Постанова
від 13.05.2009 по справі 2-а-149 / 2009
БОЛГРАДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 2-а-149 / 2009

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 травня 2009 року. Суддя Белгр адського районного суду Одес ької області Шевера В.Д., розгл янувши у порядку ПИСЬМОВОГО ПРОВАДЖЕННЯ справу за позово м ОСОБА_1 до Управління пр аці та соціального захисту н аселення Белградської район ної державної адміністрації Одеської області "про стягне ння щорічної разової грошово ї допомоги, як учаснику бойов их дій ",

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить ухвалити рішення, яким визнати неправ омірними дії відповідача щод о неповної виплати йому, пози вачу, як учаснику бойових дій , щорічної разової допомоги з а 2006, 2007 і 2008 роки у розмірі 5 мініма льних пенсій за віком, посила ючись на те, що відповідач вип латив йому у 2006 році всього лиш е 250 гривень замість 2872 гривень , в 2007 році всього лише 280 гривень замість 3280, 30 грн. і в 2008 році всьо го 310 гривень замість 3848 гривен ь, а тому він, позивач, просить стягнути з відповідача на йо го, позивача, користь 5410, 30 грн.

Відповідач позов не визна в посилаючись на відсутність відповідних коштів.

Позов підлягає частковому задоволенню.

Позивач є учасником бойов их дій, що підтверджується йо го посвідченням НОМЕР_1 ві д 02.07.2003 року.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціаль ного захисту» учасникам бойо вих дій щорічно до 5 травня вип лачується разова грошова доп омога у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком.

Це право на отримання щоріч ної разової грошової допомог и підтверджується рішеннями Конституційного суду Україн и від 09.07.2007 року у справі № к 6-рн/200 7, яким визнано неконституцій ним положення ст. 29 Закону Укр аїни «Про державний бюджет У країни на 2007 рік» рішенням Кон ституційного Суду України ві д 22.05.2008 року у справі № 10-рп/2008, яким визнано неконституційним по ложення розділу другого пунк ту 20 Закону України «Про держа вний бюджет України на 2008 рік » щодо порядку встановлення р озмірів виплат щорічної разо вої дороги відповідно до Зак ону «Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту».

Абзац 1 ч. 1 ст. 28 Закону України № 1058-1У від 09.07.2003 року «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» встановлю є, що мінімальний розмір пенс ії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мініму му для особи, яка втратила пра цездатність.

Законом України « Про держа вний бюджет України на 2007 рік... » з 1 квітня 2007 року для осіб, які втратили працездатність зат верджений прожитковий мінім ум 410, 06 грн., а Законом України «П ро державний бюджет України на 2008 рік....» з 1 квітня 2008 року -про житковий мінімум встановлен о 481 грн.

Враховуючи наведене відпо відач в 2007 році, тобто до 5.05.2007 рок у, повинен був виплатити пози вачу щорічну грошову допомог у, як учаснику бойових дій, у р озмірі 5 мінімальних пенсій, щ о становить 410, 06 грн. х 5 = 2050, 30 грн., а в 2008 році, тобто до 5 травня 2008 рок у, повинен був виплатити пози вачу щорічну грошову допомог у, як учаснику бойових дій, у р озмірі 5 мінімальних пенсій, щ о становить 481 грн. х 5 = 2405 гривень , разом з тим відповідач в 2007 ро ці виплатив позивачу лише 280 г ривень, тобто не доплатив ще 17 70, 30 грн.(2050, 30 - 280 = 1770, 30 грн.), а у 2008 році ви платив позивачу лише 310 гривен ь, тобто не доплатив ще 2095 гриве нь. (2405 - 310 = 2095 грн.).

Таким чином відповідач за 20 07 і 2008 роки недоплатив позивачу загальну суму 1770, 30 + 2095 = 3865 грн. 30 коп .

Суд вважає, що вищеназвані п оложення Законів України Про Державний бюджет України на 2007 рік і на 2008 рік не можуть бути застосовані, оскільки вони с уперечать нормам Конституці ї України про недопустимість звуження змісту та обсягу іс нуючих прав і свобод при прий нятті нових законів або внес ення змін до чинних законів ( с т. 22 ч. 3 Конституції України).

Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону Украї ни " Про виконання рішень та за стосування практики Європей ського Суду з прав людини", суд и України, при розгляді справ , застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоп оложних свобод та Протоколи до неї, а також практику Європ ейського суду - як джерело пра ва.

Відповідно до ст. 1 Протокол у № 1 до названої Конвенції, ко жна фізична особа має право м ирно володіти своїм майном. Н іхто не може бути позбавлени й своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на у мовах, передбачених законом і загальними принципами міжн ародного права. Борги розгля даються у сенсі поняття "влас ності", яке міститься у ч. 1 ст. 1 П ротоколу № 1 до Конвенції і яке не обмежене власністю на фіз ичні речі та залежить від фор мальної класифікації у націо нальному законодавстві, борг и, що становлять майно, можуть також розглядатись як "майно ві права" і, таким чином, як вла сність.

Європейський Суд з прав люд ини при розгляді справи "Кечк о проти України" зауважив, що в межах свободи дій держави ви значати які надбавки виплачу вати своїм робітникам з держ авного бюджету. Держава може вводити, припиняти чи закінч ити виплату таких надбавок, в носячи відповідні зміни в за конодавство. Однак, якщо чинн е правове положення передбач ає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхі дні для цього, органи влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідн і положення є чинними, У зв' я зку з чим Європейський Суд не прийняв до уваги позицію Уря ду України про колізію двох н ормативних актів - Закону Укр аїни, відповідно якому встан овлені надбавки з бюджету і я кий є діючим, та Закону Україн и "Про державний бюджет" на від повідний рік, де положення ос таннього Закону, на думку Уря ду України, превалювали як Lex spe cialis. Європейський Суд не прийня в і аргумент Уряду України що до бюджетних асигнувань, оск ільки органи державної влади не можуть посилатися на відс утність коштів як на причину невиконання свої зобов' яза нь.

Пільги, компенсації і гаран тії, право на які передбачене винним законодавством, є дод атком до основаних джерел іс нування, необхідною складово ю конституційного права на з абезпечення життєвого рівня (стаття 48 Конституції України ), тому суд вважає, що право на с оціальний захист не може бут и обмежено на строк позовної давності, а тому вона, позовна давність, на соціальні випла ти не поширюється.

Щодо вимог позивача про стя гнення з відповідача на його , позивача, користь 1795 грн. недо плати за 2006 рік до 5 травня 2006 рок у, суд вважає, що ця вимога зад оволенню не підлягає, оскіль ки відповідні положення Зако ну України « Про Державний бю джет України на 2006 рік» неконс титуційними в частині зупине ння розміру одноразових випл ат для учасників бойових дій до 5 травня визнані не були.

Керуючись п. 10 ст. 3, ст. 11, 69-71, 105, ч. 3 с т. 122, ст. 160-162, 185, 186 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частко во.

Визнати дії Управління пр аці та соціального захисту н аселення Болградської район ної державної адміністрації Одеської області щодо відмо ви ОСОБА_1 у виплаті щоріч ної разової допомоги, як учас нику бойових дій за 2007 - 2008 роки, в иходячи з розміру 5 мінімальн их пенсій за віком у розмірі 38 65, 30 гривень, неправомірними.

Зобов' язати Управління п раці та соціального захисту населення Болградської райо нної державної адміністраці ї Одеської області (68702 Одеська область місто Болград, вулиц я Леніна, 149) здійснити перерах унок та забезпечити проведен ня виплати за рахунок Держав ного бюджету України на кори сть ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ) су ми недоплаченої щорічної раз ової грошової допомоги, як уч аснику бойових дій, за 2007 - 2008 рок и, виходячи з розміру 5 мінімал ьних пенсій за віком у розмір і 3865 (три тисячі вісімсот шістд есят п' ять) гривень 30 копійок .

В задоволенні рещти вимог ОСОБА_1 - відмовити.

На постанову протягом 10 дні в з дня її проголошення може б ути подана заява про її апеля ційне оскарження, а апеляцій на скарга - протягом 20 днів з дн я подання названої заяви.

СудБолградський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення13.05.2009
Оприлюднено01.04.2011
Номер документу14421630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-149 / 2009

Постанова від 13.05.2009

Адміністративне

Болградський районний суд Одеської області

Шевера В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні