Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 лютого 2011 року Справа № 2а-1354/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді - Качур іній Л.С.
при секретарі судового зас ідання - Єретикової К.В.,
в присутності сторін:
від позивача: Слєпічев О.В., довірен ість від 04.01.2011 № 7/9/10;
від відповідача: Боровицького Є.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом прокурора міста Л уганська в інтересах держави в особі Державної податково ї інспекції в Артемівському районі у м. Луганську до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Промвуглесервіс» пр о стягнення коштів з податко вого боргу в сумі в розмірі 33 86 6,78 грн..,
ВСТАНОВИВ:
10 лютого 2011 року прокурор міс та Луганська звернувся до Лу ганського окружного адмініс тративного суду з позовом в і нтересах держави в особі Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську до Товариства з обме женою відповідальністю «Про мвуглесервіс» про стягнення коштів з податкового боргу в сумі в розмірі 33 866,78 грн..
В обґрунтування позовних в имог прокурор міста Луганськ а зазначив, що Товариство з об меженою відповідальністю «П ромвуглесервіс», зареєстров ано виконавчим комітетом Луг анської міської ради 05.07.2000 про щ о зроблено запис у журналі об ліку реєстраційних справ № 2537 0169Ю0010484 та внесено до Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій України. Від повідач перебуває на обліку у ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську з 10 липня 2000 року.
У зв' язку з несвоєчасною с платою податкового зобов' я зання у відповідача станом н а 28 січня 2011 року утворився под атковий борг перед бюджетом у загальній сумі 33 819,87 грн. (31 450,12 г рн. - основний борг, 1369,75 грн. - пеня); з податку на додану вар тість у розмірі 1041,21 грн. (642,03 грн. - основний борг , 399,18 грн. - штраф на санкція), комунальний пода ток - 5,70 грн., зазначена заборг ованість підтверджена декла раціями, розрахунками, подат ковими повідомленнями - ріш еннями, вказаними у розрахун ку податкового боргу.
У судове засідання не з' яв ився прокурор-заявник, який б ув повідомлений про слухання справи належним чином, причи ни неявки суду не повідомив.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, наполягав на їх задоволенн і, надала суду пояснення по су ті заявлених позовних вимог.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав п озовні вимоги в повному обся зі.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача та предста вника відповідача, дослідивш и матеріали справи, суд прийш ов до переконання, що позов пі длягає задоволенню повністю з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.
Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.
Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України, на які не по ширюється компетенція адмін істративних судів.
Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.
Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпо відачем у даній адміністрати вній справі - податкового бор гу зі збору за водокористува ння в сумі 3268,10 грн., виник до наб рання чинності Податковим Ко дексом України від 02.12.2010 №2755-VI, суд приходить висновку, що в дано му випадку при розгляді спра ви слід застосувати норми ра ніше діючого законодавства.
Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні».
Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Промвуглес ервіс», зареєстровано викона вчим комітетом Луганської мі ської ради 05.07.2000 про що зроблено запис у журналі обліку реєст раційних справ № 25370169Ю0010484 та вне сено до Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України (а. с. 32).
З 10 липня 2000 року відповідач - Товариство з обмеженою відпо відальністю «Промвуглесерв іс» перебуває на обліку у ДПІ в Артемівському районі у м. Лу ганську (а. с. 31).
Згідно з ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 09.04.1999р. №588-XIV (далі - ЗУ №588-XIV) платн ики податків і зборів зобов' язані сплачувати належні сум и податків і зборів у встанов лені законами терміни.
09 серпня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Промвуглесервіс»подало до Державної податкової інспек ції в Артемівському районі у м. Луганську декларацію з под атку на прибуток підприємств а за І півріччя 2010 року, в якій з азначило суму податкового зо бов' язання в розмірі 30861,00 грн . (а. с. 8-9).
09 серпня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Промвуглесервіс»подало до Державної податкової інспек ції в Артемівському районі у м. Луганську декларацію з под атку на прибуток підприємств а за І півріччя 2009 року, в якій з азначило суму податкового зо бов' язання в розмірі 6882,00 грн. , з якої сума в розмірі 6292,88 грн. - с плачена і залишок складає 589,12 г рн. (а. с. 10-11).
Відповідно до податкового розрахунку комунального под аткового податку № 11701 від 07 кві тня 2009 року відповідачу нарах овано суму податку в розмірі 10 грн. 20 коп., з якої сума в розмі рі 4,50 грн. - сплачена та недоїм ка складає 5,70 грн. (а. с. 5).
Згідно податкової деклара ції № 67159 від 02.12.2010 з податку на дод ану вартість за 9 місяців 2010 рок у відповідач зазначив суму п одатку, що підлягає сплаті - 6599, 00 грн.(а. с. 19-22).
15 листопада 2010 року ДПІ в Арте мівському районі у м. Лугансь ку проведено невиїзну докуме нтальну перевірку своєчасно сті подання податкової звітн ості, за результатами якої ск ладено акт № 120/15-20/31053225, в якому заз начено, що відповідачем спла чено узгодженні суми податко вих зобов' язань, зазначені у податкових деклараціях № 23 388 від 20.05.2009 року та № 35208 від 20.07.2010 рок у з податку на додану вартіст ь, з порушенням граничного ст року сплати (а. с. 12-13).
Податковим повідомленням рішенням № 0099341520/0 від 06 грудня 2010 р оку на підставі акта перевір ки № 120/15-20/31053225від 15 листопада 2010 рок у зобов' язано ТОВ «Промвугл есервіс» сплатити штраф у ро змірі 219,18 грн. (а. с. 16).
02 грудня 2010 року ДПІ в Артемів ському районі у м. Луганську п роведено невиїзну документа льну перевірку своєчасності подання податкової звітност і, за результатами якої склад ено акт № 235/15-20/31053225, в якому зазнач ено, що відповідачем несвоєч асно подано податкову деклар ацію у строки визначені зако нодавством за вересень 2010 рок у (а. с. 25).
Податковим повідомленням рішенням № 0099241520/0 від 02 грудня 2010 р оку на підставі акта перевір ки № 235/15-20/31053225 від 02 грудня 2010 року в изначено суму податкового зо бов' язання ТОВ «Промвуглес ервіс» і зобов' язано останн ього сплатити суму податково го зобов' язання в розмірі 170, 00 грн. (а. с. 23).
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” від 21.12.2000 року за № 2181-ІІІ (зі змі нами та доповненнями) (далі - Закон № 2181) (який був чинним на д ату виникнення спірних право відносин) податковий борг (не доїмка) - податкове зобов' я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вста новлений строк, а також пеня, н арахована на суму такого под аткового зобов' язання.
Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” від 21.1 2.2000 року за № 2181-ІІІ (зі змінами та доповненнями) (який був чинни м на дату виникнення спірних правовідносин) податкове зо бов' язання, самостійно визн ачене платником податків у п одатковій декларації, вважає ться узгодженим з дня поданн я такої податкової деклараці ї.
Відповідно до абз. 1 п. п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 (який був чинним на дату виникнення спірних п равовідносин) платник податк ів зобов'язаний самостійно с платити суму податкового зоб ов'язання, зазначену у подані й ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім д нем відповідного граничного строку, для подання податков ої декларації.
Згідно п. п. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону № 2181 (який був чинним на дату вини кнення спірних правовідноси н) узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки, ви значені п. п. 5.3.1 цієї статті, виз нається сумою податкового бо ргу платника податків.
Згідно статті 6 Закону Украї ни від 21.12.2000 року №2181 „Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” відповідачу направл ено 2 податкові вимоги:
- перша податкова вимо га №1/301 від 23.04.2009 року (а.с.28);
- друга податкова вимо га №2/572 від 26.05.2009 року (а.с.27).
Відповідач суму боргу у вст ановленому законом порядку н е оскаржив.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податк ового кодексу України передб ачено, що платник податків зо бов'язаний сплачувати податк и та збори в строки та у розмір ах, встановлених цим Кодексо м.
Відповідно до п. п. 168. 1. 1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу Україн и податковий агент, який нара ховує (виплачує, надає) опода тковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язан ий утримувати податок із сум и такого доходу за його рахун ок, використовуючи ставку по датку, визначену в статті 167 ць ого Кодексу.
Згідно з п. п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Подат кового кодексу України до за гального місячного (річного) оподатковуваного доходу пла тника податку включаються оп одатковуваний дохід (прибуто к), не включений до розрахунку загальних оподатковуваних д оходів минулих податкових пе ріодів та самостійно виявлен ий у звітному періоді платни ком податку або нарахований органом державної податково ї служби згідно із цим Кодекс ом.
Підпунктом 168.4.4 п. 168.4.2 ст. 1 68 Податкового кодексу Україн и передбачено, що порядок спл ати (перерахування) податку д о бюджету застосовується всі ма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлен і підрозділи, що розташовані на території іншої територі альної громади, ніж така юрид ична особа, а також відокремл еними підрозділами, яким в ус тановленому порядку надано п овноваження щодо нарахуванн я, утримання і сплати (перерах ування) до бюджету податку (да лі - відокремлений підрозділ ). У разі прийняття рішення про створення відокремленого пі дрозділу юридична особа пов ідомляє про це органи держав ної податкової служби за сво їм місцезнаходженням та місц езнаходженням таких новоств орених підрозділів у встанов леному порядку.
Відповідно до п. п. 168.4.7 п. 168.4 ст. 16 8 Податкового кодексу Україн и відповідальність за своєча сне та повне перерахування с ум податку до відповідного м ісцевого бюджету несе юридич на особа або її відокремлени й підрозділ, що нараховує (ви плачує) оподатковуваний дохі д.
Контроль за правильністю т а своєчасністю сплати податк у здійснює орган державної п одаткової служби за місцезна ходженням юридичної особи аб о її відокремленого підрозді лу до п. п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податково го кодексу України.
Відповідно до пункту 11 част ини 1 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право, зокрема, з астосовувати до платників по датків фінансові (штрафні) са нкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фонді в суми недоїмки, пені у випадк ах, порядку та розмірах, встан овлених законами України.
На теперішній час суму забо ргованості відповідач не спл атив.
Відповідач визнав позовну заяву у повному обсязі, про що виклав у письмовому звернен ні до суду (а.с.39).
Частинами 1, 2 ст. 136 КАС України визначено, що позивач може ві дмовитися від адміністратив ного позову, а відповідач - в изнати адміністративний поз ов протягом всього часу судо вого розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адмін істративного позову чи визна ння адміністративного позов у викладено в адресованій су ду письмовій заяві, ця заява п риєднується до справи. Судов е рішення у зв' язку з відмов ою від адміністративного поз ову, визнанням адміністратив ного позову чи примиренням с торін ухвалюється за правила ми, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 112 КАС України, позивач може відмов итися від адміністративного позову повністю або частков о, а відповідач - визнати адм іністративний позов повніст ю або частково. Відмова від ад міністративного позову чи ви знання адміністративного по зову під час підготовчого пр овадження мають бути викладе ні в адресованій суду письмо вій заяві, яка приєднується д о справи. У разі повного визна ння відповідачем адміністра тивного позову і прийняття й ого судом приймається постан ова суду про задоволення адм іністративного позову.
Враховуючи, що позовні вимо ги документально обґрунтова ні, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинном у законодавству та визнані в ідповідачем тому суд вважає що позов підлягає задоволен ню в повному обсязі.
Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач звільнений від сп лати судового збору відповід но до ст. 4 Декрету Кабінета Мі ністрів України «Про державн е мито» від 21.01.1993 року та при зве рненні до суду не сплачував с удовий збір.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у судовому засіда нні 28 лютого 2011 року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови. Складення по станови у повному обсязі від кладено на 09 березня 2011 року, пр о що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни повідомлено після прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови у суд овому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 136, 158-163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов пр окурора міста Луганська в ін тересах держави в особі Держ авної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луг анську до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Пром вуглесервіс» про стягнення к оштів з податкового боргу в с умі в розмірі 33 866,78 грн. - задовол ьнити повністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Промвуглесервіс» (код ЄД РПОУ 31053225, адреса: 91006, м. Луганськ, кв. Ленінського Комсомолу, 1/9) к ошти в сумі 33 866,78 грн. (тридцять т ри тисячі вісімсот шістдесят шість гривень сімдесят вісі м копійок) з розрахункового р ахунку у банку, що обслуговує боржника, а саме:
- з р/рахунку № 26005197707001 в Луг анській Філії КБ «Приватбанк », МФО 304795
в рахунок погашення податк ового боргу:
з податку на прибуток прива тних підприємств в сумі 32 819,87 гр н. (тридцять дві тисячі вісімс от дев' ятнадцять гривень ві сімдесят сім копійок), з яких 3 1 450,12 грн. (тридцять одна тисяча чотириста п' ятдесят гривен ь дванадцять копійок)- основн ий борг, 1369,75 грн. (одна тисяча тр иста шістдесят дев' ять грив ень сімдесят п' ять копійок) - пеня - на розрахунковий рах унок 31118009700003 ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, код платежу 1102100 0;
з податку на додану вартіст ь у розмірі 1041,21 грн. (одна тисяча сорок одна гривня двадцять о дна копійка) з якої 642,03 грн. (шіст сот сорок дві гривні три копі йки)- основний борг, 399,18 грн. (три ста дев' яносто дев' ять гри вень вісімнадцять копійок) - штрафна санкція -на розрахун ковий рахунок 31110029700003 ГУ ДКУ у Лу ганській області, МФО 804013, код п латежу 14010100;
комунальний податок у розм ірі 5,70 грн. (п' ять гривень сімд есят копійок) на розрахунков ий рахунок 33212828700003 ГУ ДКУ у Луган ській області МФО 804013, код плат ежу 16010200.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду .
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови скл адено та підписано 09 березня 2 011 року.
Суддя Л.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 31.03.2011 |
Номер документу | 14415817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні