Рішення
від 03.03.2011 по справі 4/13/5022-170/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/13/5022-170/2011

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"03" березня 2011 р.Справа № 4/13/5022-170/2011

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Бурди Н.М.             

Розглянув справу

за позовом Державної екологічної інспекції у Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль       

до Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів, Тернопільської області           

про відшкодування збитків в сумі 104 грн. 91 коп., завданих державі внаслідок порушення водного законодавства

За участю представників сторін:

позивача: юрисконсульт –Мазур Т.В. (довіреність № 1-1/3228 від 22.12.2009р.)

відповідача: не з'явився

Суть справи:

В розпочатому судовому засіданні представнику позивача процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 81-1 ГПК України, роз'яснено.

Державна екологічна інспекція у Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль звернулася до господарського суду Тернопільської області з позовною заявою до відповідача - Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів, Тернопільської області про відшкодування збитків в сумі 104 грн. 91 коп., завданих державі внаслідок порушення водного законодавства.

Представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі.

Відповідач відзив на позов суду не подав, участь уповноваженого представника в цьому ж судовому засіданні не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином ухвалою про порушення провадження у справі від 04.02.2011р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № б/н, вручене його представнику 10.02.2011р.

Технічна фіксація (звукозапис) судового процесу у відповідності до ст. 81-1 ГПК України не здійснювалась за відсутності відповідного клопотання представника позивача.

Спір розглянуто у відповідності до ст. 75 ГПК України по наявних у справі матеріалах.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представника позивача, господарським судом встановлено наступне:

- відповідно до наказів Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 548 від 19.12.2006р., № 540 від 12.12.2006р., Державна екологічна інспекція в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами, зокрема і шляхом звернення до судів з позовами про відшкодування шкоди, заподіяної в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища;

- 07.05.2008р. державним інспектором Державної екологічної інспекції у Тернопільській області Яворським Т.Д. в присутності начальника Башуцького С.П., на підставі ст. 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, проведено перевірку дотримання природоохоронного законодавства Зборівським комбінатом комунальних підприємств, за результатами якої складено акт.

Як випливає з вищезазначеного акту, підприємство надає послуги із водопостачання та водовідведення, водозабір здійснюється із п'яти артезіанських свердловин на основі дозволу спецводокористування № ТКР –1431 "А"/ТЕР з терміном дії до 01.01.2009р. Передача води населенню здійснюється на основі ліцензії на централізоване водопостачання та водовідведення № 559918 серія АА з терміном дії до 28.12.2008р., водовідведення від населення, організацій та установ здійснюється по самопливчих колекторах без очистки в р. Стрипа, облік якості зворотних вод не ведеться,  проектна документація на реконструкцію очисних споруд і каналізаційної мережі в стадії розробки. Згідно звіту про використання води за 2007р. (форма № 2-ТП (водгосп)) Зборівським комбінатом комунальним підприємством скинуто 87 тис. куб. м. зворотних вод без очистки та встановлено за період з 01.01.2007р. по 31.12.2007р.  перевищення встановлених лімітів відведення забруднюючих речовин в р. Стрипа по наступних показниках:

- органічних речовинах (БСК5) 83, 83 мг/л, 83, 83 г/м3 при величині допустимої концентрації 15 мг/л, 15г/м3;

- завислих речовин 127, 59 мг/л, 127, 59 г/м3 при величині допустимої концентрації 15 мг/л, 15г/м3;

- ХСК 234, 48 мг/л, 234, 48 г/м3 при величині допустимої концентрації 70 мг/л, 70г/м3;

- азот амонійний 13, 79 мг/л, 13, 79 г/м3 при величині допустимої концентрації 2 мг/л,  2 г/м3;

- фосфати 5, 8 мг/л, 5, 8 г/м3 при величині допустимої концентрації 0, 5 мг/л,  0, 5 г/м3;

- залізо загальне  0, 31 мг/л, 0, 31 г/м3 при величині допустимої концентрації 0, 3 мг/л,  0, 3 г/м3 .

Інші показники не перевищували допустимі концентрації, таким чином витрати зворотних вод становлять 9, 93 м3 /год., чим заподіяно державі збитки в розмірі 104 грн. 91 коп. (щодо розрахунку розміру збитків, то його проведено у відповідності з "Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів", затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 18.05.1995р. № 37).

Відповідно до п. 3 ст. 44 Водного кодексу України, водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Згідно ст. 38 Водного кодексу України нормативи гранично допустимого скидання забруднюючих речовин встановлюються з метою поетапного досягнення екологічного нормативу якості води водних об'єктів. Порядок розробки та затвердження нормативів гранично допустимого скидання та перелік забруднюючих речовин, що нормуються, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 1 ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законодавством України. Особи, які винні у забрудненні та засміченні вод несуть відповідальність за порушення водного законодавства (п. 2 ч. 3 ст. 110 Водного кодексу України).

Пункт "є" частини 2 статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачає, що відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у допущенні наднормативних, аварійних і залпових викидів і скидів забруднюючих речовин та інших шкідливих впливів на навколишнє природне середовище.

У відповідності до ст. 68 Закону України „Про охорону навколишнього середовища” (із змінами та доповненнями) та ч. 1 ст. 111 Водного кодексу України - підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала (ст. 1166 Цивільного кодексу України).

Факт порушення відповідачем вимог законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів підтверджується актом перевірки дотримання природоохоронного законодавства від 07.05.2008р. (підписаним начальником Зборівського ККП без заперечень), постановою про накладення адміністративного стягнення № 00388 від 07.05.2008р., протоколом № 000388 від 07.05.2008р. про адміністративне правопорушення, розрахунком збитків, завданих державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів.

З метою досудового врегулювання спору позивачем направлено на адресу Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів, Тернопільської області претензію № 1-1/1039 від 13.05.2008р. на суму 104 грн. 91 коп., яка залишена ним без відповіді та задоволення.

Приймаючи до уваги, що в процесі судового розгляду спору відповідачем не подано, а судом не здобуто жодних доказів, які б свідчили про перерахування суми завданої шкоди в добровільному порядку, а тому позовні вимоги про стягнення з Зборівського комбінату комунальних підприємств - 104 грн. 91 коп. збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог водного законодавства підлягають до задоволення як такі, що доведені позивачем у відповідності із ст. ст. 33-34 ГПК України належними і допустимими доказами та неоспорені відповідачем.

Сума шкоди  підлягає стягненню  з відповідача на  користь  спеціального фонду  місцевого бюджету Зборівської міської ради, Тернопільської області, згідно вимог п. 35 ч.1 ст. 4 та ч. 1 ст. 20 Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік”, у відповідності до яких 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності є джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів, а 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності є джерелами формування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2011 році, в тому числі: сільських, селищних, міських бюджетів –50 відсотків, обласних бюджетів та бюджетів Автономної Республіки Крим –20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя –70 відсотків.

Державне мито та інші судові витрати, згідно ст. 49 ГПК України та Декрету Кабінету Міністрів „Про державне мито”, покладаються на відповідача.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 1, 2, 22, 33, 34, 43, 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1.  Позов задовольнити.

2. Стягнути із Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів, Тернопільської області, ідентифікаційний код 03353236:

- 104 (сто чотири) грн. 91 коп. збитків, завданих державі внаслідок порушення водного законодавства в дохід місцевого бюджету Зборівської міської ради, Тернопільської області на р/р 33119331700238, код бюджету 24062100, ідент. код одержувача 23588616 в УДК у Зборівському районі, МФО 838012.

3. Стягнути із Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів, Тернопільської області, ідентифікаційний код 03353236, в доход Державного бюджету України –102 (сто дві) грн. 00 коп. державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

 Накази видати після вступу рішення у законну силу.

На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу через місцевий господарський суд, який розглянув справу.

        

 

Суддя                                                                                          Н.М. Бурда

  

Повне рішення складено 09.03.2011р.

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено30.03.2011
Номер документу14409783
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/13/5022-170/2011

Рішення від 03.03.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні