Постанова
від 14.03.2011 по справі 2а-1385/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 березня 2011 року Справа № 2а-1385/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді: Ципко О.В .,

при секретарі: Бороді ній І.Ю.,

за участю:

представника позивача: О смоловської Л.В.,

представник відповідача: н е прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Сєв єродонецького міського цент ру зайнятості до приватного підприємства “Михайлівське - 2005” про стягнення штрафу у р озмірі 6175,60 грн.,-

В С Т А Н О В И В

14 лютого 2011 року Сєвєродонец ький міський центр зайнятост і звернувся до Луганського о кружного адміністративного суду з позовом до приватного підприємства “Михайлівське - 2005” про стягнення штрафу у р озмірі 6175,60 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідачем в порушення норм З акону України «Про зайнятіст ь населення» до Сєвєродонець кого міського центру зайнято сті не надавались відомості про вивільнення працівника, у зв' язку з даним порушення м до відповідача застосовани й штраф у розмірі річної заро бітної плати за вивільненого працівника. Таким чином, пози вач просив суд стягнути з при ватного підприємства “Михай лівське - 2005” штраф у розмірі 6175,60 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, дав пояснення п о суті позову та просив стягн ути з приватного підприємств а “Михайлівське - 2005”, код ЄДР ПОУ 33791930 на користь Сєвєродоне цького міського центру зайня тості штраф у розмірі 6175,60 грн.

Представник відпові дача у судове засідання не з'я вився, про час та місце слухан ня справи повідомлявся належ ним чином. Поштою на адресу су ду повернувся конверт на яко му вказано, що за зазначеною а дресою відповідач не прожива є.

Згідно ч. 4 ст. 33 КАС України у р азі ненадання особами, які бе руть участь у справі, інформа ції щодо їх поштової адреси с удовий виклик або судове пов ідомлення надсилаються юрид ичним особам та фізичним осо бам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця прож ивання), що зазначена в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців. У разі відсутност і осіб, які беруть участь у спр аві, за такою адресою вважаєт ься, що судовий виклик або суд ове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС Ук раїни розписку про одержання повістки (повістку у разі нем ожливості вручити її адресат у чи відмови адресата її одер жати) належить негайно повер нути до адміністративного су ду. У разі повернення поштово го відправлення із повісткою , яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.

Відповідно до ч. 4. ст. 128 КА С України у разі неприбуття в ідповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без пові домлення ним про причини неп рибуття розгляд справи не ві дкладається і справу може бу ти вирішено на підставі наяв них у ній доказів. Ці ж наслідк и застосовуються у разі повт орного неприбуття за таких с амих умов відповідача, який н е є суб'єктом владних повнова жень. Тому, суд вважає за можли ве розглянути справу за відс утності відповідача, на підс таві наявних матеріалів.

Заслухавши пояснення представника позивача, перев іривши матеріали справи, роз глянувши справу в межах заяв лених позовних вимог і надан их представником позивача до казів, оцінивши докази відпо відно до вимог ст. 69-72 КАС Украї ни, суд прийшов до наступного .

Правові, економічні та орга нізаційні основи зайнятості населення України і його зах исту від безробіття, а також с оціальної гарантії з боку де ржави в реалізації громадяна ми права на працю визначено З аконом України «Про зайнятіс ть населення» від 01.03.1991р. № 803-XII (да лі по тексту - Закон України від 01.03.1991р. № 803-XII).

Відповідно до статті 3 Закон у України від 01.03.1991р. № 803-XII держав на політика України зайнятос ті населення базується на та ких принципах: забезпечення рівних можливостей усім гром адянам, незалежно від походж ення, соціального і майновог о стану, расової та національ ної належності, статі, віку, по літичних переконань, ставлен ня до релігії, в реалізації пр ава на вільний вибір виду дія льності відповідно до здібно стей та професійної підготов ки з урахуванням особистих і нтересів і суспільних потреб ; сприяння забезпеченню ефек тивної зайнятості, запобіган ню безробіттю, створенню нов их робочих місць та умов для р озвитку підприємництва; коор динації діяльності у сфері з айнятості з іншими напрямами економічної і соціальної по літики на основі державної т а регіональних програм зайня тості; співробітництва профе сійних спілок, асоціацій (спі лок) підприємців, власників п ідприємств, установ, організ ацій або уповноважених ними органів у взаємодії з органа ми державного управління в р озробці, реалізації та контр олі за виконанням заходів що до забезпечення зайнятості н аселення; міжнародного співр обітництва у вирішенні пробл ем зайнятості населення, вкл ючаючи працю громадян Україн и за кордоном та іноземних гр омадян в Україні.

Пунктом 1 статті 20 Закону Укр аїни від 01.03.1991р. № 803-XII визначено, щ о підприємства, установи і ор ганізації, незалежно від фор м власності, їх службові особ и зобов'язані сприяти провед енню державної політики зайн ятості на основі: додержання законодавства про працю, а та кож прийнятих відповідно до нього умов договорів та угод ; організації професійної пі дготовки, перепідготовки і п ідвищення кваліфікації прац івників, а також професійног о перенавчання тих, хто підля гає вивільненню з виробництв а, у тому числі інвалідів; прац евлаштування осіб, які потре бують соціального захисту і не здатні на рівних умовах ко нкурувати на ринку праці, в кі лькості, визначеній місцевим и державними адміністраціям и, виконавчими органами відп овідних рад, та інвалідів у кі лькості, визначеній згідно і з Законом України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»; інформува ння працівників про наявніст ь вакантних робочих місць (по сад), у тому числі з неповним р обочим часом.

Пунктом 1 статті 18 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня» встановлено, що для реалі зації державної політики зай нятості населення, професійн ої орієнтації, підготовки і п ерепідготовки, працевлаштув ання та соціальної підтримки тимчасово не працюючих гром адян у порядку, що визначаєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни, створюється державна слу жба зайнятості, діяльність я кої здійснюється під керівни цтвом Міністерства праці та соціальної політики України , місцевих державних адмініс трацій та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до Свідоцтва пр о державну реєстрацію юридич ної особи Серії А01 № 000332 Сєвєрод онецький міський центр зайня тості зареєстрований Викона вчим комітетом Сєвєродонець кої міської ради Луганської області 19.02.1991 року (а.с.5), є місцев им органом державної виконав чої влади та місцевим органо м державної служби зайнятост і і підпорядковується Держав ному центру зайнятості Мініс терства праці та соціальної політики України та Луганськ ій міській держадміністраці ї.

За таких підстав, органом, у повноваженим державою здійс нювати відповідні функції у даних спірних відносинах є С євєродонецький міський цент р зайнятості, який входить до складу державної служби зай нятості.

Статтею 34 Закону України «П ро зайнятість населення» виз начено, що контроль за додерж анням законодавства про заня тість населення здійснюєтьс я, зокрема, інспекціями служб и зайнятості.

Пунктом 4 статті 18 Закону Укр аїни від 01.03.1991р. № 803-XII встановлено , що у складі державної служби зайнятості створюється інсп екція, що здійснює контроль з а виконанням законодавства п ро зайнятість підприємствам и, установами й організаціям и, незалежно від форм власнос ті і господарювання, фермера ми та іншими роботодавцями.

Інспекція по контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення входи ть до складу державної служб и зайнятості. Інспекція здій снює контроль за виконанням законодавства про зайнятіст ь населення підприємствами, установами та організаціям и усіх форм власності, фермер ами та іншими роботодавцями керуючись Законом України «П ро зайнятість населення» та Положенням про інспекцію по контролю за додержанням зако нодавства про зайнятість нас елення.

Відповідно до абзацу 6 підпу нкту «а» пункту 6 Положення пр о інспекцію по контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 24.06.1991р. № 47, Інспекція по контролю за д одержанням законодавства пр о зайнятість населення відпо відно до покладених на неї за вдань здійснює заходи, спрям овані на недопущення нелегал ьного використання праці іно земців або осіб без громадян ства без дозволу державної с лужби зайнятості.

Так, головним спеціалі стом Інспекції по контролю з а додержанням законодавства про зайнятість населення Лу ганського обласного центру з айнятості Селівановим Вол одимиром Пилиповичем 16 кві тня 2010 року проведено перевір ку приватного підприємства “ Михайлівське - 2005”.

Приватне підприємство “Михайлівське - 2005” зареєстр овано Виконавчим комітетом С євєродонецької міської ради Луганської області 20.09.2005 року з а № 1 383 102 0000 001197, про що видано свідо цтво про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 048720 ( а.с.6).

За результатами перев ірки складено акт перевірки додержання законодавства пр о зайнятість № 23 від 16.04.2010 р., яким встановлено порушення відпо відачем статті 49-2 КЗпП Україн и та п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення», в зв' язку з чим на останнього накл адено штраф у розмірі 6175,60 грн. П еревірку проведено в присутн ості

директора приватного підп риємства “Михайлівське - 2005” Ігнатенко Д.В., який з акт ом ознайомлений під підпис т а один примірник було йому на дано.

З вказаного акту пере вірки вбачається, що відпові дача зобов' язано в 10-ти денни й термін перерахувати суму ш трафу в розмірі 6175,60 грн. та про п ерерахування штрафу повідом ити Сєвєродонецький міський центр зайнятості, надіславш и копію платіжного доручення .

Як вбачається з матері алів справи, акт перевірки до держання законодавства про з айнятість № 23 від 16.04.2010 року відп овідачем оскаржено не було.

Частиною 2 статті 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' є ктів владних повноважень адм іністративні суди перевіряю ть, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

З урахуванням вищезазначе ного, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_4 звернулас ь до Кремінського районного центру зайнятості в пошуках роботи.

30.04.2009 року ОСОБА_4 була при йнята на приватне підприємст во “Михайлівське - 2005” на пос аду комірника. 19.11.2009 року вона б ула звільнена на підставі п.1 с т.40 КЗпП України у зв' язку з с короченням штату (а.с.11-12).

Згідно з доповідної записк и заступника директора Кремі нського районного центру зай нятості Гусак І.В. вбачаєт ься, що до Сєвєродонецького м іського центру зайнятості бу в направлений запит № 17/5-1452 від 1 8.12.2009 року для підтвердження на дання чи ненадання приватним підприємством “Михайлівськ е - 2005” відомостей про заплан оване та фактичне вивільненн я ОСОБА_4 Згідно з відпові ддю Сєвєродонецького місько го центру зайнятості № 13/4-475 від 12.03.2010 року повідомлено Кремінс ький районний центр зайнятос ті, що звіти про заплановане т а фактичне вивільнення з при ватного підприємства “Михай лівське - 2005” не надавались (а .с.7).

Відповідно до підпункту «а » пункту 8 Положення про інспе кцію по контролю за додержан ням законодавства про зайнят ість населення Інспекції над ається право безперешкодно в ідвідувати підприємства, уст анови та організації усіх фо рм власності з метою контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення. Ознайомлюватися з документа ми та одержувати від підприє мств, установ та організацій копії наказів, розпоряджень , протоколів, дані обліку і зві тності та інформацію з питан ь додержання законодавства п ро зайнятість населення, інш і документи і відомості, необ хідні для виконання інспекці єю своїх завдань.

Так, під час перевірки відпо відачем надано представнику Інспекції довідку про доход и ОСОБА_4 за період з 30.04.2009 ро ку по 19.11.2009 року. Інспекцією вст ановлено, що заробітна плата ОСОБА_4 за вказаний періо д складає 6175,60 грн. (а.с13).

Статтею 35 Закону України ві д 01.03.1991р. № 803-ХІІ визначено, що слу жбові особи, винні у порушенн і законодавства України про зайнятість населення, притяг уються у зазначеному порядку до відповідальності.

Частиною 4 статті 20 Закону Ук раїни від 01.03.1991р. № 803-ХІІ встанов лено, що підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Пунктом 5 ст. 20 Закону Ук раїни від 01.03.1991р. № 803-ХІІ встанов лено, що при вивільненні пра цівників (у тому числі прац юючих пенсіонерів та інвалід ів) у зв'язку із змінами в о рганізації виробництва і пра ці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепроф ілюванням підприємств, уста нов, організацій, скорочення м чисельності або штату п рацівників, підприємства, у станови, організації, незале жно від форми власності, пові домляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайня тості, вказуючи підстави і ст роки вивільнення, найменува ння професій, спеціальносте й, кваліфікації, розмір оплат и праці, а в десятиденний стро к після вивільнення - направл яють списки фактично вивільн ених працівників, зазначаюч и в них інвалідів.

У разі неподання або п орушення строків подання ци х даних стягується штраф у р озмірі річної заробітної пла ти за кожного вивільненого п рацівника. Ці кошти зарахову ються до Фонду загальнообов 'язкового державного соціал ьного страхування України на випадок безробіття і викори стовуються для фінансування заходів по працевлаштуванн ю та соціального захисту вив ільнюваних працівників.

На підставі зазначених норм чинного законодавства, Інспекцією було застосовано до

приватного підприємства “ Михайлівське - 2005” штрафну са нкцію за порушення законодав ства про зайнятість населенн я, а саме, п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення», в розмірі 6175,60 грн. та запропоно вано в 10-денний термін внести вказаний штраф, про що складе но акт № 23 від 16.04.2010 р.

На час розгляду справи т а прийняття рішення по суті з аявлених позовних вимог дока зів про сплату зазначеної су ми відповідачем суду не нада но.

Відповідно до частини 1 с татті 9 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вир ішує справи відповідно до Ко нституції та законів України , а також міжнародних договор ів, згода на обов' язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Відповідно до частини 1 с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 стат ті 69 Кодексу адміністративно го судочинства України дока зами в адміністративному суд очинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд вст ановлює наявність або відсут ність обставин, що обґрунтов ують вимоги і заперечення ос іб, які беруть участь у справі , та інші обставини, що мають з начення для правильного вирі шення справи. Ці дані встанов люються судом на підставі по яснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показа нь свідків, письмових і речов их доказів, висновків експер тів.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністрат ивного судочинства України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Доказів, які б спростов ували доводи позивача відпов ідач суду не надав.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об' єктивн ому дослідженні, та враховую чи всі наведені обставини, су д вважає дії Сєвєродонецьког о міського центру зайнятості щодо нарахування штрафних с анкцій за порушення Закону У країни «Про зайнятість насел ення» правомірними, а тому, по зовні вимоги є обґрунтованим и, а позов таким, що підлягає з адоволенню.

На підставі викладеног о, керуючись Законом України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991р. № 803-XII, ст.ст. 2, 9, 17, 33, 35, 69-72, 94, 128, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В

Позовні вимоги Сєвєр одонецького міського центру зайнятості до приватного пі дприємства “Михайлівське - 2005” про стягнення штрафу у роз мірі 6175,60 грн. задовольнити пов ністю.

Стягнути з приватного підприємства “Михайлівське - 2005” (код ЄДРПОУ 33791930, адреса 93400, м .Сєвєродонецьк, вул.Новікова , 17/12) на користь Сєвєродонецько го міського центру зайнятост і (код ЄДРПОУ 13392390, адреса: 93400, м.Сє вєродонецьк, вул.Гагаріна, 116) ш траф у розмірі 6175,60 грн. (шість ти сяч сто сімдесят п' ять грн. 60 коп.).

Постанова може бу ти оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду.

Апеляційна скарга пода ється до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Луганський окружний а дміністративний суд. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено 19.03.2011 року.

Суддя О.В. Ципко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2011
Оприлюднено29.03.2011
Номер документу14406957
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1385/11/1270

Постанова від 14.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні