ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"28" лютого 2011 р. Справа № 7/2/5022-30/2011
Господарський суд Терноп ільської області
у складі судді Стадник М.С .
розглянув справу
за позовом Дочірнього п ідприємства фірми "Альтфатер Тернопіль", вул. Бродівська-Гр іга, 3,м.Тернопіль,46022
до Бережанського міськ ого бюро об'єднаного комунал ьного підприємства, вул. Брат ів Лепких, 44,м.Бережани,Бережа нський район, Тернопільська область,47501
За участю представників ст орін:
позивача:Балабан П.О. до віреність б/н від 11.01.2010р..
Процик М.Т. довіреність б/н від 24.01.2011р..
Суть справи:
Дочірнє підприємство фі рми "Альтфатер Тернопіль" зве рнулось із позовом до Бережа нського міського бюро об'єдн аного комунального підприєм ства про стягнення 42592,70 грн., із яких 37627,22 грн. основний борг, 3095,61 г рн. пеня, 1869,87 грн. індексація за час прострочення виконання г рошових зобов' язань.
Сторони відповідно до ст. 64 Г ПК України повідомлені про м ісце і час розгляду справи.
Учасникам судового процес у оголошено склад суду та роз ' яснено їх права і обов' яз ки передбачені ст. 22 ГПК Украї ни.
Відповідач витребувані ух валами суду від 10.01.2011р. та від 07.02.2 011р. матеріали не подав, участь повноваженого представника в судовому засіданні не забе зпечив, хоча про дату та час ро згляду справи повідомлений н алежним чином, про що свідчат ь повідомлення про вручення поштової кореспонденції .
Справа розглядається за на явними в ній матеріалами від повідно до ст. 75 ГПК України.
Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставників позивача, встан овлено:
- між "Дочірнім підприємст вом фірмою "Альфатер Тернопі ль" в особі директора Орденас В.М., який діяв на підставі Ста туту (Виконавець) та Бережанс ьким міським об' єднанням ко мунальним підприємством, в о собі директора Бабич В.М. (Замо вник) укладено 01.03.2010р. договори надання послуг із збирання т а вивезення твердих побутови х відходів- №1511 (далі договір № 1511) та договір №1508/1511 (далі догові р №1508/ 1511) відповідно до умов яки х сторони взяли на себе зобов ' язання :
- по договору № 1511 Замовник до ручає, а Виконавець надає йом у послуги із збирання та виве зення твердих побутових відх одів (далі ТПВ) накопичених у З амовника на умовах договору;
- вартість вивозу 1 куб. м. ТПВ становить -15,20 грн., крім того 20% П ДВ (3,04грн.). Обсяг перевезень в р ік складає: 45 контейнерів (об'є мом 1,1 куб. м.) 4 рази на тиждень, щ о в місяць складає - 860,36 куб. м., а в рік 10324,28 куб. м. ТПВ. Середньоміс ячна вартість послуг станови ть 15692,96грн. (у тому числі 2 615,49грн. П ДВ), (п.п.1.1,2.1 умов договору № 1511);
- по договору №1508/1511 Замовник д оручає, а Виконавець надає йо му послуги із збирання та вив езення твердих побутових від ходів (далі ТПВ) накопичених у Замовника на умовах договор у;
- вартість вивозу 1 куб. м. ТПВ становить -15,20 грн., крім того 20% П ДВ (3,04грн.). Обсяг перевезень в р ік складає:
- 11 контейнерів (об'ємом 1,1 куб. м.) 1 рази на тиждень, що складає 630,93куб.м.;
- 22 контейнери (об'ємом 1, 1 куб . м.) 2 рази на тиждень, що склада є 2523,71куб.м.;
- 17 контейнерів (об'ємом 1, 1 куб . м.) 3 рази на тиждень, що склада є 2925,21куб.м.;
що в місяць складає - 506,65 куб. м.. Середньомісячна вартість послуг становить 9241,38грн. (у том у числі 1540,23грн. ПДВ), (п.п.1.1,2.1 умов д оговору № 1508/1511);
- відповідно до п. п. 2.2, 2.3, 2.4 умов вищезазначених договорів по слуги надаються Замовникові за планово-дворовою системо ю. Для збирання ТПВ Виконавец ь повинен виставити технічно справні контейнери місткіст ю до 1.1куб. м. у кількості 45 штук п о договору №1511 та 47 штук по дого вору №1508/1511, які є власністю Вико навця. Відходи вивозяться Ви конавцем у дні, які вказані у г рафіку-дислокації, що є невід "ємними частинами договорів;
- згідно п. 3.1 умов договорів р озрахунковим періодом для оп лати послуг є календарний мі сяць. Плата за послуги із збир ання та вивезення ТПВ вносит ься не пізніше 25 числа місяця, що передує розрахунковому п еріоду;
- згідно п.8.1 умов договорів т акі набирають чинності з дня їх підписання та діють з 01.03.2010р . до 31.12.2010р., а також вважаються пр одовженими, якщо за місяць до закінчення строку не буде за явлено однією із сторін про в ідмову від договору, або його перегляд.
Відповідно до ст. 526, 527 Цивіл ьного кодексу України (далі Ц К України) сторони повинні на лежним чином та в установлен ий договором чи законом стро к виконувати взяті зобов' яз ання.
Укладені між сторонами дог овори є договорами про надан ня послуг, порядок виконання яких регулюється нормами ЦК України. Так, відповідно до ст .ст.901 - 903 ЦК України, за договоро м про надання послуг, Виконав ець зобов' язується особист о (якщо інше не передбачено до говором) надати послугу, а Змо вник зобов' язується оплати ти надану йому послугу в розм ірі, у строки та в порядку, що в становлені договором.
Як стверджує позивач, за усн ою домовленістю сторін, Вико навець здійснював надання по слуг Замовнику в березні 2010р. л ише по договору №1508/1511, а з квітн я 2010р. надавав послуги по догов ору №1511.
Дані доводи позивача підтв ерджуються двосторонніми ак тами виконання робіт за бере зень та квітень 2010р., які підпис ані ДП "Альфатер - Тернопіль " та Бережанським міським бюр о об'єднаного комунального п ідприємства, підписи яких ск ріплені печатками, а саме:
- згідно рахунку - фактури № 01076/1511 від 31.03.2010р. та акту виконаних робіт № 01076 від 31.03.2010р., у березні 201 0р. позивачем надано послуги п о перевезенню 506,65 м.куб. тверди х побутових відходів вартіст ю 9241,30 грн. (в тому числі ПДВ ) ), із розрахунку 15,20 грн. (без ПДВ ) за один м.куб;
- згідно рахунку - факт ури № 01595/1511 від 30.04.2010р. акту виконан их робіт 01595 від 30.04.2010р., у квітні 2010 р. позивачем надано послуги п о перевезенню 860,36 м.куб. тверди х побутових відходів вартіст ю 15692,96 грн. в тому числі ПДВ ), із розрахунку 15,20 грн. (без ПДВ ) за один м.куб.
Отже, матеріалами справи вс тановлено, що на виконання вз ятих згідно умов договорів з обов' язань, Виконавець нада в відповідачеві в період бер езень - квітень 2010р. послуги по вивезенню твердих побутових відходів загальною вартістю 24934,26 грн., які відповідачем опла чені частково в сумі 3000,00 грн., що підтверджується випискою з особового рахунку позивача ( 27.04.2010р. -2000грн.; 02.07. 2010р.-1000грн.), а тому ст аном на день розгляду спору, з а ним рахується заборгованіс ть в сумі 21934,26грн. боргу.
Так як, відповідачем не нада но суду доказів на підтвердж ення оплати суми боргу, а тому позовні вимоги в частині стя гнення 21934,26грн. неоплаченої ва ртості наданих в березні - к вітні 2010р. послуг підлягають д о задоволення, як обґрунтова но заявлені та підтверджені матеріалами справи.
Сторонами, в пунктах п.3.3 дого ворів передбачено, що у разі н есплати за надані послуги по вивезенню твердих побутових відходів понад установлений договором термін, замовник с плачує пеню, яка обчислюєтьс я від вартості неоплачених п ослуг у розмірі подвійної об лікової ставки НБУ, що діяла у період, за який нараховуєтьс я пеня, за кожну добу затримки .
Матеріалами справи доведе но порушення відповідачем ви конання грошових зобов'язань за виконані роботи за березе нь - квітень 2010р., а тому нарахо вана позивачем сума пені -2121,36г рн. за заявлений ним період з 2 6.03.2010р. по 08.11.2010р., підлягає до задо волення, як обґрунтовано зая влена.
Крім того, відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який про строчив виконання грошового зобов' язання, повинен на ви могу кредитора сплатити борг з врахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення .
Відповідачем порушено ст роки проведення розрахунків за надані послуги в березні - квітні 2010р. (21934,26грн.) , а тому заявл ені позивачем 1074,77 грн. інфляці йних нарахувань за період з 01. 07.2010р. по 31.11.2010р., також підлягають до задоволення, як обґрунтов ано заявлені та підтверджені матеріалами справи.
Позовні вимоги в частині с тягнення 15692,96грн. боргу за трав ень 2010р., суми інфляційних нара хувань -795,10 грн. та пені -974,25 грн., с уд залишає без розгляду, оскі льки позивач не надав витреб уванні судом докази надання ним послуг по вивезенню відх одів, а саме факт надання посл уг не підтверджений двосторо ннім актом виконання робіт, я кі сторони узгодили між собо ю, про що свідчать вищезазнач ені акти за березень-квітень 2010р., а подані суду односторонн ій рахунок - фактура № 01819/1511 від 31.05.2010р. та акт виконання робіт № 01819 від 31.05.2010р., які не підписані пр едставником відповідача, та надані останньому 10.08.2010р. через діловода Ковальчук М.В., не мо жуть бути такими доказами.
Суд відхиляє надані усні по яснення представниками пози вача щодо відмови відповідач а від підпису акту та письмов і пояснення водіїв ОСОБА_1 та ОСОБА_2 надані директо ру ДПФ "Альфатер - Тернопіль " щодо проведення ними вивозу в травні 2010р. твердих побутови х відходів з м. Бережани, оскіл ьки:
- відповідно до ст.ст.33,34 ГПК У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на які вона посилається як на підст аву своїх вимог і заперечень , при цьому обставини справи, я кі відповідно до законодавст ва повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис я іншими засобами доказуванн я;
- відповідно до вимог п.10.1 "Сан итарных правил содержания те рриторий населенных мест" (Са нПиН 42-128-4690-88) від 05.08.1988р., які є чинни ми на даний час, доказом вивез ення побутових відходів є шл яхові листи в яких повинен ві дмічатися кожен здійснений р ейс автомобіля адміністраці єю місця по складуванню побу тових відходів.
Позивач, зазначених доказ ів, які підтверджують наданн я послуг в травні 2010р., не надав .
Державне мито в сумі 251,30 грн. т а витрати на інформаційно - технічне забезпечення судов ого процесу в сумі 236,00 грн. підс таві ст. 49 ГПК України поклада ються на відповідача.
Враховуючи викладене, керу ючись ст.49,п.5 ст.81,ст.ст. 82, 84 ГПК Укр аїни, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги з адовольнити частково.
2.Стягнути з Бережанськог о міського бюро об'єднаного к омунального підприємства, ву л. Братів Лепких, 44, м. Бережани, Бережанського району, Терно пільської області ідентифік аційний код 35491984 на користь Доч ірнього підприємства фірми " Альтфатер Тернопіль", вул. Бро дівська-Гріга, 3, м. Тернопіль, і дентифікаційний код 22601875 - 21934,26г рн. боргу, 2121,36 грн. пені, 1074,77 грн. ін фляційних , 251,30 грн. державного мита та 236,00 грн. витрати на інфо рмаційно - технічне забезпе чення судового процесу.
Видати наказ.
3. В частині стягнення 15692,96гр н. боргу, 974,25грн. пені та 795,10грн. ін фляційних позов залишити без розгляду.
На рішення суду, яке не наб рало законної сили, сторони м ають право подати апеляційну скаргу, протягом десяти днів з дня підписання рішення (12.03.2011 р.), через місцевий господарсь кий суд.
Суддя М.С. Стадник
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 31.03.2011 |
Номер документу | 14409803 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні