7/12/5022-147/2011
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"14" березня 2011 р.Справа № 7/12/5022-147/2011
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Стадник М.С.
розглянув справу
за позовом: Тернопільського міжрайонного природоохоронного прокурора Тернопільської області в інтересах держави, вул. Білецька, 51, м. Тернопіль, 46000 в особі Державної екологічної інспекції у Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль, 46000
до відповідача: Теребовлянського комбінату комунальних підприємств, вул. Січових Стрільців, 63, м. Теребовля, Тернопільська область, 48100
За участю представників:
прокурора: Якубець К.В. –помічник прокурора, посвідчення №94 від 16.12.2010р.
позивача:Мазур Т.В. –юрисконсульт, довіреність №1-1/3228 від 22.12.2009р.
Суть справи:
Тернопільський міжрайонний природоохоронний прокурор Тернопільської області звернувся з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Тернопільській області про стягнення з Теребовлянського комбінату комунальних підприємств 13972,65 грн. збитків завданих внаслідок порушення водного законодавства .
Учасникам судового процесу роз'яснено їх права і обов'язки передбачені ст.ст. 22,29 ГПК України.
Помічник прокурора в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі.
Державна екологічна інспекція у Тернопільській області на вимогу суду подала витребувані документи, представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в сумі заявленого прокурором позову, та повідомив суду, що інформацією щодо відшкодування відповідачем збитків станом на день розгляду справи не володіє .
Відповідач витребувані ухвалами суду від 02.02.2011р. та 28.02.2011р. матеріали не подав, участь повноважного представника в судовому засіданні не забезпечив, хоча про час та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштових відправлень.
Спір розглядається за наявними у справі матеріалами відповідно до ст.75 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши помічника прокурора, пояснення представника позивача, встановлено:
- Державна екологічна інспекція у Тернопільській області, відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі (затверджене наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12. 2006 р. N 548 та зареєстровано в Мінюсті) є спеціальним підрозділом Мінприроди, одним з основних завдань якої є забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, а саме здійснює державний контроль за додержанням правил, нормативів, стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища; поводження з відходами; додержанням умов виданих дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, викиди та скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, та має право відповідно до пп.6,9 п.5 зазначеного Положення складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; вживати в установленому законом порядку заходів на відшкодування втрат і збитків, завданих унаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч.3 ст.38 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (далі Закон України) в порядку спеціального використання природних ресурсів, до яких належить води водних об'єктів (спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів, ст.48 Водного кодексу) , громадянам, підприємствам, установам і організаціям надаються у володіння, користування або оренду природні ресурси на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності.
Водокористувачі, згідно ст. 44 Водного кодексу України, зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території, здійснювати заходи щодо запобігання забрудненню водних об'єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з неї; здійснювати погоджені у встановленому порядку технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених стічних вод.
Порядок розробки та затвердження нормативів гранично допустимого скидання та перелік забруднюючих речовин, що нормуються, встановлюються Кабінетом Міністрів України, метою якого є поетапне досягнення екологічного нормативу якості води водних об'єктів (ст. 38 Водного кодексу України). Такий Порядок розроблення і затвердження нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, затверджений постановою КМ України від 11 вересня 1996 р. N 1100 (в редакції постанови від 24.01.2002р. №72).
Як встановлено актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 29.01.2010р., проведеної державним інспектором Державної екологічної інспекції за участю керівника Теребовлянського комбінату комунальних підприємств –Брицького І.Б., підприємством, внаслідок неефективної роботи каналізаційних очисних споруд, здійснюється скид недостатньо очищених зворотних вод з перевищенням встановлених лімітів забруднюючих речовин. Так, згідно звіту підприємства форми №2-ТП за 4 квартал 2009р. про використання води Теребовлянським ККП (таблиця №2 –водовідведення), встановлено перевищення концентрації забруднюючих речовин у зворотних водах в р. Гніздна по:
- органічних речовинах (БСК5) 150,79 мг/л, 150.79 г/м3 при величині допустимої концентрації 15 мг/л, 15г/м3;
- завислих речовин 117, 16 мг/л, 117,16 г/м3 при величині допустимої концентрації 15 мг/л, 15г/м3;
- ХСК 294, 97 мг/л, 294,97 г/м3 при величині допустимої концентрації 80 мг/л, 80г/м3;
- азот амонійний 35, 15 мг/л, 35,15 г/м3 при величині допустимої концентрації 2 мг/л, 2 г/м3;
- фосфати 4,24 мг/л, 4,24 г/м3 при величині допустимої концентрації 0, 5 мг/л, 0, 5 г/м3;
Обсяги відведених зворотних вод за 2009р. становлять 145100м 3 / рік , 397,53 м3/ добу, За період з 25.08.2009р. по 06.12.2009р. (105 діб, 2520год.) підприємство скинуло в р. Гнізна 41740,65м3.
В результаті порушення вимог водного законодавства державі завдано збитків на суму 13972,65грн., які розраховані відповідно до "Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів", затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. № 3897 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2009р. № 767/16783.
Відповідно до ч. 1 ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.
Підприємства, установи, організації, діяльність яких впливає на стан води, зобов'язані приймати заходи щодо забезпечення їх охорони та нести відповідальність за порушення водного законодавства в розмірах і порядку встановлених законодавством України, згідно п. 3 ст. 68 Закону України, п. 2 ст. 110, ст. 111 Водного кодексу України, які передбачають обов'язок особи яка заподіяла шкоду відшкодувати її в повному обсязі.
За порушення природоохоронного законодавства, керівника Теребовлянського ККП притягнуто до адміністративної відповідальності на підставі протоколу про адміністративне правопорушення № 004783 від 29.01.2010р. та постанови про накладення адміністративного стягнення № 000 4783/6 від 13.03.2010 р. шляхом накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 170.00 грн.
З метою досудового врегулювання спору позивачем 14.11.2010р. направлено на адресу Теребовлянського комбінату комунальних підприємств, претензію № 11/3617 на суму 13972,65грн., яка залишена ним без розгляду та оплати.
Приймаючи до уваги, що в процесі судового розгляду спору відповідачем не подано, а судом не здобуто жодних доказів, які б свідчили про перерахування суми завданої шкоди в добровільному порядку, а тому позовні вимоги про стягнення з Теребовлянського комбінату комунальних підприємств - 13972 грн. 65 коп. збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог водного законодавства підлягають до задоволення як такі, що доведені позивачем у відповідності до ст. ст. 33-34 ГПК України належними і допустимими доказами та неоспорені відповідачем.
Сума шкоди підлягає стягненню з відповідача на користь спеціального фонду місцевого та державного бюджету згідно вимог п. 35 ч.1 ст. 4 та ч. 1 ст. 20 Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік” ,ч.2 ст. 69 Бюджетного кодексу України, у відповідності до яких 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської чи іншої діяльності є джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів, а 70 відсотків грошових стягнень є джерелами формування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2011 році, в тому числі: сільських, селищних, міських бюджетів –50 відсотків, обласних бюджетів та бюджетів Автономної Республіки Крим –20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя –70 відсотків.
Державне мито в сумі 139,72 грн. та витрати на інформаційно –технічне забезпечення судового процесу в сумі 236.00 грн. згідно ст. 49 ГПК України, покладаються на відповідача.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 43, 49, 82, 84 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2.Стягнути з Теребовлянського комбінату комунальних підприємств,вул. Січових стрільців, 63, м. Теребовля, Тернопільської області, ідентифікаційний код 03353294 на р/р 33115331700469, код бюджету 24062100, ідентифікаційний код одержувача 23588154 в УДК у Теребовлянському районі, МФО 838012 –13972,65грн. збитків завданих внаслідок порушення водного законодавства;
- в доход Державного бюджету України 139( сто тридцять дев'ять)грн.,72 коп. державного мита;
- в доход Державного бюджету України, р/р 31210264700002 у ГУДКУ у Тернопільській області, МФО 838012, ЄДРПОУ 23588119, одержувач: Державний бюджет м. Тернополя –236 (двісті тридцять шість) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати накази.
На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, протягом десяти днів з дня підписання рішення (24 березня 2011р.) через місцевий господарський суд.
Суддя М.С. Стадник
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2011 |
Оприлюднено | 30.03.2011 |
Номер документу | 14414169 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні