Постанова
від 28.02.2011 по справі 2а-1354/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 лютого 2011 року Справа № 2а-1354/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді - Качур іній Л.С.

при секретарі судового зас ідання - Єретикової К.В.,

в присутності сторін:

від позивача: Слєпічев О.В., довірен ість від 04.01.2011 № 7/9/10;

від відповідача: Боровицького Є.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом прокурора міста Л уганська в інтересах держави в особі Державної податково ї інспекції в Артемівському районі у м. Луганську до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Промвуглесервіс» пр о стягнення коштів з податко вого боргу в сумі в розмірі 33 86 6,78 грн..,

ВСТАНОВИВ:

10 лютого 2011 року прокурор міс та Луганська звернувся до Лу ганського окружного адмініс тративного суду з позовом в і нтересах держави в особі Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську до Товариства з обме женою відповідальністю «Про мвуглесервіс» про стягнення коштів з податкового боргу в сумі в розмірі 33 866,78 грн..

В обґрунтування позовних в имог прокурор міста Луганськ а зазначив, що Товариство з об меженою відповідальністю «П ромвуглесервіс», зареєстров ано виконавчим комітетом Луг анської міської ради 05.07.2000 про щ о зроблено запис у журналі об ліку реєстраційних справ № 2537 0169Ю0010484 та внесено до Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій України. Від повідач перебуває на обліку у ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську з 10 липня 2000 року.

У зв' язку з несвоєчасною с платою податкового зобов' я зання у відповідача станом н а 28 січня 2011 року утворився под атковий борг перед бюджетом у загальній сумі 33 819,87 грн. (31 450,12 г рн. - основний борг, 1369,75 грн. - пеня); з податку на додану вар тість у розмірі 1041,21 грн. (642,03 грн. - основний борг , 399,18 грн. - штраф на санкція), комунальний пода ток - 5,70 грн., зазначена заборг ованість підтверджена декла раціями, розрахунками, подат ковими повідомленнями - ріш еннями, вказаними у розрахун ку податкового боргу.

У судове засідання не з' яв ився прокурор-заявник, який б ув повідомлений про слухання справи належним чином, причи ни неявки суду не повідомив.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, наполягав на їх задоволенн і, надала суду пояснення по су ті заявлених позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні визнав п озовні вимоги в повному обся зі.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача та предста вника відповідача, дослідивш и матеріали справи, суд прийш ов до переконання, що позов пі длягає задоволенню повністю з огляду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України, на які не по ширюється компетенція адмін істративних судів.

Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.

Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпо відачем у даній адміністрати вній справі - податкового бор гу зі збору за водокористува ння в сумі 3268,10 грн., виник до наб рання чинності Податковим Ко дексом України від 02.12.2010 №2755-VI, суд приходить висновку, що в дано му випадку при розгляді спра ви слід застосувати норми ра ніше діючого законодавства.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні».

Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Промвуглес ервіс», зареєстровано викона вчим комітетом Луганської мі ської ради 05.07.2000 про що зроблено запис у журналі обліку реєст раційних справ № 25370169Ю0010484 та вне сено до Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України (а. с. 32).

З 10 липня 2000 року відповідач - Товариство з обмеженою відпо відальністю «Промвуглесерв іс» перебуває на обліку у ДПІ в Артемівському районі у м. Лу ганську (а. с. 31).

Згідно з ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 09.04.1999р. №588-XIV (далі - ЗУ №588-XIV) платн ики податків і зборів зобов' язані сплачувати належні сум и податків і зборів у встанов лені законами терміни.

09 серпня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Промвуглесервіс»подало до Державної податкової інспек ції в Артемівському районі у м. Луганську декларацію з под атку на прибуток підприємств а за І півріччя 2010 року, в якій з азначило суму податкового зо бов' язання в розмірі 30861,00 грн . (а. с. 8-9).

09 серпня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Промвуглесервіс»подало до Державної податкової інспек ції в Артемівському районі у м. Луганську декларацію з под атку на прибуток підприємств а за І півріччя 2009 року, в якій з азначило суму податкового зо бов' язання в розмірі 6882,00 грн. , з якої сума в розмірі 6292,88 грн. - с плачена і залишок складає 589,12 г рн. (а. с. 10-11).

Відповідно до податкового розрахунку комунального под аткового податку № 11701 від 07 кві тня 2009 року відповідачу нарах овано суму податку в розмірі 10 грн. 20 коп., з якої сума в розмі рі 4,50 грн. - сплачена та недоїм ка складає 5,70 грн. (а. с. 5).

Згідно податкової деклара ції № 67159 від 02.12.2010 з податку на дод ану вартість за 9 місяців 2010 рок у відповідач зазначив суму п одатку, що підлягає сплаті - 6599, 00 грн.(а. с. 19-22).

15 листопада 2010 року ДПІ в Арте мівському районі у м. Лугансь ку проведено невиїзну докуме нтальну перевірку своєчасно сті подання податкової звітн ості, за результатами якої ск ладено акт № 120/15-20/31053225, в якому заз начено, що відповідачем спла чено узгодженні суми податко вих зобов' язань, зазначені у податкових деклараціях № 23 388 від 20.05.2009 року та № 35208 від 20.07.2010 рок у з податку на додану вартіст ь, з порушенням граничного ст року сплати (а. с. 12-13).

Податковим повідомленням рішенням № 0099341520/0 від 06 грудня 2010 р оку на підставі акта перевір ки № 120/15-20/31053225від 15 листопада 2010 рок у зобов' язано ТОВ «Промвугл есервіс» сплатити штраф у ро змірі 219,18 грн. (а. с. 16).

02 грудня 2010 року ДПІ в Артемів ському районі у м. Луганську п роведено невиїзну документа льну перевірку своєчасності подання податкової звітност і, за результатами якої склад ено акт № 235/15-20/31053225, в якому зазнач ено, що відповідачем несвоєч асно подано податкову деклар ацію у строки визначені зако нодавством за вересень 2010 рок у (а. с. 25).

Податковим повідомленням рішенням № 0099241520/0 від 02 грудня 2010 р оку на підставі акта перевір ки № 235/15-20/31053225 від 02 грудня 2010 року в изначено суму податкового зо бов' язання ТОВ «Промвуглес ервіс» і зобов' язано останн ього сплатити суму податково го зобов' язання в розмірі 170, 00 грн. (а. с. 23).

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” від 21.12.2000 року за № 2181-ІІІ (зі змі нами та доповненнями) (далі - Закон № 2181) (який був чинним на д ату виникнення спірних право відносин) податковий борг (не доїмка) - податкове зобов' я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вста новлений строк, а також пеня, н арахована на суму такого под аткового зобов' язання.

Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” від 21.1 2.2000 року за № 2181-ІІІ (зі змінами та доповненнями) (який був чинни м на дату виникнення спірних правовідносин) податкове зо бов' язання, самостійно визн ачене платником податків у п одатковій декларації, вважає ться узгодженим з дня поданн я такої податкової деклараці ї.

Відповідно до абз. 1 п. п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 (який був чинним на дату виникнення спірних п равовідносин) платник податк ів зобов'язаний самостійно с платити суму податкового зоб ов'язання, зазначену у подані й ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім д нем відповідного граничного строку, для подання податков ої декларації.

Згідно п. п. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону № 2181 (який був чинним на дату вини кнення спірних правовідноси н) узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки, ви значені п. п. 5.3.1 цієї статті, виз нається сумою податкового бо ргу платника податків.

Згідно статті 6 Закону Украї ни від 21.12.2000 року №2181 „Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” відповідачу направл ено 2 податкові вимоги:

- перша податкова вимо га №1/301 від 23.04.2009 року (а.с.28);

- друга податкова вимо га №2/572 від 26.05.2009 року (а.с.27).

Відповідач суму боргу у вст ановленому законом порядку н е оскаржив.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податк ового кодексу України передб ачено, що платник податків зо бов'язаний сплачувати податк и та збори в строки та у розмір ах, встановлених цим Кодексо м.

Відповідно до п. п. 168. 1. 1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу Україн и податковий агент, який нара ховує (виплачує, надає) опода тковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язан ий утримувати податок із сум и такого доходу за його рахун ок, використовуючи ставку по датку, визначену в статті 167 ць ого Кодексу.

Згідно з п. п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Подат кового кодексу України до за гального місячного (річного) оподатковуваного доходу пла тника податку включаються оп одатковуваний дохід (прибуто к), не включений до розрахунку загальних оподатковуваних д оходів минулих податкових пе ріодів та самостійно виявлен ий у звітному періоді платни ком податку або нарахований органом державної податково ї служби згідно із цим Кодекс ом.

Підпунктом 168.4.4 п. 168.4.2 ст. 1 68 Податкового кодексу Україн и передбачено, що порядок спл ати (перерахування) податку д о бюджету застосовується всі ма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлен і підрозділи, що розташовані на території іншої територі альної громади, ніж така юрид ична особа, а також відокремл еними підрозділами, яким в ус тановленому порядку надано п овноваження щодо нарахуванн я, утримання і сплати (перерах ування) до бюджету податку (да лі - відокремлений підрозділ ). У разі прийняття рішення про створення відокремленого пі дрозділу юридична особа пов ідомляє про це органи держав ної податкової служби за сво їм місцезнаходженням та місц езнаходженням таких новоств орених підрозділів у встанов леному порядку.

Відповідно до п. п. 168.4.7 п. 168.4 ст. 16 8 Податкового кодексу Україн и відповідальність за своєча сне та повне перерахування с ум податку до відповідного м ісцевого бюджету несе юридич на особа або її відокремлени й підрозділ, що нараховує (ви плачує) оподатковуваний дохі д.

Контроль за правильністю т а своєчасністю сплати податк у здійснює орган державної п одаткової служби за місцезна ходженням юридичної особи аб о її відокремленого підрозді лу до п. п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податково го кодексу України.

Відповідно до пункту 11 част ини 1 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право, зокрема, з астосовувати до платників по датків фінансові (штрафні) са нкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фонді в суми недоїмки, пені у випадк ах, порядку та розмірах, встан овлених законами України.

На теперішній час суму забо ргованості відповідач не спл атив.

Відповідач визнав позовну заяву у повному обсязі, про що виклав у письмовому звернен ні до суду (а.с.39).

Частинами 1, 2 ст. 136 КАС України визначено, що позивач може ві дмовитися від адміністратив ного позову, а відповідач - в изнати адміністративний поз ов протягом всього часу судо вого розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адмін істративного позову чи визна ння адміністративного позов у викладено в адресованій су ду письмовій заяві, ця заява п риєднується до справи. Судов е рішення у зв' язку з відмов ою від адміністративного поз ову, визнанням адміністратив ного позову чи примиренням с торін ухвалюється за правила ми, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 112 КАС України, позивач може відмов итися від адміністративного позову повністю або частков о, а відповідач - визнати адм іністративний позов повніст ю або частково. Відмова від ад міністративного позову чи ви знання адміністративного по зову під час підготовчого пр овадження мають бути викладе ні в адресованій суду письмо вій заяві, яка приєднується д о справи. У разі повного визна ння відповідачем адміністра тивного позову і прийняття й ого судом приймається постан ова суду про задоволення адм іністративного позову.

Враховуючи, що позовні вимо ги документально обґрунтова ні, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинном у законодавству та визнані в ідповідачем тому суд вважає що позов підлягає задоволен ню в повному обсязі.

Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач звільнений від сп лати судового збору відповід но до ст. 4 Декрету Кабінета Мі ністрів України «Про державн е мито» від 21.01.1993 року та при зве рненні до суду не сплачував с удовий збір.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у судовому засіда нні 28 лютого 2011 року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови. Складення по станови у повному обсязі від кладено на 09 березня 2011 року, пр о що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни повідомлено після прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови у суд овому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 136, 158-163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов пр окурора міста Луганська в ін тересах держави в особі Держ авної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луг анську до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Пром вуглесервіс» про стягнення к оштів з податкового боргу в с умі в розмірі 33 866,78 грн. - задовол ьнити повністю.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Промвуглесервіс» (код ЄД РПОУ 31053225, адреса: 91006, м. Луганськ, кв. Ленінського Комсомолу, 1/9) к ошти в сумі 33 866,78 грн. (тридцять т ри тисячі вісімсот шістдесят шість гривень сімдесят вісі м копійок) з розрахункового р ахунку у банку, що обслуговує боржника, а саме:

- з р/рахунку № 26005197707001 в Луг анській Філії КБ «Приватбанк », МФО 304795

в рахунок погашення податк ового боргу:

з податку на прибуток прива тних підприємств в сумі 32 819,87 гр н. (тридцять дві тисячі вісімс от дев' ятнадцять гривень ві сімдесят сім копійок), з яких 3 1 450,12 грн. (тридцять одна тисяча чотириста п' ятдесят гривен ь дванадцять копійок)- основн ий борг, 1369,75 грн. (одна тисяча тр иста шістдесят дев' ять грив ень сімдесят п' ять копійок) - пеня - на розрахунковий рах унок 31118009700003 ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, код платежу 1102100 0;

з податку на додану вартіст ь у розмірі 1041,21 грн. (одна тисяча сорок одна гривня двадцять о дна копійка) з якої 642,03 грн. (шіст сот сорок дві гривні три копі йки)- основний борг, 399,18 грн. (три ста дев' яносто дев' ять гри вень вісімнадцять копійок) - штрафна санкція -на розрахун ковий рахунок 31110029700003 ГУ ДКУ у Лу ганській області, МФО 804013, код п латежу 14010100;

комунальний податок у розм ірі 5,70 грн. (п' ять гривень сімд есят копійок) на розрахунков ий рахунок 33212828700003 ГУ ДКУ у Луган ській області МФО 804013, код плат ежу 16010200.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду .

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено та підписано 09 березня 2 011 року.

Суддя Л.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено31.03.2011
Номер документу14415817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1354/11/1270

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні