання нед остовірних даних Державному реєстратору Первомайської м іської ради.

Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 06.01.2011 відмовлено у відкритт і провадження у частині позо вних вимог щодо визнання неп равомірними дій посадових ос іб Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Тавріда - Ін вест» щодо надання недостові рних даних державному реєстр атору Первомайської міської ради, оскільки зазначену вим огу не належить розглядати в порядку адміністративного с удочинства.

29.01.2011 Позивачем уточнено свій адміністративний позов (а.с. 3 1-32).

В обґрунтування позовних в имог Позивач зазначив, що на й ого адресу надійшла інформа ція про те, що до Єдиного Держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в Державним реєстратором бул о внесено запис про внесення змін до відомостей про юриди чну особу, що не пов' язані зі змінами в установчих докуме нтах, щодо зміни юридичної ад реси, а саме, попередня юридич на адреса ТОВ «Тавріда - Інвес т» була Запорізська область, м. Запоріжжя, вул. Новобудов, 3/4 09, а відповідно до вказаного з апису підприємство знаходит ься за адресою: Луганська о бласть, м. Первомайськ, кв. 40 р оків Победи, 18/72. Під час переві рки вказаної адреси працівни ками податкової міліції було встановлено, що за вказаною а дресою ТОВ «Тавріда - Інвест» не знаходиться, що підтвердж ується довідкою від 24.12.2009 № 25/29-01. Н а думку Позивача вказані обс тавини є підставою про визна ння недійсним запису про дер жавну перереєстрацію ТОВ «Та вріда - Інвест» та зобов' яза ння відповідача 1 - державного реєстратора Первомайської м іської ради вчинити дії щодо внесення до Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців інформації про попереднє міс цезнаходження Відповідача 3.

В судовому засіданні предс тавник Позивача - Державної п одаткової інспекції у м. Перв омайську Луганської області позовні вимоги підтримав в п овному обсязі та просив суд ї х задовольнити з підстав, вик ладених в позовній заяві.

Представник Відповідача 2 - державного реєстратора Перв омайської міської ради в суд овому засіданні проти позову заперечував та просив суд ві дмовити в задоволенні позову в повному обсязі з підстав, ви кладених в письмових запереч еннях (а. с. 23, 35, 58-59).

Представник Відповідача 2 - державного реєстратора Запо різської міської ради в судо ве засіданняне з' явився, пр осив справу слухати за його в ідсутності (а.с. 51).

Представник Відповідача - 3 в судове засідання не з' яви вся, про час, дату та місце роз гляду справи повідомлявся на лежним чином.

Заслухавши представників сторін, дослідивши у судовом у засіданні надані сторонами докази, оцінивши їх за своїм в нутрішнім переконанням, що ґ рунтується на всебічному, по вному та об' єктивному розгл яді в судовому засіданні всі х обставин справи в їх сукупн ості, суд приходить до наступ них висновків.

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни встановлено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно з ч.2 ст. 2 КАС України д о адміністративних судів мож уть бути оскаржені будь-які р ішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноваже нь, крім випадків, коли щодо та ких рішень, дій чи бездіяльно сті Конституцією чи законами України встановлено інший п орядок судового провадження .

Відповідно до положень ч.3 с т.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Згідно до ч.1 ст.16 та ч.1 ст.20 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року (N755-IV) з метою забе зпечення органів державної в лади, а також учасників цивіл ьного обороту достовірною ін формацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в створено Єдиний державний реєстр, відомості з якого є ві дкритими і загальнодоступни ми.

Абз. 12 ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України передбачено , що органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання відповідно до своїх пов новажень та у порядку, встано вленому законом, можуть заст осовувати до суб'єктів госпо дарювання адміністративно-г осподарську санкцію у вигляд і скасування державної реєст рації та ліквідації суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господ арського кодексу України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Стаття 104 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачає, що до адміністр ативного суду має право звер нутися з адміністративним по зовом особа, яка вважає, що пор ушено її права, свободи чи інт ереси у сфері публічно-право вих відносин. Суб'єкт владних повноважень має право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, встановлених законом.

Закон України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» від 04.12.1990 р. № 509-XII, а саме ст. 10 в становлює вичерпний перелік функцій податкових органів, який не підлягає розширеном у тлумаченню.

Здійснюючи функції визнач ені ст. 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні» податкові органи над ілені правами, які визначені ст. 11 вказаного Закону. Виходя чи зі змісту вказаної норми, п одаткові органи у правовідно синах унормованих Законом Ук раїни «Про держану реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (надалі - Закон № 755-IV) наділе ні лише правом на звернення у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності (п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»).

Застосування податковим о рганом вказаної адміністрат ивно-господарської санкції м ає наслідком втрату юридично ю особою цивільної правозда тності у зв' язку з ухваленн ям судового рішення про внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про припинення юридичної особи (ст. 33 Закону № 755-IV).

В даному випадку Позивачем ставиться вимога про визнан ня недійсним запису про держ авну перереєстрацію Відпові дача 3 та зобов' язання відпо відача 1 державного реєстрат ора Первомайської міської ра ди зробити реєстраційну дію «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах», якою ввести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців інформацію п ро попереднє місцезнаходжен ня Відповідача1 - Товариства з обмеженою відповідальністю «Тавріда - Інвест».

Тобто вказані вимоги не маю ть наслідком припинення юрид ичної особи та виключення її з державного реєстру.

В свою чергу, органи державн ої влади відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України, а том у, враховуючи норми ст. ст. 10, 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» с уд приходить до висновку, що п одаткові органи не вправі зв ертатись до суду з вищевказа ними вимогами.

Крім того, суд зазначає наст упне.

Законом № 755-IV не передбачено визнання за рішенням суду не дійсною реєстраційної дії «в несення змін до відомостей п ро юридичні особу, що не пов' язані зі змінами в установчи х документах».

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону № 755-IV відомості про юридичну о собу або фізичну особу - підпр иємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом в несення записів на підставі відомостей з відповідних реє страційних карток та відомос тей, що надаються юридичними особами державному реєстрат ору за місцезнаходженням реє страційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ст. 19 Закону № 755-IV, якою в регульовано порядок внесенн я змін до відомостей про юрид ичну особу, які містяться в Єд иному державному реєстрі, пр авом подачі державному реєст ратору відповідних реєстрац ійних карток наділені особи уповноважені діяти від імені юридичної особи (виконавчог о органу), при цьому положення вказаної статті Закону не пе редбачають внесення змін до відомостей про юридичну особ у, які містяться в Єдиному дер жавному реєстрі на підставі рішення суду.

Отже, вимога Державної пода ткової інспекції у м. Первома йську Луганської області пр о зобов' язання державного р еєстратора Первомайської мі ської ради зробити реєстраці йну дію «внесення змін до від омостей про юридичну особу, щ о не пов' язані зі змінами в у становчих документах», якою ввести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців інфо рмацію про попереднє місцезн аходження Відповідача 3 не ґр унтується на нормах Закону № 755-IV та прямо суперечить йому, а тому не підлягає задоволенн ю.

Разом з тим, суд зазначає, що в даному випадку Позивачем н евірно обрано спосіб реаліза ції власних повноважень в ра зі встановлення факту відсут ності юридичної особи за її м ісцезнаходженням.

Як вбачається з матеріалів справи посадовими особами П озивача встановлено, що за юр идичною адресою Відповідач 3 не знаходиться, що підтвердж ено відповідною довідкою від 24.12.2009 № 25/29-01. (а. с. 10).

Відповідно до ст. 38 Закону № 7 55-IV підставами для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством ю ридичної особи, зокрема, є ная вність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутніс ть юридичної особи за вказан им її місцезнаходженням.

Згідно ст. 19 Закону № 755-IV якщо д о Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутн ість юридичної особи за її мі сцезнаходженням, то в разі не одержання реєстраційної кар тки про підтвердження відомо стей про юридичну особу в уст ановлений частиною сьомою ці єї статті строк, а також у разі одержання державним реєстра тором від органу державної п одаткової служби повідомлен ня встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий у строк, що не перевищує дес яти робочих днів з дати, яка вс тановлена для подання реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу, або з дати одержання по відомлення від органу держав ної податкової служби, напра вити рекомендованим листом ю ридичній особі повідомлення про необхідність подання де ржавному реєстратору реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу.

У повідомленні зазначають ся підстава його надіслання, остання дата одержання держ авним реєстратором реєстрац ійної картки від юридичної о соби або найменування органу державної податкової служби , який надіслав повідомлення про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням , та дата цього повідомлення.

Державний реєстратор зали шає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у та повідомляє про це заявни ка у випадках і в порядку, вста новлених частиною п'ятою ціє ї статті.

У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв'язку про відсутніс ть юридичної особи за вказан ою адресою або неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати направлення їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.

З урахуванням вказаних нор м Позивачу слід було направи ти державному реєстратору по відомлення встановленого зр азка про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням для внесення в Єдиний де ржавний реєстр запису про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям, що і стало б підставою для звернення до суду з позовом п ро припинення юридичної особ и, в межах повноважень визнач ених Законом України «Про де ржавну податкову службу».

З урахуванням вищевикладе ного в судовому засіданні не встановлено підстав для пос тановлення судового рішення про задоволення позовних ви мог.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 10.03.2011 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено до 14.03.2011 р ., про що сторонам оголошено в судовому засіданні після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови з у рахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС У країни.

На підставі викладеного та керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України суд , -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміні стративного позову Державно ї податкової інспекції у м. Пе рвомайську Луганської облас ті до Державного реєстратор а Первомайської міської ради , Державного реєстратора Зап орізької міської ради та Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Тавріда - Інвест» п ро визнання запису про держа вну перереєстрацію суб' єкт а підприємницької діяльност і недійсним, зобов' язання в чинити певні дії відмовити.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову в повному обсязі складено та підписано 14.03.2011.

Суддя К.В. Агевич

Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено29.03.2011
Номер документу14406938
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-204/11/1270

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 26.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні