Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 грудня 2010 року Справа № 2а-9478/10/1270
Суддя Луганського о кружного адміністративного суду Чиркін С.М., розглянувши в порядку скороченого прова дження адміністративну спра ву за позовом Державної пода ткової інспекції в Артемівсь кому районі міста Луганська до Спеціалізованого приват ного підприємства «Луганськ а фірма «Агрозахист» про стя гнення суми податкової забор гованості з податку на додан у вартість у розмірі 461,12 грн., зв ернувши стягнення на активи, -
В С Т А Н О В И В:
08 грудня 2010 року ДПІ в Арте мівському районі м.Луганська звернулася до Луганського о кружного адміністративного суду з адміністративним поз овом до Спеціалізованого при ватного підприємства «Луган ська фірма «Агрозахист» про стягнення суми податкової за боргованості з податку на до дану вартість у розмірі 461,12 грн ., звернувши стягнення на акти ви.
Розгляд справи проведен о в порядку скороченого пров адження.
Ухвалу суду від 09 грудня 2010 року про відкриття скорочено го провадження було направле но відповідачу за адресою: вул.Тімірязєва,б.1, кв.25, м.Луган ськ, яка зазначена в свідоц тві про державну реєстрацію та довідці з ЄДР.
17 грудня 2010 року на адресу суду повернувся конверт на я кому в довідці зазначено, що в ідповідач за зазначеною адре сою не проживає. Згідно ст.33 КА С України ухвала вважається врученою належним чином.
У встановлений судом стр ок відповідачем не подано ан і заперечень проти позову, ан і заяви про визнання позовни х вимог.
Розглянувши матеріали справи суд прийшов до наступ ного.
Статтею 2 Закону України " Про державну податкову служб у в Україні" на органи державн ої податкової служби покладе но обов'язки щодо здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства.
Суб'єкт владних повнова жень - орган державної влади, о рган місцевого самоврядуван ня, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь (п.7 ч.1 ст. З КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З К АС України справа адміністра тивної юрисдикції - публічно -правовий спір у якому хоча б о днією із сторін є орган викон авчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства.
З урахуванням викладеног о, зазначена справа відносят ься до юрисдикції адміністра тивних судів, оскільки учасн иком спору є суб'єкт владних п овноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваже ннями).
Відповідач - Спеціалі зоване приватне підприємств о «Луганська фірма з обслуго вування сільського господар ства з захисту рослин «Агроз ахист», і.к. 31444569, зареєстроване виконавчим комітетом Луганс ької міської ради 25.04.2001 за № 1 382 120 0000 004401.( а.с.15).
Перебуває на обліку як п латник податків в ДПІ у Артем івському районі м.Луганська з 29.11.2007 ( а.с.7).
Згідно преамбули ЗУ «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181 (далі - ЗУ №2181) цей Закон є спец іальним законом з питань опо даткування, який установлює порядок погашення зобов'язан ь юридичних або фізичних осі б перед бюджетами та державн ими цільовими фондами з пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), включаючи збір на обо в'язкове державне пенсійне с трахування та внески на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п.1.12 ст.1 ЗУ №21 81 контролюючий орган - державн ий орган, який у межах своєї ко мпетенції, визначеної законо давством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування под атків і зборів (обов'язкових п латежів) та погашенням подат кових зобов'язань чи податко вого боргу. Вичерпний перелі к контролюючих органів визна чається статтею 2 цього Закон у
Підпункт 2.1.4 пункту 2.1. ст.2 ЗУ № 2181 визначає, що податкові ор гани є контролюючим органом стосовно податків і зборів ( обов'язкових платежів), які сп равляються до бюджетів та де ржавних цільових фондів, крі м зазначених у підпунктах пі дпунктах 2.1.1-2.1.3 цього пункту.
Відповідно до п.1 ст.11 ЗУ «П ро державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 № 509 Органи д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов'язаних з нарахування м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів) неза лежно від способу їх подачі), а також планові та позапланов і виїзні перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства юридичними особ ами, їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізи чними особами, які мають стат ус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають таког о статусу, на яких згідно із за конами України покладено обо в'язок утримувати та/або спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі), крім Націонал ьного банку України та його у станов (далі - платники податк ів);
Відповідно до п.п. 7.7.5 ст.7 ЗУ «Про податок на додану варті сть» від 03.04.1997 № 168(далі - ЗУ №168) пр отягом 30 днів, наступних за дн ем отримання податкової декл арації, податковий орган про водить документальну невиїз ну перевірку (камеральну) зая влених у ній даних. За наявнос ті достатніх підстав вважати , що розрахунок суми бюджетно го відшкодування було зробле но з порушенням норм податко вого законодавства, податков ий орган має право протягом т акого ж строку провести поза планову виїзну перевірку (до кументальну) платника для ви значення достовірності нара хування такого бюджетного ві дшкодування.
Податковий орган зобов'я заний у п'ятиденний термін пі сля закінчення перевірки над ати органу державного казнач ейства висновок із зазначенн ям суми, що підлягає відшкоду ванню з бюджету.
28 квітня 2010 року за результа тами документальної невиїзн ої ( камеральної) перевірки по даткової декларації з податк у на додану вартість складен о акт № 102/15-20/31444569, де зазначено, що в порушення п.9.8 ст.9 ЗУ «Про пода ток на додану вартість» підп риємство , в обліку якого на де нь анулювання реєстрації пла тника ПДВ ( 19.02.2010) знаходились то варні залишки у сумі 2203,00 грн., ст осовна яких нарахований пода тковий кредит у минулих або п оточному податкових періода х, не визначило умовний прода ж таких товарів та відповідн о не збільшило суму своїх под аткових зобов' язань за насл ідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання, на підставі чого зроблено висновки: «збі льшується сума, що за результ атами звітного періоду підля гає сплаті платником податку до бюджету -441,00 грн»
Відповідно до абз. в) п.п.4.2. 2.п.4.2 ст.4 ЗУ №2181 контролюючий орг ан зобов'язаний самостійно в изначити суму податкового зо бов'язання платника податків у разі якщо: контролюючий орг ан внаслідок проведення каме ральної перевірки виявляє ар ифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій деклара ції, які призвели до заниженн я або завищення суми податко вого зобов'язання.
П.п.17.1.4.п.17.1 ст.17 ЗУ №2181 визначен о, що у разі коли контролюючи й орган самостійно донарахов ує суму податкового зобов'яз ання платника податків за пі дставами, визначеними у підп ункті "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий пл атник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податков а декларація не приймається всупереч нормам цього Закону ) сплатити штраф у розмірі п'ят и відсотків суми донарахован ого податкового зобов'язання , але не менше одного неоподат ковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь стр ок недоплати, незалежно від к ількості податкових періоді в, що минули.
В податковому повідомлен ні - рішенні від 08.06.2010 № 0005401520/0 поз ивачем визначено суму податк ового зобов' язання 463,05, в т.ч. з а основним платежем - 441,00 грн. , за штрафними санкціями - 22,05 грн.( а.с.8).
Відповідно до абз.4 п.п. 6.2.4. п.6.2 ст.6 вищезазначеного Закон у України, у разі коли податк овий орган або пошта не може в ручити платнику податків под аткове повідомлення або пода ткові вимоги у зв'язку з незна ходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням факти чного місця розташування (мі сцезнаходження) платника под атків, податковий орган розм іщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошц і податкових оголошень, вста новленій на вільному для огл яду місці біля входу до примі щення податкового органу. Пр и цьому день розміщення тако ї податкової вимоги вважаєть ся днем її вручення.
13 липня 2010 року позивачем ск ладено акт № 26/15-20/31444569 про неможли вість вручення податкового п овідомлення - рішення. 13.07.2010 по даткове повідомлення - ріше ння розміщено на дошці подат кових повідомлень ( а.с.11).
У відповідності зі ст. 1 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" від 21.12.2000 № 2181- III (зі змінами та до повненнями) передбачено: п.1.3 п одатковий борг (недоїмка) - под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.
Згідно розрахунку суми п одаткового боргу ( а.с.3) станом на 18.11.2010 за відповідачем рахуєт ься податковий борг з податк у на додану вартість на загал ьну суму 461,12 грн., а саме - донар аховано основного платежу ( п одаткове повідомлення-рішен ня № 0005401520, термін сплати -23.07.10) -439,07 ( 441,00-1,93 ( сплата)) та штрафні сан кції 22,05 грн.
Згідно статті 6 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" , у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов'язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.
- перша податкова вимо га № 1/578 від 26.07.2010 на суму 461,12 грн.;
- друга податкова вимо га № 2/716 від 07.10.2010 на суму 461,12 грн.
Зазначені вимоги у зв' я зку з неможливістю вручення були розміщенні на дошці ого лошень 06.09.2010 ( перша податкова в имога), 07.10.2010 ( друга податкова в имога).
Вжиті передбачені зако нодавством заходи щодо стягн ення податкового боргу не да ли результатів.
Враховуючи вищевиклад ене, податкова заборгованіст ь відповідача з податку на до дану вартість підтверджена матеріалами справи та на час розгляду справи не погашена .
Згідно п. 11 ст. 10 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" №509 і зміна ми та доповненнями органи де ржавної податкової служби ма ють право стягувати заборгов аність перед бюджетом та дер жавними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно п. п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону № 2181 джерелами погашен ня податкового боргу платни ка податків за рішенням орга ну стягнення, які є виконавчи ми документами є будь-які акт иви платника податків (його ф ілій, відділень, інших відокр емлених підрозділів) з ураху ванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими за конами.
Активами платника под атку визнаються кошти, матер іальні та нематеріальні цінн ості, які належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного госпо дарського відання (п. 1.7 Закон у №2181).Відповідно п. п.3.1.1 п.3.1 ст. З З акону 2181 активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.
З урахуванням вимог п. 6 ст. 71 КАС України, суд розгляну в справу на підставі доказів , наявних в матеріалах справи .
Враховуючи вищевикладе не, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення податкового боргу обґрунтованими та підл ягаючими задоволенню у повно му обсязі.
Питання про розподіл су дових витрат не вирішується, так як позивач звільнений ві д сплати судового збору відп овідно до ст. 4 Декрету Кабінет а Міністрів України «Про дер жавне мито» від 21.01.1993 року .
Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 1 63, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції в Артемівському районі міста Луганська до Спеціал ізованого приватного підпри ємства «Луганська фірма «Агр озахист» про стягнення суми податкової заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 461,12 грн., звернувши стя гнення на активи, задовольни ти.
Стягнути з Спеціаліз ованого приватного підприєм ства «Луганська фірма з обсл уговування сільського госпо дарства з захисту рослин «Аг розахист»( і.к. 31444569) суму податк ового боргу з податку на дода ну вартість у розмірі 461,12 грн.( ч отириста шістдесят одна грив ня дванадцять копійок) на кор исть державного бюджету , код платежу 14010100, отримувач УДК у м. Луганську ГУДКУ у Луганській області, код отримувача 24046582, б анк ГУ ДКУ у Луганській облас ті, МФО 804013, р/р 31110029700003, звернувши ст ягнення на його активи.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною і підлягає негайному в иконанню.
Постанова за результ атами скороченого проваджен ня може бути оскаржена сторо нами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.
Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.
Апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
У разі оскарження в ап еляційному порядку постанов и, прийнятої у скороченому пр овадженні, ухвала суду апеля ційної інстанції по такій сп раві є остаточною і оскаржен ню не підлягає.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2010 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 14424010 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні